בחירות לראשות מפלגת העבודה. ארכיון
בחירות לראשות מפלגת העבודה. ארכיוןצילום: חזקי ברוך

מפלגת העבודה תקיים היום (שלישי) פריימריז לרשימת המפלגה לכנסת ה־25.

ההצבעה תחל בשעה 10:00 בבוקר ותימשך עד השעה 19:00. מאחר ומדובר בהצבעה דיגיטלית התוצאות צפויות להתפרסם כרבע שעה לאחר סגירת הקלפיות.

כ-40 אלף בעלי זכות הצבעה בפריימריז יקבלו בשעה 10:00 קישור לטלפון הנייד להצבעה הדיגיטלית, וכל בוחר יתבקש לסמן בין 5 עד 7 מועמדים לרשימה, מתוך 33.

הקרב המרכזי בפריימריז הוא בין הח"כים המכהנים של המפלגה. בשל העובדה כי מרב מיכאלי אישרה בתקנון הפריימירז שמירה על רשימה בעלת שוויון מגדרי, המועמדים ישובצו ברשימה בצורת ריצ'רץ' בין גברים לנשים.

בישראל היום דווח כי על רקע חלוקה זו, הגברים מתמודדים בעיקר נגד הגברים והנשים נגד הנשים. בגזרה הנשית, רבים במפלגה מעריכים כי אפרת רייטן צפויה לסיים כאישה הראשונה. אחריה מתמודדות אמילי מואטי ונעמה לזימי על מקום האישה השנייה, כאשר מואטי נהנית מיתרון הפופולריות על פני לזימי. מואטי גם בידלה את עצמה בכך שהיא משקיעה בנושא המדיני, בעוד לזימי נהנית מהתמיכה של מחנה שלי יחימוביץ וגוזרת קרדיט על מאבקיה לטובת הפריפריה ולהעלאת שכר המינימום ונושאים חברתיים נוספים. מי שנמצאת מאחור בקרב הנשי היא אבתיסאם מראענה.

בגזרה הגברית, רבים בעבודה מעריכים כי גלעד קריב מוביל מבין הח"כים המכהנים. רם שפע התחזק בשנה האחרונה בתוך המפלגה והוא מתחרה בעיקר בעמר בר־לב - אשר למרות סערות רבות במהלך הקדנציה שפגעו בו, עדיין מוערך על ידי ותיקי המפלגה. בעבודה אומרים כי מצבו של נחמן שי פחות טוב ומי שנושף בעורפו הוא יאיא פינק, שנחשב המועמד המוביל והמפתיע מבין מי שאינם חברי כנסת.

יו"ר מפלגת העבודה ושרת התחבורה מרב מיכאלי אמרה לקראת הפריימריז: "הרבה מפלגות מדברות על דמוקרטיה. על חשיבותה, על תרומתה ועל הצורך לשמור עליה. לצערי, הרבה מאותן מפלגות לא מקיימות דמוקרטיה ובכך תורמות להיחלשותה ולשקיעתה. מולן עומדת מפלגת העבודה, מפלגה דמוקרטית אמיתית שבה מקבלות ומקבלים החלטות יחד, מקשיבות לציבור הבוחרות והבוחרים ועושות פריימריז לראשות המפלגה ולרשימה כמו שצריך. אני מאחלת הצלחה רבה לכל המתמודדות והמתמודדים ובטוחה שיחד נרכיב רשימה מצוינת לכנסת".