החודש האחרון החזיר את הצבע ללחייה של הוליווד עם הכנסות שמאז ינואר חצו כבר את רף ה-6 מיליארד דולר - עלייה של 22 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
מי שחתומים על חלק ניכר מההצלחה הזו הם הכוכבים הגדולים של החודש האחרון שהספיקו כבר להפוך לתופעה תרבותית עולמית חסרת תקדים המכונה 'ברבי נגד אופנהיימר', או בקיצור, אפקט "ברבינהיימר".
שני הסרטים המדוברים ביותר של התקופה, ברבי ואופנהיימר, שלא באמת קשורים אחד לשני למעט מקריות בתאריך יציאתם – נקשרו זה בזה ע"י קהלי המעריצים שהפכו את יציאתם הסמוכה לחגיגה ברשתות החברתיות ובקולנוע.
שני הסרטים, האחד קומדיה סאטירית על בובה והשני דרמה פוליטית על אבי פצצת האטום, זכו לשבחי הביקורות מיד לאחר יציאתם ויש שכבר מעריכים כי התחרות האמנותית ביניהם תמשך כל הדרך עד לטקס האוסקר. התחרות הקופתית, לעומת זאת, הוכרעה כבר בסופ"ש הראשון, כש'ברבי' כיוון שפונה לקהלים רחבים יותר הכוללים גם ילדים הכניסה פי שתיים מ'אופנהיימר' הקשה יותר לעיכול שמשתרע על פני שלוש שעות יביא יותר אוסקרים.
היום הקרב הזה גם הוכרע באופן רשמי, כש'ברבי' חצתה את רף המיליארד דולר - הישג שרק 'האחים סופר מריו' הגיעו אליו לפניה השנה' - מה שהופך אותה לסרט השני הכי רווחי של השנה. בדרך היא דילגה בקלילות מעל כותרים מוכרים יותר כמו 'שומרי הגלקסיה 3', 'אינדיאנה ג'ונס ותוגת הגורל', 'מהיר ועצבני' החדש, וגם, 'אופנהיימר' ידידנו שנאלץ להסתפק "רק" ב-500 מיליון דולר.
אבל אל תדאגו לכריסטופר נולאן, הקרב על הקופות אמנם כבר הוכרע, אבל אם לשפוט על פי תגובות המבקרים, במערכה על האוסקר הוא דווקא צפוי לנצח.