הפגנה נגד הרפורמה בתל אביב
הפגנה נגד הרפורמה בתל אביבצילום: Tomer Neuberg/Flash90

מארגני המאבק נגד הרפורמה המשפטית חושפים הערב (רביעי) כי עצירת החקיקה לא גרמה להם לסגת מהובלת ההפגנות במוצאי שבת בצומת קפלן והודיעו כי גם השבוע, כמו בשלושת החודשים האחרונים, תתקיים הפגנה בתל אביב.

המארגנים מצהירים כי ההפגנה הקרובה תתקיים נגד החרדים בדרישה לחוקק חוק שיוויון בנטל וכן נגד המשמר הלאומי שיוכפף לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

"המאבק שלנו הוציא לרחובות את כל נושאי הנטל הביטחוני, הכלכלי והחברתי של מדינת ישראל. לא נשתוק עוד על הפיכתנו לאזרחים סוג ב' שנושאים על גבם את כל החברה הישראלית. ולכן אנחנו לא נוותר! אנחנו דורשים חקיקה לשיוויון בנטל, בכל תחומי החיים – אנחנו לא נממן מיליציות של בן גביר, תיקצובים מופרכים לאלו שאינם מתגייסים לצבא העם או מתנדבים לשירות לאומי", נמסר מהמארגנים.

"המאבק שלנו הוא עיקש ומבקש צדק – צדק לכל נושאי הנטל שלא מוכנים לשתוק יותר. לפיכך, נתכנס בשבת הקרוב בקפלן וברחבי הארץ, להפגנות שמירה על הדמוקרטיה הישראלית".

בהודעה מטעם מארגני ההפגנה נכתב: "אנחנו בימים היסטוריים. מדינת ישראל בוערת והקרע בעם הולך ומתרחב בגלל ממשלת חורבן שאמנם נבחרה בצורה דמוקרטית אך מפילה עלינו את הבית. בחודשים האחרונים קמו מאות אלפי אזרחים בהתארגנות חסרת תקדים בהיקפה, מצפון ועד דרום, כדי לשמור על הדמוקרטיה הישראלית כדי ולצעוק בגרון הדמוקרטיה היא קודש הקודשים שלנו".

הם מסבירים כי "בימים אלה החלה התדיינות בבית הנשיא, כשברקע שרים בכירים בקואליציה הודיעו פומבית שנתניהו התחייב להמשיך בחקיקה כסדרה עם תחילת מושב הקיץ. אנו מאמינים שהסכמות רחבות זאת הדרך הנכונה לחבר מחדש את כל חלקי החברה הישראלית, אך כל הסימנים מראים שמדובר בתרגיל הונאה שמטרתו להחליש את המחאה ולהעביר את חוקי הדיקטטורה".

"בתוך כך אנו למדים שנתניהו, כחלק מההפיכה המשטרית, מתכוון להקים מיליציות פרטיות במימון המדינה לבן גביר וסמוטריץ׳, מיליציות לה פמיליה וחווארה בחסות המדינה. באם יוקמו המיליציות יהיה מדובר בתחילתה בפועל של ההפיכה המשטרית. המשמעות תהיה הרת אסון לכל אחד מאיתנו ודה פאקטו, סופה של הדמוקרטיה הישראלית".

לטענתם, "הדרישה הבסיסית ביותר לכל הידברות נקיית כפיים חייבת התחייבות שכל החוקים לשינויים משטרים ייעשו אך ורק בהסכמה רחבה. בלי הודעה כזו איננו מאמינים שההידברות עם אקדח לרכה, כשחוק השופטים שפוטים מוכן לקריאה שניה ושלישית, היא בתום לב".

"המאבק שלנו הוציא לרחובות את כל נושאי הנטל הבטחוני, הכלכלי והחברתי של מדינת ישראל. לא נשתוק עוד על הפיכתנו לאזרחים סוג ב שנושאים על גבם את כל החברה הישראלית . ולכן אנחנו לא נוותר! אנחנו דורשים חקיקה לשיוויון בנטל, בכל תחומי החיים – אנחנו לא נממן מיליציות של בן גביר, תיקצובים מופרכים לאלו שאינם מתגייסים לצבא העם או מתנדבים שרות לאומי".

"המאבק שלנו הוא עיקש ומבקש צדק – צדק לכל נושאי הנטל שלא מוכנים לשתוק יותר. לפיכך, נתכנס בשבת הקרוב בקפלן וברחבי הארץ, להפגנות שמירה על הדמוקרטיה הישראלית", נכתב לסיום.