אם לא היה בעולם מושג כזה של שכר ועונש,עלה קטן
ולא היה גן עדן וגהינום,

האם הייתם מקיימים את הכל בדיוק כמו עכשיו?
לגמרי כן. אני חושבת שגם עכשיו זה לא שכר ועונש.9900

בסה"כ תוצאה ישירה... (וזה לגמרי שונה)

לא. מה לעשות ששכר ועונש מיישרים את האדם.חסדי הים
כןדי"מ

לא יודע כמה אני מאמין בקיימו של אלהים, קל וחומר בעולם הבא/ שכר ועונש.

ממש מתחשק לי להבין את המשנה הפילוסופית שלך פעםפסידונית
מוזמנת לשאולדי"מ


שאלתי פעם, לא זכור לי שעניתפסידונית

בגדול, הבנתי שהרעיון הוא חוסר רלוונטיות של שאלות כמו 'האם אלוקים קיים' או 'האם הוא נתן לנו את התורה', כי ערך המסורת לוקח אותן בסיבוב והצורך להגן עליה הוא הסיבה החשובה לשמירת המצוות.

בהנחה והבנתי אותך נכון, אשמח אם תסביר לי איך ערך שמירה על מסורת יכול לבדו להצדיק חיים של סבל איום עבור אנשים מסוימים (בעלי נטייה חד-מינית, לדוגמה) או למנוע מאדם להציל רכוש שעולה באש בשבת.

שלא לדבר על משמעות המושג 'מסורת'עוד סתם אחד
ועל התכנים הלא-נורמטיביים של אותה המסורת (כמו עצם האמונה בקיומו של אלהים...)
הוא לא.די"מ

ולכן אני תומך בכך שהומואים ולסביתו יהיו בזוגיות עם מי שהם נמשכים אליו.
לגבי הצלת רכוש, הפסד כספי נשמע לי בהחלט כמו מחיר ראוי.

בעיניך זו דת?פסידונית
או ערך נוסף בסט שלם שכולל למשל ערכים כמו שמירה על הסביבה או התנגדות לגזענות?
ערך נוסףדי"מ


אז אתה מגדיר את עצמך המסורתי?פסידונית
(סליחה על החפרנות, ואם לא נוח לך להגיב אפשר שלא. זה פשוט עניין שהייתי רוצה אותי להבין)
לא מגדיר את עצמידי"מ

במובנים מסויימים אני רואה את עצמי יותר קונסרבטיבי מאורתודקסי

"משנה פילוסופית"? נשמע מפוצץ...מה זה אומר במילים פשוטות?קצוי ארץ


https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%A1פסידונית


קישור בכותרת לא עובדקצוי ארץ

מה זה?

עושים העתק ואז הדבק, לשורת החיפוש בגוגל פסידונית


אני לוחץ על זה זה רק פותח לי את התגובה הריקה... איך מסמנים?קצוי ארץ


קצוי, אני לא תמיכה טכנית פסידונית

תבדוק מה זה משנה פילוסופית בגוגל, אם זה מטריד אותך.

בנוסף, את קרתגו יש להחריב.הגיגים בע"מ

אני חושב ש@פסידונית התכוונה דווקא ל- פילוסופיה – ויקיפדיה

וזה פשוט נקטע לה באמצע.

גם אני חושבת פסידונית
את פילוס הצלחתי להעתיק ולפתוח ולכן לא הבנתי אותך...קצוי ארץ


👍פסידונית
העיקר שכל הצדדים הבינו את הצדדים האחרים
בנוסף, את קרתגו יש להחריב.הגיגים בע"מ

יופי, לחשוב זה דבר מצוין. מאוד בריא למוח.

אז כדאי להוסיף קישור בתוך התגובה ולא בכותרת?קצוי ארץ


בנוסף, אתה קרתגו יש להחריב.הגיגים בע"מ

כנראה.

