אני רק רוצה להניח את זכ כאן, טוב? הלוואי.מישי' מאפושו'
מחשבות שליוו חלק מהתפילות שלי ביוה''כ


בית כנסת הוא מקום מסוכן.
תזכרו את זה.
אתם, המבוגרים האחראיים,
תזכרו את זה.


אל תפחידו את הילדים.
אל תכניסו להם סרטים לראש.
חינוך למוגנות הוא לא הפחדה..
ובאותה מידה,
אל תתנו להם להסתובב לבד כלכך הרבה.



אני יודעת, הפחד הזה שלי הוא מהלימודים.
אולי הגזמה כי התעסקתי בתחום הזה,
או פשוט דיוק כי נחשפתי לזה..

בית כנסת הוא מקום מסוכן.
גם גן השעשועים בשעות בצהריים, גם לשאת לשחק בחצר.
אבל בית כנסת, הוא עוד יותר.
כי מכירים את כולם.
כי סומכים על כולם.
כי כולם 'חבר של אבא'.
אז אין מה לפחד.
אין מה להיהזר.

אבל סטטיסטית - מספר עצום של פגיעות מתרחשות בבית הכנסת.
בין ילדים לילדים
בין מבוגרים לילדים
בין וואטאוור למי שזה לא יהיה

רק תשאירו את זה בראש.
זהו.
כל כך צודקתציף
צודקת ומיד שני לא צריך להאשים את בית הכנסת.תתן אחרית לעמך
העולם הוא מקום טוב, רק צריך להיזהר.
.... לא לפחד . להיזהר ולהתבונן. להשתמש בתבונהנפש חיה.
במה שהעולם מציע
אבל זה כבר לא שייך לדיון דנן .
לנידון דידן * תתן אחרית לעמך
שניהם נכוניםאוויל מחריש

היא אמרה "דיון זה" ואתה "הדיון שלנו"

אין האשמה, לצערי נכון לעכשיו זה פשוט נתון.מישי' מאפושו'
וזה נכון שנתונים בתחום הם לא אמינים ב100% כי לא כולם מדווחים ועוד סיבות..
אבל זה מעורר מחשבה.

וספציפית בית כנסת הוא מקום שיותר מאפשרים לילדים להסתובב ללא השגחה.

העולם הוא מקום מדהים, מלא אנשים טובים ומתוקים.
ויש גם פושעים.
וצריך להיזהר כמו שאמרת.
אני רק הנחתי כאן את הצורך להיזהר גם (שלא לומר בעיקר.. שוב סטטיסטיקה) במגרש הביתי.
נכון כל כךיטבתה
ועוד נקודה קטנה:+mp8
אותם 'פושעים' לא חייבים להיות מעולם המבוגרים,
זה יכול להיות ילד שנפגע בעצמו ומעביר את זה הלאה...
מסכימה לחלוטין.מקום בעולם
תפקחו עין. תמיד.
חלק גדול של חיי התרחקתי מבתי כנסת. לפחות לחלקחסדי הים
של התפילה.

לא בגלל שאני מפחד מפגיעה, אני פשוט מרגיש שם חנוק.

[אני מתכוון תפילה בציבור. לימוד תורה זו חויה אחרת.]

רוצה בית מקדש!
התפילה בציבור בבית המקדש תהיה לך פחות חנוקה?שמן פשתן

''עומדים צפופים...''

1. הכוונה זה ביום כיפור כששומעים את שם המפורשחסדי הים
ומשתחווים, ואין חיוב להיות שם אז.
2. התכוונתי חנוק מבחינה נפשית
תפסיק לבלות בבתי כנסת של יוצאי אשכנז ותיוושע.הדרכה
אני עושה את זה, ואכן זה עוזר לי.חסדי הים
לא צריך להביא ילדים פגיעים לבית כנסתאוויל מחריש

אם ילד לא מספיק בוגר בשביל להבין ממה הוא צריך להיזהר בעצמו אז אין לו מה לעשות בבית כנסת עדיין. מי שמביא ילדים קטנים לבית כנסת הוא חוטא ומחטיא את הרבים.

