לא יכול יותר לשמוע עוד סיפורים של חבר'הפעם הייתי עוגי
שלמדו בישיבה בה למדתי ופשוט
איבדו מאז כיוון בחיים

זה לא נגמר
בכל פעם שומע סיפורים חדשים
והלב כואב

& סופה של פריקה &
מה קרה הפעם?משה
(בלי שמות)
תכלס אני לא יודע אם ואיך להרחיב בזהפעם הייתי עוגי
אבל למדתי את הערך שבמסלול
שתמיד דורש ממך
שצריך להוציא מעצמך כל הזמן
אחרת פשוט לא תישאר
ושיש לו התחלה אמצע וסוף
תודה👍מיכל318
לימדת אותי את זה גם. ממש עכשיו.
יותר נכון חידדת. תודה.( קצת קשה לפעמים, צריך להיתגבר
על זה) 👍
דברים גדולים יצאו גם מהכופרים שיצאו מוולוז'יןאריק מהדרום
נד נד נד נד רד עלה עלה ורד, מה למעלה מה למטה? רק אני ואתה.
מהסתכלות רק על טובת הכלל באמת אין בעיהפעם הייתי עוגי
כעע, שיר אדיר.אריק מהדרום


איזה משמעות עמוקה נתת לשיר הזה עכשיו...מיכל318
וואו.
אני נתתי? חשבתי זה היה ידוע זה עידן ועידנים.אריק מהדרום


לא לאמיכל318
זה ממש יפה.
שכחתי ביכלל שהוא קיים...
תודה👍
מזכירים את הידוענפש חיה.
המסל'ש שם שם
כונת המשורר היא לכפירה עמוקה.אניוהוא
למה כפירה?מיכל318
שיורדים ועולים בעבודת ה', שזה רק אני וה'.
אני לקחתי את זה לכיוון הזה...
אפשר לומר כל מיני דברים על ביאליק, כופר אי אפשר לומר כלל.סתם 1...
אמנם לא שמר מצוות אבל חי בתודעה יהודית ובידע יהודי שחסר כיום מאוד גם לשומרי תורה.
לא אמרתי שהוא כופר.מיכל318
ואין לי מושג מי הוא ביכלל.
חוץ מישם של רחוב...
חחחחחחחחחחתתן אחרית לעמך
גם אדם ידען ביהדות יכול להיות כופרכלמנסע

כמו הרבה ת"ח בתקופה ההיא שחזרו בשאלה

נכון, אבל הוא ספציפית לא.סתם 1...
אגב כדאי להגדיר כופר.
לדעת רמבם
כופר הוא אדם שמאמין וסובר טעות.
סכל הוא אדם חסר דעה שלא מברר דבר.

אפשר להביא מובאה משיר שלו ונבין מה זה לחיות עם נפש סוערת.

"לא אריתי יערות דבש על דרכי המסורר,
מאז הפרידתנו הרוח הרעה.
אבד נצחי מד', כל עולמי התפורר,
באו מים עד נפש, אך היא בם לא באה...

לא אכות באגרוף את ידי לימדתי,
ובתירוש וזנונים לא כליתי כוחי,
לשיר שיר ד' בתבל נולדתי
ודברי אלוד-נו יקום לעולם".

זה לא קטע נדיר, למי שקרא קצת ביאליק בחייו זה הסגנון שחורז את שיריו וכתיבתו.

ידיעה בספרים והכאה על חטא, לא נזכה להכיר אותו אישית אבל כשאני קורא אותו ואחרים עולה בראשי דמותו של "אחר" הרב של רבי מאיר.
"כופר הוא אדם מאמין שסובר טעות"מיכל318
אז הוא מאמין או לא??
מאמין ו(*) סובר טעות- מחובר. מאמין בדבר לא נכון.סתם 1...
מי שאינו מאמין בדברים אלו הוא כופרכלמנסע

מי שאינו מאמין בחובה לקיים את התורה הוא כופר

מי שאינו מאמין בכל יכולתו של הקב"ה הוא כופר

מי שאינו מאמין בתחיית המתים הוא כופר גם כן

לכן ביאליק היה בהחלט כופר

 

כשתסביר מה אתה רוצה עם החילוקים שלך על סכל וכופר יהיה טעם לדבר על זה

אני מבין שאין טעם לדבר כמו בשרשור הקודם.סתם 1...
החלטת מה אני אומר לפני שפתחתי את פי.
ההגדרה בין סכל לכופר מונחת לפניך בתגובה לעיל.
(החילוק לא שלי, לפני שתזלזל בבעל החילוק- רמב"ם, כמו שזלזלת בקצות).

