שמירת נגיעה - קו ?יפה עיניים
האם שמירת נגיעה הוא אחד מהקווים האדומים שמבדילים בין מי שנכנס תחת הגדרת האדם הדתי? (כגון שבת, כשרות וכו)
אנשים שונים מעבירים את הקו במקומות שוניםצריך עיון
לא יודע איך מגדירים בדיוק מי דתי, אבל אני מניח שלרוב חברי הפורום שמירת נגיעה תהיה קו אדום והם לא ירצו להפגש עם מי שלא מקפיד על זה.

בלי קשר, אתה צריך לחשוב מה מתאים לך במקום שאתה נמצא בו, גם אם זה שונה מהאוכלוסייה בערוץ 7.
מה זה משנה מה ההגדרה של דתי?קוד אבל פתוח
אף פעם לא הבנתי את הצורך בהגדרה הזו...
יין נסך עדות ועוד..ברגוע


ההגדרה היא מחלל שבת בפרהסיה, על זה אין דיוןצריך עיון
כמדומני שזה לא נעצר בשמירת נגיעהק"ש
במקומות אחרים (כמדומני גם האתר הזה), פורסמו עדויות יותר חריפות על פריצותו של העד המדובר.
אולי, בכ"מ מחלל שבת הוא לא הגדר היחידברגוע


הייחיד למה?ק"ש
בשו"ע הלכות עדות נפסק שפרוץ בעריות פסול לעדות אישה.
לפסילת עדיםברגוע

צ"ע כתב שההגדרה היא מחלל שבת בפרהסיה

התכוונתי ליין נסךצריך עיון
זה לא בגלל "דתי", אלא בגלל "הרי הוא כגוי לכל דבריו" ויינוד.

בהתאם.

 

בלי להיכנס לפרטי ההלכה למעשה.

מסכיםצריך עיון
וחזרנו לחוסר ההגדרה הברורה למילה דתי
התייחסתי לקישור שהובאק"ש
שם דובר על פסילת עד, שלזה הגדרים שונים מדברים אחרים. הנזק מציטוט חלקי של פס"ד בעניין כזה (ואולי גם של כולו, לאנשים שלא יודעים ומבינים) עלול להיות נוראי.

מסכים שאין באמת הגדרה ל'מיהו דתי'.
ליין נסך זה רק חילול שבתדי"מ
יש הגדרות שונות לדברים שונים..אדם כל שהוא

למשל - מומר לתיאבון, מומר להכעיס, כופר מחלל שבת בפרהסיא ועוד.

ההגדרה דתי היא הגדרה חברתית.

להגדרה החברתית יכולה להיות משמעות הלכתית, כיוון שההגדרות ההלכתיות מתחשבות לא רק בחומרת העבירה אלא גם ברמת המודעות לעבירה, ומהבחינה הזו, עבירות שלא מקובל שדתיים עוברים עליהם חמורות יותר. 

אני לא מבינה - אשמח להסבררשש

הרב לא בדק את העדים וכשירותם לפני הקידושין?

מה זה אומר על הזוג הזה לו היו נשארים נשואים?

אני לא יודע בדיוק אז לא רוצה לומר סתםברגוע


כמו שצריך עיון אמרקוד אבל פתוח
יין נסך זה מחלל שבת בפרהסיה
גם לעדות יש גדר הלכתי
אני רק רוצה לומר שיש נפק"מ להגדרותברגוע

ברגע שהחברה מגדירה אדם שפרוץ בעריות בתור דתי, גם יכול להיות מצב שיקחו אותו בתור עד בחתונה, למרות שהוא פסול.

(בלי להכנס להאם אי שמירת נגיעה פוסל לעדות)

 

ויש לזה גם השלכות חברתיות,

לדוג' תנועת נוער דתית שלא מעוניינת שיהיו בה סניפים חילוניים (במחנות וכו'),

צריכה להגדיר לעצמה מי נחשב דתי.

מסכים לגמריאהוד כהן
לדעתי כןפרח-אש
כן.שמן פשתן

דתי הוא אדם ששומר את מצוות הדת. 

מי שרשמית אינו שומר נגיעה, הוא אינו דתי, לא משנה איך הוא או הסביבה מגדירה אותו.

את שומרת את כל המצוות ? לא יוצא לך לפספס משו?יואב גל
אם כן את לא דתיה גם
יש הבדל בין לפספס לבין להתעלם במודע מאיסורמבקש אמונה

בראשון הוא עדיין צדיק, במקרה השני הוא מומר

^^ כתבתי :'רשמית'שמן פשתן


יש הבדל בין לפספס בשוגג, לבין אידיאולוגיה שלא שומרין משהו שזה' הטווב
שזה נחשב " מומר".
כאידאל?הדוכס מירוסלב

ברור, זה תמיד היה... למרות שפעם הייתה פחות מודעות בציבור שלנו האמת.

אולי היום כשכבר כולם יודעים על זה זה הרבה יותר ברור.

מדובר על מי שמוותר על זה לגמרי, נכון? לא מי שמתקשה?

אמור להיות קו אדום אצל כל אחדק"ש
לחלק מהדעות, נגיעה של חיבה היא בגדר 'יהרג ואל יעבור', כך שפחות משנה מה נכנס לכל מיני הגדרות שרלוונטיות בעיקר לתיוגים ולא למהות. מה שחשוב זה שמי שעובד את ד' - מקפיד על זה יותר מחמץ בפסח, אש בשבת, או אכילת חזיר בחלב ביוה"כ.
חזיר בחלב לא אסור מצד בשר וחלבנחשון מהרחברון
לכן אם מישהו חולה שרפואתו זה בשר חזיר מותר לו להכין עם חלב
כל אחד יש לו הגדרה אחרת מזה דתי..הולך בדרכך
והכל כלכך מסובך היום שתשמע מרובם משפט אחד - "אני נגד הגדרות.."
המשך לשאלתייפה עיניים
מכיוון שהרוב ענו שכן, אני מתקדם הלאה..
באתרי ההיכרויות במיוחד שייש לא מעט ציבור שמגדיר עצמו כדתי, ואיננו שומר נגיעה.
איפה השאלה?ק"ש
יש גם לא מעט שמגדירים את עצמם דתיים ומעולם לא למדו אפילו הלכות לשה"ר. לכן, כפי שכתבו לך, ההגדרות אינן הדבר החשוב. מה שחשוב זה תשמור את כל התורה.
תראה, יש 30% היום בארץ שמגדירים את עצמםעובד
על הרצף שבין חרדי לדתי.
חוץ מזה יש עוד עשרות אחוזים שהם מסורתיים(וביחד רוב מוחלט בארץ של מאמינים בה' ובתורה, גם אם לא מקיימים את כל המצוות).
יש הרבה שמגדירים את עצמם דתיים וגם הולכים עם כיפה, אבל בפועל גדלו בסביבה עירונית מתירנית, למדו בתיכון עירוני ממלכתי והם יותר מסורתיים מדתיים-
הרבה מהאנשים באתרי ההיכרויות הם לא בהכרח בני ישיבות, אלא יותר עירוניסטיים מסוג השומרי שבת, כשרות וטהרת המשפחה, אבל לא בהכרח קלה כבחמורה-כי ככה הם גדלו ולא יודעים יותר מזה
עירוניסטים זה לא להקפיד על קלה וכבחמורה?קוד אבל פתוח
פפפפפפ
^^^^ כמה מחבריי הדוסים ביותרפעם הייתי עוגי
היו עירוניסטים כבדים