רמב"ם הלכות תשובה פרק ד':

עשרים וארבעה דברים מעכבין את התשובה.  ארבעה מהן עוון גדול; והעושה אחד מארבעתן--אין הקדוש ברוך הוא מספיק בידו לעשות תשובה, לפי גודל חטאו.  ואלו הן:  (א) המחטיא את הרבים; ובכלל עוון זה, המעכב את הרבים מלעשות מצוה. (ילד קטן מפריע להתפלל, מדבר, מטייל, עובר בין המתפללים באמצע עמידה) 

(ב) והמטה חברו מדרך טובה לדרך רעה, כגון מסית ומדיח. (האב גורם לבנו שלא יהיה לו מורא מקדש, שיזלזל בתפילה ויפריע לציבור)

  (ג) והרואה בנו בתרבות רעה, ואינו ממחה בידו--הואיל ובנו ברשותו אילו מיחה בו היה פורש, ונמצא כמחטיא אותו; ובכלל עוון זה כל שאפשר בידו למחות באחרים בין רבים בין יחידים ולא מיחה, אלא יניח אותן בכשלונן.

ילד פגיע יכול להיות גם בן 14 ו16פה לקצת
ילד בן 14/16 לא אמור לזוז מהמקום שלו כל התפילה,אוויל מחריש

קשה להאמין שיטרידו אותו באמצע הבית כנסת... ואם זה המצב אז מצריך טיפול מעמיק יותר...

יטרידו אותו כשיילך לשירותיםפה לקצת
ובשביל זה מותר לזוז מהמקום...
לצערנו לא חסר מקרים. גם של נערים בוגריםרק שמחה#

גם שהם נורמטיבים לחלוטין. לא רק בבתי כנסת. בישיבות תיכוניות, תלמודי תורה וחיידרים.

לכן בכללי צריך להגביר מודעותאוויל מחריש


אז אני אמור ללוות ילד בן 16 לשירותים?אוויל מחריש

ילד בן 16 יכול לעשות רישיון על אופנוע, הוא אמור להיות מספיק בוגר לצרוח שמטרידים אותו... ממש סביר הסיפור שאתה מתאר פה

קודם כל אני בתפה לקצת
דבר שני, אתה לא אמור ללוות.
רק לזכור את זה. לזכור שגם בית הכנסת הוא לא מקום בטוח, גם לא בשביל ילדים שזה לא עבירה להביא אותם לבית הכנסת
כי מההודעה הפותחת שלך היה נשמע שאתה חושב שרק ילדים שאסור להביא לבית הכנסת יכולים להיפגע
לא חושבת שמישהו פה טוען שצריך להצמיד לילד מעקב צמוד*בננית*
אלא להיות זהירים, לפקוח עיניים בנושא ולגרום לכך שיהיו לילד כלים לזהות נורות אדומות (ורצוי בלי שיבין את הסכנה ממש. רק ללמד אותו באיזה סוג מקרים מספרים להורים וכו').

אצל ילדים קטנים זה מתבטא גם בהשגחה ממשית (מה שבעיניי נצרך גם מבחינה בטיחותית פשוטה).
הבעיה עם הגישה הזאת היא התוצאה האפשריתמישי' מאפושו'
אין לילד מה לחפש בבית הכנסת - אז שולחים אותו לגן השעשועים.

תפילה היא מצווה גדולה ובית כנסת מלא יראה - אז אל תיכנס להפריע להוריל המתפללים ותענה (מלשון הענות) למבוגר שקורא לך וכו'

ובאופן כללי,
פגיעה היא מצב אימה עצום ולא עוזר 'לדעת לצרוח'. התגובה במצב כזה לא צפויה מראש.
מה גם, שהרבה פעמים הנפגע מרגיש אשם / הפוגע מעורר אשמה / יש ניצול מרות. בין אם זה מבוגר וילד או ילד וילד.

צריך מודעות
צריך לזכור


ולא להשאיר ילדים קטנים לבד.
בוא נפתור את הבעיות האלהאוויל מחריש

בית כנסת זה לא שמרטפיה, אם אין מי שישמור עליו בבית אז שהאמא/סבתא/ דודה תשמור עליו בבית. מצווה הבאה בעבירה היא לא מצווה, וכאן זה אפילו לא מצווה... 

אני מצטט מפניני הלכה:

ב – נשים פטורות מתפילה בבית הכנסת ובמניין | פניני הלכה

"ואע"פ כן, ברור שהמצווה לאשה להתפלל במניין שנייה במעלתה לטיפול במשפחה, וכל אימת שיש התנגשות בין התפילה בבית הכנסת לטיפול בילדים ובמשפחה, המשפחה קודמת. אבל נערות ורווקות, וכן נשים שילדיהן גדלו ואין להן נכדים בביתן, טוב שישתדלו לבוא לבית הכנסת בשבתות וימים טובים. לפיכך ראוי שנלמד מעט כללים והלכות על התפילה במניין."