חבל מאודיוניס

שאתה חי בשקר כזה של כפירה

נאמר לדימיוניס


חחחדי"מ


לאהפואנטה
עבר עריכה על ידי הפואנטה בתאריך ג' באדר ב תשע"ט 18:52
כלומר, אם לא היה את המצוות, שמגלמות את רצון ה'.. כאילו רצון ה' היה כל דבר - אז כמובן שלא הייתי עושה מה שאני עושה עכשיו
לא יודעימ''ל
אני לא טוב בשאלות היפותטיות.
מה?עוד סתם אחד
זה מה שעושים במשך חצי מהזמן בלימוד תורה...
ואני אכן לא טוב בזהימ''ל
כמו כן, יש הבדל בין היפותטי לתיאורתי.
אולי אני שוגה בהגדרות אז אסביר את כוונתי:

תיאורתי - עקרון או מקרה אפשרי שלאו דווקא קרה במציאות אבל עלול להתרחש. למשל: חולדה שגררה חמץ מחדר לחדר או לולב של עיר הנידחת.

היפותטי - עקרון או מקרה דמיוני שלא קרה וככל הנראה לא יקרה אבל נועד להמחיש דילמה או רעיון. למשל: גט שנזרק באוויר ונשרף או בהמה טהורה שילדה בהמה טמאה.
עם אלו קצת קשה לי, בייחוד כשמדברים על שאלה רגשית (מניין לי איך הייתי מרגיש במציאות שאני לא מכיר?)

שאלות רבי ירמיה, למשל, הן על הגבול (סטיגידיש ).
מה?עוד סתם אחד
השאלות שאני הכי אוהב הן על שמנים עצומים שהשלכתם מגשר עשויה לעצור רכבת הדוהרת לעבר חמישה אנשים הכפותים לפסים...
'מתחביביי'פסידונית


נערךעוד סתם אחד
נערך
או שפשוט תגידעברי אנכי

שמה שעושים בלימוד תורה זה נכון תיאורתי

אבל שאלות מהסוג הזה משנות את כל כללי המשחק. הכל.

 

בשאלות של לולב בעיר נידחת יש לך כללים ולפיהם אתה צריך להבין מה הדין.

פה

משנים את הכללים

אין נורמה. אני אקסיומות והנחות יסוד.

אני לא חושב שזה כל כך שינוי כלליםעוד סתם אחד
הוו כעבדים המשמשין את הרב שלא על מנת לקבל פרס וזה. השאלה היא בסך הכל האם באמת אתה מצליח לממש את זה, או שבכל זאת, באיזשהו מקום, גם לשכר ולעונש יש מקום משמעותי בהכרעות שלך.
אוהו, זה כן שינוי כללים.אלעזר300

יש הבדל גדול בין דרך חיים שלא מעמידה את השכר מול העיניים כמטרה לבין עקירה שלו מתשתית העולם בכלל.

כרגע כןסמטאות
אני עושה דברים שאני מאמינה בהם
כן כןמתפצל"ש


הממ... באמת היפותטי מדי.אלעזר300

עולם ללא מושג הגמול היה נראה לגמרי אחרת. משתנה מהיסוד. אין לי מושג איך לדמיין אותו.

למיטב הבנתי התיאולוגית, מושג הגמול קשור בקשר הדוק עם מושג הבחירה. בעולם ללא גמול, שכנראה היה גם ללא בחירה, הייתי מקיים בדיוק מה שהאינסטינקטים שלי היו מובילים אותי לקיים, עד כדי כך שאני בספק אם ניתן לציין שם איזה "אני" שיוכל לענות לשאלה שלך.

 

זה לא המגרש היחיד של התופעה הזאת: כשאתה לוקח מרכיב מתוך מערכת, היא עשויה להשתנות באופן דרסטי מהצפוי.

אני חייב להודות שלא הבנתיעוד סתם אחד
איך גמול קשור לבחירה. אולי זה קשור ל*הוגנות* ביחס לבחירה שלי, אבל די לא קשה לדמיין עולם שבו בני האדם בוחרים מה לעשות, אפילו יש מושג כלשהו של 'טוב' שהם אמורים באופן עקרוני לבחור לעשות אותו, ובתכל'ס אין תוצאה ממשית קורלטיבית למעשיהם. יש אפילו כאלו הטוענים שככה זה בפועל... ועדיין אין כאן שום הכחשה של מושג הבחירה כשלעצמו, ויש הכרה ברורה לגמרי ברדידות של הפועל מתוך אינסטינקט בלבד ללא מחשבה והפעלת כוח רצון.
רוצה להגיד כן אבל לא בטוח... סיבכתקצוי ארץ


