עזר כנגדה?!!?!?Revubhi
אהלן חברים/ות
רציתי להעלות דיון, אחרי שהיה לי ויכוח ארוך ומעצבן, בערך עם כל מי שאני מכיר, אז רציתי לנסות להגדיל אותו אתכם.

כולכם מכירים את הדרשה המפורסמת של חז"ל "עזר כנגדו" -זכה עזר, לא זכה כנגדו.
שבעצם מסבירים יש שני מצבים של זוגיות. הראשון, שאחד לשני הוא עזר והמצב השני, שהוא עזר אבל כנגדו ז"א שאם אחד עצלן אז השני יהיה זריז, אחד פזרן אז השני חסכן, אחד מדבר אז השני מקשיב.

ולעיניננו... בעצם בכל בית צריך איזון כי אם שני ההורים יהיו עצלנים, פזרנים, בלאגניסטים אז גם ככה יראה הבית והילדים.

לכן השאלה באמת האם אחד שהוא דברן ירצה ויחפש כזאת שקטה, או אחד שיוזם יחפש את המגיבה, ביתית תחפש את ה"חוצניק" וכך הלאה .. כדי שביתו יהיה מאוזן?
בעקרון כדי לצאת מהמעגל האין סופי הזה, שיש מלא דברים שאי אפשר בכלל לבדוק, ולמצוא בדיוק מאה אחוז. לכן בודקים את ה"מידות" הקיצוניות של כל אחד.

אז אתם, איך אתם מחפשים?, מעלים את זה בבירורים?, הייתם מסכימים לצאת עם משהו בעל אופי שונה מכם?, מסכימים עם זה?

מחכה לתשובות שלכם,
ובע"ה שתזכו לזיווג מדהים והגון.
לא הבנתי כלוםע מ
הפשט בגמרא הוא אחר.
אם זכה, אשתו היא "עזר" לו.
אם לא זכה - בדיוק להיפך - אשתו היא "כנגדו". לא שהיא עזר אבל שונה ממנו. היא כנגדו, מפריעה לו, משגעת אותו, הורגת אותו. מצב דפוק. "לא זכה".

בהמשך הנחת שאם שני ההורים יהיו בלגאניסטים זה לא טוב. מי אמר? מה הבעיה בבית מבולגן? (אני מסכים בעצלנות ופזרנות, שהן מידות, והכי טוב זה דרך האמצע, אבל בלאגניסטיות זו תכונה, לא מידה).

לעצם העניין, מה לחפש בבת זוג - מה שיעשה לך טוב. לא לפי כותרות של "דומה" או "מאזן" אם זה לא עושה לך טוב. (כמובן, שעושה לך טוב אמיתי בנפש, לא טוב רגעי וחיצוני או משהו כזה).
^^^^קוד אבל פתוח
מסכים לגמרי, רציתי להגיב ולא כל כך ידעתי איך לגשת לזה, הוצאת לי את המילים מהפה.
חושבת ש...מיכל318
מישהו נגיד עם אופי עדין וביישן, הוא בטח יעדיף מישהי שיש לה אופי "גבר".
ומישהי עם אופי עדין תרצה גבר "גבר". כי זה יהיה ממש קשה ניראלי לחיות שתי ביישנים בבית אחד זה יהפך למישפחת "כאפות".
כי צריך שיהיה מישהו "חזק" כי לפעמים יש מקרים שצריך "תקיפות" וחוסר ביישנות( נגיד שיש מקרים שצריך לצעוק. או להתווכח. שידע לנהל דברים מול בנק, עירייה, מס הכנסה,בית ספר וכאלה...)
לעדינים וביישנים זה משימה קשה.. ואין מה לעשות צריך את זה לפעמים...
אז כן. בזה צריך הפכים. כי צריך את האיזון.
אבל לא ניראלי שבכל דבר צריך הפכים.
זה גם תלוי בבנאדם. איך הוא מרגיש.
אני נגיד בחיים לא יסתדר עם מישהו שיש לו אופי "בת"..



עזר או כנגדו לא קשור לאופי.ברגוע
אני לא חושב שצריך לחפש דווקא אופי ממש מסויים,
המציאות מראה שזוגות יכולים להסתדר גם אם האופי שונה, והבית יכול להיות מאוזן גם אם האופי שלהם דומה.
כל בן אדם צריך להיות מאוזן בלי קשר לבן זוג.

ובכ"מ כמו שכתבתי בכותרת, הדיון הזה לא קשור לדרשה של חז"ל.
נכוןמיכל318
זה לא קשור לאופי העזר כנגדו..
שאלה מעניינת. שאלת את זה קצת מבולבל אבלוירושלים של זהב

השאלה היא אם עדיף לחפש בחור שדומה לי או בחור שהוא הפך שלי כדי שהבית יהיה מאוזן?

הבנתי נכון?

 

אני חושבת שבסופו של דבר קיצוניות היא לא דבר חיובי. וצריך איזון. 

האיזון הזה יכול לקרות על ידי זה ששני בני הזוג דומים והם משקפים אחד לשני את הבעיות ועובדים על כך ביחד. כמו קבוצת תמיכה כזאת. ויכול לקרות על ידי זה שהם שונים וכל אחד מאזן את השני.

אני בכל מקרה לא מאמינה בכך שצריך שכל אחד יקבל תפקיד קיצוני וכך זה ישלים אלא שהם לאט לאט יתקרבו אחד לאופי של השני. ילמדו אחד מהשנייה וככה יתאזנו. 

 

פשוט בכל אחד יש דברים שהם דומים לי ויש דברים שונים לי. שני הסוגים יכולים להצמיח ויכולים לפגוע. תלוי לאן לוקחים אותם.

 

מיכל וולשטיין מדברת על זהChen22
העלאת בדיוק את אותם מקרים שהיא מעלה.. לדעתי זה תלוי בבן אדם, אם אתה רוצה להשתנות בכיוון הזה לדוגמה: ביישן שרוצה להיות קצת יותר פתוח אז יש מקום לחפש "קיצוניים". אבל אם זה ביישן שטוב לו עם עצמו ופחות מתחבר להרבה רעש וחברים אז פחות יעזור לו להיות עם מישהו ממש הפוך ממנו..
קודם כלדעתן מתחיל
פשט הגמרא לא קשור לדיון, וכבר אמרו מעלי (ע"ע ע מ).

ולדיון עצמו, אני לא חושב שיש חובה כזאת כלל וכלל. אפשר בהחלט להיסתדר עם בן זוג דומה באופי. אבל גם בן זוג משלים זה מעולה.
מה אני מחפש? בחלק כך וחלק אחרת. ובעיקר, מחכה לראות עם איזו בת זוג ה' רוצה שאתחתן, דומה או שונה. אני פתוח לשניהם.
הוספה והרחבה לדברים שליRevubhi
אני מבין שקיצרתי במקום שאפשר היה להרחיב,

הרעיון שאני מביא זה פשט של הנציב בפירושו העמק דבר על הפסוק עזר כנגדו הבאתי לכם ציטוט
והמדרש ידוע בפירש"י: זכה - עזר, לא זכה - כנגדו. אמנם
גם לפי הדרש אינו במשמעות שתהא נבראת כדי לצערו. ואיך משמעו בלשון 'עזר כנגדו'-
שיהא או עזר או כנגדו. אלא הכוונה שהניגוד יהא לעזר. שהרי מי שהוא כעסני ורגזני, אם
אשתו תהא עוד מסייעתו לכך, אף על גב שבשעת הרוגז הוא נהנה מזה והיא לו לעזר.
אבל אח"כ שסר הרוגז יש לו צער הרבה מזה שהוסיפה אשתו אש ועצים והרי היא כנגדו,
מה שאין כן אם תהא מנגדתו מתחלה, ותשכך חמתו ותפייס את האדם שהוא רוגז עליו,
אף על גב שנראית באותה שעה שהיא מנגדתו, מכל מקום היא העזר האמיתי שאין
למעלה הימנו. וכן מי שטבעו ששמח ביותר, וכדומה בכל המידות. ואם כן הפירוש עזר
כנגדו במה שתהיה מנגדתו תהי לעזר. וחז"ל הוסיפו, שאם זכה, נשאר העיקרי עזר, היינו
במה שהיא מנגדתו מתחלה, ואם לא זכה, נשאר העיקרי כנגדו, במה שהיא עזר מתחלה
והיא מסייעתו לכל רוח רעה שעוברת עליו, ואין לך כנגדו גדול מזה.(.