מספיק להסתובב בקרית משה, נחלת יצחק,
רחובות, פתח תקווה.
אתה בטוח שקראת מה שכתבתי?עובד
אולי ענית למישהו אחר?
כתבתי סביבה עירונית *מתירנית* כתבתי תיכון *ממלכתי* וכתבתי *מסורתיים*
או שכמה אנשים פה לא יודעים לקרוא,
או שיש להם בעיה בהבנת הנקרא, חבל.
ועוד לרגע חשבתי שהערוץ התאזן טיפהמקום בעולם
טעיתי
לא קראת עד הסוף-תקרא שובעובד
קראתי פעמייםקוד אבל פתוח
זה אומנם נאמר בפירוש, אבל זה מה שהיה נשמע בין המילים.
זכותך לקרוא בין השורות מה שאתה רוצהעובד
אני אחראי רק על מה שכתוב באמת בשורות...
בציבור הדתי לאומי יחסית לשאריפה עיניים
יש אחוזים ניכרים מאוד של כאלו שלא שומרים נגיעה.
יחסית למה?בדוי1

יחסית לחרדים?

זה לא מפתיע, כיוון שהרבה יותר קל לכאורה להגדיר את עצמך כדתי מאשר כחרדי.

בעיני הציבור החרדי זה נתפס ככה:

יש חילוני, ואז דתי, ואז חרדי

זו לא הסתכלות נכונה, אבל זו המציאות

 

אז לפי הסתכלות זו, אם אני דתי לכאורה אז מותר לי יותר

 

אולי כדאי להסתכל אחרת- 

אם מתוך הציבור הדתי אתה מוציא את הציבור המתירני\מחפף

ומתוך החרדים אתה מוציא את השבבניקים וכו

 

יכול להיות שתגלה שאין הבדל גדול מבחינת אחוזים

אבל זו סתם השערה חסרת בסיס....

 

יחסית לשאר הציבור הדתייפה עיניים
מי שמגדיר את עצמו דתי, חוזר בתשובה, לאומי תורני או חרדי.
אותה תשובהבדוי1

גם בתוך מי שמגדיר עצמו כחרדי יש כאלה שלא שומרים נגיעה, גם חוזרים בתשובה יש כאלה שעוד לא שומרים נגיעה וגם מהדתיים... 

 

ממש לא באותה סקלהיפה עיניים
ההפרשים שונים מהותית בין הציבור שהזכרתי ללאומי.
מבדיקה בשטח וניסיון.
אז לא הבנתי על איזה ציבור אתה מדברבדוי1


תיקוןבדוי1

תיקון טעות:

בעיני הציבור- באופן כללי זה נתפס כך:

חילוני, דתי, חרדי

 

בטעות כתבתי שכך זה בעיני הציבור החרדי (זו הכללה שלא בהכרח נכונה)

ממש לא.בציבור החרדי יש אלפי שבאבניקיםעובד
וחרדים לייטים ועוד-
לא כדאי ללכלך סתם.
לכל ציבור (שמחוייב לתורה)יש את התורניים יותר ואת החלשים יותר
לאיפה עיניים
עובדות באתרי היכרויות.
מה הקשר עירוניסטי??*שלי*
התכוונתי עירוני בפריפריה ולא מסובך לראות בטקסט מה כתבתיעובד
נראה לי שזה שכתבת עירוני זה מה שהקפיץ את כולםחופשיה לנפשי
עבר עריכה על ידי חופשיה לנפשי בתאריך כ"ח בתשרי תשע"ט 10:24
כי יש גם ישובים כאלה, בדיוק מה שאתה מתאר ודור המייסדים היו דוסים אחד אחד.
לא כתבתי רק עירוני, כתבתי כמה ביטוייםעובד
וכיון שלא כתבתי שום דבר רע על אף אחד,
אלא רק פרשנות למציאות כפי שאני רואה אותה, אני מכבד את כולם, ועדיין חושב ככה..
זהו, שכנראה המילה עירוני הייתה מיותרתחופשיה לנפשי
אתה מוכיח את מה שאנחנו רואיםקוד אבל פתוח
יש התנשאות אליטיסטית של אלו שגרים ביישובים ה'תורניים' כלפי אלו שלא. אתה רק מוכיח את זה, בתור אחד שגר בפריפריה ומכיר את אלו שאתה קורה להם דתיים לייט, חלקם הגדול הרבה יותר ייראי שמים מאשר דתי ממוצע ביישוב תורני, גם אם חיצונית זה לא נראה כך
אני עצמי לא גר בישוב ולא היתה מצידי שום התנשאות...עובד
ברור שיש גם ישובים פחות תורניים ויש ערים יותר תורניות..
אני התכוונתי באופן כללי להגיד שיש תופעה כזו של תיכונים דתיים בערים, ואף אחד לא יכול לשנות את המציאות. לא כתבתי אם זה טוב או רע לדעתי. רק שזה קיים-
מסקנה: מה שהרוב ענו כנראה לא עומד במבחן המציאות...בת 30
גם חילוני צריך לשמור מנגיעת חיבה. סדר העולם שנגיעתחסדי הים
חיבה צריכה להיות בין איש לאשתו.
מי שעובר את הגבול הזה, כל המושגים של אהבה ומיניות מתחילים להיות מטושטשים ומבולבלים.
'סדר העולם'צריך עיון
זה מושג די אוורירי אם אתה לא מחויב למסדר
יהודי שנקרא 'חילוני', צריך לשמור את כל התורהק"ש
הבעיה היא שהוא לא עושה זאת.

לגוי וגויה פנויה (שאין עליה שם בעל) ואינם קרובים, מותר לעשות מה שהם רוצים, גם באופן חד פעמי.
התכוונתי שבהשקפת עולם חילוני אפשר להגיע למסקנהחסדי הים
שעדיף לחכות עם זה עד לחתונה.
זה נכון. זו האמת.ד.


וזה מה שקורה יותר ויותר בארה"בעובד
לחילוני אין סיבה להתחתןשפיפול
אולי גם לדתי לא.
בעל מקרה, דווקא אצל חילונים ככל שהיחסים הופכים יותר שגרתיים וזמינים, הם כבר לא עניין ריגשי, אלא טכני.

ואז יש הזדמנות ליצור קשרים רומנטיים יציבים , שמתבססים על מבנה נפשי מתאים , בלי להיות תלויים ביחסים גופניים.

ואני לא המצאתי את זה, ידידה חילונית שלי הסבירה לי את זה לא מזמן וזה נראה ממש הגיוני
ההגיון הזה עובד אצל בודדים.חיפושית אדומה

אחרת למה להתרגש מבגידות למשל?

אכן, יש נשים שמוכנות שהבעלים שלהם "יבלו" עם נשים אחרות, אבל הן די יוצאות מן הכלל.

אמרתי "ככל שהיחסים"שפיפול
שהרי בחברה החילונית ישנו מנעד של התקשרות שאולי באופן תיאורטי יותר מבחברה דתית.
אנחנו יודעים שאנשים מקנאים לא רק לבני זוגם הפורמאליים, אךא לגם לאלו שהם רוצים שיהיו בני זוגם וידועות כצה טרגדיות שהתרחשו על רקע קנאות כאלו.