אני גם עכשיו לא מקיים את הכלהבל הבלים
אגב גם אם יש גיהנום לא בטוח שכדאי להימנע מעבירות
כן.אוויל מחריש
עבר עריכה על ידי אוויל מחריש בתאריך ד' באדר ב תשע"ט 22:04
לפחות ברצון זו התשובה, ותשובה קדמה לעולם אז בעזרת ה׳ נגיע למעלות גבוהות כמה שיותר...
כןלהשתמח
נראה לי היום רוב האנשים מקיימים מצוות לא בשביל לקבל/ לא לקבל גמול. ממילא ברמה הפרטית הגמול הוא בעוה"ב שלדעתי בעיני רוב האנשים זה נורא רחוק ומופשט... נראה לי אנשים מקיימים או מתוך מסורת והרגל, או מתוך מקום של חיבור ואמונה שקיום המצוות מקדש שם שמיים בעולם, או הופך אותי ואת החברה ליותר טובים. מכאן גם נובעת התופעה שהרבה אנשים לא מקפידים על מה ש" לא מתחברים אליו"- לדעתי זאת הוכחה שהרבה אנשים יותר חושבים על חיבור והזדהות מאשר על גמול. בנוסף, לאנשים אידיאליסטיים זה נשמע איגואיסטי לעבוד בעיקר בשביל השכר והעונש של עצמי.
מצד שני, ממה ששמעתי על העבר, נשמע שפעם אנשים הרבה יותר קיימו מתוך מחשבה על גמול- כך שאם לא היה את העניין הזה של שכר ועונש אף פעם, כל העולם כנראה היה נראה מאוד שונה היום...
בשלב שאני נמצא בו עכשיונאור97
אני כבר לא חושב על שכר ועונש, לא פה ולא בעוה"ב, אם כבר יותר בכיוון של לעשות את רצון ה' כי אני מרגיש חיבור אליו. לכן התשובה לשאלה היא כן.

אבל גם מעבר לזה, אני חושב ששכר ועונש או רצון ה' הם רק המסגרת. צריך לבחור במצוות כי הן טובות ומשפרות אותנו בפני עצמן. וזה לא רק לגבי המצוות המוסריות באופן מובהק אלא לגבי כל המצוות.
פשוט בלעדי המסגרת לא היה לנו כ"כ כח לקיים את כל המצוות כי התועלת לא נראית לנו חשובה כ"כ לעומת ההפסד. כמו שלפעמים צריך להכריח ילד ללכת לבי"ס.

ולמה התועלת לא נראית לנו חשובה כ"כ? הרי לדוג' רוב עשרת הדברות וכן שבע מצוות בני נח הן הגיוניות על כל האנושות כמעט, וגם כשהם נופלים בהם זה מגיע מתאווה ולא מאי הסכמה עם אמיתותן, אז במה שונות שאר תריג המצוות?

ההבדל הוא ששאר המצוות הן בדקויות. להיזהר מאשת איש הרבה יותר קל ומרגיש לנו נכון מאשר לשמור את העיניים. למרות שיש בין שני האיסורים הרבה דמיון.

אבל הקב"ה דורש מעמ"י יותר. להיות מוסרי וטוב גם בדקויות הקטנות. כמו גינוני מלכות דקדקניים של בני מלכים. וזו בעצם המטרה של הרבה מצוות "קטנות" שנראות לנו לא מהותיות. ואנחנו לא כ"כ רוצים את זה. מעדיפים להיות פשוטים (וחטאי בנ"י בתנך הם תמיד ברצונם להיות כגויים. לא גרועים יותר). וכאן הטעות שלנו. אנחנו צריכים להרגיש שזה האחריות והתפקיד שלנו כי עלינו מוטל להיות ברמה גבוהה כדי להביא את כל העולם למקום הנכון. כמו אח בכור.