בעצם צריך להבין שהחיים זה לא מפעל הפיס שעושה הגרלות, אין דבר כזה זכה ולא זכה, הכוונה מלשון זך כמו שמן, טהור, נקי, שמידותיו טובות.
כלומר אם מידותיו טובות מימלא אשתו גם עם מידות טובות והיא עזר, אבל אם מידותיו לא טובות, אשתו היא עם מידות כנגדו לאזן,.
ובעצם חז"ל פה לימדו אותנו שמי שמשתדך צריך להכיר בתכונותיו ולהבין שאולי לו מגיע אישה שתתן לו איזון, וזה כלי חשוב שבכך יוכל לבחור. ((כך קרה עם יצחק אבינו ורבקה אמנו))
ואולי עוד, מהות הנישואים בסופו של דבר הרי דרך בעבודת השם, ונישואים טובים אמורים רק לרוממם ולקרב אותו לה', שהקרבה לה' זה קדושים תהיו כי קדוש אני ואמרו חזל התדבק במידותיו, מה הוא קדוש וכו, שע"י מידות טובות מתקרבים לה', ומפורסמת הדרשה שבמסילת ישרים.

ולכן לכאורה הדרשה מאד קשורה לדיון.

*מידה פרושה המילולי הוא תכונה, ואופי פרושו כלל תכונות באדם.


*ולטוענים שמה שה' ישלח זה יהיה הזיווג, נו אז למה לא התחתנת עם הראשונה, ה' שלח לך, איך אתה רוצה לקבל אותה, על סוס לבן?!?!.
ברור לכל שמה שאנחנו יכולים לברר אנחנו עושים, ומה שאי אפשר שם זה לא תפקידנו, כמו שלא הולכים לבחור דירה בעניים עצומות ולומר ה' שלח. הכל ה' עושה אבל הוא עושה דרכינו, ונתן לנו שכל לעשות זאת. וכמו שלא תאכל איזה חתיכת בשר שנמצאה ברחוב מבלי לדעת כשרותה, ולא תאמר שם ה' שלח. מה שאתה יכול לעשות אתה צריך לעשות וזה יתברר שה' שלח, ידוע על המשל שאחד שעמד לטבוע ובאו להציל אותו ולא רצה כי הוא חיכה שה' יציל אותו.

*לגבי הדוגמאות של המידות שהבאתי זה רק להמחיש את השאלה אז לא צריך ככ לדייק בדברי למרות שמי אמר שפזרן מתבטא רק בכסף אולי גם בבלאגן שעושה, כמו שמפזר את הכסף צ"ע.

תודה רבה לכל העונים והקוראים,
היה לי כיף לחוות את דעתי ולשמוע מכם,
אשמח לעוד תגובות ....
אם הבנתי אותך נכוןברגוע
אתה אומר שצריך לבחור מישהי עם מידות הפוכות וכך זוכים ל"זכה- עזר"?
אז איפה הזכה פה אם זה הכל בחירה שלנו עם מי להתחתן?
אני לא חושב שחז"ל נותנים פה הדרכה עם מי להתחתן, אלא קצת להיפך- לא משנה עם מי תתחתן, עם תזכה (בזכות התפילות והדרגה הרוחנית שלך) אשתך תהייה לך לעזר- תהייה בניכם הרמוניה ותשלימו אחד את השני, ואם לא תזכה אז להיפך.
וזה לא משנה מה האופי שלה.

הנציב רק מוסיף פה עוד עומק שעזר וכנגדו זה לא תמיד נראה בטווח הקצר, לפעמים זה נראה שהיא עוזרת אבל באמת היא רק כנגדו, או להיפך.
אני לא ככ הבנתי אותךRevubhi
עפ הרמבם בהקדמה לשמונה פרקים אני מבין ככה;:
לכל מידה יש שני קצוות שהם בעצם מידות רעות והמידה הממוצעת שבניהם היא המידה הטובה, וזוהי הדרך האמצעית המפורסמת של הרמבם ושיטת הקפיץ הידועה...
לדוג
בישנות מצד אחד ומהצד השני עזות והאמצעי זה בושת פנים
בישנות------------- בושת פנים ------------עזות
זה הסקלה אתה שם את עצמך במקום שאתה נמצא, וכדי לחזור למידה הטובה אתה צריך להגביר את המידה השניה למרות רעותיה כדי להתאזן
אדם ממש ביישן שעליו נאמר לא הביישן למד, זו מידה רעה עליו להתאזר בעזות כדי שיגיע לאמצע שהיא בושת פנים הטובה .
וכך בשאר הדברים, ולכן אם " זכה" מימליא אתה מחפש כמוך ואם לא זכה צריך לחפש כנגדו שיאזן את שניהם לאמצע
לא מסכיםברגוע
עבר עריכה על ידי ברגוע בתאריך כ"ד באלול תשע"ח 20:00

כל בן אדם צריך לאזן את עצמו בלי קשר לחתונה, לא לבנות על זה שאשתו תאזן אותו.

לא בטוח שאם אשתך תהייה בקצה השני היא בהכרח תאזן אותך, יכול להיות שעדיף דווקא מישהי שדומה לך כדי שתוכלו ביחד להתקדם ולהתאזן.

לא יודע מה עדיף, אני חושב שזה משתנה בין אנשים, עם מי הוא יצליח לבנות בית יותר טוב.

 

חוץ מזה שלא הבנתי מה הקשר לדברי חז"ל והנציב.

אתה אומר ש"זכה" הכוונה שהוא זכה למידות טובות (באמצע) ועפ"י זה הוא צריך לבחור את אשתו- עזר או כנגדו?

אני לא רואה איך זה נכנס בדברי המדרש והנציב.

מסכים אני אבהיר את דברי יותרRevubhi
אני מדבר על תכונות לא רעות. ברור שלכל מי שיש לו מידות רעות צריך לעבוד על זה בעצמו, ובאמת אנשים לא ירצו לקחת על עצמם פרויקטים...
אלא להיפך אני מדבר שלכל אחד יש תכונה טובה רק היא קצת קיצונית והבית לא מאוזן.
לדוג
אשה שמדברת מלאאא, שאי אפשר לעצור אותה, אי אפשר להשחיל אפילו מילה. כתצא עם משהו שמדבר מלאאאאא , כל אחד ירגיש שלקחו לו את המקום כהשני מדבר ולא נותן לו גם... לא עדיף לו אחת שאוהבת להקשיב??
ועוד דוג
אחד שאוהב שהוא במרכז העינינים רק אליו מסתכלים, מסמר הערב, כשיצא עם אחת שכמוהו, כל אחד ירגיש שהור נדחק לצד כשהשני שם, לא עדיף להם לקחת אנשים שלא אוהבים להיות במרכז הבמה??
אוקיברגוע

אני קצת מסכים איתך, אבל זה לא חד משמעי לדעתי.

