לוחם מג"ב. ארכיון
לוחם מג"ב. ארכיוןצילום: דוברות המשטרה

כחלק מההכנות לבניין כוח המשמר הלאומי שמקים בימים אלו משמר הגבול, בימים האחרונים התקיימו סדרת פגישות בין מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, לבין מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים, תא"ל במיל' אמיר אביבי, לצורך הקמת חטיבות החוד של המשמר הלאומי.

במסגרת זו, סוכם על קמפיין גיוס ראשוני בשיתוף תנועת הביטחוניסטים ומשמר הגבול לגיוס 1,000 לוחמים מתנדבים בגילאי 21-50 שישובצו ביחידות המילואים של מג"ב.

הגיוס לחטיבות החוד כוללות הכשרת לוחם והסכמה מצד המתנדב לעבור ליחידות המילואים של מג"ב באופן קבוע ובמידת הצורך מעבר קבע מיחידות המילואים של צה"ל.

בנוסף לכך, לצרכי ההכשרה יהיה צורך בבדיקת ביטחון מידע, אימונים והכשרה בנות עשרה מפגשים והתנדבות של כ-12 שעות חודשיות, לצד ביצוע של 14 ימי מילואים בשנה.

כמו כן, מתגייסי חטיבות החוד, ישמשו כחלק מהכוח למוכנות להקפצה לאירועים חריגים בשטח, ללא השתתפות באירועי פח"ע והפרות סדר, יצוידו באופן פרטי מטעם מג"ב בנשק, אפוד וקסדה מטעם משמר הגבול שיחייב את המתגייסים לזמינות עם ציוד מבצעי בבית המתנדב שישמש אותם בפעילות השוטפת של חטיבות החוד.

מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים, תא"ל במיל' אמיר אביבי, אמר כי "בימים אלו, ומתוך הבנה של המציאות האסטרטגית בשטח, החלה תנועת הביטחוניסטים בשיתוף עם משמר הגבול בקמפיין גיוס לאומי לחטיבות החוד הראשונות".

לדבריו, "מדובר בבשורה משמעותית להתמודדות של אזרחי ישראל לאתגרים הניצבים למול החברה הישראלית בזירת הפנים שנעמדה בחודשים האחרונים באירועים מצערים אשר העמידו בקנה אחד את הצורך הבלתי מתפשר בהגנה ויצירת ביטחון באמצעות שיתוף פעולה של כלל הזרועות בחברה הישראלית – משטרה, אנשי מילואים והחברה הישראלית בכללותה".