יאיר גולן
יאיר גולןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

סגן שרת הכלכלה וסגן הרמטכ"ל לשעבר חבר הכנסת יאיר גולן (מרצ) התייחס היום (ראשון) להתנהלות המבצע על רקע מערכת בחירות חמישית.

"אני חושב שצריך לעלות מדרגה ולהסתכל על המערכה בזווית קצת שונה", אמר גולן בראיון לגדי נס ברדיו צפון 104.5.

"מירב ההישגים המבצעיים שייחלנו להם הושגו, אנחנו צריכים לחתור לסיום מהיר ככל הניתן של המבצע, ולראות מהם ההישגים המדיניים שניתן להשיג. אם המבצע לא מסתיים בהישג מדיני, זה עוד סבב חסר תועלת. אסור לנו להיות בתוך הסינדרום הזה שמי שגזר אותו עלינו הוא נתניהו".

בהמשך הוסיף: "ככל שהימים נוקפים, הסיכוי לשמור את חמאס מחוץ לתמונה הולך ויורד, גם עליו מופעלים לחצים אדירים. הכי חשוב להיפרד מהפלסטינים. המבצע נכפה עלינו, לא הייתה ברירה אלא לפעול. התקבלה החלטה נכונה לבצע התקפה מקדימה ולא לחכות שהג'יהאד יכתיב לנו את התפתחות האירועים. ככל שהמבצע מתמשך, הסיכוי שתהיה טעות או אירוע, אנחנו יכולים למצוא את עצמנו במערכה ארוכה שאף אחד לא רוצה אותה".

לסיום הדגיש ח"כ גולן: "גם אם הרקטה האחרונה תהיה של הג'יהאד, אנחנו צריכים להביא לעצירה מהירה ככל הניתן. שיתוף הפעולה עם המצרים חשוב. מספיק לנו עם בחירות, צריך להתחיל לדון בתוך הציבור הישראלי לאן אנו רוצים להגיע בזירה הפלסטינית".

על הביקורת המופנת כלפי רה"מ לפיד: "מעולם ראש ממשלה לא היה צריך עבר צבאי כדי לקבל החלטות נכונות. לא רואה פה שום חיסרון מבחינת ראש הממשלה לפיד. המבצע החל כסיכול פיגוע, ואני לא חושב שיש גורם בישראל שיכול לומר משהו כנגד זה".

"המבצע מוצדק ונכון, עכשיו אנחנו צריכים לגלות בגרות מדינית כדי לדעת איך לסיים אותו. זה לא מבצע של הכרעה, לכן אין פה שום מקום לכניסה קרקעית. אנחנו צריכים להקפיד שלא הקיצוניים יובילו אותנו אלא המתונים, קורא לכל אזרחי ישראל לגלות אחריות".