השר גדעון סער במהלך הדיון
השר גדעון סער במהלך הדיוןצילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, מעריך כי מי שעמד במילותיו עד כה מצד הקואליציה, שר המשפטים גדעון סער, הוא המפתח לקיומה של הממשלה כעת.

"שלוש המילים החשובות אמש נאמרו בצעקה, כמעט נבלעו. בעוד הסדרנים חוצצים בינו ובין מאזן גנאיים ואחמד טיבי, אמר ניר אורבך: 'הניסוי איתכם נכשל'. אורבך הוא חלק משלישיית החשש הגובר, יחד עם איילת שקד ואביר קארה. לפני חודשיים בדיוק, בבוקר פרישתה של עידית סילמן, הם נשבעו זה לזה לעשות הכל יחדיו. אמש, נפולי פנים, צעדו ללשכת ראש הממשלה לעוד התייעצות. כולם שם מבינים שהסוף קרוב", כתב סגל.

אבל הכדור נמצא כעת בידיים אחרות. "גדעון סער קיבל במהלך המו"מ הקואליציוני אשתקד הצעות לשמש ראש ממשלה ראשון ברוטציה, לפני נתניהו. הוא סירב. אפשר לנחש שהסיבה היא ההבטחה שנתן לא לשבת עם נתניהו. הארכיונים גדושים בהבטחות שווא של בנט, לא של סער".

"כשלי יחימוביץ׳ בשעתו, לשר המשפטים חשובה מאוד המילה שלו. אולי בגלל זה בנט משמש כראש הממשלה והוא רק כשר המשפטים. ההבטחה העדכנית שלו היא שלקואליציה שנכשלת בהעברת תקנות יו"ש אין זכות קיום. הוא ייתן אולי עוד צ׳אנס בשבוע הבא, אבל כדאי לקחת ברצינות את השטר, ולהמתין לפרעונו", הוסיף סגל.