יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ נשא הבוקר דברים (שני) בכנס ירושלים ה-20 של קבוצת בשבע וערוץ 7 והתייחס לרפורמת במערכת המשפט.

"המהפכה המשטרית שמקדמת הקואליציה לא מדאיגה אותי רק בגלל הפגיעה בחיילי צה"ל והסיכון הכלכלית שנלווה אליה, היא מדאיגה אותי בעיקר משום שהיא תשנה את הערכים הסביבתיים שסביבם התחברנו כולנו. היא תשנה את אופי הדמוקרטיה הישראלית ללא היכר ותחתים את ת.ז שהורישו לנו מייסדי המדינה במגילת העצמאות, אותה מגילה שאם ננסה להעביר בכנסת בחוק לא תעבור", טען גנץ.

לדבריו, "גלי ההדף שישמעו בחברה הישראלית יפילו בסופו של דבר הממשלה הזאת, ייקח חצי שנה, שנתיים, אולי יותר. אולי ארבע. החבל יקרע והמחאה הציבורית תהדהד אבל הטלטלה של לעבור היא שמדירה שינה מעיניי. גם לאחר שהחקיקה הרעה תבוטל הקריאה תישאר כצלקת בפני האומה. אני לא רוצה ממשלה שתיכנס בחרדים, ששונאת חלקים שלמים בעם, שתמנע מתיקונים שיחזקו את מערכת המשפט, קרע, פירוד ונקמות. אני לא רוצה לנקום בעם שלי, כמו שאמר הנשיא – אם צד אחד ינצח, כולנו נפסיד".

"הקרע הנפער עוד לא מאוחר להפוך אותו לאיחוד, הזדמנות ותיקון. יש שעת כושר להביא חקיקה ומושכלת שתביא לגיוון במערכת המשפט, שתשרת את אזרחי ישראל, שתחזק ותשמר את מעמד הכנסת ותשמור על מערכת משפט עצמאית ומשפטית ולא תלויה במישור הפוליטי. בניגוד להרבה מהאתגרים בעבר, יש לנו ברירה. אני קורא לחברי הקואליציה ובראשם לנתניהו, עצרו את החקיקה. אני מאמין שאפשר לעצור, לדבר ואני מניח שגם הפעם נצליח", הוסיף גנץ.

הוא התייחס להפגנות נגד הרפורמה ולמחאות מול דלתות דירותיהם של ח"כים ושרים ואמר: "אתייחס למפגינים שמוחים היום ובתקופה האחרונה, הם בשר מבשרה של האומה שלנו, אזרחים טובים ומודאגים שהפגנתם מוצדקת, חשובה ומרגשת. זה קהל של אנשים שאכפת להם מהמדינה, לכן אני קורא לכולם להגיע ולהפגין. לצד זאת, אני מבקש להדגיש שאסור בשום פנים ואופן לנהוג באלימות או לקרוא חלילה להסתה, לקריאות הסתה".