עזרה ממישהו/מישהיהלל הלל

אני שיעור ג בישיבה,ברוך ה הולך בסדר מבחינת הלימוד ירידות עליות וכו

אבל כל כמה חודשים פתאום יש לי כמה שבועות פשוט גרועים,אני מרגיש ניתוק,ריחוק,ריקנות כזו כאילו אני לא באמת קשור לכל הרעיונות הגבוהים שנלמדים בבית מדרש,הצד שכלי של מי אמר שיש ה'? ומי אמר שדווקא הדרך שלנו היא האמת?! מאוד לא מבורר אצלי ומאוד מפריע,גורם לכך שכשאני מרגיש לא מחובר אז לא אכפת לי לזרוק הכול ולא להקפיד על הפרטי הלכה הכי בסיסיים...

בזמנים שהולך טוב אז אני משייט בעולמות עליונים בכתבי הרב קוק,גמרא עיון וכו ושוכח מיזה אבל כל כמה חודשים זה חוזר לי..נותן חוסר יציבות לבנין שחשבתי שבניתי בישיבה,ובזמן משבר כזה הדבר שאני הכי רוצה זה להתגייס בגיוס הקרוב..כשהולך טוב אני בראש של להמשיך עוד הרבה שנים בישיבה,יכול להיות כמה חודשים בשיאים רוחניים אבל פתאום מתברר שהכול היה דימיונות..בקיצור מבולבל ולא יודע מה לעשות עם עצמי,דיברתי עם חברים ולא ככ הצליחו לעזור לי,אז אפרוק את זה פה ומי שבא לו מוזמן להגיב..סליחה עם נפלתי עליכם,לילה טוב (ד"א אני חדש פה)

 

במבה, קולה וגיטרה- ניסית?אריק מהדרום
וואו, חזק. אהבתידעתן מתחיל


נו מה? זה חדש? אני המצאתי את זה?אריק מהדרום
כנראה שלא הכרתי דעתן מתחיל

אבל המביא דבר בשם אומרו..

תופעה סופר נפוצהאריק מהדרום
אגב כנראה שהגיוס יעשה לו רק טוב, הוא אמנם יתרסק רוחנית (מן הסתם) אחרי ימים ספורים כשינחת לעולם המעשה אבל השגרה תחזיר אותו לעולם שאין בו מתח כל כך אדיר בין הרוחניות לגשמיות.
בהצלחה על כל פנים מה שלא תחליט לעשות.
אתה משער נכון לדעתידעתן מתחיל

אבל אני חושב שזו גם סוג של בריחה, ולכן יכולה להיגמר בצורה שלילית.

לדעתי הפוךמדרון
להשאר בישיבה אולי זה סוג של בריחה..
כמו אדם שלא יודע מה להחליט אז הוא מחליט שלא להחליט..
ואם הוא ימשיך ככה אז אולי גם בישיבה זה יגמר בצורה שלילית של שבירת כלים
אכן, להישאר גם בישיבה זו בריחהדעתן מתחיל

לא אמרתי שלא.

כן אמרתי שאני מאמין שצריך לפתור את הבעיה, גם אם קשה, ולא להמנע ממנה בדרך זו או אחרת..

יכול לנסות לעזורדעתן מתחיל

אבל בפרטי.. ולא נראה לי שאתה יכול עצוב

מה ז,א לא יכול?הלל הלל

למה לא יכול? תודה רבה על ההצעה...אבל תכלס לא מתאים עכשיואפאטי

צריך וותק קצת כדי להיכנס לשיחה אישיתדעתן מתחיל

ואני חושב שלא תמצא פתרון קסם בכמה משפטים שיכתבו כתגובה בפורום פומבי. ואם אינך מחפש תכתובת קצת ארוכה יותר, אין לי מה להוסיף.

בכל מקרה, שתהיה הצלחה רבה.

