ישראל גנץ
ישראל גנץצילום: Yonatan Sindel/Flash90

עם סיום השבעה על הילד מתן צינמן ז"ל שנהרג בתאונה הקטלנית בכביש 60 סמוך למעלה לבונה, פנה ראש מועצת בנימין ישראל גנץ לראש הממשלה ושר הביטחון בדרישה לנקוט צעדים מיידים להצלת חיים בכביש.

"הבוקר קמנו מהשבעה על הילד המתוק מתן צינמן ז"ל בן ה-6 שנהרג בשבוע שעבר בתאונת דרכים מחרידה בכביש 60, כשנהגת פלסטינית השתוללה עם רכבה, והתנגשה במכונית המשפחה", כותב גנץ ומפנה אצבע מאשימה לחוסר האכיפה ולעיכוב בפיתוח הכביש. "צר לומר זאת, אך הכתובת היתה על הכביש. מתן היה יכול להיות איתנו היום ולעלות לכתה א' לולא שני מחדלים מרכזיים של מדינת ישראל שבידיכם היכולת להביא לפתרונם הבהול".

גנץ מפרט שני צעדים דחופים שנדרשים לשם מניעת התאונות הבאות: האחד, תוכנית חירום לאכיפה והרחבת כביש 60. "המדינה עומדת בחוסר מעש משווע אל מול נהגים ערבים תושבי הרשות הפלסטינית. כחצי מליון דו"חות תנועה לא שולמו, אין אפשרות להוריד כלי רכב מסכני חיים מהכביש, לא מותקנות מצלמות אכיפה ועוד. משרדי הממשלה והגורמים השונים חייבים לשבת סביב שולחן אחד, לגשר במהירות על פערים ולממש תכנית אכיפה באופן בהול".

הצעד השני הוא שיפור תשתיות. "כבישי יהודה, שומרון ובנימין, סובלים מהזנחה בת כמה עשורים. הנסועה בכביש 60 זינקה בשנים האחרונות במאות אחוזים. הכביש הצר אינו מתאים לקיבולת הנדרשת והוא בלתי סלחני באופן קיצוני לטעויות נהגים ולתקלות שגרתיות. הכביש אינו מבדיל בין לדם לדם. חייהם של כל משתמשי הדרך בסכנה. ישנם הליכים שמקודמים בנושא, איך הם רחוקים מלהספיק - לא בלוחות הזמנים ולא לכל קטעי הדרך. מחיר העיכובים הללו הוא חיי אדם ממש", כותב גנץ.

הוא מציע את סיוע המועצה ואומר כי היא ערוכה ומוכנה לעזור בהבנת האתגרים ובגיבוש הפתרונות. "אנא, פעלו עוד היום למען האזרחים שאתם אמונים על שלומם ובטחונם ולמען חיי כל משתמשי הדרך. ויפה שעה אחת קודם", מסיים ראש המועצה את מכתבו.

במועצה מציינים כי מתחילת שנת 2022 התרחשו במקטע כביש 60 בבנימין 285 תאונות דרכים, שגבה את חייהם של שישה אזרחים וכ-322 פצועים בדרגות שונות.