ניסוי במערכת כיפת ברזל
ניסוי במערכת כיפת ברזלצילום: דוברות משרד הביטחון

בשדה הניסויים White Sands במדינת ניו-מקסיקו, בוצע בהצלחה ניסוי באב-טיפוס של מערכת היירוט לטווח בינוני של חיל הנחתים האמריקני (MRIC - Medium Range Intercept Capability).

במסגרת הניסוי יורטו מספר מטרות המדמות טילי שיוט, ששוגרו בו-זמנית במסלולים שונים ומכיוונים שונים.

אב הטיפוס של מערכת MRIC עושה שימוש במכ"מ GATOR ובמערכת שליטה ובקרה CAC2S, יחד עם מיירט 'טמיר' ומשגר כיפת ברזל, במסגרת מערכת הגנה אווירית חדשה המותאמת לצרכי חיל הנחתים.

"הניסוי הוכיח שיש לנו יכולת רלוונטית", אמר בתום הניסוי דון קלי, מנהל הפרויקט במחלקת ההגנה האווירית (GBAD)של מנהלת היבשה בחיל הנחתים (PEO Land Systems).

ראש מנהלת 'חומה' במפא"ת שבמשרד הביטחון, משה פתאל אמר, "הניסוי המוצלח הוכיח כי מיירט הטמיר של כיפת ברזל, יחד עם המערך הקרקעי שלה, מסוגלים להשתלב במהירות וביעילות בכל מערכת הגנה אווירית רלוונטית וליירט מגוון איומים אוויריים בתרחישים מאתגרים ומורכבים. אנחנו מברכים על כל שיתוף פעולה בתחום ההגנה האווירית עם זרועות צבא ארה"ב."

סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת מערכות הגנה אווירית ברפאל תא"ל (מיל׳) פיני יונגמן הוסיף, "פעם נוספת הוכיחו המערכות של רפאל שהן מסוגלות לבצע אינטגרציה אופטימלית עם מערכות נשק אחרות. בניסוי המארינס הודגם שילוב מוצלח של משגר, מיירט טמיר ושו"ב של כיפת-ברזל עם מערכת המכ"מ והשו"ב המתכלל של המארינס. זוהי בשורה חשובה ומשמעותית עבור רפאל, עבור המארינס ויתר הלקוחות בארה"ב ובשוק הבינלאומי".

מיירט הטמיר מסוגל ליירט טילי שיוט, כלי טיס בלתי מאויישים ומגוון רקטות, פגזים ופצמ"רים. המיירט פותח ע"י חברת רפאל. מהנדסי החברה היו שותפים בהתאמתו לתצורה של חיל הנחתים ובביצוע הניסוי.

מנהלת חומה במפא"ת מובילה את פיתוח מערך ההגנה הרב-שכבתית של מדינת ישראל, המבוסס על ארבע שכבות הגנה מבצעיות: מערכת 'כיפת ברזל', 'שרביט קסמים' ומערכת 'חץ2' ו- 'חץ3'.