ישיבת שבי שומרון
ישיבת שבי שומרוןצילום: ללא

בעקבות המטחים כבדים מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף, שדרות ואשקלון, החלה התעוררות בקרב ישיבות הציונות הדתית לארח את תושבי הדרום במתחמי הישיבות שנמצאות כעת בבין הזמנים.

הישיבה הראשונה שנרתמה למען תושבי הדרום היא ישיבת ההסדר בשבי שומרון בראשות הרב יהושע שמידט. "ישיבת נחלת יוסף בשבי שומרון פותחת את הפנימיות לטובת תושבי הדרום, תפיצו", כתב מנכ"ל הישיבה ישראל מאיר שמידט בהודעה שהפיץ.

בנוסף, ישנה יוזמה פרטית של תלמידים מישיבת רמת גן לארח חלק מתושבי הדרום בעיר רמת גן. "יש המון משפחות מהדרום שמחפשות להתארח אבל אין מספיק משפחות שיכולות לארח. כמו כן, לרוב המשפחות לא נעים לבוא לבית עם עוד משפחה ומחפשות בתים ריקים", מספר ל'ערוץ 7' אחד מהתלמידים.

מלבד ישיבת רמת גן, הצפי שבקרוב ישיבות נוספות ירתמו למשימה. "פנתה אלינו רכזת קהילה בדרום שמחפשת מקום ל-120 משפחות להתארח, אז כנראה בהמשך גם ישיבת רמת גן ועוד ישיבות יארחו", הוא מוסיף. "יש כבר משפחות שהצליחו לארח תושבים מהדרום אבל עיקר הבעיה שחסר משפחות שיכולות לארח".

לא רק בישיבות. מדרשת עפרה פתחה את שעריה למען תושבי הדרום, על בסיס מקום פנוי.

ויש גם יוזמות נוספות למען הצלחת המבצע. בישיבת 'אבינועם' בתפוח הוחלט להשאר ללמוד תורה בבין הזמנים למען הצלחת עם ישראל במבצע הצבאי בעזה.