 

ובאופן כללי אני מסכים שצריך לעודד למודעות, ולגבי יכולת להתנגד זה קשור להתמודדות עם מצבי לחץ ואפשר לפתור את זה ע"י אומנויות לחימה בצורה טובה מאוד.

בית כנסת הוא לא שמרטפיה. נכון.עדן ירושלים
אבל כשאת. רוצה לחנך ילד לחיי תורה ומצוות
ונראה לי שאתה מאוד רוצה עם כל ההלכות שהבאת כאן חלק הכרחי זה להביא אותו לבית הכנסת.
וכן. הורים צריכים לשמור על הילדים שלהם ולחנך אותם שאסור לגעת בהם בלי רשות.
מצב של פגיעה כמו שמישי אמרה זה מצב אימה מטורף. תקרא. כשזה קורה לפעמים הגוף קופא ואין יכולת להגיב. לא משנה אם למדת אגרוף או לא.
ועוד יותר זה מפחיד כשזה חבר טוב של אבא או דוד או כל השאר כי בראש שלך אתה לא חושב שהוא מזיק.
זה יפה להביא הלכות והכל.
אבל לא יפה להגיד בנחרצות שילדים פגיעים לא צריכים לבוא לבית הכנסת.
למה? בגלל שהם לא יכולים להגיב?
ממש לא. גם אנשים מבוגרים לא יכולים להגיב במצבים כאלה
והפיתרון הוא לא פשוט לא להביא אותם או להכריח אותם להישאר במקום יחד עם אבא כל הזמן.
את לא מחנכת לחיי תורהאוויל מחריש

את מחנכת לזלזול בתורה, ילד שהולך לבית כנסת ואז עושה רעש מאחורה או יושן בכיסא לא מכבד את התורה, יש גיל שבו הילד כבר מספיק בוגר בשביל להתנהג כמו שצריך בבית כנסת, בגיל הזה הוא גם אמור להיות מספיק בוגר בשביל להיות מספיק זהיר מפגיעות. אני מסכים מאוד על המודעות, אבל מודעות לא עוזרת במצבי אימה/לחץ אלא במניעה מראש שלהם, מי שהתרגל לזה ע"י ספורט/לחימה יודע להגיב כי בתוך המצב.

סלחי עם דברי הרמב"ם לא מתאים לכל יפי הנפש שמבקרים בבית הכנסת, יש בזה משהו מאוד אירוני שמישהי הולכת לבקש סליחה על החטאים שלה ורוצה לחזור עליהם בתשובה ובמקביל עושה 3 חטאים שמעכבים את התשובה... 

 

לגבי הפתרון שלך, אם הם באמת נשארים כל הזמן עם האבא ומתנהגים כמו שצריך אז אין שום בעיה, אם ילד כזה בגיל 6 אז בשמחה תביאו אותו, רק מבחינה חינוכית צריך לבדוק אם זה מצב תקין שמכריחים ילד לבוא לבית כנסת מגיל 6...

לא מדוייק בכללק"ש
יש ילד, שעדיין לא מסוגל להתפלל ברצף שעתיים, שלוש או שש. אבל הוא כן מסוגל להתפלל - חצי שעה/שעה ואחרי הפסקה מסויימת עוד חצי שעה/שעה ועל זה הדרך.

לכן מצד החינוך לתפילה, מאוד הגיוני להביא אותו ולאפשר לו מידי פעם הפסקות. ככה מתרגלים לכל דבר ואחרת הוא לא יתרגל לעולם!

מצד ההפרעה לתפילה, במקום שהציבור באמת מתפלל - בקול (חוץ מתפילת לחש) בכח ובכוונה - הילדים בכלל לא מפריעים, לא שמים לב אליהם, אם זו לא התנהגות קיצונית מאוד. במקומות אחרים, בד"כ לא הילדים הם הבעיה...
כמובן שאם אכן ילד מפריע, אין להביאו ויש להוציאו מייד.
אגב, יש מצבים שהשאלה כלל אינה על האמא, אלא האם האם האב - שחייב בתפילה בכלל יתפלל (למשל ביוה"כ שהאמא לא יכולה לצאת מהמיטה). אז כמובן שאם מסתבר שהילדים הללו הם שיפריעו - שגם האב ישאר בבית, אבל כפי שצויין הרבה פעמים לא זה המצב.
המוגנות היא אכן נקודה שצריך לתת עליה את הדעת.
אני לא מחנכת לזלזוך בתורה כיוון שלא דובר פה בכללעדן ירושלים
בכלל על הפרעה בתפילה אלא הבאה לתפילה.
חבל לבזבזזמן על דברים לא קשורים.
דבר שני ילד שיודע לא להפריע בתפילה לא בהכרח יודע להימנע מפגיעות. לא הבנתי את הלוגיקה שלך. היא ממש טעות.
ולחימה היא עוזרת אבל לא דווקא.
זה מה שאני הסברתי לך בהודעה קודמת וכעת אתה חוזר על עצמך כמו קלטת שבורה.
חבל.
חי בסרטעוד סתם אחד
צר לי, אבל ילדה שאמא שלה לא באה לבית הכנסת כי היא שומרת על האח הקטן - לא תבוא מעצמה כשהיא תהיה בת עשר. בקושי ילדים בנים באים כשאבא שלהם כן הולך...
אז שלא תבואאוויל מחריש

