מרב מיכאלי בישיבת סיעת העבודה
מרב מיכאלי בישיבת סיעת העבודה צילום: ערוץ 7

התנועה לאיכות השלטון הגישה היום (רביעי) למשרד התחבורה בקשת חופש מידע על הקמפיין הפרסומי של רפורמת "דרך שווה", בשל הדמיון החיצוני לקמפיין שניהלה שרת התחבורה מירב מיכאלי עבור מפלגת העבודה שהיא עומדת בראשה.

אתמול הצביע העיתונאי יניר קוזין על דמיון חיצוני רב בין הקמפיין שניהלה שרת התחבורה מירב מיכאלי לראשות מפלגת העבודה, לבין הקמפיין הנוכחי של משרד התחבורה.

מבדיקת התנועה לאיכות השלטון באתר "לשכת הפרסום הממשלתית" נראה כי קמפיין "דרך שווה" לא תוכנן, נוצר ופורסם דרך לשכת הפרסום הממשלתית. לאור זאת פנתה התנועה בבקשה לקבל מידע על פרטי החוזה ומשך ההתקשרות שנערך עם משרד הפרסום שמוביל את הקמפיין, וכן דרישות משרד התחבורה לקמפיין – מבחינה לשונית, תוכנית, ועיצובית.

עוד ביקשה התנועה לקבל את טיוטות הפרסומים השונים בתהליך העבודה על הקמפיין, לרבות סרטונים, מצגות, כרזות, ואתר אינטרנט – בין אם הוצעו על ידי הגוף אשר מוביל את הקמפיין ובין אם עוצבו כגרסה ראשונית על ידי משרד התחבורה.

עו"ד תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון, אמר: "עולה כאן חשש כבד שמא יושבת ראש מפלגת העבודה, השרה מיכאלי עשתה שימוש בכספי ציבור על מנת לקדם קמפיין פוליטי של מפלגתה. ככל שהדברים יאומתו, מדובר בהפרה חמורה של דיני הבחירות, ובשימוש אסור בכספי ציבור".