ישנן עוד הגדרות לכופר כמו למשל של רס"ג, ביאליק לא נמצא גם שם.
אדם שלא שומר תורה ומצוות אינו כופר אוטומטית. מצבו לא טוב אבל "כופר" זו הגדרה ברורה.
תשמעכלמנסע

א. אתה כותב הפניות ולא מסביר מה אתה רוצה

ב. בלשון רובא דאינשי "כופר" זה מי שלא מתייחס לאמונה ברצינות

ג. כדאי שתלמד גם הלכות כבוד תורה ותלמיד חכם - אפילו מי שגדול בתורה ואין בו יראת שמים (למשל אלישע בן אבויה שהזכרת) - הרי הוא כקל שבציבור

תודהסתם 1...
נראה לי שדווקא די מובן.
אני לא ממהר לקרוא לאנשים כופרים- אמת.
לשון "רובא דאינשי" בעניין חמור כל כך, לא מעניינת אותי.
אם לא הבנת מה יוצא מדברי אבהיר, כופר יכול להיות אדם ששומר או אינו שומר תורה ומצוות. אדם יכול כל חייו לקיים מצוות אך הוא עובד אל לא נכון.

לעומתו אדם יכול לא לשמור תורה ומצוות אך עדיין לא ייכנס לתחום הכפירה.

מה לא ברור לך? תשאל תקבל תשובה .
טענת שביאליק כופר עניתי שלא.
הגדרתי כופר.
טענת שאני טועה ולא הבאת דעה שונה, אשמח לשמוע.
כמו כן אשמח לראות איפה ביאליק מציין שהוא כפר בכל העיקרים שייחסת לו.
גם אני לא ממהר לקרוא לאנשים כופריםכלמנסע

א. אבל על פי רוב אדם חילוני הוא כופר בפרט אם הוא בעצמו חזר בשאלה

גם אנשים מסורתיים הם על פי רוב במקום ספקני כלפי האמונה 

תינוק שנשבה הוא תירוץ רק כלפי המזיד שבכפירה, אבל כמו שאמרו גם 'נעבעך אפיקורס' הוא עדיין אפיקורס

 

חילונים מסוגו של ביאליק הם כפרנים מבחינה שיטתית, כלומר גם המסורתיות שלהם היא בבחינת אמונה בתרבות יוון רק עם צביון חיצוני שדומה לתורה של העם היהודי, 

 

זה חשוב מאוד מכיון שזה אומר 'למי הבן אדם באמת משתייך', על פי הצהרתו שלו עצמו עיין הערה*

 

ואין צורך לקרוא את כל כתבי ביאליק, עצם זה שהוא הלך בלא כיפה ולא תמך בשמירת מצוות מאורגנת זה מספיק

 

החלוקה שלך כאילו כפירה ואמונה זה לא קשור לשמירת מצוות זה כמובן לא נכון, שלוש עשרה עיקרים כוללים אמונה באמיתות התורה ובשכר ועונש, אם אדם מאמין בזה ולא מקיים אז יש לא בעיה נפשית (ואז אולי הוא באמת פטור, אבל אז גם ראוי לא להקשיב לו), אנו מדברים על בני אדם שפויים אדם שפוי שמאמין בכל העיקרים הינו משתדל לכל הפחות לקיים את התורה והמצוות, 

 

