הרב איתי אליצור
הרב איתי אליצורצילום: באדיבות המצולם

ארגון הבריאות העולמי קבע שמין הוא לא רק זכר ונקבה אלא רצף. טוב, אז עכשו זה כבר לא סתם אג'נדה. עכשו זו כבר אמת מדעית שאין מה להתווכח איתה.

הרי ארגון הבריאות קבע, ארגון הבריאות יודע. הם פרופסורים, הם עושים מחקרים מוכחים. אתה סתם מדבר אבל הם מבינים. בגדי הפרופסור החדשים.

אז הבנתי. יש רצף בין זכר לנקבה. אמת רפואית עובדתית מוכחת שנבדקה ואין מה להתווכח עליה. 

הפעם לא מדובר על אנשי אקדמיה, הפעם מדובר על רופאים. כאלה שמכירים את הגוף. אז אין מה להתווכח: יש אנשים שהם לגמרי XY, יש אנשים שהם לגמרי XX, ויש אנשים באמצע: X אחד, והשני חצי חצי. יש אנשים שמסוגלים להזריע אשה, יש אנשים שמוציאים ביציות ומסוגלים לקבל הריון, ויש אנשים .. באמצע, על הרצף...  הם יכולים להיות חצי בהריון.

ואין מה להתווכח, כי כאמור, אנחנו הדיוטות שלא מבינים כלום, אבל הם פרופסורים.
מחר הם גם יסבירו שההבדל בין לב לבין כבד הוא לא דיכוטומי אלא מין רצף כזה. הם יאמרו את זה בלב כבד.

אז מה אפשר ללמוד מכאן? ראשית, לא להבהל מהמלה פרופסור ומהמלה מחקר. ולא כדאי לנפנף בקול בכך שארגון כלשהו קבע והחליט. גם פרופסור מחקרי ביותר יודע מראש איזו מסקנה תזכה אותו במחיאות כפים ובתקציבי מחקר נוספים, ואיזו מסקנה תרחיק אותו מהם.

שנית, צודקים הרופאים שלנפש והחינוך יכולה להיות השפעה על הגוף. אלא מה? ההשפעה הזאת יכולה להיות גם חיובית, לא רק שלילית. מי שירצה מאד והחברה מאד תתמוך בו – יוכל לנצח את היצר. הרוח חזקה מהחומר. אבל צודקים הרופאים שתמיד הרבה יותר קל להרוס מאשר לבנות. לכן המצב היום הוא כפי שהוא.

שלישית: כדאי שלא נשכח: לא סתם יש לב ויש כבד. ללב יש תפקיד בגוף ולכבד יש תפקיד בגוף. אוי ואבוי אם כל אבר יעשה רק מה שטוב לו, יעשה אידאולוגיה מהאגוצנטריות והמחשבה על מה שנעים לו, וינסה להיות מה שהוא לא.

הכותב: הרב איתי אליצור, ארגון חותם