ח"כ מיכאל ביטון
ח"כ מיכאל ביטוןצילום: דוברות הכנסת

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון פתח הבוקר (שני) את דיוני הוועדה בהתייחסות לסיבה שבעטיה החליט שלא להצביע עם הקואליציה בכל הצבעה שאינה נוגעת לחוק תקנות יו"ש או להצעת אי אמון.

"בשבועיים האחרונים היו לי שתי פגישות עבודה מעמיקות ומשמעותיות עם רה"מ בנט שנכנס לעובי הקורה ובניסיון אמיתי לפתור את המשבר ולמזער את הפגיעה בחלשים במסגרת הרפורמה בתחבורה הציבורית ואני מודה לו על כך שמצא את הזמן בסערה הפוליטית הקיימת", אמר ביטון.

לדבריו, "לצערי הרב שרת התחבורה מרב מיכאלי לא הגיעה לפגישה, היא מתנהלת מתוך מקום של אני ואפסי עוד וגם אסרה על הצוות המקצועי במשרד התחבורה להשתתף בפגישות".

ביטון ציין כי "משרד האוצר מוכן לתקצב ולמזער את הפגיעה בחלשים אבל במשרד התחבורה מסרבים בכלל לדבר על זה ובמקום זה אני סופג מתקפה אישית, קיבלתי מאות הודעות פוגעניות אבל גם אלפי אזרחים מודאגים שפונים אלי ומקווים שהמאבק הזה יצליח".

"משרד התחבורה עושה רפורמה, לא שם על זה אפילו שקל אחד, רק מניידים תקציבים שבפועל נלקחים מהחלשים ביותר. יש מקומות שההתייקרות בהם היא יותר מ-200%. אני מודה לרה"מ נפתלי בנט, לשר האוצר ליברמן, לשר הביטחון גנץ ולשר החוץ לפיד שעושים הכל כדי לפתור את המשבר הזה".

"אני מקווה שבמשרד התחבורה תהיה התעשתות. אני מבקש תשובות ודיאלוג, תסבירו למה פגעתם בחלשים ביותר. האוצר מוכן להביא כסף אבל יש מי שמעדיף את הפגיעה הזו. הציבור ישפוט", סיכם חבר הכנסת.