הרב מיכה הלוי
הרב מיכה הלויללא

רב העיר פתח תקווה הרב מיכה הלוי מצטרף כחבר מן המניין למועצה הציבורית של בית הציונות הדתית שייפתח בקרוב בכפר הרואה.

מינויו של הרב הלוי מצטרף למינויו של ראש המל"ל לשעבר מאיר בן שבת שמונה ליו"ר המועצה הציבורית ופרופ' יעקב נגל, הרבנית יפה גיסר והרב פרופ' יצחק קראוס שהצטרפו כחברים.

הרב הלוי משמש כרבה הראשי של העיר פתח תקווה החל משנת 2012 ומשמש גם כראש ישיבת 'עטרת נחמיה' בתל אביב.

במהלך כהונתו כרב העיר פתח תקווה ביצע מהפך במערך הכשרות בעיר אשר ניתק את זיקת משגיח-מושגח וחיזק את הרבנות המקומית. הרפורמה שהשיק משמשת היום כמודל עבור מועצות דתיות ורבני ערים נוספים כרפורמת כשרות מוצלחת ומוסכמת.

בעבר הקים את עמותת "אביב התורה" במטרה להחזיר ציבור דתי צעיר לתל אביב. לאחר מכן הקים בתל אביב ישיבה גבוהה "עטרת נחמיה" לגידול תלמידי חכמים. העמותה מפעילה גני ילדים וצהרונים שבהם לומדים יחד ילדים דתיים וחילונים, וכן מדרשה לבנות שבמסגרתה מתקיימים ימי עיון שבועיים לנשים מהעיר ומחוץ לה.

הרב הלוי משמש כחבר בועדת הלסינקי. בשנת 2007 יזם והקים את פרויקט "עולים בהצלחה" לקליטת יהודי אתיופיה ביפו. ערך חלק מכתבי הרב שלמה גורן.

בבית הציונות הדתית צפוים להודיע בקרוב על מצטרפים נוספים למועצה הציבורית שתלווה את פעילות המרכז ומכון המחקר של בית הציונות הדתית. המועצה הציבורית צפויה לייצג את המגוון הרחב של הגוונים בציונות בדתית ותפעל מתוך גישה ממלכתית וא-פוליטית.

בית הציונות הדתית שנמצא בכפר הראה צפוי לפי מקימיו לשמש מרכז חינוכי חדשני ברוח הציונות הדתית. הוא יספר את סיפורה של הציונות הדתית שהשפיעה ומשפיעה על ישראל כתנועה רעיונית וכציבור באופן חסר תקדים מאז קום המדינה ועד היום. לצד זאת יעסקו גם בדילמות המעסיקות את הציבור הדתי לאומי ובאתגרים הניצבים לפתחה של הציונות הדתית.



לצד מוזיאון שיציג בעזרים טכנולוגים מרהיבים את הדרך הארוכה אותה עברה הציונות הדתית יוקם מכון מחקר מוביל שיעסוק במטרות והאתגרים בהם צריכה הציונות הדתית לעסוק.

יו"ר המל"ל לשעבר מאיר בן שבת בירך על הצטרפות הרב מיכה הלוי למועצה הציבורית ואמר "אני שמח מאוד על הצטרפותו של הרב מיכה הלוי ובטוח בתרומתו להנחלת ערכי הציונות הדתית ולגיבוש תפיסתה לנוכח אתגרי ההווה. הצטרפותו של הרב מיכה כמו גם של אישי ציבור מובילים נוספים ממגוון תחומים, היא עדות לצמא הקיים בקרב הציבור להתחבר לערכי היסוד של התנועה ולהמשיך את השפעתה המבורכת בכל תחומי החיים".