*הערה: להבדיל מהעקרונות האלה, אני סבור שבימינו קיים מצב שונה והוא מצב שבו אני קורא לחילונים אלו 'מצהירי הכפירה' כלומר הם לא כופרים מכיוון שאם היו יודעים מה האמונה אומרת לא היו כופרים וכפי שאמר אותו רב 'באלוקים שאתה לא מאמין גם אני לא מאמין', וזה מצב שהבן אדם אולי קצת בגדר 'תינוק שנשבה' אבל מצד שני צריך לזכור שאנו רוצים לשמור על המסגרת של היהדות שלא תשתכח תורה מישראל, וגם מתוך דאגה ליהדותם של 'מצהירי הכפירה' , ודווקא לכן עלינו לשמור על מסגרת אמונה חזקה, שמתוכה יאיר האור אור התורה ואור האמונה,

 

ב. אתה עושה כאן את אותה טעות שעשית בדיון הקודם, אתה מפליג למחוזות רחוקים ושוכח לעמת את דבריך עם העקרונות הפשוטים, למשל אתה אומר "חידוש תורה לא חייב להיות אמת" ושוכח לעמת את זה עם העיקרון המוסרי הבסיסי שאסור לשקר כמו שכתוב "ולא תכחשו ולא תשקרו אי בעמיתו", ואם אתה מוציא חידושי תורה שקריים, נמצאת מוציא ממון שלא כדין או מכשיל עיוור בדרך בעצה ובמחשבה לא כ"ש בקיום התורה ובדרכי האמונה, כללו של דבר אם אתה מוציא דברי תורה מגדרי המוסר, שוב אין אתה יכול לטעון שתורתך היא תורה מוסרית שניתנה להטיב, ועקרת כל שורשי התורה חס וחלילה, אותו דבר כאן, אם אתה מוציא את גדרי 'מאמין או כופר' מגדרי הפשטות של שמירה על מסגרת השמיעה לדברי התורה הנביאים והחכמים, שוב אין שום משמעות לכל הרעיון של אמונה וכפירה, ואיזה טעם יש בכל הדיון. אז אם אתה מסביר נניח "חידושי תורה מוטעים מחייבים אותנו אם הם נראים לנו כאמת כי זה מה שאנו מסוגלים להבין ולעשות" אז זה הסבר סביר שאפשר לקבלו ואפשר לדון בו, אבל ללא זה אז הדיון תומך בשקר ובשיגעון ובכל רע שאפשר להעלות על הדעת, ומוטב שלא נאמר מעולם. וזהו שאמרו חז"ל על אחיתופל שהיה לומד ב"מגדל הפורח באוויר" כלומר שלא היה בידו יכולת להביא את תורתו לקיום, אלא הכל היה בניינים על בניינים שמרוב הפלגה בדברים כבר איבד את האחיזה באמת הפשוטה. ואני יודע שלא זה המצב אצלך, כיוון שאתה מודע לאמיתות האלו, אבל לאחר שנכנסו פה ניקים מטרילים כופרים ומשוגעים, השיח פה איבד אחיזה בניסוחים ברורים ומתקבלים על הדעת, עד כדי שאנו מגיעים למצב זה שעליו דיברתי.

 

בכבוד רב

לא הבנתי מה כוונתך ב-סתם 1...
"תינוק שנשבה הוא תירוץ רק כלפי המזיד שבכפירה"
הרי ידוע שתינוק שנשבה דווקא לא אומרים על המזיד ומקים השיטה.

אינני רואה מה הקשר בין מה שכתבתי על ביאליק לכל תוכן דבריך ודיוקיך לגבי "מצהירי כפירה" וכד'.

כמו כן לא הייתי ממהר לייחס בעיות נפשיות למומרים לתיאבון (הנהנה מהעבירות ועושה אותן ולא מתוך מטען רעיוני כופר, כאמור ביאליק ורוב ככל החילונים).

לא ראיתי עדיין את אותם מקומות שבהם ביאליק מצהיר באי אמונתו באל ההפך הוא הנכון והמצוי לרוב. כמו כן שכר ועונש.

