הצעירות מאוסטרליה מתנדבות בישראל
הצעירות מאוסטרליה מתנדבות בישראלצילום: עמותת מאירים

שבוע פעילות מרגש וגדוש בעשייה ורוח התנדבות נחתם בסוף השבוע האחרון במסגרת "תוכנית כיוון" בה אירחה "עמותת מאירים" 40 צעירות בנות 18 מאוסטרליה הנמצאות בישראל מטעם תנועת בני עקיבא העולמית.

התוכנית כללה פעילות התנדבותית בבית אבות, במועדון לניצולי שואה, בבית התבשיל בדימונה ובבית הספר קול יעקב בירוחם.

החניכות אף יצאו לשטח לעבודה התנדבותית חקלאית במשק תושייה בניצנה, נפגשו ללמידה משותפת עם מדרשת באר בירוחם לבנות וישיבת הסדר ירוחם לבנים, טיילו בנגב במכתש הגדול, נחל פרס וממשית - שם נשארו ללון במהלך הלילה.

במהלך הסמינר נפגשו החניכות עם טל אוחנה ראש העיר ירוחם, ושמעו ממנה על תנופת העיר, מנהיגות והגשמת חזון ההתיישבות בנגב ואף נפגשו עם מקימי הישוב ועוד.

יזהר נבון, מנכ"ל "עמותת מאירים", מסכם את הצלחת הסמינר: "השנה החלטנו לקיים את הסמינר בפעם השנייה ברציפות בנגב וזאת בכדי לשמור על רצף ולהראות לקבוצת החניכות והמשתתפות בסמינר שיש בכוחן ובאפשרותן להאיר את הנגב, ללמוד ולהפיץ את כל הטוב שיש לנגב להציע. שמנו דגש על תוכנית מגוונת בנגב שכללה חיבור בין ציונות לאיכות חיים, חשיפה לעולם ההייטק המתפתח בנגב, החינוך, המנהיגות וכמובן לחוש באמצעות הלב והרגליים את הנגב והמדבר דרך מפגשים עם אנשים ומשפחות שקיבלו לחיקם בחום ובאהבה את המשלחת".