לכן לדוגמא:
איסור בשר וחלב- חינוך נגד מידת התאווה ומידת האכזריות (לאכול יחד אותו ואת התוצר שלו. בדומה למשפט "אם אתה אוכל חזיר לפחות אל תלקק את האצבעות אח"כ"). למרות שזה רק בדקות שלהן.
כלאיים- ערבוב של מינים ויצירת דבר חדש מסמל "חוסר השלמה" עם בריאתו של הבורא, נסיון לעקוף אותה (בניגוד לתיקון העולם שאותו הבורא רוצה דווקא, לאחר שהתקלקל בחטא אדם הראשון. כמו יצירת מחרשה פעם או קומביין בזמננו).
לא תתורו- האיסור להסתכל ע"מ ליהנות. לא רק כדי לא ליפול למעשה אסור או כדי לשמור אמונים אלא גם כדי לא להפוך אותנו לאנשים שהחיצוניות עיקר אצלם. בניגוד לאשתו של האדם ששם זה הנאה מהחיצוניות של אשה שיש לו גם קשר נפשי איתה.
פדיון פטר חמור- להזכיר ולהחדיר בנו את העניין של יציאת מצרים על כל משמעויותיו- אנחנו עם מיוחד עם קשר מיוחד לה'. והחדרת מסרים היא לא רק דרך שכל אלא גם דרך מעשה. ופעם כשהיו משתמשים בבע"ח כמו במכוניות היום זה היה מעשה מאוד מעורר וחודר.
וכן, הערך של חיים של בע"ח נדחה מפני הערך של החדרת אמונה. לא פחות מאשר זה שהוא נדחה כי האדם רוצה לאכול בע"ח.

כל הדברים האלה ועוד הם "לפנים משורת הדין" אבל הקב"ה חייב אותנו בהם. וגם נתן לנו כוחות לקיים אותם. ומי שקשה לו יחשוב על שכר ועונש וכו' אבל ודאי שזו לא המטרה.
בעיקרון אומר שלאיהודי אמיתי!

אך ודאי לי שהייתי מתחרט על הרבה דברים שהייתי עושה למפרע...

 

התורה זה פשוט יופי! מתפלפל

אפילו על הכל.יהודי אמיתי!

חתום.

בלי אפילו.יהודי אמיתי!אחרונה


במה לעבוד ומה אפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה?צע

כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.

נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..


ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..


אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..

(לא עשיתי במלחמה..)


האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?


במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..


רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..


בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃


תודה רבה..

אולי משלוחים? ראיתי מלא שעושיםזיויק
והכי חשוב להתמקצע במה שאתה טוב
עבודה היא ברכה בלי קשר לתוכן שלהמשה

מה הכישרון הטבעי שלך? מה למדת?

סיימתי לימודי ראיית חשבון ב"ה.צעאחרונה
האם אחרי שמחת תורה התשפ"ד הפכתם לאנשים טובים יותר?זיויק

או שנשארתם אותו הדבר?

ומה המשמעות למה שעברתם? או שלא עברתם..

לצערי לא. אותו בן אדם.צעאחרונה
דברים שאני עושה לפעמים/משה

יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.

 

מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע .

 

ערוץ 7 הפורומים - Whatsapp

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוג

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

לא נוראנחלתאחרונה

כיף להיות במיטה עם אבא ואמא!  לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק

והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון

לילד.  אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאר
הפך היהדותזיויק
הפך הפסיכולוגיהקעלעברימבאר
מידות בסיסיות בנפש אי אפשר, אבל אפשר לנתב אותןקעלעברימבאר
למקומות אחרים בשבירת הרגלים. כדוגנת מי שזולד במזל מאדים בגמרא
יש לנו ש"ס שלם לצטטצדיק יסוד עלום
פוק חזי
איפה בשס?קעלעברימבאר
אנשים נשארים אותו הדבר,צדיק יסוד עלום

בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים

הרצון להשתנות תמיד מתבדה

המציאות סותרת את דבריך. אבל מביןקעלעברימבאר
ללבך❤️
נדבר עוד כמה שנים בפורום גרושים גרושותצדיק יסוד עלום
אל תדאג יהיה טוב❤️🙂קעלעברימבאראחרונה

אולי יעניין אותך