שרשור רעיונות לויכוחים (למשועממים בלבד):דמעה שקופה

1. מי הנער שעל הכריכה של "מהללאל". -מההלאל / הנסיך מיכאל / תמציאו רעיונות בעצמכם. (אפשר לריב על זה שעות, מניסיון.)

2. שאלת השאלות: מה עדיף, ארטיק אבטיח של שטראוס או ארטיח של נסטלה.

3. הפנים של ביבי לא סימטריות. (אין לי מושג מה יש לדבר על זה, אבל לא משנה.)

4. איזה שם יותר יפה -אבנר או שרגא. (שרגא זה נר למי שלא יודע.)

5. תהיה פה ריבונות!!! (יאללה חפרתם, אין עוד דברים בעולם?)

6. דוריטוס של עלית. אחד הנושאים המעניינים. (חמוץ מתוק הכי טעים)

ובכללי דברו על אוכל.

7. איפה הכי שווה לגור. (רמז -לא בבאר שבע.)

8. איזה מורה מעצבנת יש לי, 50 עמודים שיעורי בית. בוכה מזדהים איתך.

9. מה הראשי תיבות של חב"ם.(ששש, האמת שגם לי אין מושג.)

אם למישהו יש עוד רעיונות שיכתוב.דמעה שקופה


רעיונות עמוקים מאוד...נועה גבריאל
ברור, השקעתי בזה השרשור למעלה מ 1:57 .דמעה שקופה


חחחח🤦‍♀️🤦‍♀️😅נועה גבריאל
רעיונות?קולמוס הנפש.

חסידות חב''ד

הציונות

הרעיון של ''אתחלתא דגאולה''

דרך אגב, מה זה משנה אם זה מהללאל או מיכאל?קולמוס הנפש.

הם נראים אותו דבר..

נושאים מאוד מעסיקים , למעט חב"ד..מגובלת-


את חושבת שלמעט חב''ד..קולמוס הנפש.

פשוט לא היית פה לפני (לפני כמה זמן? משהו זוכר את הויכוח ההוא?) בקיצור.. לפני זמן מסויים היה פה ויכוח לוהט וחם על הענייונים..

הייתי קראתי...מגובלת-

פשוט אותי...

אוקי עוד רעיונותחסרת טאקט

מה יותר מפחיד אריה או גו'ק?(ברור שגו'ק ) לא שפעם נפגשתי עם אריה כן...)

איפה עדיף לקנות?- אושר עד או רמי לוי?

איזה גלידה הכי טעימה ריבת חלב או תות לימון?ריבת חלב קללללללללללל

יש בחירה חופשית בעולם???(אין)

יש סרטים וספרים שמקלקלים את הנפש! ולמרות זאת אני רואה אותם חושב)

איזה מעשה של אדם יגרום לך לקום ולהתנפל עליו? שאחים שלי שואבים את הנזלת בזמן שיש טישו לידם)

 

 

אצלנו בעיר אין לא אושר עד ולא רמי לוי דמעה שקופה


וליהודי כן יש בחירה חופשית.דמעה שקופה


אבל ה' יודע מה אתה עתיד לעשות בכל רגעחסרת טאקט


נכון. אני גם יכולה להסביר לך איך זה הגיוני.דמעה שקופה


נו אז עדיין יש לנו בחירה חופשית?חסרת טאקט


כן. הסבר:דמעה שקופה

נניח שאני רוצה לתת לך גלידה, ואני יודעת שהטעם שאת הכי אוהבת זה תות לימון.

אני באה אליך ומציעה לך לבחור. או שאת מעדיפה תות לימון, או שאת מעדיפה פיסטוק.

אני מכירה אותך. אני יודעת שאת תבחרי תות לימון. אבל כל זה לא סותר את זה שיש כאן בחירה.

את בחרת עכשיו תות לימון. אני ידעתי לפני זה שתבחרי תות לימון. אבל את עדין בחרת.

ההסבר עזר?דמעה שקופה


לא חושב שזה התשובה, כי אם בסוף היא היתההחיים תותים????

בוחרת פיסטוק אז את נכשלת, ואצל אלוקים לא שייך כישלון....