ב-
לא הבנת אותי כלל בשרשור הקודם וכנראה שגם כאן אם אתה טוען שאני עושה דיוקים מדיוקים שונים.

מושג הספק הוא בסיסי בהלכה ובפסיקה ודנו בו, זה הכל. ציינתי כיוון אחד, עיקרי ונפוץ להסתכל עליו.

לא נראה לי שנסכים כאן אבל זה יכול להישאר ככה
ובכןכלמנסע

א. כוונתי הייתה "תינוק שנשבה הוא תירוץ כלפי שאלת המזיד" כלומר "האם הוא מזיד?" -אם לא, אז אפשר לומר "תינוק שנשבה".

 

ב. אכן ב"מצהירי הכפירה" זה לא היה קשור לביאליק, ולכן זה היה רק בהערה, ולגבי ביאליק כתבתי בפיסקה אחרת לגבי חילונים שכופרים באופן שיטתי

 

ג. שים לב: אם רצונך לטעון שמדובר במומרים לתיאבון, אל תאמר:"לא הייתי ממהר לייחס בעיות נפשיות למומרים לתיאבון", כיוון שעדיין לא דובר על "מומרים לתיאבון", ואם כן אין זה דיון מסודר. אלא אמור: "ולמה לא נאמר שהם מומרים לתיאבון?"ותשובתי היא שזה תלוי בהצהרה הפשוטה, אם תשאל אותו: למה אינך מקיים מצוות? אם יאמר "אין לי כוח וסבלנות", על פי רוב תהיה כוונתו: "דקדוקי המצוות הם שטות", הרי שחזרנו לחוסר אמונה בתורה.

 

ד. ולכן בדיוק אני סבור שגם ביאליק אינו מומר לתיאבון, אלא חסר אמונה, גם אם חסר אמונה בדקדוקי המצוות, אבל כנראה גם חוסר אמונה ביכולת השליטה של התורה על המדע* - שוב סממן נפוץ של רוב הכופרים בימינו

*הן שליטה שכלית הן שליטה פיזית

 

ה. לפני שאתה טוען שלא הבנתי אותך כדאי שאתה תבין אותי:

 

ו. מושג הספק הוא נחמד, מושג הוודאות נחמד יותר. ככתוב "אין ספק מוציא מידי ודאי". הטלת ספק היא רעיון שהגיע ככל הנראה ממחוזות לא דתיים, ולדעתי הוא גם לא רעיון חכם במיוחד, אם מסתכלים לשורש הדבר. אם חוקרים את האמת לעומקה, אין צורך באהבת ספקות. אדרבה , אהוב את העיון והלימוד. עיון ולימוד נעשים על ידי פרשנות ולא על ידי הטלת ספק, וזה כלל גדול במחשבה.

 

ז. אני מקווה שניתרצו לך לפחות חלק מקושיותיך. אכן אין חובה שנסכים. כדאי רק שתהיה הבנה ממשית של הדברים, ולשם כך שימוש בכללי דיון מסודר.

 

ובכןסתם 1...
ג. כנראה שאנו חלוקים בהבנת מומר לתיאבון.
ה. לא טענת בשום מקום טיעון בעל תוכן.
אני טענתי דבר מסוים ואתה ענית 'לא נכון ואתה טועה בטענתך א'ב'ג'"... שוב ושוב ביקשתי טענה שאפשר להתמודד איתה ואין. כמו כן מה שייחסת לי כלל לא נכון (הערתי לך וגם אחרים).

ו.
שוב לא הבנת דבר ממושג "הספק" והשלכת את ההבנה שלך על אחרים (עלי במקרה זה).
לא מדובר על "ספק" פילוסופי, מודרני או הטלת ספק.
מדובר בסבירות, במושגים הלכתיים כמו "חזקה". המושג הזה הוא מושג לא ודאי ב100% אחוז והתייחסו אליו ואל מושגים שונים ואל משקלם כטענה משפטית.

