לפי מה שהבנתי מהתניאלילה כיום יאיר~
לצדיקים אין יותר יצר רע רק יצר טוב. איך זה מסתדר עם בחירה חופשית? (למשל איך אפשר לתת שער למישהו שלא יכול לעבור עבירה)
קטונתי. אבל יכולה לענות מה שעלה לי בעקבות השאלהפה לקצת
לצדיקים אין יצר רע כי הם הפכו אותו לטוב, זאת הבחירה שלהם.
הם ירדו לעולם עם יצר הרע ועם היכולת להפוך אותו לטוב גמור, והם בחרו לממש את היכולת שניתנה להם
לעניות דעתי, 2 סוגי צדיקיםחיובי

יש צדיקים שהגיעו למצב זה על ידי הפיכת הרע לטוב, ועל דרך מה שכתוב על דוד המלך, והובא בפרק הראשון בתניא שאין לו יצר הרע כי הרגו בתענית.

ויש צדיקים שנולדו מלכתחילה עם כוחות מיוחדים ונשמה מיוחדת ללא נטיה לרע, על דרך הנאמר על משה רבינו שכבר שנולד נתמלא הבית כולו אורה.

אך אין זה סתירה לבחירה - כי: א. בחירה לא חייבת להיות בין טוב לרע, אלא גם בין טוב ליותר טוב. במדרגות הקדושה אין גבול וסוף, ולכן גם הצדיק הגדול ביותר תמיד צריך ויכול לבחור להיות בתנועה של עליה והתקדמות.

ב. גם כאשר אנו יוצאים מנקודת הנחה שאין לו יצר הרע כלל, הצדיק לא נהפך להיות רובט או מכונה. הוא בן אדם עם יכולת בחירה. כביכול הוא יכול לבחור לעשות היפך טבעו האלוקי, ולבחור ברע. אמנם אין זה עיקר ההתמודדות שלו, אך זה לא אומר שהוא מנוטל יכולת בחירה.

ובעומק יותר - בחירה לאמיתתה אין פירושו בדוקא בחירה בין טוב לרע. אלא בחירה במובן של היפך מכפיה והכרח. כשיהודי בוחר בה', מצד המהות העצמית שלו, ולא מצד סיבות חיצוניות "הכופות" אותו, זה עצמו נקרא בחירה, גם אם זה לא היה אצלו בדילמה פנימית בין היצר הטוב והיצר הרע.. ויש להאריך בזה..

הגעת לפרק י'?מושיקו

מבואר שם באריכות.

 

צדיק מואס ברע בתכלית

עוד לא פרק י..לילה כיום יאיר~
תודה כולם!
כיצד פרק י' עונה על השאלה שנשאלה?חיובי


הבחירה שלו היא שנאה בתכלית של הרעמושיקו

וזה מביא אותו למעמד ומצב נעלה שאין לו שום שייכות עם הרע

שם הוא לא נוגע בענין הבחירהחיובי

הוא מתאר מצב, שהוא אוהב את ה' בתכלית וממילא שונא לרע בתכלית, ושזה אחד תלוי בשני, כגודל השנאה לרע כך אהבת ה' וכן להיפך. אין התייחסות שם לענין הבחירה חופשית. לכן לענ"ד ההסבר כפי שכתבתי למעלה.

זו הנקודהמושיקו

הבחירה היא מהנפש השכלית - כי האלוקית רוצה רק אלוקות והבהמית  להפך

אצל צדיק הנפש האלוקית 'מתפשטת' לכל הגוף עד שהנפש השכלית בטילה עלי ולא 'מתבטאית' וממילא בדרגתו אין את  הבחירה למעליותא.

(ע"פ ביאור הרבי בליקוטי שיחות כרך י"ט ע 280 והלאה - שיחת שלישית על פרשת ניצבים) 

מסכים עם מה שאתה אומרחיובי

רק טוען, שכל זה לא כתוב בפירוש בפרק י בתניא. אלא זהו ביאור בענין על פי השיחה של הרבי הנ"ל ומקומות נוספים (גם בשיחה שהזכרת לפי מה שראיתי אין זה מוזכר בהקשר דרגת הצדיק גמור של התניא, כלומר אין שם את ההקשר הישיר לפרק י.)

גם לצדיק וטוב לו ישנה בחירהשפיפול
רק שהבחירה אינה בין טוב לרע , אלא בין מספר התלבשויות של טוב.
זה גם מה שזכור ליחיה רוז
בגדול,
אם אנחנו מחפשים את המלחמה עם הרע, היה לו גם עד שהוא הכניע אותו.

אבל כיום כמו ששפיפול כתב הבחירה היא בין טוב לטוב יותר, בין דרכים שונות בתוך הטוב.