...מיכל318
אם אתה שולח לו. אז הוא כן יכול להיתכתב איתך בפרטי.
אבל הוא ינסה לשלוח מעצמו,אז לא .
תודה על התיקוןדעתן מתחיל
בבקשהמיכל318
לא יודע באיזו ישיבהבסדר גמור
אבל יש לך ר"מ שמכיר אותך?
כן.אבל הוא פחות לנושאים כאלה..ניסיתי פעםהלל הלל


תשמע אחיתתן אחרית לעמך
זה קורה להמון אנשים וזה קורה ברמות שונות. אני בטוח שאתה מסתכל על חבר'ה אצלך בשיעור ואומר לעצמך וואלה הוא אין לו ניסיונות אבל תתפלא לכולם יש ואתה לא יודע עד כמה הם עצומים.
נחזור לנקודה, אני הגעתי להבנה הזו רק אחרי כ4 שנים בישיבה ; אתה צריך לעשות את מה שמעניין אותך. כוונתי. יש לך נושאים לא סגורים באמונה, בהלכה וכדומה ואתה לא פותר אותם. תפתור אותם תתעסק בהם ואז דבר יוליד דבר. זה כמו להתחיל כושר ואז אתה מתעניין בעוד ועוד דברים (מה בדיוק לאכול וכו'). עוד מעט תעלה לך שאלה אימונית או שאלה 'האם אני מחובר למה שאני לומד?' אז תתחיל לבדוק מה הבעיות, תשאל רבנים, תראה שיעורים. אצלי זה עשה שינוי פלאים. ככה תייצר לך לימוד שנוגע אליך בתוך המסלול הגדול של הישיבה .
מקווה שאני עונה נכון לנקודה שלך. אם לא תנסה להסביר לי יותר מה כוונתך.
בכל מקרה אני חושב שהמשברים שמגיעים כל שבועיים זה כי אנחנו לא עוסקים בדברים שמעסיקים אותנו עוסקים בדברים כללים כאלה. זה גורם לנתק בין מי שאתה (כי יש לך שאלות אימוניות וכו' ) למה שאתה לומד.
אומנם לא בישיבה אבל יש לי תשובה לזה..לב אוהב
אבל אולי בהמשך בעז"ה.
מה שכן מה שלא יהיה אפילו אם תגיע לרגעים של כפירה חס ושלום אל תפסיק להקפיד על ההלכה בצורה הכי מדודקדקת שיש רק ככה אפדר לצאת מזה בשלום.. אם מקשיבים "ללב" כביכול ברגעים האלה ועושים עבירה אפילו קטנה בעצם אתה נכנס לבוץ וקשה יותר לצאת משם.
עם כפירה ומוחין דקטנות אפשר לעבוד.. וזה גם ככה קשה אז חבל להוסיף סתם עוד עבירות שהתשובה עליהן קשה גם ככה..
בעז"ה שאזכה להקפידהלל הלל

אהל בזמנים כאלה אני מרגיש שאין לי מה להפסיד אז אין סיבה לדוג' שלא אעבור על ההלכה הזו..

לא מסכיםצריך עיון
לא ממליץ לאף אחד לעשות עברות בכוונה ח"ו אבל לפעמים מתברר לאדם למפרע שזו הדרך שהוא היה צריך לעבור
למה שלא תשתף את אחד הרבנים בזה?סתם 1...
מן הסתם הם בעלי ניסיון וגם מכירים אותך.

השאלה אם זה מפריע לך מצד חיצוני או פנימי. האם השאלות שהזכרת מציקות לך כי אין לך ביטחון מול אחרים שמקשים עליך (גם במחשבה או בדמיון) או מול עצמך בלבד.
עם הרמ לא ככ מתאים..אממ האמת שחשבתי על זה הרבה וזה נראה ליהלל הלל

נראה לי פנימי

אם זה פנימיסתם 1...
זה לא אמור לערער אותך ככה. בכל מקרה צריך הדרכה בשביל ללמוד את היסודות הללו ולהבין אותם. אם אתה בישיבה אז המצב מעולה.