עברת על הקדמת הקצות? קראת את דרשות הר"ן? את שב שמעתתא? אם לא אז מחילה, אין על מה לדבר. אנחנו מדברים בשני קוים מקבילים.
ובכןכלמנסע

ג. אוקיי. רק שים לב שאתה טוען כל הזמן שאני לא טוען טיעונים בעלי תוכן, ומאידך אתה מרשה לעצמך לסתור הסברים שלי (בעלי תוכן) - ואתה סותר אותם בלי סיבה ובלי תוכן.

 

ה. עיין ג'. אתה מתנהג כאילו לא קראת את שתי הודעותיי האחרונות. 

 

מלבד זאת, ייחוס הכפירה לביאליק היא דבר פשוט, ואתה מנסה לסתור אותו. אני מסביר למה טענותיך הם לא נכונות, ומגבה את דבריי בתוכן בהחלט. אם לדעתך תוכן זה רק ציטוט ספרים (למשל קצות על חידושים מוטעים (להבדיל מ"שקריים" לדבריך)) או ציטוט רעיונות מפורסמים (חדשניים או לא חדשניים) ("בעלי בתים הם המצאה חדשה וגאוותנית"), אם אתה חושב שרק זה תוכן - כנראה שאנו חלוקים ב"מה נקרא: "תוכן"?"

 

העובדה שלא הגבת על סעיפים א' וב' מעידה שצדקתי שלא הבנת את דבריי, כמו גם העובדה שאתה טוען שוב ושוב שבדברי אין תוכן. אשמח לשמוע על כל הסבר לדבריך, אבל דיון צריך להתנהל בצורה ברורה דיה.

 

ו. אתה לא כתבת שביאליק הוא ספק כופר. אתה כתבת שהוא לא כופר.

אפשר לומר כל מיני דברים על ביאליק, כופר אי אפשר לומר כלל. - צעירים מעל עשרים

נעצור כאן ברשותך זה כבר מביך.סתם 1...
ברשותךכלמנסעאחרונה


תודהסתם 1...
מה המקור לזה?פעם הייתי עוגי
הרבה פעמים שמעתי את הטענה הזו
הגיון פשוט.אניוהוא
אני ואתה - אין הכוונה לה' - אלא לחבר שבנדנדה.
וממילא - למעלה ולמטה - רק אני ואתה - ואין הקב'ה.
ההגיון הפשוט שלך מורכב מידיאריק מהדרום
שנינו שקולים במאזניים, בין הארץ לשמיים, נד נד נד נד
לא הבנתי למה הוא מורכב. שנינו שקולים - זה ה'אני ואתה'אניוהוא
אני אתן לך אתגראריק מהדרום
לפענח את "יש לנו תיש".
רמז: זה מלחיץ.
מורה עם זקן של תישtchdhksh
שהיה מכה את תלמידיו "במקל בסרגל מה שבא ליד"
היו לו גם ארבע רגליים סתם 1...
מה רע בפשט שהילדים הכו באותו תיש?

האמת ששמעתי סיפור שלם על השיר הזה שכתב אותו בכלל אבא של נתן אלתרמן.
השוו את המורה לתישtchdhksh
http://www.plaot.com/home/artd
etails.aspx?mCatID=65&artID=1223
לסיפור הזה התכוונת?
משהו בסגנון, תודה סתם 1...
לא של ביאליק סתם 1...
שיר שנכתב ספונטנית בעת צפיהפעם הייתי עוגי
על ילדים מתנדנדים

זה למשל כן ידוע על השיר


יש מספיק התייחסויות מפורשות
בשירים ויצירות אחרים שאפשר
ללמוד מהן בלי לזרוק סברות
כוונת המשורר לא ידועהימ''ל
ולמען האמת גם לא חשובה. זה סה''כ שיר ילדים, לא צריך להעמיס עליו משמעות שלא משתמעת ממנו.

