
יו"ר ארגון ראש יהודי, ישראל זעירא, מגיב לדבריו של הרב דוד סתיו בערוץ 7 בנוגע לביקורת שמתח זעירא על התפילה שקיים ארגון רבני צהר ביום כיפור בכיכר החטופים.
"הביקורת על המניין שצהר קיימו ללא מחיצה, נאמרה בהרבה כבוד ובאהבה. מותר לחלוק ואין שום בעיה מיד אחרי יום כיפור לברר את הסוגיה. זה אינו עימות אלא בירור", מדגיש זעירא.
הוא מציין כי "הסיכום שחתמתי עליו עם רונן צור ממטה החטופים היה שתתקיים תפילה עם מחיצה בחלק מהכיכר, בדיוק כפי שנהגנו כל השנים בכיכר דיזנגוף, ולא כפי שאמר הרב סתיו, שכביכול הסכמנו לוותר על מחיצה. גם מסגור השיח כ'מריבות בין יהודים' חוטאת לאמת. מעולם לא רבנו, וכולם זוכרים מי תקף ומי הותקף".
"ברגע שעיריית ת"א החליטה שמחיצה אסורה ע"פ הדת הפרוגרסיבית החדשה, הרי הנושא הפך לעניין עקרוני שראוי להיאבק עליו ולא לוותר עליו בקלות. לשמחתנו ביהמ"ש קבל עמדתנו והיה מותר השנה לשים מחיצה בכל מקום בת"א, לרבות כיכר החטופים. צהר החליטו לצערי, חרף זאת, שלא לשים מחיצה בתפילה שקיימו שם. אני מברך כל פעולת קירוב שנעשית. לענ"ד, העברת מסר שניתן להתפלל ללא מחיצה, הינה שגיאה בפעולת הקירוב עצמה. שנזכה כולנו לקדש שם שמיים ברבים והאמת והשלום אהבו", סיכם זעירא.
הרב סתיו, רב העיר שוהם ויו"ר ארגון רבני צהר, דיבר בערוץ 7 על טענתו של זעירא שסוג הקירוב ללא מחיצה אינו נכון. "אני מזכיר שבמשך שנים רבות בכותל המערבי היו מתפללים בלי מחיצה. גם ראש יהודי הסכימו לכך וגם בתפילות של ראש יהודי בתל אביב בשנה שעברה היו מאות רבות שהשתתפו בלי מחיצה ובלי הפרדה.
ודאי שאידיאולוגית הייתי רוצה שתהיה תפילה עם מחיצה, זאת אמונתי. אני חושב שראש עיריית תל אביב שוגה בעניין הזה וטוב עשו ראש יהודי שפנו לבית המשפט העליון ובית המשפט העליון אכן העמיד דברים על דיוקם. ואף על פי כן, כשהשאלה שעומדת לנגד עינינו היא חילול השם או קידוש השם, אני מעדיף ואני בטוח שהקדוש ברוך הוא מעדיף את מה שקרה השנה בכיכר החטופים מאשר את מה שקרה בשנה שעברה בכיכר דיזינגוף. אז כשאני בא לדון בשאלה מה יותר גדול, קידוש השם או חילול השם, התשובה היא מאוד ברורה", סיכם.