אבל אני יודעת שהיא לא אוהבת פיסטוק.דמעה שקופה


אבל אתה צודק. ההסבר לא מדויק 100%.דמעה שקופה


זו שאלה מוכרת ויש לה שלש תשובות...החיים תותים????

1)אין באמת בחירה חופשית. 2) ה' כביכול לא יודע מה שיהיה וזה לא חסרון.

3)התשובה שמקובלת והכי אמיתית כנראה שהמושג "ידיעה" לא באמת שייך באלוהים, ולכן השאלה הזו בכלל לא נכונה כי ה' לא צפוץ בשום מגבלה ומושג שכלי...

וואלה הבאתם אותי לנקודת חשיבה אחרת..חסרת טאקט


ברור שהקב"ה יודע חלק ממה שיהיהנועה גבריאל
"הכל בידי שמיים חוץ מיראת שמיים"-
הכל בידי שמיים=כל הגורמים הטבעים שיש בעולם,נגיד אם ירד גשם,אם חס ושלום יהיה פיגוע,אם אדם יהיה גבוה או נמוך וכו וכו.
יראת שמיים=המעשים של האדם.
יש גם דעות שאומרות שהקב"ה יודע מה יהיה למעשה וזה לא מונע מהאדם לעשות בחירה אמיתית בחיי היומיום,כי כמו שאנחנו לא יכולים להבין את המהלכים של הקב"ה ככה אנחנו גם לא יכולים להבין איך למעשה הוא יודע מה אנחנו נבחר לפני שנבחר,ולמרות זאת יש לנו בחירה חופשית.
הוא יודע *כל* מה שיהיה.הָיוֹ הָיָה

אם יהיה לי כח אכתוב כאן את התירוץ לשאלה זו...

אבל על כל פנים זוהי אמונת ישראל, ואבוי לכופר בה!

ברור שהוא יודע מה שיקרה אבלנועה גבריאל
יש דברים שנתונים לבחירתו החופשית של האדם,אם להיות צדיק או רשע וכו וכו.האמת קראתי על זה הרבה מאמרים של רבנים...
בחירה חפשית, זה אומר שהוא לא מכריע, לא שהוא לא יודע..הָיוֹ הָיָה


איך זה מסתדר בדיוק?!נועה גבריאל
הקב"ה יודע בסופו של דבר מה נבחר טבל זה נתון עדיין לבחירה שלנו כמו שכתבתי בתגובה הראשונה,ויש דברים שהם בשליטתנו ויש לנו בחירה עליהם למרות שה' יודע מה נבחר. אגב,לא כל מי שאומר דעה שקצת שונה משלך זה אומר שהוא כופר...
אשתדל להסביר:הָיוֹ הָיָה

ראשית, בואו ונדייק את הבעיה, הבעיה היא לא "אם הוא יודע איך אני בוחר", כי אני לא רואה כאן שום בעיה...

הבעיה היא "אם אני בוחר -איך הוא יודע".

שאלת הבחירה עצמה נידונה רבות, מהיבטים פילוסופים שונים, ואיננה חלק מסוגייתינו.

אנו יוצאים מנקודת הנחה שנמצא בכל החקירות ההן - שהתאמת שיש לאדם בחירה. נידון לא קשור כלל לנקודת מבט אמונית, אלא פילוסופית גרידא.

כעת אנו שואלים את עצמינו - מאחר ונתברר שאנו יכולים לבחור כפי רצוננו -כיצד יתכן ש"הבורא ית"ש יודע כל מה שעתיד להיות" כלשון הרמב"ם.

וכאן עלינו להקדים הקדמה קצרה, שע"פ המבואר בקדמונים, וכיום- אנו רואים גודל חכמת התורה לאחר שאיינשטיין גילה זאת ג"כ ב"תורת היחסות", הזמן הוא בריאה לעצמה, דהיינו, הזמן זה לא "פשוט כי עובר" אלא יש מציאות שנקראת זמן, והיא החולפת על פנינו. 

איינשטיין הלא הוכיח את היכולת להאט את מעבר הזמן, או להאיץ אותו.

לא אכנס כאן לאיך יכול להיות דבר זה, כי זה מורכב מאוד בכתב, אבל מי שמעוניין -מוזמן ללמוד את תורת היחסות (הפרטית).