ה"סכנה" בלימוד מחשבה הוא ההזדהות מול הידיעה. מומלצת הדרכה, כמו כן כוון את עצמך יותר ממוקד. אילו נושאים, אילו שאלות.
בכל מקרה עיקר הלימוד (בזמן) צריך להיות באיסור והיתר, לימוד הלכה, הוויות דאביי ורבא.

תוכל לפנות אלי בפרטי.
מממ. כמשהי שעוסקת בנושא הרבה:אפויה

נראה לי ה' נותן לנו רבנים וצדיקים כדי להיעזר בהם.קורץ

זה לא הופך אותנו לפחות פנימיים, להפך זה מעצב ומגדיל את הפנמיות האמתית שלנו..

 

הכוונה בפנימי הייתההלל הלל

אם הבנתי אותך נכון אז זה לא מה שהתכוונו..הכוונה לפנימי הייתה שזה מפריע לי באמת,לעומת חיצוני שזה מפריע לי לדוג' כי הרבה מהעולם "הנאור" לא מאמין בזה,כי זה נחשה להיות שכלי וכו...לא שזה מתכחש לפנימיות שלי אם אתייעץ עם רב

נכון,טעיתי, אופס...אפויה


באיזה נושא עסקת הרבה?סתם 1...
אתה משקיע הרבה בלימוד אמונה?והוא ישמיענו
אני אישית השקעתי כשעתיים ביום. אע''פ שבמסגרת הישיבתית בד''כ משקיעים יותר בלימוד גמרא וממש קצת באמונה (אני מדבר על הבחורים) ברמה לא מספקת בכלל
כן משקיע הרבה..הלל הלל


יסודות האמונה- כמו כוזריוהוא ישמיענו
הקדמות לפירוש המשנה, אמונות ודעות, דרשות הר"ן וכדו'?
או יותר בכיוון של הרב קוק, מהר"ל וכדו'?
יותר בכיוון של הרב קוק.אבל אני מבין שחסר לי את הבסיסהלל הלל

של הראשונים באמונה בעיקר כוזרי אמונות ודעות..

בהצלחה רבה!והוא ישמיענו
אני גם התחלתי לאחרונה לעשות חזרות על כוזרי
היי אפס בריבוע

אין לי מושג איפה אתה לומד, וכמה זמן פנוי יש לך, או כמה יכולת ורצון יש לך = כמה זה חשוב לך. 

אני רק יודע שאם זה חשוב לך מספיק, אתה תדע למצוא את הזמן, המקום, והדרך. 

 

ברוב המקומות וברוב הישיבות, הייתי כותב אולי בכולן - בהכללה גסה כמובן, אין השקעה אפקטיבית ורצינית בלימודי אמונה, יש שיעורים שבועיים פה שם, והלימוד האמוני הרבה פעמים מקבל תפקיד משני, בדרך כלל שכבר הסאה גדושה ואתה עייף מלימוד, ההרגל הוא לתפוס מאמר או איזה ספר קליל "וללמוד אמונה".  (לא נכנסתי לעולם הלימוד עצמו ודרך הלימוד למרות שיש לי המון מה לומר, כי הא בהא תליא)

 

בעולם כזה, מוכרח שהלימוד יהיה מותנה כולו ברגשות, עולם השכל - בלשוננו "אמונה", הוא אפילו לא "מעמיד דמעמיד", הוא עולם שנגרר אגב אורחיה. העולם הדתי של הרבה מאוד בחורי ישיבות מבוסס על  - רגש. או במילים יותר בוטות - מצב רגשי רגעי

הסיבה שבגללה הוא לומד מבוססת על "ככה כולם עושים" "זה המסלול", או חינוך של פמפום גישה ביחס ללימוד תורה, או אפילו הרגשה מסוימת שעושה לו טוב כשהוא לומד. 