לכן הדברים אמורים במציאות ליבראלית עד כדי כך שבה היחסים הגופניים הופכים להיות טרוויאליים ואז הזוגיות מתעלה מעליהם.

מצב כזה עדיין לא קיים אצל רוב האוכלוסיה , אבל הוא נמצא בגידול.
מחילה. לא הצלחתי להבין את טענותיךחיפושית אדומה

יכול להיות שזה בגלל השעה, לוקח למוח שלי זמן להתעורר.

בכל מקרה, בעיני קשר זוגי שאין לו חלק גופני הוא יותר ידידות מזוגיות. אפשר גם לקרוא לו שותפות מוצלחת.

מה לעשות, אנחנו מורכבים מחומר ומרוח, וזוגיות היא יצירת שלם משניים בשני הרבדים האלה בעיני.

ומה אתה בעצם טוען?

 

פעם העלו כאן מאמר, של הרב ניר מנוסי, שטען בדיוק להפךהסטורי
שהמתח המיני בחברה החילונית, לא מאפשר שום קשר ענייני.

לדבריו זה מה שהביא אותו לחזור בתשובה.
(לא יודע למצוא את זה)
זו תופעה ידועה אצל חוזרים בתשובה כמו ניר מנוסישפיפול
שהם מתקרבים לדת בגלל כל מיני בעיות אישיות ונפשיות שיש להם ואחר כך ממציאים כל מיני בעיות וליקויים בחברה החילונית ממנה באו.
פחח אד הומינם קלאסימבקש אמונה

כשאין מה לענות...

 

 

מה לעשות שאצל החילונים יש יותר בגידות ויותר גירושין.   אי אפשר להכחיש את זה

הידידה שלך אמרה את הדברים מסברא, אבל במציאות זה לא מחזיק מים

ולא פחות אצל חוזרים בשאלה...הסטורי
שאת הקשיים האישיים שלהם זורקים על הדת.

וברצינות - העובדה הביולוגית היא שמגע משפיע ולא יוכלו אלף תאוריות למחוק את זה. ואם אצל מישהו, זה נהיה כ"כ זול, שזה חסר משמעות אצלו, אז רחמנות עליו - ה'יתרון' הזה הוא בערך כמו היתרון של עיוור - הוא לא מסתנוור מהשמש.
יש הבדל גדול ועצום בין אלו לאלושפיפולאחרונה
כי אצל החרדים משתדלים מאוד להעלים בעיות, להסתיר אותן ולטשטש אותן.
אצל החילוניים לא.
יש הזנחה, זה נכון.
בגלל ההזנחה רוב החוזרים בתשובה מגיעים מהמגזר הבעייתיים של הציבור.

יש מקרים בודדים ונדירים כמו ניר מנוסי שהוא בן של ידוען וסובל מן הסתם מכל בעיות האישיות של האנשים במצבו.

אבל אי אפשר להשוות.
חרדי שחוזר בשאלה, הוא מישהו שגם אם היו לו בעיות, הוא בטוח לא זכה לאיזה טיפול או תשומת לב.

מקסימום איימו על ההורים שלו שהשידוכים של הילדים האחרים יפגעו.
אבל הנושא הזה, כמה שהוא מעניין , לא קשור הנה
ישמתן תורה
הבדל בין התנהלות של ''לתיאבון'' לבין חריגה מההלכה בדברים שהם לא קשורים למתח בין בנים לבנות

לכן מה שקשור לשבירת ההרחקות של ההלכה בין בנים לבנות עדיין לא הופכת את הבן אדם ללא דתי כיוון שיש כאן התמודדות מורכבת יותר ביצרים, אבל בתחומים רגילים כמו שבת, כשרות, רכוש של אחרים שבהם יש פחות התמודדות בד''כ של יצר אז זה נתפס בצורה יותר חמורה וממילא גם לגבי הגדרת דתי או לא דתי
זה על אותו מישור.ד.

אם את שואלת לענין שידוך, אז בוודאי שז דבר משמעותי.

 

אבל כל האמירה "הגדרת האדם הדתי", היא בעייתית, מצד עצמה. כל אדם מישראל מחוייב בכל המצוות. יש מדרגות כמה זה מתיישם אצל אנשים שונים. לא נכון להגדיר "עד כאן דתי, מכאן לא דתי"... זו המצאה. בכללי, אם כבר, אדם "דתי" זה מי שרואה עצמו מחוייב לתורה ומצוותיה. אם כשל במשהו, שישוב.

 

אבל אם שואלים לענין שידוך, כנ"ל, אז אם חשוב מישהו שומר תורה ומצוות, בוודאי שנושא כזה אינו "צדדי", בפרט לנישואין.

דתי זו הגדרה סוציולוגית.די"מ
אז לא.
צריך להבדיל בין דתי לעובד ה'עובד
דתי זה שומר על חוקים,
עובד ה' זה מי שמנסה לעשות רצון קונו ומחובר אליו-
מכאן תסיק מה יכול להיות-
יש דתיים ששומרים, יש כאלו שלא.שפיפול

חוץ מזה , יש הרבה מאוד רמות של "אי שמירת נגיעה"

 

 

בלת"ק - מה אנחנו צריכים ליצור קו על אנשים אחרים?ארץ השוקולד
לפעמים הייתי תוהה לעצמי מדוע בקבוצה מעורבת (דתיים, חילוניים ומסורתיים) אעריך יותר את המסורתי שמגיע לתפילה מהדתי שמגיע להתפלל.

ואגב, תגובה יפה (בעיקר אהבתי את ה"בלי קשר")
אנשים שונים מעבירים את הקו במקומות שונים - לקראת נישואין וזוגיות
תכל'ס- לא...בת 30
יש הרבה דתיים שלא מקפידים.
עצם הדיון סביב הנושא בציבור הדתי מעיד על כך שזה לא הגבול.
שבת, כשרות, טהרת המשפחה- אלה יותר הגבולות.
לא מדברת על מה נכון ומה אידאלי. מדברת על המציאות בשטח.
יש ביהדות שני דבריםאהוד כהן
אחד שרוצה לשמור תריג מצוות אבל לפעמים נופל כי קשה לו ואחד שלא רוצה לשמור תריג מצוות מכל מיני סיבות.
סופו של דבר אומרת הגמ בחולין שאדם שלא עושה מצווה אחת אפילו (לא כי הוא מעד אלא מתוך אידיאל או חוסר אמונה בה) משומד לכל התורה כולה!
אין הגדרה כזאת של דתי/מסורתי כל אחד יגיד לך משהו אחר.
שמעתי גם מרב אחד (רב גדול שלא אזכיר את שמו מטעמים אישים) שיצא נגד ההגדרה הזאת והוא לא משתמש בה בדומה להרבה רבנים אחרים, מאחר שדתי זה אחד שנתפס על משו אחד וזה מבחינתו כל החיים לדוגמא מי שנתפס על צער בעלי חיים וזה מבחינתו כל העולם (הדת של היא צער בעלי חיים) לא משנה אם זה לצורך גדול של בני אדם או דברים כיו"ב, בניגוד לתורה שהיא מורכבת ואין "ראש בקיר". פיקוח נפש דוחה שבת, יש הבנה גדולה של ורחבה של החיים (מחללין עליו שבת אחת שישמור שבתות הרבה).
לצערנו, לא.העני ממעש
תלוי באיזו חברה.קיבוצניקית
לצערינו באחד העיתונים המתיימרים להיות דתייםנחשון מהרחברון
היה רצף כתבות על דתיים מסמסים בשבת ועל דתיים שחיים חיי מין לפני חתונה ועוד. הם קוראים לעצמם דתיים.
השאלה לא רלוונטית כי כל אחד יכול לקרוא לעצמו איך שהוא רוצה גם אם זה לא נכון. וכשמתרבים האנשים האלה זה נהיה נורמה ומוכנים לקבל שזה גם בתוך ההגדרה. זה הבעיה עם הגדרות אנושיות. הם גמישות לשינויים.
הרמב''ם מדבר שאשה פרוצה יוצאת לרחוב פעם בחודש. וצריך שתשאר בבית. אז אפילו בגור פרוצות? לא. זה הגדרה אנושית והיא דינמית.