ודבר זה, כמובן, עם כל שאר הבריאה כולה, נברא בששת ימי בראשית ע"י הקב"ה.

והיות והקב"ה עצמו, איננו מוגבל לשום פרט מהבריאה - והוא למעלה מן הזמן, ולמעלה מן המקום, הרי שלפני גלוי הזמן שלהבא - כאילו הוא כעת!! וממילא אין כאן שום שאלה, הוא פשוט רואה עכשיו, את מה שאני אבחר אח"כ, וכמו שאין שום שאלה איך כשאני רואה את חבירי בוחר משהו אני יודע מה הוא בחר, כי הלא ראיתי את בחירתו, כך ה' -רואה את הבחירה העתידית.

כן, אני יודע שזה קשה להכיל את זה, אבל זה לא יותר קשה מכך שה' לא מוגבל במקום! למה על זה לא מתלוננים? כי מבינים שה' הוא מעל כל מגבלות הטבע - ובכן - אותו הדבר בדיוק, אף כאן!!!

 

(@נועה גבריאל, לא אמרתי שכל מי שחושב אחרת ממני הוא כופר, אבל מה אעשה ועניין זה של ידיעת הבורא הוא מי"ג העיקרים שפסק עליהם הרמב"ם שמי שאינו מאמין בהם הוא כופר? ו-כן, אני יודע שיש ראשונים שחלקו עליו, אבל אני לא צריך לספר לכם שההלכה התקבלה כמותו, וכמו שבהלכות שבת או בשר וחלב אף אחד לא יחפש לי דעות שונות בראשונים שלא נפסקו להלכה - אותו דבר בנידון דנן.)

 

 

הועלתי למישהו?

תגובה יפה.. הבהירה אצלי את העניין ביתר בהירות.. תודה!קולמוס הנפש.

דרך אגב, בדיוק אני שומע שיעורים על התניא, פרקים מ''ב-מ''ג, ואדמוה''ז מסביר שם בצורה נפלאה איך ובאיזה אופן הקב''ה יודע את כל מה שקורה עם הנבראים, ואיך יודע בעצם את הנבראים עצמם וכו', מומלץ!!

ויובן יותר ע''פ מה שכתוב בשער הייחוד והאמונה.

אני חושבת שכןנועה גבריאל
עכשיו הסברת את עצמך בצורה יותר נכונה ומובנת...ואני מסכימה עם דברך,אך יש עדיין רבנים שאמרו שהידיעה של הקב"ה חלקית אם בכלל(כמו שמישו כאן הזכיר,למרות שלא שמעתי על זה כלל,וגם לא נשמע לי ככ הגיוני שהקב"ה לא יודע מה יקרה ומה נבחר).
נראלי שהזכירו לגבי הבחירה, לא לגבי הידיעה. אני טועה?הָיוֹ הָיָה


אה עכשיו ראיתי, לא מכיר ואין שם מקור, אז אין לי מה לעשות בזההָיוֹ הָיָה


כן אבל הבחירה מתקשר לידיעהנועה גבריאל
למה? נניח שאין בחירה, איך זה אומר שהוא לא יודע?הָיוֹ הָיָה

זה הפוך, כמו שאשלו פה, ולשם כך נזקקתי להסביר.

לאנועה גבריאל
עלתה פה השאחה למעשה איך יכול להיות שיש לנו בחירה אם הקב"ה יודע מה נבחר.ולכן בחירה מתקשרת לידיעה,לא מסובך
כן, אבל לכיוון ההפוך... שימי לב..הָיוֹ הָיָה

שאם יש גם בחירה וגם ידיעה זה אמור להיות בעיה.

אבל אם יש מקור שאין בחירה - לא מפיקים מזה שום מידע לגבי קיומה או אי קיומה של ידיעה.

עפי איזה רב אתה אומר זאת?נועה גבריאל
חשבון לוגי פשוט,הָיוֹ הָיָה

אני ממש לא מבין את כוונתך.