כל אחד צריך לבדוק מה מתאים לו.

וכך זה נכנס בנציבRevubhi
מתואר אדם חמום מזג, ואשתו רגועת מזג , אם הוא היה רגוע מזג באמצע הכל היה טוב, וזכה.
אבל כאשר הוא חמום מזג אז אשתו הרי רגועה ומרגיעה אותו וחוזר לרגיעה, זה נקרה לא זכה מידותיו לא זכות( מלשון זך עיין למעלה) אשתו נגדו מחזירה אותו, .
ולהיפך אם צריך לכעוס כעס הפנים כמובן על ילד שרץ לכביש אשתו לא יכולה לעשות זאת, שם בעלה משלים שכועס עליו
זה וורט נחמד, אבל לא הפשט לדעתי.ברגוע

(גם אשה רגועת מזג יכולה (וצריכה) לכעוס כשצריך)

במחילה, אני הבנתי אחרת את הרמב"ם.egb123
אמנם, בצורה פשוטה זה נראה כמו שאתה מתאר, שהמידה הממוצעת הכוונה כפשוטו. אבל אני חושב שזה לא נכון, כי אם נגיד אני לא בישן ולא עז במידות שלי אלא באמצע, זה גם מידה קיצונית. זה פושר.
אני הבנתי את הביטוי "קיצוני" שכוונתה שאין לך בחירה. כלומר, מוגבל לצד אחד. אדם שהוא רק ביישן הוא אף פעם לא יכול לבחור לא להיות ביישן. זאת מידה רעה. כי הוא מוגבל. כמו כן, אם אני כל הזמן עז זה גם בעיה. כי זה קיצוני כלומר - מוגבל לצד אחד של המציאות. אם אני גם מוגבל במידת הפשרה ביניהם זה גם בעיה.
הרמב"ם מלמד שיש צורך לא להיות תקוע על נקודה אחת, אלא להיות על כל הסקאלה. כל הציר. במילים אחרות, לגרום לעצמי לא להיות מוגדר בנקודה מסוימת על הציר. כי כשאתה בנקודה מסוימת על הציר זה מוגבלות. אתה רק בצד אחד של המציאות, ולא כולל. איבדת את חופש הבחירה כשאתה מגדיר את עצמך בצד אחד ובנקודה מסוימת על הציר.
זאת כוונת הרמב"ם לדעתי.
הכוונה ש"הפכים משלימים"? זה לא תמיד נכוןהדוכס מירוסלב

תלוי מאוד ביותר מדי גורמים בנפש האדם

תשמע,בת 30
האמת הפשוטה היא שכל איש ואישה הם הפוכים. וכל שני אנשים באופן כללי יש להם אופי שונה.
והאמת היא שככל שחיים יותר ביחד מגלים עוד ועוד ועוד תכונות ונקודות של הפך מוחלט.
כך שזה לא צריך להדאיג אותך בפגישות.
תתמקד בלהכיר את הבחורה ו לראות אם היא מוצאת חן בעיניך, ואל תחפש במה היא הפוכה ממך.
אם אתה נתקל בקושי בגלל תכונה הפוכה, אז תתיעץ.
לא כל תכונה הפוכה היא טובה.
עזר כנגדוroth
ז"א משלימה אותו אני אחפש מישהו שיש לי חיבור איתו, ואז אומרים שגם אם סה באמת זה וכו' התעונות אופי ברוב הפעמים יהיו גם הפוכות ולכן מדלימין אחד את השני.
אבל מראש אני לא יחפש מישהו עם אופי הפוך לשלי..
אנחנו מחפשים את הדומהשירה515
תמיד בסוף יתגלו פערים.
לדעתי אין צורך לחפש דווקא את השונה, אלא אם כן מדובר בחיסרון שלך שמציק לך ואתה מחפש מישהו שישלים אותך.
כדאי לשים לב שבמקרה כזה הפער כנראה יהיה מוקד של מתח בעתיד. בדרך כלל מה שבני זוג רבים עליו, זה השוני שהם אהבו בבן הזוג בהתחלה...

לדוגמה- אם אתה זורם ומאלתר ומחפש מישהי מאורגנת ומתוכננת, סביר שישגע אותך בעתיד שהיא מקובעת ולא מוכנה לשנות תוכניות ברגע האחרון.
כן,אבל זה גם מה שיפה,שאתם משלימיםמישהי 1
גם יותר מעריכים מישהו שיש לו טבעי את מה שהיית רוצה להשתפר בו
תשמע,בת 30
תמיד, בכל זוג, יהיו הפכים. ככה זה, בילט אין.
אבל אתה בכלל לא צריך להטריד את עצמך בשאלה הזאת.
אתה צריך להתנהל בפשטות, לחפש בחורה שנעים לך להיות איתה ושאתה מרגיש רצון להיקשר אליה ולהתחתן איתה. זה הכל.
אל תדאג, ה' כבר יגלה לך את ההפכים בשנה הראשונה, וגם בשנה העשירית ומעלה.
ובכלל- זה לא הפכים כמו שאתה מתאר, שהן תכונות יחסית חיצוניות, יש הפכים של תכונות מאוד פנימיות, שרק בחיי הנישואין בכלל מגלים אותן.
ושם ההפך הפוך יותר, ומאתגר הרבה יותר.

אבל העיקר שתהיה בפשטות. תחפש מישהי שמוצאת חן בעיניך ואל תחפור לגלות הפכים.
אופס..ראיתי שכבר כתבתי לך...בת 30
טוב, לא נורא. חכם שומע פעמיים..
זה לא עובד ככה לגמריאוויל מחריש

יש נושאים שחייבת להיות התאמה ויש שיש בהם השלמה. ברוך אלוקינו שמסדר את העניין באופן הטוב ביותר, אני לא יודע עד כמה אנשים מודעים לתכונות הנפש, הנשמה והרצונות שלהם ככה שהם יוכלו לדעת מה ישלים אותם, יש כאלה שמתחתנים מפאת סיבות חשובות אך בלי לתת דעת על העניין הנ"ל, חלק בגלל שזה בכלל לא בעולם המושגים שלהם... באופן השגחתי הקב"ה מסדר את המצב ככה שכל אחד יתחתן לפי מעלתו וההתאמה אילו בעת הגיל לנישואים. 

אחלה שאלה !!!!1רווקה צעירה

אז קודם כל -אני חיפשתי ומצאתי מישהו הפוך ממני......

אחד פעיל כל הזמן, אני גם סוערת אבל בגבול..

אני חושבת שכן כל אחד מחפש את האופי השני ...למרות שיש  לפעמים

זוגות אותו הדבר..

כל אחד צריך את ההשלמה שלו..

זאת דעתי הקטנה..

המון הצלחותתתתתתתתת

 

מעדיפה כמה שיותר דומה לי..לב אוהבאחרונה

כדי למנוע חיכוכים.. 

אבל בפגישה עצמה אני לא תמיד שמה לב לזה.. 

