תמר זנדברג
תמר זנדברגצילום: Yonatan Sindel/Flash90

השרה לאיכות הסביבה, תמר זנדברג (מרצ) אומרת, כי מרכיבי הקואליציה נחושים לפעול להצלת הממשלה נוכח האלטרנטיבה.

בראיון לערוץ הערבי ישראלי "הלא" ולאתר "פאנט" (שני) אמרה זנדברג: "יש לנו קואליציה מורכבת. יש לנו מחויבות של שמונה מפלגות להמשיך ולעשות את הדברים האלה. יש לנו אכן מורכבות ואתגרים ממספר חברים, אגב משמאל ומימין. זה דבר שמאפיין את שני הקצוות".

"אני חושבת שכאשר שחושבים על שני דברים, האחד על האלטרנטיבה של בן גביר וסמוטריץ, ושתיים על הדברים שהממשלה עושה ועל התוכניות האלה שעכשיו מתחילות לצאת לפועל ולהראות תוצאות בשטח, אני חושבת שהחשיבות למה להמשיך מתחדדת".

זנדברג ציינה שהיא מוסיפה לשוחח עם חברת הכנסת גידא רינאווי זועבי (מרצ) שפרשה מהקואליציה, חזרה בה אך ממשיכה לפעול באופן עצמאי מבלי להתחייב למשמעת קואליציונית.

בתשובה לשאלה אם היא מעוניינת שגידא רינאווי זועבי תחזיר תפרוש מהכנסת אמרה זנדברג: "אני באופן אישי, אם הייתי מרגישה שמצד אחד אני יודעת שיש חשיבות גבוהה (לקיום הממשלה), אבל מצד שני, אני באופן אישי לא יכולה, אם מצפוני לא יכול להתיישב עם הדרך הזו, זה מה שאני הייתי עושה".

זנדברג הוסיפה ואמרה: "אני הייתי אומרת או שאני הולכת עם כלל הקבוצה ועושה את הדברים החשובים או שאני מחזירה את המנדט. אבל אני חושבת שזו החלטה, במקום הזה, זו החלטה אישית, מצפונית".