ההגדרה האלוקית היא 'צדיק' 'עובד ה' ' ושם וודאי שלא שייך מי שלא שומר נגיעה או שאר איסורים קלים וחמורים
לא מדוייקהסטורי
הרמב"ם אומר שהבעל לא יחזיק את אשתו כשבויה, אלא יאפשר לה לצאת לבקר את משפחתה פעם/פעמיים בחודש.
(כנראה שפריצות זה עם היא יוצאת מהבית פעם שלישית...)
עדיין כוונתי הובנהנחשון מהרחברון
כנראה שזה היה אופייני לימי הרמב"ם ולארצות בהן ישברשש

כשם שהיום אף רווקה לא מכסה את ראשה למרות שבימי הרמב"ם כנראה שרווקות כיסו את ראשן כמנהג הערבים

יש משמעות למינהג המקום ואישה שעושה משהו שונה ומוגזם באופן יחסי נחשבת ללא צנועה

בעניין איסור נגיעה - אין לזה שום שינוי מהעבר להיום

היום כל אחד קורא לעצמו איך שהוא רוצההדוכס מירוסלב

יש גבר שקורא לעצמו אישה, אישה שקוראת לעצמה גבר ויצורים מוזרים שקוראים לעצמם בלשון רבים

דתיים שהם בעצם חילונים, חילונים שהם בעצם דתיים. רפורמים שממציאים שהם אורתודוקסים.

עוד הרבה חיות.

על זה חז"ל אמרו שהאמת תהיה נעדרת.

זה גם ע"פ הפשט וגם הדרש שם שתהיה עדרים עדרים.

האמת הלכה לאיבוד בין כל הקבוצות של השקר

בכל מקרה שמירת נגיעה היא מצווה ככל מצוות התורהבמחילה


מהתורה?קוד אבל פתוח
אין ספק שזה אסור, אבל יש מחלוקת על האם זה מהתורה או מדרבנן..

וגם, תלוי אם זה חיבה או לא...
נו מה? עבירה על שמירת נגיעה היא בוודאי בחיבההדוכס מירוסלב

היא לא מתכוונת שהיא העבירה לו עודף ליד ונתנה לו לחיצת יד על הדרך.

וגם מצוות דרבנן הן חלק מהתורה, אתה גורם לזה להשמע כאילו "לא נורא, כולה דרבנן".

ממש לא אומר שלא נוראקוד אבל פתוח
רק רציתי לדייק
כן, רק שלשיטה שזה מהתורה, זה ביהרג ואל יעבור...הסטורי
כמובן כשזה נגיע של חיבה!
האם שמירת ההלכה הוא אחד מהקויים האדומים שמבדילים בין מי...?רשש

ודי לחכימא ברמיזא

לא הולכים על הגבולות!נפשנו חכתה לה'

עצם השאלה היא קצת קשה לי כי נראה שלפעמים אנו עסוקים בללכת צמוד לגדר הגבול בזמן שיש לנו שטח גדול ובטוח. אם אנחנו רוצים לעבוד את ה' אז משתדלים לעשות את זה בכל הכוח באמת ובתמים ולא ח"ו בוויתור עצמי. מה גם שחז"ל קבעו "שאין אפוטרופוס לעריות". אם יבוא מישהו שיגיד שהוא לא שומר נגיעה וזה לא עושה לו כלום והוא יכול לעבוד את ה' בדבקות ובטהרה אין לי ספק שהוא מבולבל. אין עניין לחפש מה מגדיר דתי צריך פשוט לעבוד את ה' מתוך אמת. צריך לזכור אנחנו לא רובוטים שפועלים ע"פ הגדרות מסויימות וזהו (אנחנו דתיים), אלא אנחנו שואפים תמיד למעלה. שנזכה שבאמת להתעלות בעבודתו יתברך אמן!!!

סוף סוףדדו

סוף סוף הדת"ל מבינים שבעצם החרדים צודקים, זה או הכל או כלום. אין באמצע. אמנם ברור שגם בהכל יש דרגות. אבל אין יהודי פושר. 

בתחילה, הציבור המתכנה חרדל הוא כזהנחשון מהרחברון
מהתחלה, וזה היו הציבור הדת''ל בשנים הראשונות. אלו בוגרי מרכז הרב כשהרב קוק עוד היה רה''י שם. וכן בתחילת תקופת הרציה. לאורך כל השנים היו כאלו. אך עם הזמן השתלט על הזרם הדת''ל הזרם הלייט והגביר אט אט את השפעתו
לא נראה לי שהתיאור נכון..אדם כל שהוא

ישיבת מרכז הרב בתקופת הראי"ה לא הייתה כ"כ גדולה, וחלק ניכר מהתלמידים בזמנו כנראה קשה להגדיר כדת"ל.

באותו זמן, תנועת המזרחי כבר הייתה קיימת.

בכנסת הראשונה היו למזרחי ארבעה נציגים, בעוד בישיבת מרכז הרב היה באותה תקופה מספר זעום של תלמידים, שכנראה הקשר שלהם לדרכו של הרא"ה היה רופף.

לא נראה לי שהמזרחי של אז אלה ה"לייט" של היום, אבל גם לא "מרכז הרב" של היום, ובוודאי לא "מרכז הרב" של אז. 

 

את המזרחי הקימו תלמידי חכמים גדוליםהסטורי
גם בכנסת הראשונה עמד בראש הרשימה הרב מיימון, שהיה בעצמו ת"ח גדול וירא שמיים.

נכון, שהציבור הגדול שהצטרף למהלך, עוד לפני קום המדינה ואחריה, היה ברובו פחות מדקדק במצוות. בעוד שבציבור החרדי דאז, דחו את כל מי שקצת חיפף, או כמו שהוא התבטא - הכל או לא כלום וממילא באוירה של אז - הרוב המוחלט עזבו לגמרי. רבני הציונות הדתית קרבו - ממילא אלו שהחזיקו מעמד, אפילו חלקית - היו בציבור הזה.
הציבור התורני לאומי היום ברובו הגדול - הוא נכד של אלו שבזכות הממ"ד, בני עקיבא וכד' (למרות כל חולשותיהם) נשארו דתיים וגם המשיכו לישיבות ולאולפנות, הרבה פעמים במאבק ברצון ההורים ובעיקר בזכות תלמידי החכמים שידעו (את מה שהציבור החרדי קיבל רק אחרי שנים) - צריך סבלנות.
הציבור החרדי "צודק" בדברים מסויימים שקשורים לדקדוק בהלכהעובד
וטועה בענייני השקפה.
ולא צריך ללמוד מ"הציבור החרדי" אלא פשוט ללמוד תורה ולקיים אותה..
ומה העובדה שהציבור החרדי אט אט הופך לחרדל"י/סרוג בפועל?
יותר ויותר חרדים מתגייסים(פעם זה היה מאות והיום כבר אלפים)
יותר ויותר חרדים עובדים(פעם זה היה אחוזים בודדים מהגברים, והיום יותר מחצי)
יותר ויותר לומדים מקצוע בקורסים/באקדמיה(פעם זה היה טיפטוף והיום זה מבול של אלפים רבים בכל שנה בכל הארץ)
ברור שזה הכל - כולל ישוב וכיבוש הארץהסטורי
וחובת היציאה לעזרת ישראל מייד צר.