זה שישנו העיקר של השגחת ה'hartkebhdxcrd

ושיודע מעשינו, זה לא אומר שכל חכם צריך להסכים באופן מלא עם זה, ואם לא הוא יהיה כופר. ההלכה לא כמו הרמב"ם באופן גורף ואבסולוטי (אלא אם כן אתה תימני ) בשום דבר. יש באמת הרבה פעמים שפוסקים כמותו, אבל ללכת כמו ראשון אחד בכל דבר זה לא הכי נכון (לא אומר זאת על דעתי).

וכמו שיש פסיקה בהלכה, ככה גם יש באמונה והגות. ולא מוכרח שהלכה כמו הרמב"ם. באמת ע"י נהג לשיר את יגדל אלוהים חי וכו' כל ליל שבת, אבל זה לא אומר שלהלכה זה התקבל באופן מוחלט.

מ"מ, הרמב"ם עצמו לא הגדיר את דעתו בפירוש שה' יודע את  כ ל  מה שיהיה וכל מה שהאדם יעשה, אלא:

'והיסוד העשירי, כי הוא יתעלה יודע מעשיהם של בני אדם, ואינו מַעְלִים עֵינוֹ מהם. לא כדעת מי שאמר "עָזַב יְיָ אֶת הָאָרֶץ" (יחזקאל ח יב), אלא כמו שנאמר (ירמיה לב יט): "גְּדֹל הָעֵצָה וְרַב הָעֲלִילִיָּה אֲשֶׁר עֵינֶיךָ פְקֻחוֹת עַל כָּל דַּרְכֵי בְּנֵי אָדָם". ואמר (בראשית ו ה): "וַיַּרְא יְיָ כִּי רַבָּה רָעַת הָאָדָם בָּאָרֶץ". ונאמר (שם יח כ): "זַעֲקַת סְדֹם וַעֲמֹרָה כִּי רָבָּה". זהו מורה על היסוד העשירי הזה.'

הוא משגיח - לא מעלים עינו. ויודע מעשיהם - נגד הטענה שה' לא עזב את הארץ. לא אומר שהרמב"ם אומר שאין בחירה או שאין ידיעה באופן גורף, אבל לכאורה הוא לא כתב כאן שיודע כל מה שיהיה על האדם לכל הדורות.

...הָיוֹ הָיָה

אני כמובן לא פוסק כמו הרמב"ם בכל דבר, אבל בנושא זה אכן הוכרעה הלכה בכלל ישראל כמותו, (ולא רק בשירת היגדל...) רוב מוחלט של שומרי המצוות היום (חוץ ממיכי אברהם ודומיו) לא ישתו יין שנגע בו מי שכופר באחד העיקרים לפי הרמב"ם.

לגבי האם זה מה שהוא סבר - אכן אתה מעיר דבר שלא שמתי לב אליו, משום מה כן מקובל תמיד שהרמב"ם סובר שהידיעה היא מעיקרי האמונה. למרות שלפי מה שאתה אומר כעת נמצא שזה רק מה שפסק להל' ביד, ולא לעיקר מעיקרינו. אעיין בזה בל"נ.

המממ... הגדרה נחמדהhartkebhdxcrd

מעניין לדעת שאחד מחכמי הראשונים, רבי חסדאי קרשקש, שהיה גם גדול בהלכה (יש לו ספר על מס' כתובות) וגם במחשבה (או פילוסופיה, לבחירתך), טען שאין בחירה חופשית.

טוב לדעת שהוא כופר.

מסור נא לו זאת.

נראה לי שחלה טעות בהבנת דבריו של נשמה כללית..קולמוס הנפש.

 

למרות שמשמע מתגובתו שהוא סובר שליהודי יש בחירה חופשית (שזו נראה לי הדעה הכי רווחת)

אבל את המילים ''זו כפירה'', הוא לא כיוון למי שאומר שאין בחירה חופשית, אלא למי שאומר שה' לא יודע מה יקרה..

(נשמה כללית, תקן אותי אם אני טועה)

ושוב ההמלצה הקבועה.. לפני שאתם יוצאים בחרב ובחנית (או בכל כלי אחר) נגד תגובה של משהו, תחשבו שוב האם מה שהבנתם, זה באמת מה שהוא כתב..

צודקhartkebhdxcrd

אבל 'הבה ונשאל את פי הנער'.

מה הוא עצמו אומר ומהי כוונת המשורר?

