יצחק גולדקנופף
יצחק גולדקנופףצילום: Olivier FItoussi/FLASH90

יצחק גולדקנופף, יו"ר אגודת ישראל ומחליפו של יעקב ליצמן, מסביר הבוקר (שלישי) מדוע החרדים ילכו רק לממשלה עם הליכוד ונתניהו, ומשוכנע שממשלה כזו תקום לאחר הבחירות הקרובות.

בראיון לרדיו 103FM אמר גולדקנופף: "כדי להגיד שאנחנו לא הולכים עם ביבי אנחנו צריכים להיות טיפשים, אנחנו יודעים שרק ביבי יכול להקים ממשלה. בחישובים שלנו אנחנו רואים ממשלה בצד של ביבי עם 62-61 מנדטים. לא רואים אפשרות שלפיד וגנץ יכולים להקים ממשלה".

על האפשרות לפיצול ביהדות התורה אמר גולדקנופף: "יש לנו הסכם עם דגל התורה וכתוב במפורש שאנחנו רצים ביחד ואני מקווה שבאמת נרוץ ביחד. עד לרגע האחרון אי אפשר לדעת".

לשאלה מה יעשו אם נתניהו לא יגיע ל-61 מנדטים, יו"ר אגודת ישראל השיב: "אנחנו לא רואים חישוב כזה שהוא לא מגיע ל-61. כל הנתונים בידינו מראים שיש לו 61".

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר אתמול (שני) כי הוא לוקח אחריות על יהדות התורה שתלך רק עם הליכוד לאחר הבחירות, ועורר ביקורת חריפה מצד יו"ר יהדות התורה, משה גפני. גפני אמר "שלא יעשה לנו טובות. 33 שנה אני בכנסת תמיד הלכתי עם הימין. מי שלוקח עלינו אחריות בהתנשאות - זה נלעג ולא לעניין. הלוואי והם היו לומדים מאיתנו איך תמיד הלכנו עם הימין".

כזכור, גפני וחברי דגל התורה לא פסלו אפשרות שתוקם ממשלה לאחר הבחירות שבנימין נתניהו לא יעמוד בראשה, אם נתניהו לא ישיג את 61 המנדטים הדרושים.