שתלך בגיל 15. כנראה לא מספיק ברור לכם למה יש לכם פטור ממצוות שהזמן גרמן... 

ע.י.צ'יאל

נא לא להטעות את הציבור, הפטור של נשים ממניין אינו קשור לזמן.

אתה טועה ומטעהאוויל מחריש

עיין כאן שורה ראשונה

ב – נשים פטורות מתפילה בבית הכנסת ובמניין | פניני הלכה

כפי שלמדנו (לעיל יא, א), אשה אינה צריכה להתפלל במניין ובבית הכנסת, מפני שכל עניין התפילות בבית הכנסת תלוי בזמן, ונשים פטורות ממצוות עשה שהזמן גרמן. 

ע.י.צ'יאל

לא הצלחתי לפתוח את המקור שהוא מפנה אליו.

אם בתפילה חייבות (משום שלא הזמן גרמה או משום רחמי) הטעם של זמן במניין לא שייך.

לא הבנתי את הלוגיקה שלךאוויל מחריש

ואני חושב שזה מיותר לחלוטין כשאתה מנסה להפריך הלכה פסוקה, אם זה מה שאתה מתכוון לעשות...

ע.י.צ'יאל

אני לא טוען שנשים חייבות במניין, אבל לטעון שהסיבה היא שהזמן גרמו זה לא הגיוני.

מאוד הגיוניאוויל מחריש

וגם אם לא הגיוני, זה כבר לא משנה כי זה נפסק.

ההיגיון הפשוט הוא שאישה צריכה לנהל את הבית, לטפל בילדים ועוד ואין לה אפשרות להגיע למניין שמתחיל בשעה מסיומת... חוץ מזה שכל תפילה תלויה בזמן של היום... ומכיוון שהיא חייבת רק בתפילה אחת ביום המעמד שלה במעלת תפילה במניין הרבה יותר קל...

ע.י.צ'יאל

למדת בכלל את הסוגייא? איפה נפסק שהפטור של אשה ממניין הוא מחמת זמן?

לפי רוב רובן של השיטות, אשה חייבת בשחרית ומנחה כגברים בעבר (לפני שקבלו עליהם ערבית כחובה).

קראת את הקישור?אוויל מחריש

מה הקשר לימוד הסוגיה? למדת את כל הסברות של אתרוג לפני שקנית אחד? יש הלכה פסוקה, גם אם אתה לא בקיא בכל הסוגיה אתה עושה מה שנפסק להלכה.

ע.י.צ'יאל

לא ענית לי, איפה נפסק שהפטור של נשים ממניין הוא בגלל שהזמן גרמו?

עניתי כמה פעמיםאוויל מחריש

פתח את הקישור לפניני הלכה שורה ראשונה

"כפי שלמדנו (לעיל יא, א), אשה אינה צריכה להתפלל במניין ובבית הכנסת, מפני שכל עניין התפילות בבית הכנסת תלוי בזמן, ונשים פטורות ממצוות עשה שהזמן גרמן. "

אתה טועה ומטעה - צעירים מעל עשרים

ע.י.צ'יאל

אמרתי לך, לא הצלחתי להבין למה הוא מתכוון ב-יא, א.

ע.י.צ'יאל

אשמח אם תראה לי את המקור לדבריו.

סתם שתדע לידע כלליאוויל מחריש

כשכתוב לעיל אז הכוונה באותו ספר ואז יש את הציון, פרק יא' הלכה א. 

א – מקום התפילה | פניני הלכה

אם אתה מתכוון למקור לעומק אז צריך לחפש בהרחבות

ע.י.צ'יאל

אני יודע...

לא מצאתי באתר את הפרק, ואין לי את הספר.

ע.י.צ'יאל

הרב מלמד לא מביא מקור לדבריו, אבל למניין אין זמן קבוע יותר משאר התפילות, ולכן אין סיבה לפטור נשים מטעם זה.