אז למה לך להסתכל מה למעלה ומה למטה?
כוונת המשורר לא ידועה, נכוןאניוהוא
אבל ע'פ מעשיו ודרכו - כנראה מובנת כוונתו
השאלה היא האם הכפירה היא הסיבה לטוב שבהם.סתם 1...
זה שכופר יכול להיות אדם חיובי זה ברור, האם זה תלוי בכפירה?
אם לא אין מה להפוך את ה"גיוון" הזה לאידיאל.
למה כופריםקמנו ונתעודד

בס"ד

 

כבר סיפר זלמן שזר שביאליק אמר לו עוד בחו"ל "דע לך שאינני אוכל נבלות להכעיס כי אם לתיאבון, ואני תפילה שבהגיעי לארץ ישראל אתגבר על תאוותיי".

אתה מדבר על תיכונית או הסדר/גבוהה?אניוהוא
קורה בכל מקוםימ''ל

זה משנה שבמקרה אותו בחור למד בישיבה שלך?

זה מתחיל להטריד כשכבר איבדתי את הספירהפעם הייתי עוגי
וכל זה מהקצת שנים שאני הייתי...

ואני יחסית לא בקשר עם אנשים

זה ברמות והיקפים שזה ממש לא סביר
הרוב הגדול לא כאלוק"ש
אבל מסכים שכל אחד זה מאוד כואב
למה זה מפריע לך?סתם 1...
מה מפריע לך בזה?
בשביל זה אצטרך להסביר מה זה "איבדו כיוון"פעם הייתי עוגי
באתי רק כדי לפרוק
הםסתם 1...
פחות מעניינים כרגע, השאלה למה משהו שעובר על אדם אחר מערער אותך בהיבט כזה.
הייתי מצפה מאנשים שבאים ללמוד בישיבהפעם הייתי עוגי

שלא יינזקו כל כך על כל פנים

 

אכפת לי, מאוד.

אכפת מאודסתם 1...
אבל השאלה למה אכפת, בשורש. אכפת כי בסופו של דבר אנחנו חוששים שזה יכול לקרות גם לנו ואנחנו חשים מאוימים מדבר לא ברור או שמנסים להבין מה קורה.

אני לא יודע בדיוק למה התכוונת אבל בכללי אפשר לומר שהישיבה מגיעה בשלב של התבגרות. גם שיעור ג,ד,ה הם בדיעבד גיל צעיר מאוד. כל התהליך הזה ממשיך גם אחרי העזיבה של הישיבה.
גם כשלא קורים משברים גדולים עדיין רואים שאנשים משתנים מאוד. יש טיעון שחוזר על עצמו בכל מיני ניסוחים אבל בגדול הוא אומר- הישיבה הייתה אי של תמימות, חינכו אותנו מתוך הסתכלות צרה, עבדו עלינו אפילו.

כשהבועה הזו מתפוצצת ביציאה לעולם האמיתי הנזק גדול.
בישיבה מלמדים תורה מאוד ספציפית, הרב קוק למשל שולט (גם למי שפחות מתחבר), אקדמיה לרוב היא שלילית או בדיעבד גמור, כסף ופרנסה זה אילוץ וכו'.

לדעתי זו בעיה שחוזרת על עצמה בכל מקום והיא חינוכית. המושג "בעלי בתים" למשל הוא המצאה חדשה וגאוותנית ועוד.
לעיתים אדם בחר ישיבה או דרך בצורה לא נכונה. ידוע מה שאמר הרצי"ה על ביאליק, שעזב את שמירת התורה והמצוות בגלל שהוא היה בעל נשמה חסידית בישיבה ליטאית.

עבודת ד' איננה למדנות או ידיעה. אני לא רואה איך באיזה אופן רופא, מנקה, נגד וכו' הם עובדי ד' פחותים מראש ישיבה (ושמא יותר כי הם מעורבים עם הבריות).
למה איכפת?כלמנסע

איכפת כי אני דואג לעתידם של בני ישראל, וחבל על כל נשמה שאיבדה את דרכה, ואם בני התורה טועים בדרכי החינוך, אין זה אומר אלא שעלינו להסיק מסקנות ולפעול כדי לשפר מחדש את החינוך באופן שיכיל את הדרכים השונות בהנהגת העם ולא רק את התלמידי חכמים האברכים הרבנים, אבל עכ"פ אנו זוכרים את האמונה ואת התורה שניתנה והיא ניתנה לשופט שבימיך גם אם הוא מגזים בהדגשת האברכות על חשבון עבודת כפיים, 

ביסודו של דבר הליברליזם שיש בימינו גורם לאדם לאבד כיוון,חסדי הים
אמנם השמרנות היתר והבלתי מידתית דוחף את האדם לליברליזם.

