דביר שנרב
דביר שנרבצילום: פייסבוק דביר שנרב

דביר שנרב, שנפצע קשה בפיגוע סמוך ליישוב דולב שבבנימין, שבמהלכו נרצחה אחותו, רנה שנרב ז"ל, עמד אתמול על רחבת המסדרים לרגל סיום קורס הקצינים וקיבל את סיכת המ"מ.

"עוד חודש אנחנו נציין את יום השנה השלישי לפיגוע, אבל משום מה ככל שהאירוע מתרחק - כך זה הולך ומלווה אותי יותר, מעצים אותי ומסייע לי לקבל החלטות", אמר לעיתון "ישראל היום".

בעוד כחודשיים וחצי יסיים את ההשלמה החילית ויהפוך לקצין מן המניין.

לפני שלוש שנים, לאחר שרחצו במעיין עין בובין, התפוצץ מטען חבלה שהטמינו מחבלים במקום. רנה נהרגה במקום, דביר נפצע קשה, ואביהם, הרב איתן שנרב, נפצע בינוני. "ראיתי את הפציעות שלו ולא האמנתי שיהיה בצבא, רק רציתי שיחיה", אומר הרב שנרב.

לאחר תקופת שיקום ארוכה הבין דביר כי לא יוכל להגשים את חלומו להיות לוחם וקצין קרבי בצה"ל, והחל במאבק להגעה לתפקיד משמעותי, שעליו אסור לפרט. לאחר מאבק הגשים את מבוקשו וכעת הוא פועל לסיכול טרור.

"מאז הפיגוע אין דבר שיותר חשוב לי מאשר למנוע מאנשים את הסבל הזה. נלחמתי כדי לבצע פעילות ביטחונית חשובה, ואני שמח שאני יכול לעשות זאת. אם לא בגופי - אז בראשי. אין דבר יותר מדהים מאשר לדעת שהצלחת למנוע משהו ולשמוע על זה למחרת בחדשות. אני יודע שאני מונע ממשפחות אחרות את הסבל שאנחנו חווינו".

דביר עמד ברחבת המסדרים ומולו משפחתו. נערה אחת, שתישאר לנצח בת 16, בלטה בהיעדרה. "היא נרצחה שבועיים לפני יום הולדתה. אני מרגיש שהיא רצתה לחוות המון דברים שלא הספיקה, ואני נותן לה את המקום שלה בחיים שלי. היא מאוד חיכתה שאתגייס ודיברה המון על הצבא, ויכולתי לדמיין אותה בקהל בסיום הקורס, מתרגשת ובוכה. זו גם הסיבה שאני מספר עליה, מספר על תחושותיה, אני מביע אותה".

אביו, מצידו, אומר כי הוא נפעם למראה הדרך שעבר בנו בתוך שלוש שנים, ממצב של כמעט מוות לשיקום. "אנחנו ממש שמחים ומתרגשים, ורואים בזה ניצחון אישי, משפחתי ולאומי. מאז הפיגוע הוא רצה להתגייס, וכשהבין שלא יוכל להיות קרבי - במקום להתייאש ולבכות הוא החליט לעשות את הכי טוב במקום שהקב"ה רוצה אותו".

"זו גבורה אדירה, במיוחד לאדם צעיר שחרב עליו עולמו. זה מסר בעינינו לכל חייל בצה"ל, לכל מי ששואל את עצמו למה להתגייס ומדוע הוא צריך את זה. עדיין יש ערכים, מדינה ומשמעות לצבא. דביר רוצה להגיע למקום מאוד משפיע בצבא, ואנחנו עומדים מהצד, מסתכלים ומתפעלים".