יכול להיות מצב שנחשוב שאנחנו דומים ואנחנו בעצם שונים לגמרי, והפוך.

ויש גם המון רבדים לכל אופי ומינון מסויים.

לכן, באמת ב"ה שזה בידי הקב"ה.. 

 

 

משפחה פחות דתייה בדייטים.יובללל

חבר'ה אני צריך ייעוץ.

אני די חדש בעולם הדייטים. לא מזמן הציעו לי מישהי שאני מכיר מלפני כמה שנים כשעבדנו ביחד לתקופה מסוימת. אני יודע שהיא בעלת אישיות מיוחדת ובעלת מידות, ולפי מה שהבנתי מחברה שלה היא גם התקדמה יותר מבחינה תורנית (צניעות כמובן וכו).

אבל בסוף, למרות שהיא כן נשמעה לי כיוון טוב, החלטתי לא ללכת על זה בגלל המשפחה שהיא באה ממנה. היא באה ממשפחה חוזרת בתשובה, אבל לא כל כך חזקים בדת, כמה אחיות חילוניות וכו. וזה דבר שהפחיד אותי להיכנס אליו. אני רוצה שאישתי תהיה אישה מאוד תורנית (ואני גם משתדל להיות כזה), וזה לא כל כך היה נראה לי הכיוון.

אני מאוד חושש שאולי איבדתי פה משהו טוב, אבל מה לעשות? הרגיש לי שזה מורכב לי מדי!!

מה דעתכם? כמה משקל לתת לדבר כזה?

יש מצב שאיבדת. אבללגיטימי?

א. מתחנתים גם עם המשפחה. בין אם אנחנו רוצים, ובין אם לא - כולנו באים ממשפחה ומרקע מסוים. ברוב המקרים, זה גם אומר שתהיה אינטראקציה בין המשפחה שתקים למשפחת המוצא, ברמה ובתדירות כזאת או אחרת.

האם זה אומר שהיא עצמה לא תורנית? איפה רבקה גדלה? רחל ולאה? וכו' וכו'

ב. מורכבות אפשר למצוא בכל מקום. אף אחד לא מבטיח לנו חיים קלים.

ג. יכול להיות שיכלת לבנות איתה בית תורני נהדר - אבל זה ממש לא אומר שלא תוכל לבנות משהו דומה עם מישהי אחרת. ב"ה יש בנות תורניות רבות, ותוכל עם לא מעט מהם לבנות משהו טוב, ואפילו יותר מזה. הכל פוטנציאלי כל עוד זה לא נעשה...

א. מאוד מסתייג מהביטוי הזהadvfb

מה זה אומר מתחתנים עם המשפחה? 

בנאדם לא מנהל זוגיות עם המשפחה.

כן מנהל מערכת יחסים מסיומת שצריך לתת עליה את הדעת, אך היא בשום מקרה לא חתונה.

גם אין יותר מדי כלים להעריך את מידת המורכבות ביחס למשפחת המוצא.

לפעמים יכול להיות פערים מאוד גדולים אבל שמסתדרים מעולה, לפעמים להיפך.

תמיד כיף שדברים משותפים, זה פשוט.

לא זוגיות, אבל בהחלט שזה מרכיב חשוב בולגיטימי?אחרונה

בתור מישהו חדש בעולם הדייטים, הוא אולי מדמיין לעצמו שיפגוש בקרוב את הנסיכה שלו, והם יחיו באושר ובעושר עד עצם היום הזה.

כלומר,

אני חוששת שיש כאן דברים שהוא לא לוקח בחשבון:

לאיזה סוג של קשר אני מצפה עם חמי וחמותי? עם הגיסים והגיסות?

האם נוסעים אליהם לשבתות וחגים? איך זה נראה?

האם יהיו מפגשים משפחתיים? מה התוכן שלהם?

האם הדודים וסבא וסבתא שותפים פעילים בגידול הילדים? (בייביסיטר וכו')?

האם הנ"ל הם גם משענת כלכלית?

 

כמובן שאפשר להמשיך לדבר על מערכות יחסים לא בריאות - כמו התערבות בזוגיות וכו'. אנחנו לא חיים במציאות סטרילית, ואני בטוחה שאם תלך לפורומים המקבילים תמצא שרשורים על בעיות בתוך המשפחה.

 

בעיני יש מחירים לשני הכיוונים - בין אם נמצאים בקשר (וצריך להגדיר משהו), ובין אם נמצאים בניתוק (מה המסר שזה מעביר לילדים?)

 

מסכימה איתך שאין דרך להעריך את המורכבות, ובטח כשאין לנו מושג מה צופן העתיד.

אבל זה טעות בעיני לחיות בתודעה שאנחנו נחיה בבועה שזה רק שנינו והילדים שיבואו...

מה זה משנה מאיזה משפחה היא באה?תוהה לעצמי
בעלי ממשפחה דתית לייט מאוד, והוא יותר דוס ממני. אנשים גדלים ועושים בחירות משל עצמם בחיים
סליחהיובללל
סליחה שאני שואל, אבל האם וכמה יש חיכוכים שזה יוצר? זה בוודאי לא פשוט הרי, כל המנהגים, כשרות, שיח, צניעות, שמירת שבת ועוד המון מורכבויות שיכול ליצור. אז איך מתמודדים עם זה?
לא יוצר חיכוכים בכללתוהה לעצמי

את כל ההלכות שנוגעות לכולם כמו שבת כשרות וכו' נוהגים לפי בעלי, שחלק מהדברים עושה כמו המשפחה שלו בחלק מחמיר יותר. מה שנוגע רק אלי כמו צניעות זה עניין שלי.

ברור שהמקום התורני שלה משנה, אבל נשמע שהיא החזקה. המקום התורני של המשפחה לא משנה בכלל בעיני.

לגיטימי אבלזיויק

תהיה מודע לזה שמה שחשוב זה האדם העצמו, והסביבה שלו זה בנוסף. גם האבות והאמהות לא תמיד היו עם משפחה 100 אחוז...

תחשוב על ההורים והאחים של אברהם. אח של יצחק... אח של יעקב... המשפחה של רבקה... ושל רחל ולאה..

..יובללל
בוודאי שחשבתי על זה. אבל גם יש הבדל בין הדור שלנו לבין הדורות שלהם. הנושא אשה יבדוק באחיה.. וכו וכו. ברור שהאדם עצמו הוא העיקר, אבל זה חבילה שלמה. 
נכון ולכן נשאר פה עניין האופיזיויק
של שניכם
אני חושב שיש לתת משקל למשפחה.אדם פרו+

לאו דווקא רק בפן התורני.


לאחרונה עלו לי מחשבות, שמבחינה מסויימת

בפרט אצל אשה, יותר חשוב לי המשפחה שלה

מאשר היא.


אין לי כוחות סוס להסביר את עצמי

אבל לפי מה ששמתי לב אשה זה המון

עניין של הרגלים, והיא רוצה להמשיך את מה

שהיה בבית שממנו באה.


אולי זה רק מהניסיון מהזוית הצרה שדרכה

אני רואה את המציאות, סה"כ הייתי נשוי לאשה אחת.


אבל גם לפי המקורות,

כתוב בשולחן ערוך לישא

בת תלמיד חכם, ולא ישא בת עם הארץ.

המיקוד לא עליה, אלא על הבית ממנו הגיעה.


וגם אם החליטה לשנות כיוון

מי יודע כמה שנים, וכשהיא תתעייף

תזכר במנהגי הוריה.


