מערכת תופים. אילוסטרציה
מערכת תופים. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

השלב הבא והמתבקש אחרי שדיברנו פה על סגירת אולם היה להמשיך לסגירת להקה, אבל בגלל תשעת הימים עשינו הפסקה של שבוע ודיברנו על דברים שקשורים לרבנות. אבל הנה, תשעה באב מאחורינו, והגיע הזמן לסגור להקה. אז כמה זה יעלה לנו?

אם אנחנו מדברים על להקת חתונות מגזרית ממוצעת, ולא על דיג'יי או על כמה חברים מהתחתון שאיחדתם לצורך האירוע, כנראה שהמחיר ההתחלתי שתתבקשו לשלם יהיה בין 8,500 שקל ל11,000 שקל.

אבל, אנחנו מגזר קטן וכולם מכירים את כולם, ככה שגם אם במקרה יש להקת חתונות שאתה לא מכיר בה אף אחד מהנגנים באופן אישי, כנראה שיצאת פעם עם אחות של הבסיסט או שהיית בשבו"ש עם אחיין של הקלידן.

אז את הדייט עם ענבר אולי לא כדאי להזכיר כשאתה מתקשר למנהל של הלהקה, לפחות לא אם אשתך לעתיד מאזינה לשיחה, אבל חוץ מזה כמעט כל שימוש ב'חוק דוסים שלובים' יכול לסייע לכם לקבל הנחה קטנה.

בדגש על קטנה כי, כמו שאמר לי מנהל של להקת חתונות ידועה שכמעט סגרנו איתה ובסוף לא הסתדר בגלל התאריך, "זה נחמד מאוד שאתה חבר של *****, אבל בסוף ***** יקבל את המשכורת התשלום שלו כרגיל. הסכום הזה יורד ממני". לגיטימי, אבל גם 300-700 שקל הנחה זה נחמד.

בנוסף, רוב הלהקות מגיעות עם ארבעה עד שישה חברים שכלולים במחיר הרשמי, אבל "מתחת לשולחן" הם יאפשרו לכם להוריד נגן (בדרך כלל את הנגן כלי נשיפה) ולחסוך 600-900 שקל. לא בכל הלהקות זה עובד ככה, אבל שווה לבדוק.

אגב, זה עובד גם לכיוון השני למקרה שתהיתם. ואם תמיד חלמתם על צ'לנית בכניסה לחופה או נגן בוזוקי שייתן בראש בזמן הריקודים, כנראה שהלהקה שבחרתם מכירה מישהו שמכיר מישהו ששמע על מישהו שיכול להגשים לכם את החלום הזה. בתוספת מחיר כמובן...

והנה להקה עם סולן שכבר לא ישיר בחתונה שלכם, אלא אם כן תעשו אותה בקיסריה...

עוד פקטור שיכול להשפיע המחיר הוא המרחק, ואם בחרתם להתחתן מעבר לקו גדרה-חדרה כנראה שתיאלצו לשלם ללהקה תוספת מחיר שתכסה את עלויות הדלק וזמן הנסיעה. אבל, מכיוון שהאולמות בפריפריה גם נוטים להיות זולים יותר משמעותית, העלות הנוספת של הלהקה תהיה זניחה במקרה הזה.

שתי עלויות נוספות שקשורות לסעיף הזה הן הגברה ואגרת אקו"ם. על הגברה כבר דיברנו בטור על האולם, ועל אגרת אקו"ם אין יותר מדי מה להרחיב – שבוע לפני החתונה כותבים בגוגל אקו"ם, נכנסים לקישור, לוחצים על 'תשלום על אירוע משפחתי', ממלאים את פרטי האירוע ומשלמים 350 שקל. אפשר גם לחכות ליום של החתונה, אבל חשוב לזכור את זה. אתם לא רוצים לקבל כמתנת חתונה תביעה על הפרת זכויות יוצרים...

אז אם לסכם, כמה עולה להקה? בואו נניח שלקחתם להקה ממוצעת שעולה 10,000 שקל, הצלחתם דרך עומר להשיג הנחה של 400 שקל, וחסכתם עוד 800 שקל כי ויתרתם על הסקסופוניסט, סך הכל, 8,800. תוסיפו אגרת אקו"ם והגענו ל9,150 שקלים עבור החלק האומנותי של האירוע שלכם.

תוסיפו לזה את ה87,000 של קניית הטבעת, האירוסין, האולם והרבנות, והופ, אנחנו כבר ב96,150 שקלים לחתונה שהיא כמעט הכי פשוטה שיש לשוק להציע. שבוע הבא, אחרי שנסגור צלם, כבר ננופף ל100 אלף שקל מהצד השני שלהם...