לא רוצה להכנס להכללות ולכותרות - תמיד לכולם יש במה להתחזק.
תגובה לדדונפשנו חכתה לה'

דבר ראשון אני לא התכוונתי שדברי יובילו למסקנה כזו מכיוון שלפי מה שכתבתה נראה כאילו החרדים המציאו את קו המחשבה הזה. קו חשיבה הנ"ל הוא לענ"ד צריך להיות חקוק אצל כל מי שרוצה לעבוד את ה' בתמימות מתוך אמת. וכאלה אנשים לא חסרו לציבור הדתי לאומי לאורך שנותיו (אולי לא באותו סדר גודל). שנית, היום לא הייתי ממהר לפרסם את התגובה שלך כי היום רואים בחוש כיצד הציבור הדתי מתפתח תורנית בקצב מסחרר ומחזק את יציבותו הרוחנית, בזמן שהציבור החרדי נפתח לעוד ועוד דברים חדשים שמעולם לא היו מעלים על דעתם שכך יהיה. היום ישנה לא מעט פשרנות ואפשר לראות אותה גם בציבור החרדי. לדעתי זהו רק עניין של זמן עד שהציבור הדתי לאומי יחזיק בדגל התורה ויוביל את העם תורנית (רשמית, כי במעשית זה כבר התחיל לקרות).

בציפייה לישועה הקרבה ובאה!  

ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfbאחרונה
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

יש לך עבודה רגשית לעשותמשה

גם על זה שאתה 'מחזיק' אותה, וגם על החרדה שהייתה לך בתוך הקשר.


אחרי שתעשה אותה

אתה תראה פלאים. מבטיח.

מה זאת אומרת "מחזיק"?מה כבר ביקשתי

ואיך עושים עבודה רגשית? 

תתחיל בלכתוב בפנקס רשימותמשה

אחר כך יש לי עוד כמה כיוונים. אבל אני לא מכיר אותך מספיק בשביל לענות לעומק. בגדול זה אומר יותר ביטחון עצמי ויותר תשובות של פורום רגישים (גם שם קיבלת ממני תשובה אבל קצת אחרת).

זה כואב, אך תזהר לתלות את הערך העצמי שלךadvfb

במישהי כזאת או אחרת.

היא לא אהבה את זה, מי אמר שהיא מייצגת את כל הבנות?

כולם מיואשים ושבורים, אך זאת אשליה.. אל תחשוב שזה אישי שלך

בודאי שיש לכאב שלך מקום.

זה לא נעים וחשוב להרגיש את הכאב של הציפייה שהתנפצה.

זה חתיחת משבר, בחורה שאומרת לא, שמסבירה למה לא.

אני אישית לא ממליץ לך לקחת איתך את הפרשנות שלה. 

מה ששלה שלה. מה ששלך שלך.

 

מקדיש לך את שורות השיר -

 

"זה ניראה לך אבוד
ושאין לך סיכוי
שאותה אהבה
תבוא לך בשינוי

וביטוי שימו לב
מה אפשר להגיד
ומי יודע מה צופן העתיד
מי?"

 

 

בסוף אתה לא צריך את על הבנותתפוחית 1

אלא רק אחת

והאחת שלך תתחבר לאופי שלך..


ברור שזה מאכזב ממש. אבל אל תסיק מזה מסקנות מייאשות עליך 

ואוו אחי, משתתף בצערךדרייב

לצערינו העולם הזה עדיין לא טהור.. ואנשים טובים כמוך פעמים רבות נופלים בין הכיסאות ולא זוכים להערכה הראויה. אהבה אכפתיות ורגישות אלו תכונות טובות שלא נמצאות אצל כל אחד!

אך במציאות הזו, נשים מעדיפות ונמשכות דווקא לגבר חזק ומוביל יותר מאשר גבר אכפתי שרוצה בטובתן.. יש לזה סיבות פסיכולוגיות שמקורן מהגו'נגל והטבע החייתי.

מהסיבה הזאת ישנם נשים שמתאהבות דווקא בגברים רעילים ואפילו פושעים, שלא סופרים אותן ויחליפו אותם כמו גרביים...

לא משנה כמה התקדמנו ומעמד האישה כיום מכובד מאי פעם, נשים עדיין מחפשות ביטחון מגבר.


וגם אתה כאדם טוב ואימפתי, יכול לנסות להשתפר בתחום הזה. מתוך הבנה שזו הטובה הגדולה שאתה יכול לתת  לאישתך העתידית בעז''ה שתאהב ותעריך אותך!

לכן בתחילת קשר מומלץ לבוא, על אף כל החששות, והרצון הטוב לשיחה חופשית ורגישה, דווקא להיות יותר מאופק ויציב. לא לשדר נלהבות או התעניינות גבוהה מדי. לאחר שהאישה תראה את יכולותיך, לנהל קשר ושיחה, היא גם תרצה לראות את הצדדים הפנימיים שלך יחד עם החששות והקשיים.

מצרף סרטון שלמדתי ממנו הרבה, ובכללי ירון ויסברג הוא אלוף בתחום. ממליץ לכולם בחום!😉

אהלן אחשפלות רוחאחרונה
עבר עריכה על ידי שפלות רוח בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 1:37

קודם כל רק רוצה לשתף שגם אני בחור רגיש, כלפי חוץ זה לא נראה ככה בכלל בכלל בכלל, אבל בפנים אני ובעיקר הקרובים אליי יודעים את זה, כשהייתי קטן הרגשתי את התחושות האלו של "אני לא מספיק גבר" היום אני יודע שזאת אחת התכונות החזקות שלי, אני יודע לזהות אנשים וסיטואציות, ממש להבין מה הם מרגישים ולמה וגם מה להגיד או לא להגיד. וגם בפגישות וקשרים זה משהו שלא רק עוזר לי, אלא ממש מוביל אותי בקשר, אתה יותר מכיל יותר יודע איך לגשת מה לדבר ואם בכלל צריך לדבר או פשוט לשתוק ולהקשיב, וזאת תכונה שלהרבה מאוד גברים פשוט אין, שמעתי כמה פעמים מנשים שיש לי אינטילגנציה רגשית מאוד גבוהה ושהן אהבו את זה מאוד, אני מאמין שאני ואתה דומים בזה.

עוד עניין, ככה השם ברא אותך, והוא לא עושה טעויות, שמעתי מרב מאוד חשוב, שמה זה "חנוך לנער על פי דרכו" ? מה הכוונה?