אני יודע רציתם לשמוע שהכל אפשרי

וכל מה שאתם צופים בסטטוסים של מוטיבציה

אבל בתכלס האנשים לא כאלה גמישים

ולא כאלה חזקים.


מה דעתכם?

מענייןיובללל
מעניין מה שאתה אומר. בסוף ברור לי שהבית הוא משקל מאוד מאוד משמעותי. והשאלה שלי היא בתכלס כמה יחס לתת בין המידות של הבחורה לבית המידות של הבית שלה (או בפן התורני וכו)? הרי בסוף כמו שכתבו מעליי ראינו מאיפה הגיעו האבות והאמהות שלנו..
יש כאלה שחשוב להם יותר ויש כאלה שפחות חשוב להםadvfb

תאמת אני לא יודע כל כך למה זה ככה.

תקח דף ועט ותרשום לעצמך את כל החששות שעולים ותראה אם אתה יכול להתמודד איתם.

המטרה של המשימה הזאת ליצור אצלך יותר בהירות ופחות להתבחבש ולהתבלבל בגלל חוסר הבהירות

חשוב שתקרא את זההמצפה לישועה

יכול להיות שכבר כתבו בדומה

תמיד יש שונו בין אנשים ומורכבות ויתרונות וחסרונות לכל אחד בעיניו לפי ענייניו.

החשש מאוד מובן אבל עם חששות צריך להיפגש ולא לברוח כדי לראות במה האם יש ממה לחשוש.

תפגוש את הבחורה תשמע ממנה על המשפחה שלה על היחס שלהם למקום שלה...

גם לא הייתי מעלב את זה בכלל בהתחלה.

תראה שיש ביניכם התאמה וכו'

אולי זו אשתך?

ומשם כבר תגיע לנקודב הזאת...

האם מדובר באנשים קשים שיש להם רק את הדרך שלהם זו בעיה והאמת שזה לא משנה אם הם דתיים מאוד או לא בכלל.

אנשים קשים זו התמודדות


וגם בזה כשיש זוגיות טובה ונכונה אפשר לדעת איך לנהל את הדבקים בצורה ישרה וחכמה

בהצלחה וה יתן לך עצה טובה

זה כואבהפי

להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..

למרות שממש התכוונתי  אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.


ואז

לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר

ואולי זה הולך לשם ?


גאולה כללית ופרטית

חג שמח

לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..


אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים

מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.

אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".

הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.

הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.

כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.

כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.

ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!

נכון ממשהפי
ממש בעז"ה אמן ואמן
😶זיויק
אמן שתהיה ישועת ה' כהרף עין
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי

גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד

רק נותר לנו למשוך אותו

מבין? 

כן. מבין..בנות מרכלות עלי

אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה

כן, מביןארץ השוקולד
צודקת 
כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"ת
🥺❤️מבולבלת מאדדדד
נקווה שבקרוב אחותי❤️


חנוכה שמח🥰

אמן(:הפיאחרונה
המהירות של שוק השידוכיםadvfb

ברגע שהוואטסאפ נכנסל חיינו דברים עוברים מהירות האור כמעט.

לחכות כמה ימים להצעה זה נראה משהו שכמעט לא אפשרי,

מה דעתכם על זה?

למה אתה מתכוון ב"לחכות להצעה"?לגיטימי?
מישהי כתבה ליadvfb

אשלח לך הצעה ביום ראשון, ביום רביעי שלחה לי את הפרטים, וזה כבר לא היה רלוונטי..

כאילו זה נשמע לי הכי הגיוני לחכות קצת, אבל בגלל שהפלטפורמה של הוואטסאפ היא כל כך מהירה הקצב מתאים בהתאם.

קלטתי שמבחינתה זה כנראה לגיטימי לכתוב "אשלח לך הצעה" ואז לשלוח עוד 3 ימים.. ומבחינתי זה לא. לא בגלל איזו תפיסת עולם, אלא פשוט כי השוק מאוד מהיר.

אין לי שום סיבה לחכות להצעה 3 ימים ואני יודע שגם היא יכולה להגיד לי "אה היא בדיוק נתפסה" או סתם אגלה שאני לא חושב שאנחנו מתאימים.

העניין הוא שאנשים נתפסים ונפרדים בצורה מהירה מאוד ולכן גם ככה המהירות שאנשים מפגינים.

ברור לי שלפני הפלטפורמה של הוואטסאפ הדברים זזו הרבה יותר לאט ולאנשים היה גם יותר סבלנות

 

 

אני לא בטוחה שזו הפלטפורמהלגיטימי?

אולי זה יותר הצורה.

מי שהציעה לך - ידעה שהבחורה בכלל פנויה ביום ראשון? יכול להיות שמלכתחילה היא לא ביררה את זה איתה?

 

ממה שאני יודעת אין נוהל מסודר. נכון שמקובל יותר שקודם הוא אומר "כן" לפני שהיא מודעת לעניין בכלל, אבל זה ממש לא תמיד ככה. יש בנות שמעדיפות להישאל קודם. הרבה פעמים אם משדכים מכרים, את הצד שמכירים שואלים קודם.

 

באופן אישי אומר שאני לא מרגישה יותר מידי ככה. לא זכור לי שקרה לי מה שאתה מתאר.

לפעמים קורה שפתאום יש מבול של הצעות, ואז אני אומרת - שאני בדיוק מבררת, או בדיוק בתחילת קשר, ואולי בעתיד הקרוב זה יהיה רלוונטי.

 

 

ואני קצת נרתעת מה"שוק". המילה הזאת לא באה לי בטוב בהקשר הזה..

 

אין נוהל רישמי, יש נורמותadvfb

אני אומר שזאת הפלטפורמה, בגלל שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית.

ובלי קשר לאם היא ידעה או לא ידעה (במקרה הזאת אני מניח שהבחורה לא קיבלה פרטים שלי אבל נעשה בירור אם היא פנויה) - הקצב שפרטים עוברים דרך מיזמים, קבוצות וואטסאפ, שדכנים הוא קצב מסחרר. יש לי חבר שהתחתן לפי כמה שנים משידוך שנעשה ע"י 4 שדכניות וואטסאפ שונות שכל אחת שלחה לחברה שלה. וואטסאפ זאת תקשורת מאוד מהירה, תקשורת איטית כמעט ולא היתה מאפשרת לדבר כזה לקרות.

 

ובאמת, בדרך כלל אני מעדיף שלא יבררו אם הבחורה פנויה, כי אם היא לא פנויה יהיה לי דרך לדעת אם אני רוצה לחזור לי שהציע שינסה לאחר זמן שוב לבדוק לי אם התפנתה. וגם, זה לוקח זמן ואין לי סבלנות לזה. מעדיף לגלות שהיא תפוסה, מאשר לחכות עוד את הזמן הזה שיכול לקחת יומיים גם.

 

אולי את חווה את זה אחרת כי יש לך יותר סבלנות ממני, גם יכול להיות. אולי כי לפעמים מציעים לך אחרי שהבחור אישר, מה שכמעט בחיים לא קרה לי. לכן הניסיון במקרה כזה הוא לא הסבלנות, כי הבחור כבר אישר.

 

 

אסביר את ההקשר בו אני אומר את המילה "שוק". 

אני לא מתייחס לשידוכי וואטסאפ בתור דבר עמוק ולכן אני מרשה לעצמי להביא ביטוי מאוד שיטחי שלדעתי די תואם את השיטה הזאת.