כמובן, כמו שכתב מההלאל, הרי אלו מילותי המדוייקות שם!הָיוֹ הָיָה


גם מי שאומר שה' לא יודע מה יקרה הוא לא כופר...החיים תותים????

אחד הראשונים כתב את זה,  99% שזה הרלב"ג, אם לא- זה ראשון אחר...

אני לא כתבתי לו את זה, בגלל שיש לו על מי לסמוך כשהוא קוראהחיים תותים????

לזה "כפירה" כי האברבנאל(כמדומני) כותב לו על זה שזה כפירה...

הרמב"ם פוסק שזה כפירה...הָיוֹ הָיָה


נראה ליטונה(לא דג)

שגם אם ה' יודע מה תבחרי,

את לא יודעת- ולכן בחירתך היא חופשית לחלוטין.

הוא יודע אבל הוא נותן לך לבחור.

(אם לא היה בחירה החיים היו משעממים למדי...)

את צודקת. (לפחות לדעתי.)דמעה שקופה


אוקי החלפת נושא:: דוריטוס חמוץ חריף הכי טעים!!חסרת טאקט


ללא ספקקרובה
אוקי בואו נטיל את הפצצה:חסרת טאקט

עם יוגורט זה גם ממש טעים!!

איכס יוגורט זה מגעילקרובה
תשמרי את הפצצהקרובה
אוקי נשמה למה ישר לשלול זה שאת לא אוהבת זה לא אומר כלום!חסרת טאקט

תתני הזדמנות לאנשיםפטיש

טוב. שיבדקו ויגידו לנו מענייןקרובה
סתם דברים שעולים לי ראש...שלמה....

2. גלידות פלדמן

3. זה בגלל הקמטים והאיפור

4. ברור שרגא

5. מי יודע כמה ריבוניות היו לאורך ההיסטוריה? (עלו הרגע 8 בראש) ומה יצא מזה כלום! עד שתגיע הגאולה זה לא יעזור כלום בין כה וכה זה בערך אותו דבר (יהיה פיגועים + 20,000 ערבים עם כחולה)

6. טבעי

7. כפר חב"ד... כפר חב"ד... (לא גר שם עכשיו)

8. את שיעורי הבית ביטלנו מזמן...

9. חבלי משיח... (חב"מ)

 

 

 

אוי, על כאלה ראשי תיבות לא חשבתי. נ.ב. לאף אדם בעולם איןדמעה שקופה

פרצוף סימטרי

אגב, כל מי שלא יודע מה זה חב"ם מוזמן לראות את יום צ"ה ע"ז.דמעה שקופה


מתנצלת מראש מכל האנשים שלא אוהבים ר"ת דמעה שקופה


ההתנצלות מתקבלת.אחד ששורד


חב''םםםםםםםםםםםםםםםאמרלד

חרוז בועט מועך

חיוך= בוקר מושלם

חביתה בלתי מזוהה

(וכל  חפץ... )

חבילת במבה מלוחה

חתיכת בריון מסריחהמום

חוסר בטאקט מינימלי

חיוך= בוקר מושלם

חילוץ בחורה מהמראה!!!!!!!!!!!!!!!!!

         ואחר כך-

     נו ---חלאס בואי מהרננה-בננה

כישרון, את מזכירה לי את ראשי התיבות של אבן:דמעה שקופה

אשר בן נפתלי.

אבי בוכוויץ נוחר.

אהפצ'י בלי נזלת.

אליהו בוא, נסיך.

אני ביבי נתניהו.

(היה עוד כמה ואני לא זוכרת.)

דייי זה גדולאמרלד

 ובובה אני בת...

(איך מוחקים הודעה?... )

אה, לא נורא לשנות?דמעה שקופה


שיניתי ללשון נקבה דמעה שקופה


חחחח אין עלייך.אמרלד


אני ומהללאל דיברנו על אורו ואף אחד לא הבין מה זה דמעה שקופה


למי ששאל מה זה חב"ם:דמעה שקופה
נשלח לי בטעות סוריאמרלד

---------------------------

ראשי תיבות חב"ם:טונה(לא דג)

חיים באמת מתוקים

חסה בלי מלח

חלומות בלי משמעות

חב"ם.דמעה שקופה

חנה בולעת מרק.

