הר הזיתים
הר הזיתיםצילום: נתי שוחט, פלאש 90

במועצת בתי העלמין בירושלים, משלימים את ההיערכות לקראת העלייה הצפויה לקברי הצדיקים בחודשים אב ואלול.

בחודשים אלו עולים המוני בית ישראל לפקוד את ציוני הצדיקים בהר הזיתים, בימים שחלים בהם ימי ההילולא. בנוסף בחודש אלול, נוהגים רבים לפקוד את קברי הצדיקים בהר ולהתפלל לקראת הימים הנוראים.

ביום ז' באב צפויים רבים לפקוד את ציונו של בעל ה'נתיבות שלום' מסלונים זצ"ל שספרו קנה לו שם בקרב קהילות רבות ורבים מחוץ לקהילת סלונים הוגים בדברי תורתו.

בשעה האחרונה של צום תשעה באב תתקיים התוועדות נשים ווקאלית והרצאות מפי רבניות מובילות בהר הזיתים תחת הכותרת-מחורבן לגאולה. האירוע יועבר בשידור חי למוקדים רבים ברחבי הארץ.

בערב ראש חודש אלול צפויים המונים להגיע לפקוד את הציון הקדוש של רבה של ירושלים הרב שמואל סלנט זצ"ל שיום פטירתו חל ביום זה.

באור ליום ג' באלול, יתקיים 'אירוע משמר' הרב קוק, לציון 78 שנים להסתלקותו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק, הרב הראשי הראשון לארץ ישראל. המונים צפויים להשתתף באירוע. לאורך הלילה ימסרו שיעורי תורה והרצאות על ידי רבנים ואישי ציבור. הלילה יסתיים בהתוועדות מיוחדת בהשתתפות אמנים מובילים.

עלייה המונית נוספת צפויה ביום ה' באלול יום ההילולא של האדמו"ר מ'שומרי אמונים' זצ"ל. מידי שנה גדל מספרם של העולים לציון ה'שומרי אמונים'.

במועצת בתי העלמין עושים את כל ההכנות הדרושות על מנת להנגיש את הדרכים לטובת ציבור המתפללים.

לטובת הציבור העולים להר הזיתים עומדת תחבורה מסודרת קו מספר 84 מתחנת הרכבת הקלה בגבעת התחמושת להר הזיתים. בתדירות גבוהה.

במועצת בתי העלמין עמלים מול חברת 'אגד' על מנת להרחיב את מסלול הקו על מנת שיצא מן השכונות החרדיות בירושלים להר הזיתים, זאת על מנת להקל על הבאים לפקוד את הקברים בהר הזיתים.

בד בבד, במועצת בתי העלמין, החלו בהכנות ובהפקת לקחים לקראת הילולת האור החיים בשנה הבאה. בתיאום מלא עם עיריית ירושלים ומערכת הביטחון, פועלים במועצת בתי העלמין, להפיק את הלקחים מהליקויים שהתגלו במהלך העלייה לציון בהילולא השנה, ולהביא לתיקונם בשנה הבאה.

יו"ר מועצת בתי העלמין ירושלים, צוריאל פורת: "מועצת בתי העלמין ירושלים, פועלת כל השנה ובפרט בימי ההילולא של הצדיקים, לאפשר להמוני בית ישראל לעלות ולפקוד את קברי הצדיקים הטמונים בהר הזיתים.

"אנחנו מפיקים את הלקחים מהטעיות שנעשו ומשתדלים לשפר את העלייה, תוך תיאום מלא עם כלל הגופים האחרים ותוך הקפדה על שלומם ובריאותם וביטחונם של העולים להתפלל בהר הזיתים. מחובתנו לדאוג לכך, שכל יהודי החפץ לעלות ולהתפלל בקברי הצדיקים או בקברי יקיריו בהר הזיתים ובהר המנוחות יכול לעשות זאת ללא חשש".