כן, אני חושב שזה כלי, שברגע שיודעים את היתרונות והחסרונות שלו, אין סיבה שבעולם לא להשתמש בו בעת הצורך.

לרגע לא התכוונתי חלילה לדמות את כל מחפשי הזוגיות למיניהם כמוצרים בשוק. מה לעשות שבשיטה של כרטיסים זה חלק מהעניין וכמובן, חלילה אסור להשליך את זה על האנשים עצמם. 

השימוש בכלי הזה לא גורם לזלזל באנשים, הוא כן בעיני מבטא מגבלה אינטגרלית בשימוש בו.

 

לגבי וואצאפ וטלפון צודק.מוקי_2020

"שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית."


יש לי קצביה, שכל פעם שהיה צריך לעשות הזמנה, זה נעשה  דרך הטלפון.
אני רק מהמחשבה שאני מפריע למישהו באמצע עבודה מסויימת או שהוא עם לקוח בחנות.
זה כבר גורם לי לחשוב 3 פעמים לפני שאני מזמין.

מרגע שאפשר להזמין דרך אפלקציה,
אני מזמין הרבה יותר, הזמנות קטנות במקום אחת מרוכזת (חנות קרובה מאוד).

אבל לא הבנתי משהו.
מה הבעיה שלך להמתין 3 ימים ?
אני מנסה להבין אם אתה מכוון למשהו כללי או שזה רק משהו נקודתי שמפריע -לך-.

יכול להסביר ?
אם יגידו לי "תקשיב, נכיר לך מישהי שאנחנו חושבים שהיא מתאימה לך, אבל תמתין שבועיים"
אז אני לא מבין באיזה מקרה אני אגיד "לא, לא, שבועיים אני לא ממתין". מה אכפת לי "להמתין" ?
יכול להסביר. לצרכי מחקר כמובן.

אין עליךadvfb

אני יכול להשיג הצעות בצורה יחסית מהירה ולכן אם אדם חושב שאחכה להצעה שלו אז כנראה שהוא טועה.

זה שה"שוק" עובד בצורה מאוד מהירה גורם לי לחוסר סבלנות, לפעמים מוצדק ולפעמים שלא, ביחס לעיכוב בהצעות.

אין בעיה שישלח לי הצעה עוד שבועיים, שלא יחשוב שאני אחכה. יום יומיים כנראה שאחכה אם זה מישהו שאני סומך עליו.

נדמה לי שהבנתי.מוקי_2020

אבל שואל כדי להיות בטוח.
כי באמת נושא השידוכים זה דבר מרתק וגם חשוב.
כרגע לא בשימוש אישי שלי, אבל זה יכול להשתנות ביום אחד.

כשאתה אומר "שלא יחשוב שאני אחכה",
זה אומר שאם אתה כן מסכים "לחכות" שבועיים,
אז אתה למעשה מתחייב לא לצאת לדייטים אחרים, להמתין להצעה ואז להחליט אם אתה נפגש או לא עם אותה הצעה ?

הבנתי נכון ?

כןadvfb

אני לא חושב שאף אחד לא יסכים סתם לעצור שבועיים אז זה זמן יחסית מוגזם אבל כן הבנת.

ישר כוח!

תודהלגיטימי?

באמת נראה שגברים ונשים חווים את זה אחרת.

אני באמת כמעט תמיד מקבלת (ומבקשת..) רק אחרי שהצד השני אישר. [בהנחה שזה פנייה דרך צד ג]

וזה בעצם אומר שהצד השני פנוי ומעוניין. אבל זה גם אומר שיש מצב שאני לא פנויה, או לא מעוניינת. וגם שמבחינתי יכולות לעבור תקופות שבהם אין לי שום הצעה, כאשר בפועל יכול להיות שהיו כאלה שביררו והחליטו שלא...

 

תודה על ההסבר על השוק.

נתקלתי בשדכני וואטסאפ שפשוט מעבירים כרטיסים, בלי לקרוא יותר מידי. אבל מסתבר שגם להם יש הצלחות - אבל אף אחד מאלו שאני קיבלתי בדרך הזאת לא היו רלוונטיים.

זה עדיין צורם לי המילה הזאת, וזה לא שיש לי פתרון קסם לאיך אפשר לעשות את זה יותר טוב..

מסתבר שאני מאוד רגיל לאיך זה הולךadvfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך כ"ד בכסלו תשפ"ו 11:16

שיש כרטיסים, שהם מנסים לשווק משהו, וברור שיש מאוחריהם אדם עם סיפור שלם, אבל הכרטיס עצמו הוא לא הבנאדם. לכן אני אולי מרגיש בנוח עם המונח שוק. למרות שגם יכול להיות שאצלי השימוש הזה יכול ליצור חוסר נוחות בהקשרים כאלה ואחרים.

 

נראה לי גם חשוב לומר שעצם הפלטפורמה של הכרטיסים (גם בוואטסאפ, אבל גם במיזמים שונים) היא פלטפורמה מאוד מוגבלת ולכן גם אם השדכן הוא מעולה ומקסים עדיין יהיה בזה מימד פחות "אנושי" וממילא מאוד מוגבל. ובודאי, התחושה האישית היא גם חשובה שמתעסקים עם שדכנים וחשוב מצד אחד לדעת לצאת מאיזור הנוחות או להרחיב אותו כדי שיהיה עוד אופציות להצעות, מצד שני חשוב גם להיות במודעות ריגשית ולשים גבולות גזרה ביחס ליציאה מאיזור הנוחות

 

אתה מתכווןהפי

שבזמן הזה קיבלת כבר הצעה אחרת? כי אם כן לגיטימי לקבל אותה .

אבל אם לא קיבלת הצעה ואתה סתם מעניש את מי שהציע כי שלח שבוע אחרי זה מיותר

האופציה הראשונה חחחadvfb

אני שואל את עצמי מה הוא התכוון שהוא שלח לי את זה תוך שלושה ימים

מן הסתם אנשים עסוקים ולא תמיד פנויים אבל בדרך כלל נראה לי הכיוון זה להציע ישר

וואו. מעניין.פצלשי"ת

אצלי אני לא מרגישה ככה

הכל איטי מאוד, ותמיד לוקח כמה ימים..

וגם אחרי קשר לוקח לי מלא זמן עד שמתחילה משהו חדש

אתה חושב שכמה ימים זה בגלל הווטסאפ?ארץ השוקולד

אני לא חושב,

אנשים לא רוצים לחכות ימים כי ההנחה שזה עוד כמה ימים עד שייפגשו, ומן הסתם יהיו הרבה נסיונות כך שזמן רב לברר יקח עוד זמן.

התכוונתי לטענה ההפוכה ממה שהבנת מדבריadvfb

בגלל שהפלטפורמה הזאת מאוד מהירה אז הציפייה שזה לא יקח כמה ימים אלא יהיה באותו יום.

כמה אתה מכיר שהלינו על תשובה אחרי יום?ארץ השוקולד
לא ראיתי שרשור מלין בנושא, גם פה דיברת על ימים 
לא תשובה כפרהadvfb

על עצם ההצעה.

אני אשלח לך הצעה ואז לוקח כמה ימים עד ששולח את ההצעה.

תאמת היה ממש לאחרונה שרשור על זה.

 

אני גם לא מלין על כך... אני תוהה על כך.