אתה מוזמן להתווכח איתואוויל מחריש

בהצלחה, ד"א מה כוונה בע.י?

אולי 'עובד ה' "נפש חיה.
לכם? אני גברעוד סתם אחד
ואשה לא פטורה מתפילה, ומניין אינו מצווה. לא עשה, לא שהזמן גרמא ולא שלא הזמן גרמא.
סתם נדחפת רגע כדי לצייןוירושלים של זהב
שאתם צודקים לגמרי שלא צריך להביא ילדים שעושים רעש. אבל אולי אפשר להביא ולצאת לחצר כשהם מרעישים... כדי שכן יהיה איזשהו אפקט של "הלכנו לבית כנסת ביום כיפור שזה לא סתם יום..."
כי תכלס זה כן נכון שההרגל מאוד משפיע אחר כך.
אני רואה הבדל גדול בין החברות שלי שאמא שלהן הלכה איתן לתפילה בערב שבת בילדותן שעכשיו הולכות כל ערב שבת לבית כנסת בפשטות.. ואני וחברותיי שלא הלכנו עם אמותינו עדיין קשה לנו להגיע לבית כנסת מעבר ליום כיפור... עובדות על זה.. אבל כן יש השפעה לחינוך וההרגל מאמא
נכון, אבל לא חייבים להתחיל בגיל ממש קטןברגוע

בגיל שכבר אפשר לחנך שלא יפריעו לתפילה זה יכול להועיל, כמו שכתבת.

או שהיא תבוא רק כשהיא תבין שבבית כנסת מתפלליםברגוע

ילדים שמתרגלים להגיע לבית כנסת בשביל לשחק יהיה להם קשה לעשות את המעבר.

מכיר כמה וכמה כאלו שלא היתה להם שום בעיה במעבר,עוד סתם אחד
כולל עבדך הנאמן.
ואני רואה בעיניים שליאוויל מחריש

אנשים בגיל 30 שחושבים שבית כנסת זה מושב ליצים ובאמצע קדושה מדברים... אין מה לעשות... תינוקות שנשבו, ואם תרצה תינוקות שהושבו (בבית הכנסת...)

ובדקת מתי ואיך הביאו אותם לבית הכנסת בילדותם?עוד סתם אחד
סחטיין על המחקר המעמיק. אשמח לשמוע גם על קבוצת הביקורת וכו' ובאופן כללי לקרוא את התוצאות.

זה שאנשים מדברים בתפילה לא בהכרח קשור לשאלה מתי הביאו אותם (זה היה גם בפרעות תח ותט, ולכן היו שתלו את הפרעות בדיבורים בתפילה). אפילו לא בטוח שזה קשור איכשהו לחינוך של ההורים.
וכמה אתה מכיר אישית שלא מגיעות לבית כנסתברגוע

כי לא הביאו אותן בתור ילדות?

 

יכול להיות שזה לא משפיע על העתיד, לא לכאן ולא לכאן, מה שבטוח זה שהם מפריעים לאחרים להתפלל.

מכיר רבות, למעשה, ובאופן אישיעוד סתם אחד
לא עשיתי מחקר, אבל אני בהחלט רואה מתאם, וגם זה מה שחלקן אומרות לי בפה מלא (או שהן הולכות כי הלכו מקטנותן עם אמא, או שאינן הולכות כי בגיל ה'קריטי' אמא לא הלכה, והן לא ידעו מה עושים שם, והתרגלו למלא את ערב שבת בתכנים אחרים).
אז שלא ילכואוויל מחריש

אין שום דבר רע במי שלא הולכת להתפלל במניין. לעומת זאת ילדה שמתפרצת לבית כנסת בצרחות...

יש לך טראומה נראה לי ממקרה מאד מסוים וחד פעמיעוד סתם אחד
אין תועלת בהמשך הדיון. אני הגבתי בסה"כ למה שהרב מלמד כתב על זה ש"כשהן יגדלו שיבואו לבד" - משמע שגם הוא רואה בזה ערך. אם יש בזה ערך, אז זה לא יקרה מאליו בלי שיחנכו אותן לזה.

מלבד זאת, בגמרא שאני למדתי כתוב שתפילת רבים נשמעת יותר מתפילת היחיד. איך המגדר של המתפלל משנה לעניין זה? ואם אשה חייבת בתפילה כי "נשים בעי רחמי", אז בהחלט יש עניין שהתפילה שלהן תיענה, לא?

