ניידת משטרה
ניידת משטרהצילום: דוברות המשטרה

הותר לפרסום כי הסתיימה חקירה משותפת למשטרת ישראל, לצה"ל ולשב"כ בענינם של אזרחים וחיילים בחשד לביצוע עבירות של פרסום מידע מסווג.

החקירה החלה לפני מספר שבועות בעקבות פרסומים ברשתות החברתיות, כפי שהתגלה בשב"כ, מהם התעורר חשד לדליפת מידע.

כדי לחקור האירוע הוקם צוות משותף למשטרה, המשטרה הצבאית החוקרת והשב"כ בליווי מחלקת ביטחון מידע בצה"ל.

במסגרת החקירה נחקרו מספר מעורבים, חיילים ואזרחים, אחד מהם נער, בחשד לעבירות המדוברות.

לפני כשלושה שבועות נעצרו חשודים במעורבות במעשה והם מוחזקים במעצר גם בימים כאלה, באישור בית המשפט ובית הדין הצבאי. מדובר בשני אזרחים וחייל בשירות חובה.

מהחקירה עלה כי המעורבים לא הופעלו על ידי גורמים עוינים, אך פעלו יחדיו ופרסמו מידע מסווג ורגיש ברשת.

היום הוגשו שני כתבי אישום בפרשה. כתב אישום אחד הוגש לבית המשפט המחוזי מרכז נגד הנאשם הבגיר, ששירת כחייל סדיר ומילואים ביחידה באמ"ן. כתב אישום זה מייחס לנאשם ריבוי עבירות של השגה, איסוף, רישום והחזקה של ידיעות סודיות, וכן ריבוי עבירות של מסירת ידיעות סודיות.

כתב אישום שני הוגש לבית המשפט המחוזי נגד הנאשם הקטין, ובו מיוחס לו כי קיבל מהנאשם הבגיר ומחייל סדיר נוסף, המשרת באמ"ן, ידיעות סודיות. כן מיוחס לנאשם הקטין כי שיתף את מכריו בידיעות סודיות שהחזיק, ואף פרסם חלק מהן ברבים במרחב המקוון לקהל נרחב ובלתי מסוים.

עניינו של החייל בשירות החובה, שנחשד במסירת מידע מסווג ובפרסום מידע, מטופל בימים אלה על ידי התביעה הצבאית. לבקשת בא כוחו של החשוד, כתב האישום נגדו יוגש רק לאחר עריכת שימוע.

עו"ד אל"מ (מיל׳) רן כהן רוכברגר ועו"ד סרן אמיר גונמן, המייצגים את החייל מטעם הסנגוריה הצבאית, מסרו: "מדובר בחייל מצטיין, מקצועי וערכי שתרם רבות בשירותו. גם אם טעה בשיקול דעתו, לא התכוון חלילה לפגוע בצבא. בשימוע שייערך בשבוע הבא נציג לתביעה הצבאית ראיות וטענות משמעותיות ביחס לחייל ולנסיבות מעשיו. אנחנו משוכנעים שבעקבות זאת יובן ההקשר הנכון והמקל של המקרה".

בתוך כך, בהמשך לאירוע, החליט ראש אגף המודיעין, אלוף אהרון חליוה, על מינוי צוות בראשות קצין בדרגת אלוף-משנה, שיערוך בדיקה מערכתית ומקיפה, לבחינת ההתנהלות בתחום ביטחון המידע, ויגבש המלצות בעניין.