דוגמא שלא שייכת דווקא לצדיקים שאצלם זה עדין הרבה יותר

אבל יש סיפור ידוע על המזכיר של הרבי הרייץ שהיה פעיל רציני במחתרת ברוסיה ודאג שעוד ילד יהודי יעשה ברית מילה, עוד מקווה יוקם וכו
וכשהיה מול הרבי הרייץ הוא בכה והתחנן לשחרור מעוד חצי שעה בשביל לימוד חסידות בזמן הזה.

זה חסיד שהמלחמה שלו היתה בין הלימוד האישי שלו למצוות של מלא יהודים אחרים.

זו לא מלחמה אם דבר לשון הרע או לומר פרק תהילים....
ואיך זה מסתדר עם הביאור של הרבי?מושיקו
(אגב בפניני התניא זה מסוכם יפה)
אשמח שתשלח לי את מה שאתה מדבר כדי להביןחיה רוז
איפה הסתירה

בדרגה של הצדיק וטוב לו, לא שייכת בחירה חופשיתמושיקו
תודה. אעיין יותר מאוחרחיה רוז
זה ביידיש אז אני צריכה זמן

למרות שברפרוף ראשוני נראה שהרבי מבחין בין בחירה לאמיתית עניין הבחירה

שזה לא שולל שם בחירה מדרגה נמוכה יותר

כל דרגה גבוהה יותר היא אמת לגבי הדרגה הנמוכה יותר.

אבל אני בהחלט צריכה ללמוד את השיחה.
לאדם הראשון הייתה בחירה, אז לצדיק וטוב לו לא תהיה?יפה עיניים
זה לא דומהמושיקו

אדם הראשון היה במהות אחרת לגמרי מצד נשמתו גופו ועבודתו

לכל אחד יש בחירה, אחרת אין טעם לשכר.יפה עיניים
מאדם הראשון נגזרו כלל הנשמות, והם פחותות ממנו בהגדרה.

מה שאנחנו עושים היום זה לתקן את עבודתו, לכן לא יתכן לומר שלאדם הראשון הייתה בחירה, אבל לאדם הנחות היום, גדול ככל שיהיה, לא תהיה בחירה.
הנשמות ירדו לעולם שיוכלו להגיע לרמה הרבה יותר גבוהה מכפימושיקו

שהיו בתחילתם.

 

כך שיש אפשרות להיות למעלה מדרגת  אדם הראשון.

 

וכפי שהוסבר למעלה, צדיק וטוב לו זו דרגה שהבחירה לא שייכת בה,.

כמובן, אד"ה לא היה במדרדה הגבוהה ביותריפה עיניים
אך עדיין, בכל מדרגה יש בחירה.
אצל אדם הראשון לא היה שייכות ברע, יותר מצדיק ורע לו למשלהדוכס מירוסלב

והנפילה שלו הייתה, ע"פ הסוד, מעצם זה שהוא רצה להשיג במקומות שלא היה צריך להשיג.

וזה שייך עדיין וזאת הנפילה של חלק ממי שהיו מפורסמים לצדיקים שנפלו (יוחנן, אחר, ש"צ וכו').

לא כתבתי שהייתה לו שייכות ברע.יפה עיניים
כמו דיאטה...לשכת

אני חושב שצריך לעשות חילוק בין בחירה להתמודדות.

כמו בדיאטה- מי שיש לו חולשה לעוגות זה יהיה קשה,

אבל מי שכבר התרגל לטעם של מלפפונים והתרגל שהוא לא צריך עוגות כדי להנות- אין לו יותר מאבק עם הכללים של הדיאטה, וממילא יותר קל לו לבחור לאכול בריא ולא לאכול דברים מזיקים. כמובן שאי אפשר לומר שהוא אינו בוחר במה לאכול, רק שזה קל לו לבחור בטוב.

אצל בינוני הנפש הבהמית הוא בתקפה ולכן ההתמודדות לבחור בטוב יהיה קשה יותר- ולכן הנחת רוח שעושה לה' בזה הוא רב,

לעומתו צדיק כבר השליט את הנפש האלוקית על הגוף ולכן אין לו התמודדות כאשר הוא בוחר לעשות הטוב ולסור מהרע. הבחירה קיימת רק שאין לו קושי לבחור בטוב ואדרבה, יותר כיף לו לבחור בטוב כעין מי שלא אוהב עוגות ולכן בוחר במלפפון.

בקיצור לצדיק יש בחירה ואמנם אין לו קושי לבחור כך.

