יוסי ברודני וחגית משה
יוסי ברודני וחגית משהצילום: יעל צור

ראש העיר גבעת שמואל יוסי ברודני שנבחר לעמוד בראש רשימת 'הבית היהודי', נערך להתמודדות המפלגה בבחירות לכנסת ה-25.

ברודני אמר לכאן מורשת: "נרוץ לכנסת בבחירות ונבדוק חיבורים פוליטיים. המיינסטרים הדתי מתקשה להצביע לבן גביר וסמוטריץ'".

שעה לאחר מכן התראיין ברודני לכאן רשת ב' ואמר לקלמן-ליברמן: "אנחנו לא נחבור לימינה, אנחנו רצים באופן עצמאי".

למרות דברי ברודני, בבית היהודי מבינים שהמפלגה לא תוכל להתמודד לבדה בבחירות הקרובות, ולכן ינצלו את השבועות הקרובים לשיחות עם מפלגות נוספות במחנה הלאומי, מימינה דרך "הציונות הדתית", עוצמה יהודית וגם מפלגת נעם.

יו"ר מפלגת ימינה, שרת הפנים איילת שקד, תשמח לריצה משותפת עם הבית היהודי, כחלק מהאסטרטגיה שלה בבחירות הקרובות - לפנות למצביעי הציונות הדתית ה"ממלכתית", כאלו שאינם חלק מהבייס הפוליטי של סמוטריץ' ובן גביר.

יוסי ברודני נבחר לעמוד בראשות הבית היהודי

ברודני מכהן בראשות העיר גבעת שמואל 14 שנים ברציפות משנת 2008. עוד לפני כן היה מנכ"ל של חברת בנייה. ברודני הוא משפטן ובעל תואר שני. בין לבין ממשיך ברודני לשרת כקצין במילואים בדרגת רב סרן.

"אני לא עומד פה לבד", אמר ברודני בנאומו הפוליטי הראשון בכינוס של הבית היהודי בנחלים. "איתי עומדים פה היום הסבים והסבתות שלנו, ההורים של כולנו וגם ילדינו – דור העתיד של הציבור הדתי-לאומי – דור העתיד של מדינת ישראל".

"אתם תחליטו אם נהיה הציבור שבונה את הגשרים או הציבור שבונה את החומות בחברה הישראלית. אתם תחליטו אם יגידו על הציבור הדתי-לאומי שהוא ציבור תורם ומחבר או ציבור מפולג ומפלג", אמר ברודני.

אתמול הגיע סגן השר לשירותי דת מתן כהנא להתייעץ עם הרב זלמן מלמד בביתו שבבית-אל, לגבי עתידו הפוליטי. כהנא עדיין לא החליט באיזו מסגרת יתמודד בבחירות הקרובות.

"מפלגת 'הבית היהודי' חוזרת לבמה"