יוסי ברודני וחגית משה (עומדים במרכז)
יוסי ברודני וחגית משה (עומדים במרכז)צילום: חזקי ברוך

מרכז מפלגת הבית היהודי אישר הערב (שני) את ההצעה למנות את יוסי ברודני ראש עיריית גבעת שמואל כמי שיעמוד בראש רשימת הבית היהודי שתתמודד בבחירות לכנסת ה-25, לצידה של חגית משה שתמשיך לכהן כיו"ר המפלגה וסגנית ראש עיריית ירושלים.

"אני לא עומד פה לבד", אמר ברודני בנאומו הפוליטי הראשון בכינוס של המפלגה בנחלים. "איתי עומדים פה היום הסבים והסבתות שלנו, ההורים של כולנו וגם ילדינו – דור העתיד של הציבור הדתי-לאומי – דור העתיד של מדינת ישראל".

"אתם תחליטו אם נהיה הציבור שבונה את הגשרים או הציבור שבונה את החומות בחברה הישראלית. אתם תחליטו אם יגידו על הציבור הדתי-לאומי שהוא ציבור תורם ומחבר או ציבור מפולג ומפלג", אמר ברודני.

יוסי ברודני נבחר לעמוד בראשות הבית היהודי

בבית היהודי מבינים שהמפלגה לא תוכל להתמודד לבדה בבחירות הקרובות, ולכן ינצלו את השבועות הקרובים לשיחות עם מפלגות נוספות במחנה הלאומי, מימינה דרך "הציונות הדתית", עוצמה יהודית וגם מפלגת נעם. ברודני וחגית משה לא יפסלו מראש אף שותפות.

יו"ר מפלגת ימינה, שרת הפנים איילת שקד, תשמח לריצה משותפת עם הבית היהודי, כחלק מהאסטרטגיה שלה בבחירות הקרובות - לפנות למצביעי הציונות הדתית ה"ממלכתית", כאלו שאינם חלק מהבייס הפוליטי של סמוטריץ' ובן גביר.

ברודני מכהן בראשות העיר גבעת שמואל 14 שנים ברציפות משנת 2008. עוד לפני כן היה מנכ"ל של חברת בנייה. ברודני הוא משפטן ובעל תואר שני. בין לבין ממשיך ברודני לשרת כקצין במילואים בדרגת רב סרן.

"מפלגת 'הבית היהודי' חוזרת לבמה"

בגזרה אחרת, ח"כ בצלאל סמוטריץ' יו"ר מפלגת הציונות הדתית התייחס היום לעימות עם יו"ר מפלגת עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר, והבטיח ששניהם ירוצו יחד ברשימה טובה ומאוזנת, כלשונו. סמוטריץ' אמר לגלי צה''ל: "לא ברור לי הקמפיין התקשורתי של איתמר (בן גביר), כואב לי על זה. קרבות בוץ מרחיקים מאיתנו מצביעים".

''איתמר ואני חברים טובים ושותפים ומשוחחים, ברור לנו שצריך להמשיך ביחד וכך יהיה זו האחריות שמחייבת אותנו שתביא לניצחון הימין''.

סמוטריץ' הסביר כי לאחר הפריימריז במפלגתו יחתור לאיחוד הרשימות עם ''עוצמה יהודית'' והבטיח: "נביא לציבור מוצר מוגמר של רשימה טובה ומאוזנת כדי למקסם את האלקטורט של גוש הימין.

''אנחנו שותפים וזו שותפות שמצליחה, היא הצליחה בבחירות האחרונות, היא הצליחה כל השנה והציבור אוהב את השותפות והיא תמשיך כדי שנוכל יחד להקים ממשלת ימין טובה למדינת ישראל'', הוסיף ח"כ סמוטריץ'.

מוקדם יותר היום אמר יו"ר עוצמה יהודית בן גביר כי הוא ממתין לפגישת משא ומתן עם סמוטריץ', ואמר לרשת לרשת ב': "פניתי אליו, אמרתי לו 'בוא ניפגש', עד עכשיו לא נפגשנו. אני מוותר לו על המקום הראשון. כל הסקרים מראים מגמה מאוד ברורה בקשר לחוזק שלי אבל אני רוצה ליצור אחדות כי אני רוצה לנצח את השמאל.

''לצערי אפילו לשבת בחדר אחד כרגע לא מתקיים. נימוקיו של בצלאל איתו אבל אני מרגיש שכל רגע שאנחנו לא עושים את זה אנחנו פוגעים במדינת ישראל''.

בן גביר שאל למה במרכז-שמאל מיהרו להתאחד ובימין מתמהמהים: ''למה גנץ וסער יכולים להתאחד ואצלנו מחכים לרגע האחרון? להוציא את המיץ לציבור? ככל שהזמן עובר גובר הסיכוי שארוץ בנפרד מסמוטריץ'. אני לא אחכה חודש וחצי עד הפריימריז במפלגת הציונות הדתית", הבהיר.