לכולם יש בחירה ולכולם יש יצר רע, נקודת הבחירה היא זו שמשתנהיפה עיניים
לצדיק אין בחירה אם ללחוץ על הכפתור המנורה בשבת,
נקודת הבחירה שלו שונה, אבל קיימת.
כל שגדול מחברו יצרו גדול ממנוארלט


תלוי איך אתה מגדיר יצר הרעהבל הבלים
עבר עריכה על ידי הבל הבלים בתאריך י"ט בכסלו תשע"ט 22:03
עבר עריכה על ידי הבל הבלים בתאריך י"ט בכסלו תשע"ט 22:02
עבר עריכה על ידי הבל הבלים בתאריך י"ט בכסלו תשע"ט 21:59

כי אני מכיר שתי הגדרות באופן כללי : 

1) שם כללי לתאוות ותשוקות גשמיות.

2) כוח שמנסה לגרום לך לחטוא ולהימנע מעשיית מצוות.

 

עכשיו אם אין לך את הראשון עדיין אתה יכול לבחור אם להתאמץ ולקיים מצוות.

אם אין לך את השני אז אין  יש לך רק יצר הטוב במובן של כוח שדוחף אותך לקיים מצוות ולעשות טוב -ואז אתה לא במשחק.

 

למרות שאפשר לומר שבכל מקרה אתה בוחר לאיזה יצר להקשיב. וגם אם יש לך רק יצר הטוב ואין לך שום יצר ושום דחף להימנע מקיום מצוות ולעשות עבירות, עדיין אתה יכול לבחור לא להקשיב לו. כמובן בלי שום אינטרס.

כי אם אין לך אפשרות לבחור לאיזה יצר להקשיב אז איפה הבחירה החופשית שלך?

 

זה צד אחד של המטבע. שגם לצדיק יש בחירה חופשית וגם הוא במשחק.

 

למרות שאפשר גם לומר שצדיק קרוי על שם מה שהוא עשה ולא על שם מה שהוא עושה. אין לו בחירה חופשית עכשיו אבל בגלל שכשהייתה לו בחירה חופשית הוא בחר נכון אז עכשיו הוא גם מקבל קרדיט.

ההפך!כל זמן

יש ציטוט כזה שאני לא זוכרת בדיוק אבל הוא הולך משו כזה - ככ שאדם גודל יצרו מתגבר. משו כזה. מישהו יודע מה הציטוט ומה המקור? אני מנחשת שזה מהגמרא.

 

יובל דיין אמר פעם בשיעור את אותו דבר. שלצדיקים יש תיאבון גדול. במקביל לתאוותם לגדול בתורה.

כל הגדול מחברו יצרו גדול הימנואמא ל6 מקסימים
תודה :כל זמןאחרונה


לפי התניא יש צדיקים שהם מנצחים את יצר הרע אבלבוער לארץ השלמה

אי אפשר באמת למגר אותו תמיד נשאר משהו אבל יש צדיקים שלקחו את יצר הרע שלהם והם משתמשים בו לדברים טובים

והתניא אומר בברור שאי אפשר למגר אותו אבל אפשר להיות צדיק אמיתי שמשתמש בו למצוות אגב למדת לבד נכון?

למען האמת..לילה כיום יאיר~
למדתי רק קצת על הבינוני והרב הסביר מה זה בינוני ומה זה צדיק...
ככה אני זוכר את העניין בע"פהדוכס מירוסלב

לצדיק וטוב לו יש יצר הרע שהוא בעצם יצר הטוב (מה שנקרא בחב"ד "התהפכא").

לצדיק ורע לו יש יצר הרע שהוא מורדם, לא מתעורר אפילו כדי לעורר נסיון (מה שנקרא "אתכפיא").

 

בשני המקרים יצר הרע הוא עדיין בבחינת "טוב מאוד". כלומר שיש דרך להשתמש בו בשביל העליה.

נראה לי ביאור יפה כמו שכתבה @חיה רוז וכמו שמבואר בסידורו של שבת (אאל"ט כותב ע"פ) מהמעשה מרס"ג שאמר שהוא חוזר בתשובה על המצוות שלו (כלומר מצד עוצם גילוי הטוב, לא רק מצד סוג הלבוש כמו שכתב מישהו אחר פה).

 

ועדיין, כמו שאומרים ע"פ הסוד על אדם הראשון, שייך גם באדם שאין בו שום מציאות של עבירה שהוא "יציץ ויפגע" ואז ילביש בעצמו את היצר הרע.

איך זה יתכן שאחד כזה יבחר בפועל לעשות את זה? לא יודע כרגע להסביר. אבל פשוט שלאדם הראשון לא היה יצר הרע בכלל ולא הייתה נגיעה לרע בו ורק מצד הרצון שלו להתבונן בצד האחר הוא קיבל התלבשות של יצר הרע וכל מה שנלווה אליו.

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך