ניתוח אף. אילוסטרציה
ניתוח אף. אילוסטרציהצילום: iStock

שירות בתי הסוהר הודיע כי יבחן שוב את דרישתה של מחבלת שביצעה פיגוע תופת בשנת 2015 לממן לה ניתוח קוסמטי של שחזור אף.

מדובר במחבלת פלסטינית שנגזרו עליה 11 שנות מאסר לאחר שפוצצה בלון גז במכונה בעת שהגיעה למחסום א-זעים ליד מעלה אדומים. שוטר שהיה במקום נפצע. המחבלת נכוותה בגופה כשבין השאר נפגעה צורתו של אפה.

במשך השנים היא מקבלת טיפולים רפואיים משירות בתי הסוהר, ולאחרונה ביקשה לעבור ניתוח לשחזור אף. בתחילה שב"ס דחה את דרישתה לקבל מימון לטיפול הרפואי משום שמדובר בניתוח שאינו נצרך לתפקודה התקין. לפני כחצי שנה בית המשפט המחוזי בחיפה דחה את עתירתה על החלטת השב"ס.

לקראת בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון, הודיע שב"ס כי יבחן פעם נוספת את בקשתה של המחבלת ויקבל החלטה חדשה. בעקבות הודעת שב"ס נדחתה היום (שני) בקשת הערעור, והמחבלת תוכל לערער לבית המשפט על ההחלטה החדשה שתתקבל במידה והיא תהיה מעוניינת בכך.

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "הרצחת וגם ירשת? המחבלת ניסתה להרוג יהודים ואנחנו בגלל זה צריכים לממן לה ניתוחי פנים? בכוונתנו לערוך מאבק ציבורי בו יובהר אחת ולתמיד - מחבלים צריכים לסבול. לא להתפנק, לא לקבל ניתוחי פנים או רפואה משלימה וכדומה. לא ייתכן שמחבל ירגיש בהילטון יקבל רפואה פרטית על חשבון משלם המיסים שכולל משפחות שכולות שנפגעו ממנו".