אז זה נחמד שאתה זורק 'אין בזה שום דבר רע' ו'שלא יבואו' - אבל עובדה שמי שאתה מסתמך עליו כן רואה בזה ערך, ושלפי המקורות הרלוונטיים יש בזה עניין. אז הדברים שלך אינם לעניין. כאילו ילד שבוכה בבית הכנסת (ולרוב ההורים שלו ישר מוציאים אותו) - זה מה שמפריע לאנשים לכוון בתפילה. נכון.

אין לי מה להוסיף עוד בנושא. שיהיה חג שמח ונטול דרדקי נוראיים הקוטעים את חוט המחשבה הזכה והטהורה.
איזה חד פעמי? רק השבת קרה לי פעמייםאוויל מחריש

שילדים הסתובבו לי בין הרגליים בעמידה, עשו רעש, מחבואים, בכו באמצע התפילה. זה נראה לך ראוי? לא אמרתי לא להביא אותם בכלל, צריך להפעיל שיקול דעת רב, ילד בן 11 אפשר להביא, ילד בן 9 אפשר בחגים, כל אחד לפי השכל וההתנהגות שלו. גם אני רואה ערך בתפילה במניין, בגיל הנכון.

מה שאתה מתאר כאן זה אנוכיות, להביא ילדים כדי שהתפילה שלך תתקבל תוך כדי שהם מפריעים לכולם לכוון, זה כמו אדם שמתפלל עמידה בקול כי הוא לא מצליח לכוון, זה אסור!

והמגדר משנה ועוד איך, יש הבדל בין גברים לנשים בחיוב התורה והמצוות, לא סתם האישה מברכת שעשני כרצונו.

וילד שבוכה בבית כנסת מפריע לכוון, אם זה לא מפריע לך אז תבדוק כמה אתה מכוון... עצם הזלזול בבית הכנסת מרגיז.

חבל על הגישה השלילית, חג שמח עם הרבה ילדים יראי שמיים ששומרים על כבוד התורה והתפילה.

ע.י.צ'יאל

"יש הבדל בין גברים נשים בחיוב תורה ומצוות"?!

אתה רומז שנשים חייבות במצוות באופן קל יותר?!

אם פטורות ממניין או לא, הוא הגורם היחיד החשוב.

כן בחיוב במצוות עשה שהזמן גרמן, בוקר טוב...אוויל מחריש


ע.י.צ'יאל

במצוות ששניהם חייבים, חמת חיובם זהה, מנימת דבריך היה נשמע אחרת.

נ.ב. אין קשר לברכת שעשני כרצונו.

נכון, ואם עוד לא ברור מה הדין פהאוויל מחריש

עיין בפניני הלכה או בשאר הפוסקים או שאל את רבותיך האם מותר לאישה להביא ילד לבית כנסת שמפריע לכולם להתפלל... חוץ מזה הרי היא בעצמה לא מתפללת בכוונה כשהיא צריכה להשגיח על הילד מפני מטרידים כאלה ואחרים...

יש קשר גמור, האישה לא חייבת במצוות מסוימות כי היא שלמה גם בלעדיהן, כשם שאין מקום להשוואה בין גברים לנשים בחיוב לימוד תורה...

ע.י.צ'יאל

אני בשום אופן לא אומר שמותר לעשות כן.

ברכת שעשני כרצונו היא ברכה על הרעה, אשה לא שלמה יותר מגבר (אם אתה רוצה להמשיך את הדיון ענה בפרטי).

מה יותר נעלה מרצון ה'?אוויל מחריש

נמשיך את הדיון בפרטי, אבל רבותינו כבר אמרו לנו שהאישה במעלה רוחנית גבוהה יותר והיא מודה על כך לעומת הגבר שמודה על כך שצריך לעמול, מי שרוצה להאריך במקורות שילמד מהר"ל ועולת ראיה.

יופימיכל318
מישהו פה עם שכל
אין רב שלא אומר ככה...אוויל מחריש


...מיכל318
זה שמגיב בע.י חושב אחרת... היה פה לפני איזה חודש שירשור ארוךךךךך על זה. ופרשתי באמצע. כי אנשים לא הבינו את מה שכתבתי וזה היה נימאס לחזור אלף פעם על אותו דבר.( כתבתי מה שאתה כתבת...)
מעניין לראותאוויל מחריש

שנשים חושבות בטבעיות שהן יותר רוחניות, הבנים חושבים שהבנות לא יותר רוחניות מהן, והרבנים אומרים שנשים יותר רוחניות...

מה? ברור😁מיכל318
למה שאני יחשוב שאני פחות רוחנית?
צריך להקשיב לרבנים חכמים..
ע.י.צ'יאל

ולרבנים שאומרים דברים קצת פחות נעימים, לא צריך להקשיב?

