שירין אבו עאקלה
שירין אבו עאקלהצילום: רויטרס

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, נאם היום (רביעי) בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס בשוויץ, והתייחס בנאומו לתחקיר רשת CNN האמריקנית על הרג עיתונאית אל ג'זירה, שירין אבו עאקלה בג'נין.

הרצוג הזכיר כי "גם בעבר קרו מקרים בהם הואשמנו והאמת יצאה לאור, בדיעבד, כשהיו הרבה עובדות כוזבות נגד ישראל. אל תבנו על עובדות כוזבות. לימדו את העובדות, ניתן ללמוד עובדות באופן מדעי. לצערי הפלסטינים סירבו לשתף פעולה".

לדברי הרצוג: "הפלסטינים לקחו את הגופה, את הקליע, ולכן בלתי ניתן לאמת את אף אחת מהטענות. ישראל הייתה פתוחה ושקופה, והציעה לארצות הברית להצטרף לתהליך החקירה, מכיוון שאנו מייחסים חשיבות גבוהה לחופש הדיבור ולעבודתם של עיתונאים וכלי תקשורת ואנו מכבדים אותם. ייתכנו מספר תרחישים".

"זהו כמובן אירוע מצער מאוד. אני כואב אותו, ישראלים רבים כואבים אותו", הוסיף הרצוג, "האירוע קרה במסגרת פעילות של לוחמה בטרור בג'נין, שנבעה לאחר רציחתם של ישראלים רבים כל כך. מה שעשינו, מאחר שאנו מדינה שקופה, שיודעת לקיים חקירה עניינית, ושלטון החוק בה הוא מעל הכל, הצענו לפלסטינים חקירה משותפת אודות הנסיבות של המקרה הטראגי הזה. לצערי, הפלסטינים סירבו".

כזכור, התחקיר של רשת CNN מסתמך בעיקר על עדי ראייה וניתוח של זוויות הצילום בבוקר של ה-11 במאי בג'נין, וטוען כי עיתונאית אל ג'זירה שירין אבו עאקלה בת ה-51 נהרגה מירי של צה"ל.