 

אל תצפה מתוך עולם שמבוסס על רגש בלבד להשתנות עם הזמן, זה לא יקרה, לפחות לדעתי

 

האמת, אני לא אשקר שאם הייתי קורא הודעה כזו לפני כמה שנים, הייתי ממליץ לך לחזק את הפן השכלי בעולמך הדתי על ידי ספרי הגות של הוגי דעות יהודים מימי הביניים, כמו רס"ג, ר"ן, ר' חסדאי קשקש, ר' יוסף אלבו, הרמב"ם, ריה"ל, ר' בחיי אבן פקודה, רמב"ן,  ועוד........

 

אחת הבעיות המרכזיות שבגללן אני ממעיט מלהמליץ על ספרי הוגים מימי הביניים, זה שישנם לא מעט דברים שהשתנו בתחומי המדע, הפילוסופיה, והפסיכולוגיה. במיוחד השתנו הרבה מהנחות היסוד של משנתם. (המשמעותיות ביותר אלו ההנחות בתורת ההכרה).

 

אם בכל זאת תרצה ללמוד את ספרי הוגים אלו - אני ממליץ על ריה"ל בתור התחלה, הוא הכי פחות מקושר למדע ולפילוסופיה של זמנם, ועדיין משתמש בהסברים שכליים שהם מחוץ לתורה. (הרי זה הרי מה שאנו מחפשים - ביסוס שכלי).


אם אתה מעוניין לבסס את דעותיך ואמונתך באלוהים, בתורה, ובכל מה שהורגלת אליו, ועם זאת שההסברים יהיו מותאמים להנחות ולידע של ימינו, אני ממליץ לך להתחיל כאן.

 

בהצלחה!

 

 

מזה אתה ממליץ להתחיל?סתם 1...
שוב חומר שמישהו אחר לעס? אדם יכול וצריך ללמוד מעצמו את הגות הראשונים ומחשבה יהודית.
לאחר מכן יוכל להתעמת עם דעות שונות מימינו.
כן. בצורה חותכת וחד משמעית.אפס בריבוע

אני לא רואה ערך בלימוד היסטורי של הוגי דעות יהודים לפני ביסוס היהדות בעולמך שלך. 

 

לא מדובר על "דעות שונות בימינו". מדובר על התפיסה המדעית והפילוסופית בימינו. שהיא שונה לחלוטין מהוגי הדעות הנוצרים והיהודים כאחד, שניסו להוכיח את אלוהים. 

לכן לימוד היסטוריה של דעות מהעבר זה חשוב לדעתי. לא לפני שאתה מבוסס בדעותיך כלפי המצב העכשווי.

 

ואם לדעתך יש לו טעויות בלעיסה, מוזמן להגיב. 

אם מורה נבוכים או כוזרי הוא ספר היסטוריה מבחינתךסתם 1...
אז הבעיה אצלך.
אם אינך רוצה ללמוד בעצמך ורוצה ללמוד תורת אחרים ולהרבות את שלשלת המסירה והמתווכיםמזו עוד בעיה.
לא נראה לי שמי שהפנית אליו היה שולל מבחור ישיבה ללמוד את המקורות הראשוניים של הרבה מדבריו אלא להפך.

מי שהפנית אליו הוא לא אוטוריטה של ימינו אלא עוד דעה שזה שהיא בימינו לא מביאה לה יוקרה מסוימת על דעות אחרות.

אז הגיון הטיעון שלך הוא להעתיק דעה מימינו, בגלל שהיא ימינו, ובהתאם אליה לדון את חזל, גאונים וראשונים... מעניין מאוד...

האם התייחסתי איפשהו ל"טעויות בלעיסה" של מישהו? האם דנתי או התייחסתי בשיפוט כלשהו לכותב שהפנית אליו?


לבסס תפיסת עולם יהודית שלא מתוך היהדות... מעניין...
אני אגיב לגופו של ענייןאפס בריבוע

הפילוסופיה שהרמב"ם למד היתה טעות -- הנחות היסוד של אריסטו היו שגויות. כן! מורה נבוכים רובו ספר היסטוריה.

רוצה לדון עליו - בשמחה. אני אראה לך ואביא לך מקורות עד הבוקר. 

אמרתי שעל כוזרי הייתי ממליץ כספר עם הכי פחות קשר לפילוסופיה ולמדע של ימיו, ועם כל זאת הסברים שכליים מחוץ לתורה.