עוד ר"ת לחב"ם:דמעה שקופה

חופשה ללא מענק.

(כי חל"ת זה משומש מדי. )

נ.ב. חל"ת ר"ת של חלאס לפתוח ת'מקרר.

מהללאל לא מיכאלטונה(לא דג)

הצבע של העיניים

זאת בדיוק הנקודה. רבנו מה צבע העיניים של הנער על הכריכה.דמעה שקופה


ברור כחוללללטונה(לא דג)


לי זה היה נראה אפור דווקא.דמעה שקופה


יש לך אלף הודעות בפורוםטונה(לא דג)

אל תעני לי תבדקיקורץ

מגניב!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!דמעה שקופה


בדקתי אם את בן או בתטונה(לא דג)

חושף שינייםחושף שינייםחושף שיניים

כן. זה חשוב. דמעה שקופה


אני בדקתי שוב ערערת לי את הביטחוןטונה(לא דג)

זה כחוללל

אני בדקתי לפני 40 דקות.דמעה שקופה


בדקתי שוב הרגע. אפור.דמעה שקופה


יופי. מצאנו נושא להתווכח עליו.דמעה שקופה


חוזר על עצמו....טונה(לא דג)

זה יותר תכלת מכחול אבל זה לא אפור

זה תכלת - אפור. לא כחול.דמעה שקופה


אני רואה תכלת כחול. לא אפורטונה(לא דג)

צריך לשאול את מיה קינן.

זה ממש משמעותי!

את מהללאל אני אוהבת את מיכאל פחות....

יואו גם אני. אני פשוט אוהבת את מהללאל. (מיכאל לא פחות, פשוטדמעה שקופה

מהללאל יותר.)

הכי אוהבת את אונמר! אין עליה!טונה(לא דג)

וגם שלוואן ואלרון....

 

אונמר.. במיוחד בתור ילדה.. מתוקה.קולמוס הנפש.


שובבה וחכמה בוגרת וילדותית באותו זמןטונה(לא דג)

יש לה קסם......

אבל אין על מהללו.דמעה שקופה


אגב, אני יודעת מי הנער שעל הכריכה.דמעה שקופה


היא ענתה לך?קולמוס הנפש.


בסוף זה הבן שלה בכללקולמוס הנפש.


בקיצער, צריך דחוף לשאול אותה.דמעה שקופה


יש לך את המספר שלה?טונה(לא דג)

קורץ קורץ

אני יכולה להשיג. אני מכירה את שכנה שלה.דמעה שקופה


חחחחח היא תחשוב שמישהו השתבשטונה(לא דג)


יש לה סיבה טובה לחשוב ככה.דמעה שקופה


זה השעה עשתה לי את זהטונה(לא דג)


אבל תכלס'טונה(לא דג)

לספר קוראים מהללאל.

מסופר בעיקר עליו.

למה שזה יהיה מיכאל???

יש לי את המייל שלה. אני אשאל אותה.דמעה שקופה


רציני?טונה(לא דג)

תעדכני זה ממש מסקרן אותי!!

..טונה(לא דג)

איך עושים סמיילי בכותרת? (יש כזו אפשרות?)

ויש כזה של לייק באגודל?

לא מצאתי...

 

בקישור הזה יש הסבר על הסמיילים. (תפתחי.)דמעה שקופה
אם אתה בווינדוס 10המלך 1

1)כפתור התחל + ץ 👍

2) קליק ימני דבר ראשון

ענתה לך?טונה(לא דג)


עוד לא... מחכה.דמעה שקופה


טוב, לכל מי ששאל אם זה הנסיך מיכאל או מהללאל. אז ככה:דמעה שקופה

(נכון שכולם פתחו את זה עכשיו בגלל הכותרת... מוציא לשון)

העיניים לא באותו צבע. תבדקו.

עין ימין בצבע אפור עין שמאל בצבע כחול.

זה מה שהיא אמרה לך? או מה שבדקת?קולמוס הנפש.


