אני מבין שקיצרתי במקום שאפשר היה להרחיב,
הרעיון שאני מביא זה פשט של הנציב בפירושו העמק דבר על הפסוק עזר כנגדו הבאתי לכם ציטוט
והמדרש ידוע בפירש"י: זכה - עזר, לא זכה - כנגדו. אמנם
גם לפי הדרש אינו במשמעות שתהא נבראת כדי לצערו. ואיך משמעו בלשון 'עזר כנגדו'-
שיהא או עזר או כנגדו. אלא הכוונה שהניגוד יהא לעזר. שהרי מי שהוא כעסני ורגזני, אם
אשתו תהא עוד מסייעתו לכך, אף על גב שבשעת הרוגז הוא נהנה מזה והיא לו לעזר.
אבל אח"כ שסר הרוגז יש לו צער הרבה מזה שהוסיפה אשתו אש ועצים והרי היא כנגדו,
מה שאין כן אם תהא מנגדתו מתחלה, ותשכך חמתו ותפייס את האדם שהוא רוגז עליו,
אף על גב שנראית באותה שעה שהיא מנגדתו, מכל מקום היא העזר האמיתי שאין
למעלה הימנו. וכן מי שטבעו ששמח ביותר, וכדומה בכל המידות. ואם כן הפירוש עזר
כנגדו במה שתהיה מנגדתו תהי לעזר. וחז"ל הוסיפו, שאם זכה, נשאר העיקרי עזר, היינו
במה שהיא מנגדתו מתחלה, ואם לא זכה, נשאר העיקרי כנגדו, במה שהיא עזר מתחלה
והיא מסייעתו לכל רוח רעה שעוברת עליו, ואין לך כנגדו גדול מזה.(.
בעצם צריך להבין שהחיים זה לא מפעל הפיס שעושה הגרלות, אין דבר כזה זכה ולא זכה, הכוונה מלשון זך כמו שמן, טהור, נקי, שמידותיו טובות.
כלומר אם מידותיו טובות מימלא אשתו גם עם מידות טובות והיא עזר, אבל אם מידותיו לא טובות, אשתו היא עם מידות כנגדו לאזן,.
ובעצם חז"ל פה לימדו אותנו שמי שמשתדך צריך להכיר בתכונותיו ולהבין שאולי לו מגיע אישה שתתן לו איזון, וזה כלי חשוב שבכך יוכל לבחור. ((כך קרה עם יצחק אבינו ורבקה אמנו))
ואולי עוד, מהות הנישואים בסופו של דבר הרי דרך בעבודת השם, ונישואים טובים אמורים רק לרוממם ולקרב אותו לה', שהקרבה לה' זה קדושים תהיו כי קדוש אני ואמרו חזל התדבק במידותיו, מה הוא קדוש וכו, שע"י מידות טובות מתקרבים לה', ומפורסמת הדרשה שבמסילת ישרים.
ולכן לכאורה הדרשה מאד קשורה לדיון.
*מידה פרושה המילולי הוא תכונה, ואופי פרושו כלל תכונות באדם.
*ולטוענים שמה שה' ישלח זה יהיה הזיווג, נו אז למה לא התחתנת עם הראשונה, ה' שלח לך, איך אתה רוצה לקבל אותה, על סוס לבן?!?!.
ברור לכל שמה שאנחנו יכולים לברר אנחנו עושים, ומה שאי אפשר שם זה לא תפקידנו, כמו שלא הולכים לבחור דירה בעניים עצומות ולומר ה' שלח. הכל ה' עושה אבל הוא עושה דרכינו, ונתן לנו שכל לעשות זאת. וכמו שלא תאכל איזה חתיכת בשר שנמצאה ברחוב מבלי לדעת כשרותה, ולא תאמר שם ה' שלח. מה שאתה יכול לעשות אתה צריך לעשות וזה יתברר שה' שלח, ידוע על המשל שאחד שעמד לטבוע ובאו להציל אותו ולא רצה כי הוא חיכה שה' יציל אותו.
*לגבי הדוגמאות של המידות שהבאתי זה רק להמחיש את השאלה אז לא צריך ככ לדייק בדברי למרות שמי אמר שפזרן מתבטא רק בכסף אולי גם בבלאגן שעושה, כמו שמפזר את הכסף צ"ע.
תודה רבה לכל העונים והקוראים,
היה לי כיף לחוות את דעתי ולשמוע מכם,
אשמח לעוד תגובות ....