 

אני לא אכניס מילים למי שהפניתי אליו, אבל אני לא בוחל באפשרות שהרמב"ם היה גונז פרקים משמעותיים במורה נבוכים לטובת אותו אדם שהפניתי אליו.

 

הוא האדם היחיד בימינו שאני מכיר שמתייחס לעולם החשיבה והמדע של ימינו, בצורה שיטתית ועמוקה!, ומבסס את עולמה של תורה מתוך הכרה במשב הרוח המדעי ופילוסופי של ימינו. 

אם היית קורא את כתביו, או לפחות את מה שהמלצתי לו - - היית מסכים איתי.

 

 זהו ביסוס שכלי, לבחון הכל מבחוץ, מתוך השכל הישר. להזכירך זוהי אחת מהנחות היסוד של החבר בספר הכוזרי.

מוזמן להתחיל לפרוט את המקורות.סתם 1...
אתה עושה טעות נפוצה ולא מבדיל בין פילוסופיה לבין מדע. בימי הרמבם ועוד לפניו הפילוסופיה והמדע היו מאוחדים.
המחשבה הדתית של הרמבם לא מוטעית ולא שגויה. המדע שעליו התבסס בחלקו מוטעה או חלקי.
הרמבם עצמו לא קיבל את אריסטו בזרועות פתוחות אלא בביקורתיות. רמבם לא ביסס שום דבר דתי על המדע מימיו מטעם עקרוני.

הרמבם כיום, מהותית, היה אותו אדם דתי הוא פשוט היה אוחז בכמה עקרונות מדעיים שונים.

את הרב מיכי ואת ספריו אני מכיר תודה על הדאגה. עם חלק מדבריו אני מסכים, ועם חלק כלל לא בכל מקרה חידוש או מקוריות לא מצאתי בו, בטח לא אחרי ליבוביץ.

לבחון מבחוץ- זה בדיוק מה שטענתי, שיבוא החומד ויבחן בעצמו ולא יקרא את מסקנות בחינת שאר הלומדים.
יש שלל הוגים בימינו, ברוך ד', שעוסקים בצורה מעמיקה בהגות ומחשבה יהודית, אתה התחברת אליו, אשריך, אבל לא חסר.
הפילוסופיה היתה מוטעיתאפס בריבוע

וזה מה שהוביל את ה"מדע" על תפיסת האדם - שהוביל את תפיסת הנבואה, ההשגחה, והישארות הנפש.

 

אותו אדם דתי - נכון. (לא ליבוביציאני)

 

ליבוביץ לא חידש משהו - הוא בסך הכל הנדס את הפוזיטיביזם שבו הוא דגל ביהדות שבה הוא האמין. 

 

כדי לבחון מבחוץ אדם צריך ללמוד פילוסופיה והמון - ועקרונות של הפיזיקה והביולוגיה. יש לו זמן לזה? 

(כל זה בלי להתייחס לנושא תורה מן השמיים).

 

הרבה ממה שנכתב במחברות הרב מיכי לא ממציא את הגלגל, הוא כותב דברים שנלעסו, הוא רק מציג אותם בצורה שיטתית. הוא מנגיש את הפילוסופיה בצורה שיטתית לנחלת הכלל. ובדברים שהוא כותב את דעתו האשית, זוהי פילוסופיה , ואתה מתמודד עם טענות, תמיד אפשר לשמוע דעות אחרות ולהחליט.  לדעתי - והוא אחלה הוגה דעות להתחיל איתו בימינו, וללמוד ממנו ולבסס את העולם השכלי, בגלל שהוא שיטתי, מקיף, עמוק, ומבוסס.

 

יכול להיות שאתה תחלוק עלי אבל העניין הוא לא מחשבה יהודית. לא לבסס את היהדות מתוך הכיסא של בית המדרש, אלא מחשבה פילוסופית קרה, שלא מרחמת על אמונות קדומות.