אני לאמיכל318
אני מקשיבה לרבנים שאני אוהבת רק.
ע.י.צ'יאל

זו לא יהדות, זו דת 'עשה זאת בעצמך'

מה אתה אומרמיכל318
זה יהדות וחצי.
אני מקשיבה לרבנים שלי. לא של אחרים.
יש מה שניקרא "עשא לך רב". שמעת על זה פעם?
ע.י.צ'יאל

ואת קובעת מי הרבנים שלך לפי מה שנח.

ע.י.צ'יאל

זה מה שאמרת, אמרת שאת מקשיבה רק לרבנים שאת אוהבת.

חוץ מזה את הגמרא ואת רש"י את בוודאי לא יכולה לבטל.

הרבנים שלי הם הרבנים שאני אוהבת.מיכל318
ולא שמעתי בשום מקום את רשי"אומר את זה.
ע.י.צ'יאל

אז הנה: היינו אשה - דאשה נמי שפחה לבעלה כעבד לרבו ל"א היינו אשה דלענין מצות אשה ועבד שוין דגמרינן לה לה

זיל טפי - אפ"ה מזולזל העבד יותר מן האשה ל"א זיל טפי כלומר זיל והוסיף ובירך שלא עשאני עבד כדי להשלים

רשי" כותב את זה?מיכל318
לא באה לפגוע בכבוד שלו.
בכל מיקרה הוא לא הרב שלי...
ע.י.צ'יאל

מה?!

ע.י.צ'יאל

את לא יכולה להכריז דבר כזה.

מהמיכל318
רק אמרתי שהוא לא הרב שלי.
לא זילזלתי בו ואני לא יזלזל בו בחיים .
אני רק לא אוהבת את מה שהוא אומר.
ע.י.צ'יאל

אני לא אהבתי את משה רבנו, ובלי לזלזל בו, אני לא מקשיב ללא תרצח.

אז תרצח.מיכל318
מה לא אהבת בו? הוא סבבה לגמראי.
והוא לא אומר דברים רעים.
ע.י.צ'יאל

בטח שכן, הוא אמר הרבה דברים שלא נח לי, וזו הרי ההגדרה שלך לרע.

עובדה.מיכל318
אבל זאת עובדה שיש חילוקי דעות בזה.
כמו ש@אוויל מחריש הביא.
ואתה הבאת דעה אחרת.
אני רוצה להקשיב לדעה שלו. זכותי.
ואתה יכול להקשיב לדעה אחרת. זכותך.
אצל משה רבינו לא היוא עוד דעות "משה אמת ותורתו אמת".
אם היתה עוד תורה יכולת ללכת להאמין בה. אבל אין.
ע.י.צ'יאל

אני הבאתי גמרות, אפילו המהר"ל לא יכול לחלוק על גמרא.

בטח כתוב בגמרא עוד דבריםמיכל318
רבנים לא יביאו סתם דברים שלא כתובים בשום מקום.
ע.י.צ'יאל

גם אם מחשבתית יש את דעת המהר"ל, הלכתית אין חולק על הטור.

ע.י.צ'יאל

תביאי ונראה.

אתה אמור לדעת גמרא.מיכל318
מאיפה מה ש@אוויל מחריש הביא?
ע.י.צ'יאל

אז זהו, שהוא לא הביא גמרא.

ראי את תגובתי שלמעלה.

זה לא מראה לי.מיכל318
לאיזה היתכוונת?
אם אתה יכול לשלוח שוב... תודה.
תשאלי בפורום שאלה כזואוויל מחריש

לגבי רוחניות של נשים, אולי יש פה מי שיודעת עוד מקורות,

אני יודע על עולת ראייה בברכת שעשני כרצונו. יש עוד במהרל...

הרב אבינר נראה לי אומר שמותראוויל מחריש

לקבוע רב לכל תחום או משהו בסגנון

ע.י.צ'יאל

אבל לבטל גמרות ורש"י בודאי אסור.

נ.ב. למה אתה לא עונה בפרטי?

עזוב את הדיון פה ובוא לשם, עניתיאוויל מחריש


ע.י.צ'יאל

הגבתי פה כי למטה נעול.

אויל מחריש לא הביא גמרא.

אז מה הוא הביאמיכל318
ואיך יכול להיות שרבנים ימציאו סתם דברים? יש להם על מה להיסתמך.
ע.י.צ'יאל

הם לא המציאו חלילה כלום, אך למרות זאת דבריהם לא מבטלים את הגמרא.

