מצעד הגאווה. ארכיון
מצעד הגאווה. ארכיוןצילום: iStock

יום לפני מצעד הגאווה בירושלים, מארגנת המצעד וח"כ גלעד קריב שייקח בו חלק קיבלו איומים על חייהם מחשבון אנונימי בפייסבוק שנקרא "האחים של ישי שליסל", כך דווח בחדשות 12.

האירוע דווח לקצין הכנסת ובמקביל הוגשה תלונה במשטרה.

שליסל רצח לפני שנים ספורות במצעד הגאווה את הנערה שירה בנקי ז"ל ולכן ההודעות מדאיגות מאוד את המשטרה.

בהודעה שנשלחה למפיקת מצעד הגאווה בירושלים אמונה קליין בר נוי נכתב: "לא נאפשר שמצעד הגאווה יתקיים בירושלים. ירושלים היא עיר הקודש. גורלה של שירה בנקי מחכה לכם".

בחשבון הטוויטר של גלעד קריב נכתבה הודעה באותו נוסח בדיוק. "האיומים המפורשים מלמדים על עומק ההסתה נגד הקהילה הגאה שמקבלת רוח גבית מרבנים, אנשי ציבור וכלי תקשורת קיצוניים. האיומים הללו רק מעצימים את הנחישות שלנו להשתתף באירועי הגאווה ולעמוד לצידה של הקהילה הגאה, בכנסת וברחוב. אני וחבריי לסיעת העבודה נצעד מחר בירושלים על אפם וחמתם של המסיתים והמאיימים. אני קורא לציבור הדמוקרטי להגיע בהמוניו".

בתוך כך, בימים האחרונים, מדווחים פעילי ימין כי הם מקבלים שיחות טלפון ממשטרת ישראל המבקשות להזהיר אותם מלנסות לפגוע במצעד. במקביל עורכת המשטרה מעצרי מנע כלפי מי שקיים חשד שעלול לפגוע במשתתפים. אלפי שוטרים יאבטחו את הצעדה.

ממשטרת ירושלים נמסר: "הבוקר התקבלה במשטרה תלונה אודות חשד לאיומים ברשת החברתית על מפיקה של מצעד הגאווה והסובלנות שצפוי להתקיים מחר בעיר ירושלים. בעקבות המקרה, המשטרה פתחה בחקירה שהוטלה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות נגד איומים מכל סוג שהם, ברשתות החברתיות ובכל מקום אחר, כמו גם נגד כל ניסיון לפגוע במהלכו התקין של מצעד הגאווה שיתקיים מחר בירושלים".