עמיטל בראלי
עמיטל בראליצילום: ערוץ 7

בארגון חותם, מפרסמים את נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אשר מצביעים על מגמה מדאיגה ביותר בסוגיית הרוב היהודי במדינת ישראל.

על פי הנתונים חלה בשנים האחרונות עליה דרסטית במספר 'חסרי הדת', שהיגרו לארץ מכוח חוק השבות. בעקבות הנתונים, קוראים בארגון חותם לתקן בהקדם האפשרי את סעיף הנכד בחוק השבות.

מהנתונים עולה עוד כי חלה ירידה מתמדת באחוז היהודים במדינת ישראל. בשנות ה- 50, עמד אחוז היהודים על 89%. מאז ועד היום הרוב היהודי נשחק בהתמדה, ובשלוש השנים האחרונות הוא ירד מ-74%. בתחילת השנה הנוכחית, הנתונים עמדו על 73.69% יהודים, 21.12% ערבים ו-5.19% שאינם יהודים אחרים.

את הקפיצה המשמעותית ביותר בגידול עשתה אוכלוסיית אינם יהודים , קרי - גויים אשר מגיעים לישראל מכח חוק השבות. משנת 2021 עד שנת 2022 עלו מעל ל-30,000 גויים לישראל. מדובר בזינוק של כרבע אחוז באוכלוסיית הגויים שאינם ערבים בישראל בשנה.

מנכ"ל חותם עמיטל בראלי קרא לפעול בסוגיה "כ-26% מאוכלוסיית ישראל אינם יהודים, כל שנה נכנסים לישראל עשרות אלפי גויים זכאי חוק השבת והמגמה מדאיגה ביותר. בשנה האחרונה נכנסו לישראל מעל 30,000 זכאי חוק השבות שאינם יהודים, והצפי שהנהירה לישראל תגבר, במיוחד כעת על רקע המלחמה באוקראינה ועל רקע המשבר הכלכלי ברוסיה. ברחבי העולם יש כ-10 מיליון זכאי חוק השבות שאינם יהודים, ואנו עלולים לאבד את הרוב היהודי במדינת ישראל".

"הפתרון חייב להיות תיקון החקיקה בנושא, הכנסת הקרובה חייבת לתת דגש בעניין, ועל החכ"ים לעשות ככל שביכולתם בכדי לעצור את המגמה המדאיגה הזאת", הוסיף בראלי.