אז הוא פירש בצורה כל כך פשוטה ומדהימה, נניח פלוני קיבל ילד עם תכונות של אסרטיביות מנהיגות וכו שבילדות אצלו באות לידי ביטוי בחוסר שקט הוא כל הזמן קופץ רק משתולל כי יש בו תכונה שהשם טבע בו להנהיג ולהוביל והוא כרגע ילד, אין לו מושג מה לעשות עם הצורך הפנימי הזה אז הוא מתפרץ החוצה בצורה כזאת, ואם אנחנו בתור הורים נבוא ונרגיל אותו לשבת ולשתוק ולא לקפוץ ותפסיק לזוז כל שניה ושב בשקט וכו וכו, נעלה לשמים אחרי 120 והשם ידון אותנו על זה, "מה עשיתם לבן שלי? נתתי לו תכונות מנהיגות כי התיקון שלו בגלגול הזה היה להוביל אנשים, להוביל מיזמים, להוביל פרויקטים, להוביל דברים, להזיז אנשים לא משנה מה, היה לו ייעוד מסוים שהחינוך הקלוקל שלכם הרס את התכונות שהיו צריכות להביא אותו לייעוד שלו".

וכן לגבי ילד רגיש, הורים שינסו לעשות ממנו גבר גבר, ואסרטיבי וכו, זה לא שייך, הילד הזה יש לו ייעוד ספציפי שבגללו הוא נולד עם תכונה חזקה של רגישות, הוא צריך לטפל באנשים, לעזור לאנשים על ידי זה שהוא מרגיש אותם ומבין אותם ואתם בתור הורים הרסתם אותו וכל הנשמות שהיו צריכות בגלגול הזה להיעזר בו ולעבור דרכו לא קיבלו את העזרה שלהם רק כי חשבתם שאתם יודעים יותר טוב מבורא עולם וניסיתם לשנות את התכונות אופי של הילד.


 

ובנימה אופטימית זו דוד, היא הפסידה קצת הרבה. וכנראה שבאמת זה לא נכון לה, אבל זה לא אומר שאין מישהי בחוץ שזה הכי נכון לה בעולם וצמאה לזה, ואל תתייאש מזה שהיא אמרה שאתה מה שהיא מחפשת אבל החליטה לסיים בכל זאת, אחדש לך, אתה לא מה שהיא מחפשת. והיא לא מה שאתה מחפש.

מה שאני מנסה להגיד זה שתקבל את זה שזה מי שאתה, כי ככה השם החליט והוא לא עושה טעויות, מי יודע מי צריך להנות מהתכונות שלך אולי הילדים העתידיים שלך, אולי אשתך, אולי קודם כל אתה בעצמך, וגם נראה לי שכשתהיה מי שאתה ותרשה לעצמך להיות עם האופי שלך בלי להלקות את עצמך זה יעשה רק טוב.

תחייך אח שלי השם איתך (:

 

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפיאחרונה
ומנגד משדרים נחת נעימות
קניתי לה מתנה קטנה, מה לכתוב בפתק?אני הנני כאינני
הכוונה, מה סגנון הדברים? מחמאה? עקיצה קלה? משהו מאוד כללי? משהו רומז? מפורש? חמשיר?
..שפלות רוח

לא יודע אם הייתי כותב פתק, הייתי פשוט אומר לה פנים מול פנים שחשבתי עליה ורציתי לשמח אותה או משהו בסגנון כי תכלס בשביל זה קנית לא?

ואם בכל זאת מרגיש שחייב פתק, אז וכו.

משו משמחניצן*

אין כמו מילים על נייר כתוב

תתן לעט להוביל 

...advfb

בדרך כלל אנשים אוהבים את זה שאוהבים אותם ואכפת לאנשים מהם, אז כדאי משהו שמראה שאכפת לך ממנה ואתה חושב עליה

מחמאה זה ממש טוב, זה יכול להיות מתובל בעקיצה, לא מממשנה מה.. גם אם אתה רוצה לכתוב משהו כללי ממליץ בחום שיהיה איפשהו ביטוי יותר ספיצפי ומכוון למסר שאתה רוצה להעביר

איזה, בהצלחה רבה

אולי משהו בסגנון כזה?נקדימון
"חשבתי עלייך כשראיתי את זה"
תלוי בשלב לדעתיארץ השוקולד

ושישדר מי שאתה, אל תנסה לשדר מישהו שאתה לא.

אתה מדהים בכל מקרה

בהצלחה!מבולבלת מאדדדד

לדעתי אם זה שלב יחסית מתחיל, אתה יכול אפילו לכתוב לה "רציתי לשמח אותך"

אם זה שלב מתקדם יותר אז אתה יכול לכתוב גם משהו יותר ארוך…

ברור לכתובהפי
לא יודעת מה שעולה לך שאתה חושב עליה
מהלבברוקוליאחרונה

ואתה מרגש אותי 

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
בסדר גם אתה רשמת שטויותהפי

קשה להתייחס לזה ברצינות

לגבר מותר לאישה אסור ..

נו באמת

משפחה פחות דתייה בדייטים.יובללל

חבר'ה אני צריך ייעוץ.

אני די חדש בעולם הדייטים. לא מזמן הציעו לי מישהי שאני מכיר מלפני כמה שנים כשעבדנו ביחד לתקופה מסוימת. אני יודע שהיא בעלת אישיות מיוחדת ובעלת מידות, ולפי מה שהבנתי מחברה שלה היא גם התקדמה יותר מבחינה תורנית (צניעות כמובן וכו).

אבל בסוף, למרות שהיא כן נשמעה לי כיוון טוב, החלטתי לא ללכת על זה בגלל המשפחה שהיא באה ממנה. היא באה ממשפחה חוזרת בתשובה, אבל לא כל כך חזקים בדת, כמה אחיות חילוניות וכו. וזה דבר שהפחיד אותי להיכנס אליו. אני רוצה שאישתי תהיה אישה מאוד תורנית (ואני גם משתדל להיות כזה), וזה לא כל כך היה נראה לי הכיוון.

אני מאוד חושש שאולי איבדתי פה משהו טוב, אבל מה לעשות? הרגיש לי שזה מורכב לי מדי!!

מה דעתכם? כמה משקל לתת לדבר כזה?

יש מצב שאיבדת. אבללגיטימי?

א. מתחנתים גם עם המשפחה. בין אם אנחנו רוצים, ובין אם לא - כולנו באים ממשפחה ומרקע מסוים. ברוב המקרים, זה גם אומר שתהיה אינטראקציה בין המשפחה שתקים למשפחת המוצא, ברמה ובתדירות כזאת או אחרת.

האם זה אומר שהיא עצמה לא תורנית? איפה רבקה גדלה? רחל ולאה? וכו' וכו'

ב. מורכבות אפשר למצוא בכל מקום. אף אחד לא מבטיח לנו חיים קלים.

ג. יכול להיות שיכלת לבנות איתה בית תורני נהדר - אבל זה ממש לא אומר שלא תוכל לבנות משהו דומה עם מישהי אחרת. ב"ה יש בנות תורניות רבות, ותוכל עם לא מעט מהם לבנות משהו טוב, ואפילו יותר מזה. הכל פוטנציאלי כל עוד זה לא נעשה...

א. מאוד מסתייג מהביטוי הזהadvfb

מה זה אומר מתחתנים עם המשפחה? 

בנאדם לא מנהל זוגיות עם המשפחה.

כן מנהל מערכת יחסים מסיומת שצריך לתת עליה את הדעת, אך היא בשום מקרה לא חתונה.