שאלתי מלא בנות.דמעה שקופה


לא מספיק אמין...... ודרך אגב,טונה(לא דג)

אצלנו טענו שזה בת וציירו לה שפם

זה מה שכולן ענו לי. בדקתי וזה נכון.דמעה שקופה


זאת אמא שלה שמציירת לה את הכריכות.דמעה שקופה


אמא שלה מעצבתטונה(לא דג)

לא מציירת! היא לקחה גיבובי תמונות וחיברה...

(לא מתה על העיצוב של זה)

גם וגם. היא גם ציירת. זה נכון זה שפה היא לקחה תמונות.דמעה שקופה


תסלחי לי אבלטונה(לא דג)

לדעתי היא ממש לא טובה בתחום

גם אני חושבת ככה. זה בסדר.דמעה שקופה


אדמה פראית למשלטונה(לא דג)

פי מליוןןןןן

(וזה אחותה) וגם אחד מאלף המהדורה המחודשת.

עכשיו נגלה שעבדת עלינו..(קולמוס הנפש.

הספר של מהללאל שלי בארץ.. כשאני אגיע לשם, אם אזכור.. אבדוק

שלי כאן. מאחורי.דמעה שקופה


עכשיו תטוס לארץ רק בשביל לבדוק...דמעה שקופה


לא רואים כאן מספיק טוב את העינייםדמעה שקופה


בטח שרואיםטונה(לא דג)

תגדילי.

ויש לידי גם את הספר....

האמת? ישבזה משהו שזה עין עין....

אבל קשה לי להאמין...........

אני לא ראיתי פה טוב.דמעה שקופה


הייתי צריכה את הספר לידי.דמעה שקופה


ככה מיה אמרה לך????טונה(לא דג)


מי פה קרא "חומות של נייר" מיה קינן?דמעה שקופה

נכון שזה ספר מזעזע?

איכסטונה(לא דג)

שונאת אותו.

היחיד מהספרים שלה שאני ממש שונאת.......

אני בכללי לא אוהבת ספרים שהדמויות המרכזיות בהם הן בנות.דמעה שקופה


מיה מבינה בעיקר בבנים מה לעשות?טונה(לא דג)


זה לא רק היא. יש עוד סופרות שהגיבורים שלהן הם בנים. (אני לאדמעה שקופה

יודעת אם זה נקרא כי היא לא מוציאה אותם, אבל גם אחותי כותבת ספרים שהגיבורים שם הם רק בנים ולנשים יש תפקיד קטן.)

ככה זה אנחנו משעממות טונה(לא דג)


אתם באמת משעממות..קולמוס הנפש.


וגם זה:הָיוֹ הָיָה

ראשי תיבות של חב"ם-

"חברים, בנות משעממות!!.

 

רק אל תעלבו לי עכשיו...

חברות! בנים משעממים קרובה
אחד - אפס לטובתך...הָיוֹ הָיָה


אתן, לא אתם.דמעה שקופה


(זה לא שזה באמת חשוב לי, פשוט מחר יש מבחן מסכם בלשון.)דמעה שקופה


חב"ם = חיה בת מושקא, חור בגרב מימין, חשבון בתוך מתמטיקה.דמעה שקופה

למישהו יש עוד רעיונות?

חובת בדיקת מזוזותקרובה
חייבת בחור מושלם קרובה
חניה בקניון מעלותדמעה שקופה


חיה בתוך מערהדמעה שקופה


חיים בסרט ממשקרובה
חפירות בלי מטרהקרובה
חפרתי בור מצוקדמעה שקופה


חושבת ברור מאודדמעה שקופה


חור בשן ממולחסרת טאקט


חברה במצב מזעזעחסרת טאקט


יפהההאמרלד


חוזרת בתשובה מחרדמעה שקופה


חתן בל"ח מאודדמעה שקופה


חברה בלתי מגניבהדמעה שקופה


חייל באמצע מריבהדמעה שקופה


וואו קרובה ודמטרי אלופותתת!!!!!!!!!!אמרלד

-חפרנית במשרה מלאה

חפלות בלי מורה

חיבוק בלי מגע

חולה בתוך משאית

ח''כ בלי מעון...

