יאיר גולן
יאיר גולןצילום: Hadas Parush/Flash90

סגן שרת הכלכלה יאיר גולן מסרב להתנצל על דבריו נגד יו"ר האופוזיציה לפיהם, "צריך לגאול את ישראל מהמחלה הממארת שנקראת בנימין נתניהו".

בראיון ל-103FM טען גולן, "עומד נתניהו על בימת הכנסת ומחרף ומגדף, קורא לממשלה הזאת ממשלה של משתפי פעולה עם האחים המוסלמים. אני ממש מתרגש מעדינות נפשכם, אני חושב שאתם לא חיים פה בשנים האחרונות. אלוף הארץ בהסתה והשימוש בביטויים מקוממים בשבע השנים האחרונות זה בנימין נתניהו - תקראו לילד בשמו.

השמאל הישראלי, המרכז הישראלי, כולנו - לא מבינים עם מה אנחנו מתמודדים. הוא משחק רוגבי ואנחנו משחקים דמקה, צריך להפסיק את זה, צריך להתנגד בכל הכוח. הסכנה הכי גדולה למדינת ישראל היא השיבוש המטורף שקורה במערכת הפוליטית".

לדבריו, "אנו נמצאים במאבק בלתי מתפשר על הבית, על המדינה שלנו ועל החזון הציוני. אני מתכוון לחזור היום לדבר עם חברת הכנסת זועבי ולנסות שוב לשכנע אותה שצריך לקבוע בתוך הקואליציה סידרי עדיפויות ברורים מאוד. צריך כל הזמן להיאבק, אין מקום לייאוש. אני קורא לכל חבריי, כולל ניר אורבך ובוודאי ראש הממשלה, לא לאבד תקווה לרגע. אני חושב שהציבור הישראלי, אולי בניגוד למה שאנחנו רואים בתוך המערכת הפוליטית, אמר את דברו בצורה ברורה - הוא רוצה מדינה מתוקנת, נבחרי ציבור שניתן להאמין להם, מערכת פוליטית לא מושחתת, להוציא את הקיצונים החוצה ולתת לרוב המותן להוביל את ישראל".

על האיומים על חייה של חברת הכנסת רינאווי זועבי, אמר: "אני מאמין לה ומצטער על כך, לשון האיומים הם חלק מהקלקול שאנחנו חווים במרחב הציבורי. אני לא חושב שאני חלק מזה - אני מתאר את הדברים בצורה מדויקת ובשפה ברורה וישירה. כדאי מאוד שהמחנה שמתנגד לנתניהו ידבר בשפה ברורה וישירה.

אני מייצג מחנה פטריוטי שדבק בחלום הציוני למדינה חופשית ודמוקרטית - אמשיך להיאבק על כך. אני לא נכנסתי למערכת הפוליטית בדרך הקלה, אלא בדרך שאני מאמין בה. אני מאמין שאני יכול להיות שותף במסע הלא פשוט הזה להציל את ישראל מידי עצמה".