 

 

 

 

 

 

מאחר והוא שיפוטי אין מה להתחיל איתו.סתם 1...
אני עדיין מחכה למקורות ממורה הנבוכים.

אני תמה כמה אתה נאמן לעקרונות שאתה מבקש מאחרים ליישם. פילוסופיה קרה שלא מרחמת על אמונות קדומות...שוין...

יש אנשים (לא פיזיקאים למיניהם) שבאים מתוך הפילוסופיה ומחשבת ישראל שהרבה יותר מוכשרים בהנגשה.
בויכוח על הנגשה אני לא מעוניין...

אתה מתייחס לנבואה וכד' כאילו הן סוגיות מדעיות שהוכרעו. אני טרם נתקלתי בנביא שיכריע מי צדק וקרב היום שהוא יבוא וניווכח. בינתיים אין סבירות גבוהה במיוחד שהסופר הנל צודק על פני אדם אחר. ישנה סבירות גבוהה יותר שגאונים וראשונים, שדבריהם דברי קבלה (בעלי מסורת) מעוגנים ומבוססים יותר.

ומאחר והסבירות כזו אז החזקה היא להיתלות בהם ולא בו ולא מוציאים מידי חזקה בצורה סבירה פחותה יותר... (על סבירות ודאות וכד'...)
בהמשך אני אשלח לך מאמר שכתבתי בנושא אם תרצה.אפס בריבוע

זה לא מהמורה נבוכים זה בעיקר על המורה נבוכים.

 

 

לאו דווקא ההנגשה, זה פרט שולי מאוד - זה הכל ביחד - השיטתיות, העומק, השיטתיות, הביסוס, ובחינת כל דבר בשכל הישר - חוסר מוסכמות לאמונות קדומות.

 

 

הרמב"ם התיימר (האם זו מילה טובה?) לומר מהי נבואה ואיך היא עובדת. מתוך תפיסת עולם פילוסופית מדעית מסוימת ושגויה. ------- ואת זה אני תוקף.

 

אין לי מושג מה אמרת לגבי מסורת.

 

וסביר יותר לסבור כמו מי שסובר שהסבירות זה דבר סביר, מאשר לסבור כמו מי שחושב שסבירות היא סברא לא מוסברת. קורץ 

 

 

 

 

כנראה שלאסתם 1...
הבנת את תפיסת הנבואה של רמבם ורסג. כמו כן לא הבנת את מושג הסבירות של הכותב הנל, שגם אותו הוא כלל לא חידש...
הבנתי שהתחברת, התרשמת... אשמח לקרוא את מה שכתבת.
אין אופציה שיכול להיות שתחשוב על זה ותשנה דעה?אפס בריבוע

ישר המסקנה שלא הבנתי? 

זה קורה לכולםיוסי 7
אני יגלה לך סוד זה קורה לכולם ודווקא לרציניים ביותר
כדאי שתלמד קצת על סוגיית המשברים באדם הפרטי ובעם בכלל

הסוגיה הזאת בקצרה ממש אומרת שלכל אדם יש כלי שבו הוא ממלא את עצמו האדם עובד קשה וממלא עוד ועוד עד שהכלי נהפך למלא
ואז מה עושים? שוברים את הכלי ובונים כלי גדול יותר וממלאים אותו מחדש
המשבר זה השבר כלי תסתכל על זה בצורה חיובית זה ישנה לך את כל התפיסה.
אני חושבת שזה ממש הגיוני ונכון.............
לרצות לדעת אם הדרך חיים שלנו בכלל נכונה, לפני שאנחנו מתחילים לצלול לתוכה. כי הרי דבר שאנחנו עומדים להשקיע בו את כל החיים שלנו, אנחנו צריכים לדעת במאה אחוז שזאת הדרך הנכונה והאמיתית.
וגם כתוב את זה בתורה:"וידעת היום והשיבות אל לבבך כי ה' הוא האלוקים.."
מה שממש עזר לי בביסוס האמונה הם הרצאות מאתר הידברות. באתר יש הרבה הרצאות ממגוון נושאים וגם הרבה בנושאי אמונה.
בתור התחלה:https://youtu.be/EyhNcc6mM7Q
הרצאה שממש השפיע עלי והוכיחה לי בלי כמעט שום ספק את אמיתות הדרך שלנו. בהצלחה!
איזה סגנון של הרצאות זה? אין לי יוטיוב):הלל הלל


לא יודעת איזה סוג.............
מבוא לדתות - הרב יצחק פנגר
קישור להרצאה מאתר הידברות
אל תתלבט, אוגוסט ב! אבל מרץ ג זה גם סבבה.. ;)ג'ון
אבל ברצינות תתייעץ עם ההורים, תתפלא כמה הם מכירים אותך ובעלי חכמת חיים.
לא קראתי את כל התגובות . אבל לך לרב שלך ...אל ההרים
הוא חדמות תורנית שמכירה אותך טוב ..
מה שכתבת, אלו דברים מצויים..ד.

לא להיבהל.

 

נראה שאתה הולך בדרך טובה. זה שאתה מצליח ללמוד בעיון, ללמוד אמונה, להרגיש טוב עם זה חודשים - זה מעולה. מראה שאתה "שייך לענין".

 

אלא מה? יש תקופות של חלישות. זה לא נכון שאז בעצם "מתברר שהכל דמיונות". ממש לא כך. הכל אמת ויציב - ועובדה שחוזר אליך אח"כ. אתה לא מתחיל מקומת קרקע..

 

אלא מה? שכך דרכה של תורה, וגם פסיכולוגית זה מובן. אתה מתייצב על מדרגה מסויימת, זה מרווה קומה מסויימת בנפש - וצריכה להיבנות קומה נוספת. בזמן הזה, של "בין השמשות" יש חוסר בהירות. המוטיווציה כביכול יורדת.

 

אבל כאן צריך לגייס את המשמעת העצמית. להבין שהתורה אינה "סוכריה" שכל רגע אמורים להרגיש את ה"טעם" שלה במוחש. כך כתב הרב קוק זצ"ל לקרוב משפחתו שהתלונן על חוסר הרגשת "טעם" מידי פעם. כתב לו, איזו צורה היתה לתורה, אם כולה היה משהו ש"מרגישים" כל הזמן, מיידית. אבל כשאוחזים בשקידה בכל זאת, אחרי כמה זמן הכל מאיר למפרע במדרגה גדולה יותר. 

זה גם בונה עם הזמן יציבות בהרגשה, ששייכת לעצם התהליך. שמחה בתהליך שבאה מכח אמונת קדושת התורה וההרגשות המצטרפות עם התקופות.  גם כשלומדים מסכת, או נושא בהלכה, אפשר להתבונן קודם בכללי במשמעות ה"רוחנית" שלו - ואז להיכנס לפרטים. זה משאיר טעם של חיבור כללי, גם כשהזמן אינו הכי "מאיר" חזק..

 

 

לגבי עניינים "אמוניים" שעולים לך מידי פעם, זה שייך לאותו ענין. מדרגה חדשה, מעלה צורך שיהיו בה כל התובנות הקודמות בצורה בהירה יותר. לא להיבהל מזה. צריך מצד אחד לחזור אל הפשטות (למשל, לקרוא על גדולים וצדיקים אמיתיים, סיפורים אמינים. זה מזרים שייכות אמונית מעבר למה שההבנה נמצאת באותו רגע. תקרא נניח, "אביהם של ישראל". ויש עוד);

 

וכמו כן, בהיות שאתה אומר שאתה לומד דברים של הרב זצ"ל, אשריך ואשרי חלקך. שהוא היה ענק שבענקים, שכל התורה כולה מצויה אצלו. וכבר כתב הרב זווין שצ"ל, שזו היתה תופעה ייחודית בזנו של גדלות כזו בפעל, בכתיבה, גם בנגלה וגם בנסתר ("אישים ושיטות". כדאי לראות שם). תעסוק בהם בנחת, בליבון, בהרגשה תמה. עם הזמן יתבררו לך הספקות. האמת אינה פחדנית ואינה ביישית. אם תעסוק בהם כהוגן, לא יישארו לך הרבה שאלות על "מי אומר שהדרך".. וגם במה שכן, תוכל לעיין גם בדברים אחרים, ולחוש מדעתך להיכן אתה נמשך. בינתיים, תבנה את עצמך בביהמ"ד שאתה בו. זה כיוון די בטוח...

 

הצלחה רבה!

הערה קטנהג'ון
אין סתירה בין הדברים שכתבת לבין זה שיבחר להתגייס עכשיו, לפעמים דווקא הגיוס נותן מענה לכל מיני תמיהות ושאלות אמוניות שעולות מכך שנמצאים בסוג של בועה רוחנית, שהמפגש עם החיים עצמם, פותר עליהם. (כמו שילד ישאל את ההורה למה אתה אוהב אותי, והתשובה הכי אמיתית היא "ככה". בלי סיבוכים פילוסופים, פשוט חיים).
לא התייחסתי לשאלה המעשית אם להתגייס או לא.ד.אחרונה

להבנתי, זו לא הבעיה האמיתית שלו כעת.

 

עקרונית, יש אמת בדבריך - אם כי לפעמים "גיוס" בשלב כזה גם יכול לפעול ההיפך. אבל יש גם כמו שאתה אומר.

 

 

מכל מקום, הבירור העקרוני הוא מעבר לכך. מלבד שגם סתם, טוב שבחור בשנה ג', שיכול ללמוד היטב, ימשיך עוד..

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

קצת דיוקיםגירגירמיאחרונה

כל מה שכתבת גם מכשיר ב-1000₪ יכול לתת, חוץ מסים וירטואלי שזה שמור למכשרים יקרים.

כמו שכתבת בעצמך, המכשירים הפשוטים היום הם הכי טובים שהיו לפני 5 שנים.

 

ההבדלים בעיקר הם "הפרמיום", ועל זה משלמים הרבה מאוד.

לדוגמא, אם המכשיר מפלסתיק או מאלומיניום מוסיף עלויות ייצור של בערך 30$, האם זה משנה? כנראה שלא, עוד לא הכרתי מישהו שלא משתמש בקייס (חוץ ממני). 

כנ"ל לגבי מסך אם הוא LCD או OLED מדובר על הפרשים של 100$ לפחות עבור היצרן, אני אישית לא רואה הבדל בצבעים או בבהירות גם באור שמש.

כנ"ל לגבי המצלמה, אם אתה מצלם צילומים קלים (ללא תנועה, אור טוב) ולא אכפת לך ש-AI ישפר את הצילומים, לא תוכל להבדיל בין תמונה שצולמה למכשיר יקר או זול.

כנ"ל לגבי איטום למים, כל המכשירים שראיתי מבפנים היו חסינים למים, זה בסה"כ אטמי גומי פשוטים יחסית, אבל לזה שאין תקן אומר שהיצרן לא לוקח אחריות ולא משלם תמלוגים עבור ההסמכה.

יש עוד הרבה הבדלים כאלו, היצרנים יודעים את זה ולכן המכשירים הזולים פשוט חותכים את על הפינות האלה.

כל האמור לעיל לא מנע ממני לקנות את מכשיר יקר מאוד מאוד.

 

אגב, סים וירטואלי לא יותר זול מסים רגיל מחברה מקומית או סים רגיל גלובלי שתזמין מאליאקספרס, הוא רק יותר נוח,  זה יותר זול רק עבור סים עם חבילת גלישה בלי מספר. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.
נשמע די מבאס לאבד חחח
ווטסאפ זה צרה צרורהמשה

וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאראחרונה
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוג

תלוי איזה סגנון אוהבים

מה עם הישנים והטובים?אוריןאחרונה

סבלנות, מונופול, דמקה, רמי קוביות, המשחק עם הרכבת מילים - שכחתי את שמו ועוד

אולי יעניין אותך