גם אין יותר מדי כלים להעריך את מידת המורכבות ביחס למשפחת המוצא.

לפעמים יכול להיות פערים מאוד גדולים אבל שמסתדרים מעולה, לפעמים להיפך.

תמיד כיף שדברים משותפים, זה פשוט.

לא זוגיות, אבל בהחלט שזה מרכיב חשוב בולגיטימי?

בתור מישהו חדש בעולם הדייטים, הוא אולי מדמיין לעצמו שיפגוש בקרוב את הנסיכה שלו, והם יחיו באושר ובעושר עד עצם היום הזה.

כלומר,

אני חוששת שיש כאן דברים שהוא לא לוקח בחשבון:

לאיזה סוג של קשר אני מצפה עם חמי וחמותי? עם הגיסים והגיסות?

האם נוסעים אליהם לשבתות וחגים? איך זה נראה?

האם יהיו מפגשים משפחתיים? מה התוכן שלהם?

האם הדודים וסבא וסבתא שותפים פעילים בגידול הילדים? (בייביסיטר וכו')?

האם הנ"ל הם גם משענת כלכלית?

 

כמובן שאפשר להמשיך לדבר על מערכות יחסים לא בריאות - כמו התערבות בזוגיות וכו'. אנחנו לא חיים במציאות סטרילית, ואני בטוחה שאם תלך לפורומים המקבילים תמצא שרשורים על בעיות בתוך המשפחה.

 

בעיני יש מחירים לשני הכיוונים - בין אם נמצאים בקשר (וצריך להגדיר משהו), ובין אם נמצאים בניתוק (מה המסר שזה מעביר לילדים?)

 

מסכימה איתך שאין דרך להעריך את המורכבות, ובטח כשאין לנו מושג מה צופן העתיד.

אבל זה טעות בעיני לחיות בתודעה שאנחנו נחיה בבועה שזה רק שנינו והילדים שיבואו...

באמת לא טוב להכנס לפנטזיות וחלומות ורודיםadvfb

זה נכון מאוד, לאו דווקא בהקשר הזה. כמובן שבכל דבר שקשור לזוגיות.

זה מעגל יחסית חיצוני.. אבל כמובן חשוב לתת עליו את הדעת.

לא מבין למה ענית בהקשר הזה, הרי השואל אמר שהוא דווקא דחה הצעה על רקע משפחתי. משמע, הוא מבין שזה נושא רגיש שיכול להיות משמעותי.

 

נראה לי שיותר מועיל להגיד מה כן ולא מה לא בהקשר הזה.

לכן השאלות הללו שהבאת הן נועדו רק כדי להבין שזה יכול מורכב.

כמו שאת בעצמך אמרת, קשה מאוד לענות על השאלות האלה, אם בכלל אפשרי לענות עליהם..

לכן, נראה לי שיש צורך בשאלות בירור ביחס למקום החשיבות של השואל ביחד לנושא.

שאלות שיעוררו להבין מה היחס שלו לזה וה המקום אותו הוא צריך לתת לנושא.

מה זה משנה מאיזה משפחה היא באה?תוהה לעצמי
בעלי ממשפחה דתית לייט מאוד, והוא יותר דוס ממני. אנשים גדלים ועושים בחירות משל עצמם בחיים
סליחהיובללל
סליחה שאני שואל, אבל האם וכמה יש חיכוכים שזה יוצר? זה בוודאי לא פשוט הרי, כל המנהגים, כשרות, שיח, צניעות, שמירת שבת ועוד המון מורכבויות שיכול ליצור. אז איך מתמודדים עם זה?
לא יוצר חיכוכים בכללתוהה לעצמי

את כל ההלכות שנוגעות לכולם כמו שבת כשרות וכו' נוהגים לפי בעלי, שחלק מהדברים עושה כמו המשפחה שלו בחלק מחמיר יותר. מה שנוגע רק אלי כמו צניעות זה עניין שלי.

ברור שהמקום התורני שלה משנה, אבל נשמע שהיא החזקה. המקום התורני של המשפחה לא משנה בכלל בעיני.

לא יודעתהפי

בערך איך שאתה מתמודד עם החיים

או שזה זר לך

לגיטימי אבלזיויק

תהיה מודע לזה שמה שחשוב זה האדם העצמו, והסביבה שלו זה בנוסף. גם האבות והאמהות לא תמיד היו עם משפחה 100 אחוז...

תחשוב על ההורים והאחים של אברהם. אח של יצחק... אח של יעקב... המשפחה של רבקה... ושל רחל ולאה..

..יובללל
בוודאי שחשבתי על זה. אבל גם יש הבדל בין הדור שלנו לבין הדורות שלהם. הנושא אשה יבדוק באחיה.. וכו וכו. ברור שהאדם עצמו הוא העיקר, אבל זה חבילה שלמה. 
נכון ולכן נשאר פה עניין האופיזיויק
של שניכם
אני חושב שיש לתת משקל למשפחה.אדם פרו+

לאו דווקא רק בפן התורני.


לאחרונה עלו לי מחשבות, שמבחינה מסויימת

בפרט אצל אשה, יותר חשוב לי המשפחה שלה

מאשר היא.


אין לי כוחות סוס להסביר את עצמי

אבל לפי מה ששמתי לב אשה זה המון

עניין של הרגלים, והיא רוצה להמשיך את מה

שהיה בבית שממנו באה.


אולי זה רק מהניסיון מהזוית הצרה שדרכה

אני רואה את המציאות, סה"כ הייתי נשוי לאשה אחת.


אבל גם לפי המקורות,

כתוב בשולחן ערוך לישא

בת תלמיד חכם, ולא ישא בת עם הארץ.

המיקוד לא עליה, אלא על הבית ממנו הגיעה.


וגם אם החליטה לשנות כיוון

מי יודע כמה שנים, וכשהיא תתעייף

תזכר במנהגי הוריה.


אני יודע רציתם לשמוע שהכל אפשרי

וכל מה שאתם צופים בסטטוסים של מוטיבציה

אבל בתכלס האנשים לא כאלה גמישים

ולא כאלה חזקים.


מה דעתכם?

מענייןיובללל
מעניין מה שאתה אומר. בסוף ברור לי שהבית הוא משקל מאוד מאוד משמעותי. והשאלה שלי היא בתכלס כמה יחס לתת בין המידות של הבחורה לבית המידות של הבית שלה (או בפן התורני וכו)? הרי בסוף כמו שכתבו מעליי ראינו מאיפה הגיעו האבות והאמהות שלנו..
יש כאלה שחשוב להם יותר ויש כאלה שפחות חשוב להםadvfb

תאמת אני לא יודע כל כך למה זה ככה.

תקח דף ועט ותרשום לעצמך את כל החששות שעולים ותראה אם אתה יכול להתמודד איתם.

המטרה של המשימה הזאת ליצור אצלך יותר בהירות ופחות להתבחבש ולהתבלבל בגלל חוסר הבהירות

חשוב שתקרא את זההמצפה לישועה

יכול להיות שכבר כתבו בדומה

תמיד יש שונו בין אנשים ומורכבות ויתרונות וחסרונות לכל אחד בעיניו לפי ענייניו.

החשש מאוד מובן אבל עם חששות צריך להיפגש ולא לברוח כדי לראות במה האם יש ממה לחשוש.

תפגוש את הבחורה תשמע ממנה על המשפחה שלה על היחס שלהם למקום שלה...