אתה חושב שלפני הפלאפונים זה לא הפריע?ארץ השוקולד
אתה מרגיש שזה מיידי?
הוואטסאפ יצר אפשרות להעברת מסרים בצורה מאוד מהירהadvfb

ולכן הכל נהיה מהר מאוד מאוד.. ולכן גם קיימת ציפייה שדברים יעברו מהר.

מאמין שלפני הוואטסאפ היתה ציפייה לזמן יותר ממושך, דהיינו היתה יותר סבלנות כי זה לקח יותר זמן.

לפני הפלאפונים בכלל מן הסתם היתה ציפייה לזמן עוד יותר ממושך.

ככה מסתבר לי

מקווה שהפעם זה מובן חח

זה מובןארץ השוקולד
אבל אני לא רואה שום ציפייה למיידיות בעניין הזוגי
בטח, זה דחף ממש חזקadvfbאחרונה

הלבד קשה ולהיות בזוג זה הרצון האולטימטיבי.

לכן בגלל שמדובר בדחף, אז יש גם סבלנות יכולה להוות טריגר.

חברים -מי שמדי פעם צופה בסדרות \ סרטיםשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

הדברים הקטנים שהיה נחמד מאוד אם הצד השני היה מעדיףמוקי_2020

אני מדבר על דברים שאם לא קיימים אצל אצל הצד שני, זה לא מפריע, 
אבל אם כן קיימים, אז  זה בונוס נחמד מאוד.

אני לא מכיר בן אדם נורמלי, שלא יכול להמציא רשימה של עשרות ואולי מאות דברים כאלה.
זה יכול להיות צבע מכונית, סוג מכונית, תוספות לפיצה, סוג מוסיקה, זמר, אלבום, שיר, עיר בירה בעולם לטייל בה...וכל דבר שהוא בעיקרון לא משמעותי
להצלחה ותחזוקת קשר אבל הוא בונוס שתמיד נחמד לדעת שהוא קיים ושבני הזוג באותו ראש שלכם גם בחלק מהדברים הקטנים שבחיים.

אז לכבוד החנוכה, יש 2 דברים שהם בונוס די נחמד עבורי. זה משהו סמלי כזה.
אגב, רק השנה למדתי שאין כזה דבר "חג החנוכה" יש "ימי החנוכה". חנוכה זה לא חג ביהדות כמו ראש השנה, פסח. 
אם יש תלמיד חכם בקהל, הוא מוזמן לאשר שלא חירטטו אותי.

לעניין עצמו :
א. בונוס 1 - שהיא אוכלת סופגניות רק בחנוכה, לא  חודש וחצי לפני כמו שרשתות השיווק היו שמחות כי זה טוב לביזנס. 

היום למעשה היא היתה אמורה לטעום את הסופגניה -הראשונה- שלה השנה ובאמת להנות ממנה בימי החנוכה ( לא לכעוס ! זה רק בונוס אם היא כן אוכלת בחנוכה בלבד ! )

ב. כאן אני מודה שזה קשוח יותר. אבל שוב, זה בעיקר בונוס. אז.. אה-אהמ ..
בונוס 2 - בחנוכה היא אוכלת סופגניות...רגילות. בצק, ריבה, אבקת סוכר.
ולא את כל ה"סופגניות" שהקשר בינהם לסופגניה זה כמו הקשר בין מכונית לרכבת.
עכשיו לפני שמישהו קופץ  עם :
"מה נסגר בן אדם ? זה ..ח.. סליחה זה..ימי החנוכה, תן לאנשים להנות מ "סופגניה" עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק חלבי-כנאפה- מלוח- מתוק"
אני בעד לאכול קינוחים שווים ומפנקים אבל שזה הופך מסופגניה ל..אני אפילו לא יודע איך לקרוא לזה..זה מבחינתי...לא בונוס. 
יש לך את כל השנה לאכול את זה. תשאירי את חנוכה, חנוכה.

הסבר על הבונוס במימד החילוני-מסורתי-רוחני.
אני רואה את זה (במיוחד בשנים האחרונות)  כסוג של...אני לא רוצה להגיד סדום ועמורה כי אז לא יבינו אותי בכלל,
אבל סוג של השתוקקות שהיא שורש יצר הרע ומקור הסבל. 
כלומר, זה בכלל לא משנה מה היו מוכרים ברשתות השיווק, אנשים פשוט רוצים את מה 
שכולם רוצים בלי לחשוב לרגע אחד אם הם -באמת- צריכים את זה ואם זה  באמת קשור לאירוע שבשבילו התכנסנו.

יש לכם דברים קטנים שחשובים לכם, לא קריטיים, אבל יהוו בונוס נחמד  אם הצד השני מעדיף אותם גם ?
ספרו בכיף.
לא בא לכם לשתף ורוצים לשמור את זה רק לעצמכם ? גם בכיף. רק קחו בחשבון שבסוף הכל יתגלה אז לפחות כאן תקבלו פידבק.

נ.ב - אם במקרה התחלתם לאכול סופגניות עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק-חלבי-כנאפה-מלוח-מתוק, כבר לפני חודש וחצי...אז..לבריאות.
 ימי חנוכה שמחים לכולם.

 

מה עם מי שלא אוהבת סופגניות?מבולבלת מאדדדד
זה גם בונוסShandy

כי היא לא תראה כמו אחת כזאת בסוף החג

אופס ימי החנוכה😂

לגבי ימי החנוכה זה נכון. זוכרת שלמדתי את זה לפנייעל מהדרום
חחחחח חזק. מזדהה מאוד עם הסופגניותפצלשי"תאחרונה

ותודה על התזכורת שיש לי כל מיני העדפות קטנטנות כאלו שאסור לשכוח בתוך כל ההתרכזות בערכים החושבים והגדולים, 

כי הדברים המשותפים הקטנים הם הרבה פעמים הבסיס לקשר טוב 

להתחיל קשר חדשראובן255

שלום לכולם לאחרונה יצאתי מקשר די ארוך שלא צלח לצערי

אני מעוניין לחזור לדייטים

מישהו מכיר שדכן או מקום שאפשר להתחיל בו את עולם הדייטים?

אני יודע שיש את הטבלה של השדכנים אבל מישהו מכיר חלק מהם שאפשר לסמוך עליו שיעזור לי?

תודה לכולם תזכו למצוות

מה הסגנון שלך?ברוקולי
דתי לאומי כיפה סרוגה בראש פתוח אבל מתייעץ רבניםראובן255
בהצלחה רבהארץ השוקולד

נראה לי כדאי למקד קצת יותר לפחות לעצמך.

מה זה אומר ראש פתוח?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע גם רבנים מהר המור וגם ממרכז?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע רבנים חרדים ו/או דמויות מהשמאל?

האם זה אומר שאתה לומד ספרים של הרב בני לאו?

האם זה אומר שאתה רואה סרטים? איזה סגנון?


מה זה אומר מתייעץ עם רבנים?

האם ההתייעצות אומרת שאתה מחפש הסכמה שלהם לאופי הכלה שתבחר או שתצטרך אישור שלהם בטרם תצא?

או שזה רק בשאלות ערכיות כגון ענייני פוליטיקה/השקעות? או שאולי גם ביחס לעבודה וחיי חברה?