אז הגמרא גם לא מבטלת אותם.מיכל318
ע.י.צ'יאל

זה לא עובד ככה.

אבל בכל מקרה הלכתית אין חולק על הטור.

עובד עובדמיכל318
אין חולק על הטור ואין חולק על מה שאוויל מחריש אמר.
וכל אחד יקח לצד שלו...
חג שמח
ע.י.צ'יאל

לפי ההלכה בטור, מי שכיונה למה שאת מכוונת ברכה לבטלה.

ע.י.צ'יאל

בפשטות הגמרא אשה נחותה מגבר ולכן מברכים שלא עשני.

המהר"ל יכול להוסיף פן של רמז ודרש, אבל דעת הגמרא נשארת

לא נכון.מיכל318
היא *לא* יותר פחותה.
ע.י.צ'יאל

יש לך גם סיבה/הוכחה או שאת סתם אומרת?

יש לימיכל318
סיבה-כי אני בת. ואני לא יגיד שאני פחות רוחנית/יותר פחותה.
וגם הוכחה. אומרים את זה. לא אני המצאתי. ואם אתה רוצה אני יחפש גם מי אמר...
ע.י.צ'יאל

מוזר, לי לא קשה להשלים עם זה שכהן עדיף ממני, ושחייו קודמים לשלי.

תשלים תשלים....מיכל318
ע.י.צ'יאל

אמרתי שאין לי בעיה.

מוזר שלנשים יש רגשי נחיתות, ולגברים אין.

איפה אתה רואה פה רגשי נחיתות?מיכל318
אני רק אמרתי שהם יותר רוחניות ולא פחותות.
קבעתי עובדה.( ולא רק אני)
מה הנחיתות פה.

ע.י.צ'יאל

ההבדל הוא, שכשגבר מוצא גמרא שאומר משהו מעליב, הוא מקבל.

כאשה מוצאת, היא אומרת: 'זה לא מדבר אלי'

מי אמר שזה אצל כולםמיכל318
אולי זה רק אני....

וזה לא נחיתות.
ע.י.צ'יאל

אז מה כן?

מזה אז מה כן?מיכל318
זה מה שאני חושבת.
לא יודעת אם כולם.
וזה לא רגשי נחיתות.
אני אמרתי שאישה היא יותר רוחנית.
הסוף.
לא הבנתי מה לא הבנת....
ע.י.צ'יאל

תסבירי לי, אם לא רגשי נחיתות הם הגורמים למה שכתבתי על ההבדל בין גבר לאשה, מה כן?

התלבטתי אם לומר את זהבן מערבא

אבל אתה נודניק (ואני עדין ביחס למה שאני חש). לא מבין מה הקטע שלך לדחוק אותה לפינה ולנסות לערער אותה. אפשר לומר אפילו רע מצידך. 

ע.י.צ'יאל

רע? למה?

מפריע לי שכשקשה לאנשים עם מאמר בגמרא (גזעני/לא מוסרי וכו') מבטלים אותו.

שיהיה לך קשהמיכל318
כמו שאתה מבטל את מה שאני אמרתי.
תפסיקו עם הדיון המיותר הזהאוויל מחריש

לכו תבדקו אותו לעומק עם הרבנים שלכם...

ברור שלהפסיקמיכל318אחרונה
היה את אותו דיון בדיוק על אותו נושא בדיוק. ואני פרשתי באמצע. אני הבאתי את מה שהבאתי. מי שלא טוב לו יום טוב לו.
-הסוף-
ע.י.צ'יאל

רש"י והרא"ש חושבים אחרת.

מוזמן לשלוח מקורות, אבל התכוונתי לרבנים בימינואוויל מחריש


ע.י.צ'יאל

כמו שאמרתי, יש לזה סיבה, אם תרצה, אכתוב לך בפרטי.

ע.י.צ'יאל

סליחה?

סלחתי.מיכל318
יש לו שכל לבנאדם.
לא אמרתי שלך אין, במיקרה אם ניפגעת
כאמור, אין טעם בהמשך הדיוןעוד סתם אחד
ושיהיה חג שמח
לפחות תענה מה זה ע.יאוויל מחריש


אני לא כותב את זה, אז אין לי מושגעוד סתם אחד
נכון מאוד. מסוג הדברים שאנשים נוטים לזלזל בהם*בננית*
והם בעלי השלכות חמורות.
אפשר לשאול מה את לומדת שקשור לתחום ?תפוחית 1
אם מתאים לך אפילו באישי אשמח לשמוע
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשהאחרונה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך