ארגון בריטי בשם "Which?" הודיע היום (חמישי) כי הגיש תביעה בסך של קרוב לשלושה מיליארד לירות שטרלינג (כ-14 מיליארד ש"ח) נגד חברת אפל.
לטענת התובעים, כ-40 מיליון מלקוחות אפל בבריטניה יהיו זכאים לפיצוי ממוצע של 70 לירות שטרלינג בטענה להפקעת מחירים בכל הקשור לשירותי הענן וכן להפרת חוקי התחרות במדינה.
באפל הבהירו כי הם דוחים את הטענות והוסיפו כי "יגנו בתוקף" מפני התביעה המשפטית. בחודש מרץ האחרון הוגשה תביעה דומה בארה"ב שעדיין מתנהלת.
ב-"Which?" אמרו כי מדובר בתביעה ייצורים שכוללת את כלל לקוחות אפל שהשתמשו בשירות הענן "iCloud" מאז אוקטובר 2015.
לקוחות אפל מקבלים את שירות הענן מובנה על המכשירים כשהחברה מאפשרת למשתמש הבריטי להינות מ-5gb של אחסון חינמי, אך מעבר לנפח זה, המשתמשים נאלצים לשלם כשבשנה שעברה ייקרה החברה את המחיר הממוצע ב-25 אחוזים.
בתביעה נטען כי אפל הפרה את חוק התחרות כשלדברי התביעה, "אפל העניקה לשירות האחסון שלה iCloud יחס מועדף, והפכה לקוחות עם מכשירי אפל ללקוחות שבווים בכל הקשור לשימוש ב-iCloud".
עוד נטען כי מערכת ההפעלה של אפל, ה-iOS היא מונופול: "על אפל לא להשתמש בדומיננטיות הזו כדי להשיג יתרון לא הוגן בשווקים קשורים, כמו שוק אחסון הענן".
"אפל עודדה משתמשים להירשם ל-iCloud ובו זמנית הקשתה על שימוש בספקים חלופיים, בין היתר משום שאפל אינה מאפשרת ללקוחות לאחסן או לגבות את כל נתוני הטלפון שלהם אצל ספק צד שלישי".
באפל אמרו כי כמחצית מהלקוחות לא משתמשים בשירותי הענן והוסיפו כי "המשתמשים שלנו אינם נדרשים להשתמש ב-iCloud, ורבים מסתמכים על מגוון רחב של חלופות צד שלישי לאחסון נתונים".
"בנוסף, אנחנו עובדים קשה כדי להפוך את העברת הנתונים לקלה ככל האפשר - בין אם זה ל-iCloud או לשירות אחר. אנו דוחים כל טענה שהנהלים שלנו ב-iCloud הם אנטי-תחרותיים ונגן בתוקף מפני כל טענה משפטית אחרת".