גם לא הייתי מעלב את זה בכלל בהתחלה.

תראה שיש ביניכם התאמה וכו'

אולי זו אשתך?

ומשם כבר תגיע לנקודב הזאת...

האם מדובר באנשים קשים שיש להם רק את הדרך שלהם זו בעיה והאמת שזה לא משנה אם הם דתיים מאוד או לא בכלל.

אנשים קשים זו התמודדות


וגם בזה כשיש זוגיות טובה ונכונה אפשר לדעת איך לנהל את הדבקים בצורה ישרה וחכמה

בהצלחה וה יתן לך עצה טובה

עונה בתור בעלת תשובההמקורית

שהתחתנה עם בעל תשובה - המשפחה לא קשורה לרמת הרוחניות של האישה. בכלל. מה שקשור זה ההחלטה שלה איפה להיות וכמה היא נחושה להישאר שם ולא להיות מושפעת.

הקשר היחיד למשפחה, זה כמה הם גמישים ביכולת להכיל את השוני ואם לא אזמה היא חושבת לעשות עם זה. ואת זה כדאי לבדוק ולברר כי אם זה בכיוון טוב ויש פתיחות - זה מעולה.

המשפחה שלי אפילו לא שומרים שבת חוץ מאחות אחת (ואנחנו משפחה גדולה) ואף אחד לא היה מהמר בחוץ שאני לא נראית דתייה מבית

נכון, זה אומר שעושים החלטות שהרבה פעמים הן לא פוטוגניות מבחוץ כזוג אבל הן כן תואמות את אורח החיים שבחרנו.


ואגב,גם בתוך משפחות דתיות ודוסיות יש הבדלים בהרבה דברים שצריך להכיל. אזלא בטוחה שיש לך איך לברוח מזה

איזה כיף שענית את התשובה הזאת מהמקום שלךadvfb
חבל לפסול בחורה טובה בגלל המשפחה שלהחושבת בקופסא

אם היא בסגנון שאתה מחפש ויש לה מידות טובות, מה היא אשמה שהשמפחה שלה לא באותו סגנון כמוה?

האמירות המגמרא מדברו על תקופה שבה ההשפעה היחידה על אנשים, בפרט לאישה, הייתה המשפחה. היום אנשים הרבה יותר עצמאים לבחור את הדרך שלהם בעצמם.

כמובן כדאי לבדוק שאין בעיות קשות שישפיעו על ההתנהלות כזוג, אבל אם מדובר על משפחה שיכולה להכיל ברמה מינימלית, חבל לפספס על זה מישהי שיכולה להתאים.

אני ובעלי שונים מהסגנון של המשפחות שלנו, והקמנו בית משלנו בדרך שמתאימה לנו.

אתה מתחתן איתה לא עם המשפחה שלה.shindov

לא פוסלים על זה, לפני פגישה.

...יוני.ו.אחרונה
קשרים בעיצוב דעות וההשקפות: איך קשריםחסדי הים

השפיעו על העיצוב השקפות ודעות שלכם בכללי? למדתם פעם משהו מעצב מהמדוייט? פרידה בקשר גרמה לכם לעצב דעות הפוכות?

זה מעניין שבארה"ב יש עכשיו את כל המחלוקת בימין לגבי תמיכה בישראל או דווקא לגנות. יש משפיען אחד ימני שיחסית קיצוני נגד ישראל, והוא מספר שאחד הרגעים המכוננים היה ויכוח עם ופרידה ממישהי שהתחילה בתהליך גירות, ועכשיו היא קשורה לבית הלבן ומשפיעה שם בעד ישראל.

מעניין מה איתכם לגבי השפעה של דעות או ריחוק מהדעות של המדוייט?

יש המון השפעהultracrepidam

כמו כל אדם שמכירים ואפשר ללמוד ממנו

בטח אם יש הרבה חוויות משותפות ושיחות עומק

בהחלט, היו אנשים שהמפגש איתם הוביל אותילגיטימי?

לשינוי בתפיסות ובעמדות שלי לגבי כל מיני דברים.

פחות בדברים פוליטיים...

לדוגמא? גם בעולם הדייטים?בחור עצוב
אצלי זה יותר השפעה במה שמעניין אותיחסדי הים
אני יותר מתעניין באמונות ודעות הנוגעים לתורה. הייתה לי פרידה אחת, שלא רוצה לפרט, אבל זה גרם לי לחדד גישות אמוניות ודרכי לימוד תורה בכללי.
כןרק נשמה

לא בהכרח שינוי אבל כן דיוק ועיסוק בערכים חשובים ומשמעותיים שהיו נראים לי פשוטים מובנים מאילהם ופתאום כשלצד השני ברור כל כך משהו שלי לא כזה סגור זה פתח להתבוננות והתעמקות בנושא

וממילא נראה לי שגם שינויים קלים מתרחשים בהתעצבות הכללית שלי כאדם אחרי כל פעם שהיתה לי התבוננות כזאת

חוצמזה שאני נורא מנסה לקחת משהו טוב מכל הפגישות שהיו לי מתוך אמונה שה' שלח אותם בשבילי אם לא להתחתן אז כדי להשתפר וללמוד משהו 

כןכלה עצבנית
אני ייקית של פעם וחשבתי שאני איזה וואו עד שנפגשתי עם בחור איכותי מאוד, בלדי כבד ואדוק, שלימד אותי מהן באמת עקשנות, דייקנות, ופדנטיות. הדייטים הכי טובים שהיו לי, ובלי ציניות לשם שינוי
שאלה מקסימהadvfb

לאחרונה יצאתי עם בחורה שהרגשנו פערים מסויימים בהשקפה הדתית (עניין יותר של ניואנסים, לא הכי גרונדזים)

מרגיש שזה נתן הפרייה מסויימת, זה אתגר אותי וזה זה הוסיף טוב בהקשר הזה, בהחלט למדתי מזה על עצמי.

מצד שני, שנינו אנשים שאוהבים לדבר על השקפה ויצא שלא מצאנו את זה בתור נושא משותף בגלל השוני בעניין ולשנינו זה היה בסדר גמור.

 

בהחלט יצא לי בעבר להתרם בעניין הזה, אפילו קניתי ספר שמישהי ספרה לי שהיא קוראת אותו... אבל לא זוכר הרבה פעמים כאלה.

תודה. לי קרה כמה וכמה פעמים שקראתיחסדי היםאחרונה

ספרים שהמדוייטים המליצו, או שחקרתי תחום או נושא מסויים שעניין אותן.

זה כואבהפי

להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..

למרות שממש התכוונתי  אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.


ואז

לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר

ואולי זה הולך לשם ?


גאולה כללית ופרטית

חג שמח

לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..


אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים

מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.

אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".

הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.

הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.

כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.

כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.

ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!

נכון ממשהפי
ממש בעז"ה אמן ואמן
😶זיויק
אמן שתהיה ישועת ה' כהרף עין
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי

גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד

רק נותר לנו למשוך אותו

מבין? 

כן. מבין..בנות מרכלות עלי

אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה

כן, מביןארץ השוקולד
צודקת 
כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"ת
🥺❤️מבולבלת מאדדדד
נקווה שבקרוב אחותי❤️


חנוכה שמח🥰

אמן(:הפי
😢בחור עצובאחרונה

אולי יעניין אותך