הליברליזם חדר אל הישיבות הכי שמרניות. עצם זה שהם חושבים ומחנכים את כל תלמידיהם (במקום עשרה בטלנים מובחרים) לשבת ולהגות בתורה בלי בסיס חומרי איתן, זה גורם למחשבות של חירות והבל שמכרסמים את מוחו של האדם.
מעניין, אף פעם לא חשבתי על זה ככה...פעם הייתי עוגי


חייב הסבר למה שרשמתתתן אחרית לעמך
כמות הלומדים, בטלנים,סתם 1...
פחות עקרונית מאשר חומר הלימוד והתוכן. אנשים עוזבים ישיבות אחרי כמה שנות לימוד וכמות דפי הגמרא שלמדו היא קטנה מאוד.
התסכול חוגג ומהר מאוד "מיישרים קו" עם כל חילוני ואדם פשוט שכבר עובדים ומפרנסים.
עולם הפוך ראיתי..לעבדך באמת!
תתעודד. העיוותים האלה הם חלק מתהליך...
ולא סתם התנאים לא רצו להיות פה.
אגבאריק מהדרום
אולי להם גם קשה לשמוע שאתה עדיין בכיוון?
ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

קצת דיוקיםגירגירמיאחרונה

כל מה שכתבת גם מכשיר ב-1000₪ יכול לתת, חוץ מסים וירטואלי שזה שמור למכשרים יקרים.

כמו שכתבת בעצמך, המכשירים הפשוטים היום הם הכי טובים שהיו לפני 5 שנים.

 

ההבדלים בעיקר הם "הפרמיום", ועל זה משלמים הרבה מאוד.

לדוגמא, אם המכשיר מפלסתיק או מאלומיניום מוסיף עלויות ייצור של בערך 30$, האם זה משנה? כנראה שלא, עוד לא הכרתי מישהו שלא משתמש בקייס (חוץ ממני). 

כנ"ל לגבי מסך אם הוא LCD או OLED מדובר על הפרשים של 100$ לפחות עבור היצרן, אני אישית לא רואה הבדל בצבעים או בבהירות גם באור שמש.

כנ"ל לגבי המצלמה, אם אתה מצלם צילומים קלים (ללא תנועה, אור טוב) ולא אכפת לך ש-AI ישפר את הצילומים, לא תוכל להבדיל בין תמונה שצולמה למכשיר יקר או זול.

כנ"ל לגבי איטום למים, כל המכשירים שראיתי מבפנים היו חסינים למים, זה בסה"כ אטמי גומי פשוטים יחסית, אבל לזה שאין תקן אומר שהיצרן לא לוקח אחריות ולא משלם תמלוגים עבור ההסמכה.

יש עוד הרבה הבדלים כאלו, היצרנים יודעים את זה ולכן המכשירים הזולים פשוט חותכים את על הפינות האלה.

כל האמור לעיל לא מנע ממני לקנות את מכשיר יקר מאוד מאוד.

 

אגב, סים וירטואלי לא יותר זול מסים רגיל מחברה מקומית או סים רגיל גלובלי שתזמין מאליאקספרס, הוא רק יותר נוח,  זה יותר זול רק עבור סים עם חבילת גלישה בלי מספר. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.
נשמע די מבאס לאבד חחח
ווטסאפ זה צרה צרורהמשה

וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.

דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוג

תלוי איזה סגנון אוהבים

מה עם הישנים והטובים?אוריןאחרונה

סבלנות, מונופול, דמקה, רמי קוביות, המשחק עם הרכבת מילים - שכחתי את שמו ועוד

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי

אולי יעניין אותך