חרקים ברצפה מלוכלכת

 

חייבת בחור מושלםאמרלד


חומץ בתוך מקררדמעה שקופה


חתול בורח מעכברדמעה שקופה


חתול בתוך מגירהאמרלד


חזן באמצע מעריבדמעה שקופה


חלב בתוך מבחנהאמרלד


חדגונית בין מסטוליםאמרלד


לא להזכיר לי ביולוגיהדמעה שקופה


לא להזכיר לי עכברים!אמרלד

אהממממ תביאי עוד ר''ת? פליזזז

עודקרובה

חקירה בלי מחשבון

חרב בלי מגן

חרוז בעל משמעות

חברי בוגר ממני

 

חוט ברזל מלופףקרובה


חתירה בלי משוטיםקרובה


חזרת בוקר מרעננתקרובה


ח'פרתם ב'רעיונות מ'וזרים.הָיוֹ הָיָה


חבל באמת ממשקרובה


חבר, בוא מפגש.דמעה שקופה


חתיכה, בואי משו אחר!אמרלד

חחחח נו דימיטריייייי 

     מתי יבואו ר''ת חדשים?

 

בטח אתם ממש גאים בעצמכםאחד ששורד

על היצרתיות הרבה שיש כאן..

אתגר: המציאו ראשי תיבות ל שק"ט.דמעה שקופה
שעון קוּל טורףדמעה שקופה


אין הקורונה הזאתאחד ששורד

גרמה לאנשים להוציא את כל הכישרונות החבויים שלהם

בכל אופן, אפשר "שלום קולות טיפשים" 

חחחחחחחחחחחחחחחאמרלד


טוב, זה לא ר"ת טובים.דמעה שקופה


חחחחח כי קצת מסובך ה- טאמרלד

אבל אפשר לנסות...

אולי בר"ז?דמעה שקופה


הכי מגניבקרובה


מסובך זה מאתגר. אחלהקרובה


שרשור קבוע טובקרובה


שיהוק קולני טובבחסרת טאקט


יאללה ר"ת לבר"ז!!!דמעה שקופה


ברבור רזה זעירדמעה שקופה


חח גנבת לי תברבוראחד ששורד


בר"ז רעיון זוועתי.דמעה שקופה


(זה גם ר"ת, כן?)דמעה שקופה


חח גאוני!אחד ששורד


בעיה רעה זאתקרובה


באו ראושנים זכריםאחד ששורד


בלעתי רגל זהבקרובה


בזבוז ראשים זזיםדמעה שקופה


ביבי ראה זבובדמעה שקופה


יאלה אז אפשר כבר לעשות מזה ספראחד ששורד


חח אני מכחיש כל קשר, רקאחד ששורד

נתתי רעיון.

יאללה בוא נמצא משהו אחר.דמעה שקופה


כי אני לא טוב בזה..אחד ששורד


לא יודעת. אוף, מהללאל הלך אז אין עם מי להתווכח...דמעה שקופה


חח לא השאיר איזה ממלא מקום? חבל..אחד ששורד


אני אמורה להיות הממלאת מקום...דמעה שקופה


אגב, תמיד אפשר להתווכח עם הקירות..אחד ששורד


אבל הם לא תמיד עונים. וכשהם עונים זה חופר...דמעה שקופה


מה אגיד ומה אומר?אחד ששורד

זה השרשור הכי רציני שראיתי אי פעם

אני ממש אוהבת אותם דמעה שקופה


וואו ממש בידרת אותי!אחד ששורד


בייבי רזה זעיראמרלד


נשמע שברירי..אחד ששורד


בלטריקס רוקדת זומבהאמרלד


ביום ראשון זחלתיאמרלד


בחורה רוצה זיווגאמרלד
היי אנשים אני ברזמתולתלת בנשמה
ברבור רטוב זועקאמרלד

את ברז גאה ממשששש

היא נראה לי יותר זברה.דמעה שקופה


לא אחותי הייתי הולכת יותר לכיוון טווסמתולתלת בנשמה
וואי וואי איזה חיה בסרט אני
אני הייתי אומראחד ששורד

 שילוב של שניהם

אני שילוב של צב ותרנגול.דמעה שקופה


נשמע אקזוטי...אחד ששורד


טווס זה אחלה. סגרנו על טווס?דמעה שקופה


טווס בלח, זה יושב יפהאחד ששורד


כעעמתולתלת בנשמהאחרונה
ניסוי:דמעה שקופה

😍😋

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך