יצחק הרצוג
יצחק הרצוגצילום: קובי גדעון/ לע"מ

ערב הגאלה לציון 50 שנות פעילות של ארגון גשר אשר התקיים הערב (ד') ב"אקספו" בתל אביב בהשתתפות נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, שר התרבות והספורט חילי טרופר, יו"ר גשר נציבת שב"ס לשעבר אורית אדאטו.

בנאומו התייחס הנשיא הרצוג למערכת הבחירות המתוחה אשר אנו בשיאה: "אל תתנו לתעמולה ולחריפותה להטעות אתכם, יש פה הרבה פחות עוינות ממה שמצטייר בתקשורת. מיכל ואני מסתובבים בין אזרחי המדינה פוגשים אנשים מכל הזרמים ורואים בבירור כי המכנה המשותף בין אזרחי העם הוא רחב ביותר.

''מחלוקות היו מאז ומעולם נשמת אפה של המסורת היהודית: המשנאית, התלמודית, ההלכתית, וגם האקדמית וההגותית. אולם, פעמים רבות - רבות מדי! - חילוקי דעות התלקחו לכדי התנצחות ויריבות עמוקה, עד שנשכח לגמרי שורש המחלוקת והיא הפכה לניכור, לאיבה ולקיטוב מסוכן''.

לדברי הרצוג, ארגון "גשר" מעניק לחברה הישראלית מתנה יקרת ערך: "את היכולת לנהל מחלוקת, ואפילו 'רק' שיחה עניינית, בין צדדים האוחזים בהשקפות עולם או בדעות שונות, תוך הערכה הדדית, והאזנה לצד האחר; מתוך הכרה בשוני, בברכה שיש בגיוון, ומתוך הבנה עמוקה שאי הסכמה איננה מחייבת עימות או עוינות.

''כדבריו הקולעים של בעל 'ערוך השולחן', הרב יחיאל מיכל הלוי אפשטיין: 'כי כל התורה כולה נקראת 'שירה', ותפארת השיר היא - כשהקולות משונים זה מזה'. כלומר: דווקא מגוון הקולות והדעות, הם-הם שיוצרים את ההרמוניה".

ארגון גשר אשר הוקם בתחילת שנות ה-70 על ידי הרב דני טרופר ופועל לאורך השנים לחיבור וחיזוק הקשר בין חלקי העם השונים מציין היום 50 שנות פעילות.

במהלך הערב העניק נשיא המדינה את "אות מופת גשר" על עשייה של חיבורים וגשרים בחברה הישראלית ליו"ר מוזיאון "אנו" אירינה נבזלין, ראש עיריית בית שמש ד"ר עליזה בלוך, והזמר, הסופר והמחזאי קובי אוז.