 

כל תשובה פה לגיטימית, אבל לפחות לעצמך ורצוי גם לטובת מי שתחפש שתצא איתך כדאי לדעת מה הכותרות שאמרת אומרות


 

המון בהצלחה

תשובה לארץ השוקולדראובן255

זה אומר שאני דתי בראש פתוח לעולם תרבות מערב מתערבב בין אנשים\קהילות אם זה חילוניים אז לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל תרבות)  אם זה דתיים לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל אהבת חינם וחיבור בין אנשים) ומהחרדים לקחתי את ללכת לפי הלכה לא דתי לפי דעתי ולעשות מה שבראש שלי בלי להייעץ אם אני נמצא בבעיה או שיש לי בעיה אני פונה לרב שייעץ לי ויעזור לי אני לא ישר הולך לבעל מקצוע רק כי יש לו תואר בדבר הזה למשל פסיכולוג

מקווה שדי הגדרתי את עצמי טוב

ולכן חשוב לי משהי מאמינה בדרך הזאת בחיבור בין העולמות

לא בטוחה שהכוונה הייתה שתענה כאןלגיטימי?

אבל לפחות לי עדיין לא ברור איפה אתה נמצא.

התרבות החילונית טובה לדעתך? רק לדתיים יש אהבת חינם וחיבור בין אנשים? רק חרדים הולכים לפי ההלכה?

בדברים שאינם הלכתיים, למשל מצב נפשי, תפנה לרב לפני שתפנה לפסיכולוג?

 

אולי יהיה יותר נח להגדיר לאיזה רבנים אתה הולך? איזה ישיבות מתאימות לתפסית עולמך? עם מי אתה מתייעץ? לפי איזו השקפת עולם הלכתית אתה הולך?

איך אתה מחליט מה מהתרבות החילונית אתה לוקח ומה לא?

במה מתבטאת הפתיחות שלך?

 

בעיני לא צריך לענות על זה כאן, רק שמדברך אין לי מושג איפה אתה נמצא על הציר הדתי.

מסכים לגמרי עם דברי לגיטימיארץ השוקולדאחרונה
אם חשוב לך דמיון בעולם הדתי עם אשתך, כדאי להגדיר מי אתה
לא.לגיטימי?

יש כאלו שיותר מכוונים לסגנון מסוים.

אבל מעבר לזה, 

הייתי ממליצה לפנות לכמה שדכנים,

אבל לא רק.

להירשם לכמה מיזמים\אתרים\אפליקציות\קבוצות וואטסאפ,

ככל שיש לך כח להתמודד..

אתה צריך לדעתי להודיע לעולם (כולל חברים ומשפחה), שאתה פנוי ומחפש - ומה אתה מחפש.

מצאתי בכתב ישן נושן את השיר הזה לחיזוק בחנוכה:חסדי הים

"הוי בחורים גיבורים וחזקים כארזים, הוי בנות בנויות חטובות כמגדלים.

חשבתם מחשבת חוץ לזמנו, כאילו ה' איננו משגיח בעתו.

האם ה' עזב אתכם גלמוד וערירי? האם הוא לא מכריז עלכים 'שלי'?

הקורא מראש דורות לא ראה? האם השגחתו הפרטית נסתרה?

יש לכם עוד תקווה ואחרית, בסוף הקשיים תגיעו לתכלית.

אהבתי אתכם אומר ה' אל נורא וחומל, מעיניי לא חבוי הקושי והסבל.

הנני בא לגואלכם כאם על בנים, בנפלאות אדירות ורחמים עצומים.

בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה.

יצאתי לישע חשמונאים צדיקים, אצא כיום לישע הבדידות והמכאובים.

הכנתי לך גבר בחורה כלילת המעלות, ולך יפהפיה הכנתי איש חמודות.

נס פך השמן יאיר ויצהיר לעולם, ללבבות הנשברים לחזקם בריא אולם.

לרוממם לחשבם ממש כבני עליון, להסיר מהם כל פחד וחדלון.

לנטוע בהם כוחות וצפיות חדשים, להצמיח בהם חלומות כיוסף נרהבים.

עוד יהיה לכם ממלכת משפחה חמה, שבו מאיר באור יקרות השכינה הקדושה.

השכינה שורה על הנרות הקטנים היפים, זה ישרה על ביתכם באהבת עולמים."


התבוננתי על המראה וזה פלא עצום שגיליתי מסר כזה חזק לרווקים לפני חנוכה.

😂😂😂

מדהים!חרמון

מחזק מאוד! במיוחד המשפט "בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה" נגע בי.

תודה!

תודה! חג שמח לך ולכולם!חסדי היםאחרונה
תפילה על כולם.
מה בעצם נשאר מהאמירה "העיקר זה לב טוב/מידות"?צע

מניח שיצא לכם להתקל ולשמוע את המשפט הזה לא פעם..

והרהרתי בשאלה  האם נכון שרוב העולם , כולל אני, לא חי ככה?!

כאילו, מניח של90 אחוז מהרווקים יש לב טוב, ואיזה קטע הם עדיין רווקים, וכנראה למרות טוב ליבם נפרדו מהם.

לכל תגובה בנושא אשמח, חנוכה שמח חברים!!! 

שזה הבסיס.מוקי_2020

-דעתי-.

המילה "עיקר" מבלבלת כאן..
אבל הכוונה הבסיס. קודם שיהיה את זה. בלי זה, אין על מה לדבר. אין בכלל מה לנסות.

ניקח את שוק הרכב.

אם אין בלמים שעובדים חלק,
ואין מנוע שפועל חלק,

אין בכלל מה להסתכל על הצבע והצורה וכמה אנשים הוא מסוגל להכיל בתוכו.

עכשיו נניח שיש בסיס.
זה אומר שכל רכב מתאים לך ? לא.
יש כאלה מעדיפים רכב קטן, גדול, בטוח, מהיר, נמוך, גבוה. טוב לשטח, טוב לעיר.

אבל קודם הבסיס.

ככה אני מבין את זה.
כלומר, זה שיש למישהו "לב טוב, והוא מקסים" זה רק -תחילת- הסיפור. לא סוף הסיפור.

במה הוא עובד ? 
מה הוא למד ?
איך הוא מתנהג כשדברים לא מסתדרים כמו שהוא רוצה ? איך הוא עומד בלחץ ?
האם הוא דברן ? שקט ? 

כל אחד והפרמטרים שחשובים לו, ממש כמו בבחירת רכב. כמובן, כל אחד והתקציב שלו (מה שיש לו להציע)

בהצלחה.

..שפלות רוח

אני לא מסתכל מהצד של האדם שיש לו מידות טובות או לב טוב..המשפט הזה בדרך כלל נאמר לאנשים כאיזה משהו להתמקד בו ופחות בחיצוניות(אגב הוא נאמר בעיקר לגברים ממה שאני מכיר) אף פעם לר באמת האמנתי בו כל כך, נכון, יש בו מן האמת אבל בדור הזה להגיד לבחור "העיקר לב טוב ומידות טובות" אם הוא לא צדיק נסתר בנם של קדושים בעיניי זה פחות רלוונטי לנסות למכור לו את זה, והאמת עכשיו כשאני חושב על זה, אני חושב שהרבה שדכנים נופלים שם(גילוי נאות אף פעם לא הלכתי לשדכן/ית) ומרגיש לי שהם לא באמת מתעניינים במה אתה מחפש/ת אלא פשוט לחתן בלי הרבה מאמץ ואז מגיע המשפט " העיקר לב טוב"

חנוכה מלבלב מלא בלבלובי שמחה וכו🦝🔥

זה העיקר, אבל לא הדבר היחידי שצריךadvfbאחרונה

אולי יעניין אותך