לו יהי ✨
מחשבות של שתיים בלילהיהודי פשוט.
לו יהי ✨
ואי מהמםלב אוהב
הלוואי ותהיה כבר קהילה כזאת....
או מגזר חדש...
או משהו כזה שמחבר
יש כל כך הרבה שהם כאלה, ורק צריך לאחד אותם למקום אחד
ואז הם כבר יהו בעלי הגדרה...
כוספת
חחח רק בשביל הפרוטוקול ;)לב אוהב
באמת שיש הרבה, השבוע התגלה לי על עוד מישהו 😅יהודי פשוט.
ממש מזדהה ומתחברת..תופסת אומץ
אלו רק מלבושים שנוח לראש להשתמש בהם, להכניס לתוך משבצת מסוימת כדי ליצור איזשהי וודאות וסדר.
אלא שהלא מוגדרים מסכימים לעצמם להודות בזה ולקבל את ההגדרה הנ"ל ;)
הלוואי שבאמת יהיה מקום כזה..
ובינתיים כנראה שאנו צריכים להוסיף ולכוון בתפילות על אחדות, וממילא החיבור הטבעי יופיע ויתגלה.
(זה כבר קורה ד"א, וזה ממש מיוחד.)
חחח יפה, אהבתי את ההגדרה של הלא מוגדרים.יהודי פשוט.
אפשר שניה להיות מהמציקים ולצייןמדרשיסטית20
למען האמת אמו של הרב קוק היתה חב"דניקית.
זהו. הייתי חייבת חח
ברור שהם לא קצוות!יהודי פשוט.
) אז הרבה פעמים את תראי שמי שלומד אחד לא לומד את השני כי הוא כבר בטוח שזה נוגד לו את ההשקפה (בלי שהוא למד את זה בכלל).לא רוצה לנצלשאוי טאטע!
כדאי לך לקרוא את המאמר של צבי אייל בסוף יש לך כנפי רוח על בין החסידות לרב קוק
זהו
אקרא בלי נדר.יהודי פשוט.
אני בן...
אוי טאטע!
מה שאתה מגדיר הדרך העיקרית הרבה אנשים יגידירו כמגזר/ציבור/זרם/השקפה שלהם
אני למשל מגדיר את עצמי כקוקניק ואין לי בעיה ללמוד ולשמוע מהמון סגנונות אחרים
רק שאצל הרב קוק(כמובן בלי להיכנס לכל השיטות בתוך) אני ירגיש יותר בנוח ויותר אתחבר, וגם בדברים שאין לי דעה וחיבור אליהם, אני יכול לקבל כי זה הרב המרכזי שלי
לעומת סגנונות אחרים, ששם יש דברים שאני מתחבר ולוקח אלי, אבל הרבה פחות, ושם אם אני לא מתחבר למשהו אני יכול לחשוב האם אני מקבל את זה? והאם זה מתאים לשיטה של רבותיי?
ואת זה באמת כתבתי בעיקר למדרשיסטית
שתניא ואורות הם כן מתנגדים בהמון דברים
למשל הנקודת התחלה הכי בסיסית של התניא זה שהעבודה שלך היא רק של בינוני, לעומת הרב קוק שאומר של הקשור בלבבו לתשועת ישראל יש לו נשמה של צדיק גמור, ואז ממילא כל העבודה היא אחרת לגמרי ועם הרבה פחות אתכפיא, הרבה פחות מחזיקים מהייסורים והעלמא דאתכסיא
יש עוד המון דוגמאות אבל... בקיצור לעיין שם במאמר
אשריך!
מחילה לא שמתי לב שלא הגבת אלי.יהודי פשוט.
אשריך!
👍אוי טאטע!
לפעמים מגיעים לידי זלזול שלא בכוונה
ושניה אחרי זה הם יכולים ללכת לשמוע שיעור מאותה שיטה שלפני שניה תקפו וזלזלו
אז לדון לכף זכות
נראה לי שצריך לחלק בין נשמה של צדיק גמור לנפש ורוח וכו'נוגע, לא נוגע
גם לרב צריך הרבה אתכפיא (הפסקה שמדרשיסטית הפנתה אליה). הוא יותר מדגיש את העבודה של חיזוק הטוב וכו' כי בזה פחות נגעו לפניו.
תסתכל בפסקה עצמהאוי טאטע!
קובץ ב, סו - לקראת נישואין וזוגיות
או שלא הבנתי באיזה פסקה מדובר או שלא ראיתי שהרב שם מדבר על אתכפיא
אז אשמח אם תמקד
למה לא? ברור שאין כוונת הרב שהוא באמת צדיק בפועלנוגע, לא נוגע
ברור שלאאוי טאטע!
בפועל זה תלוי בו
אבל בגלל הנשמה שלו הדרך שלו היא שונה "אי אפשר למודדו במידה בינונית"
בינוני שלא יכול להפוך את הנה"ב שלו חייב תמיד להילחם
בעל נשמה של צדיק שיכול להפוך אז למה לו להילחם?
אם אני זוכר טוב אז במאמר שם הוא מסביר את זה בצורה יותר ברורה
אבל העיקרון הוא שעכשיו עובדים בעיקר על "הבדלה והמתקה" או דומה למאמר הרבי שהוא גמר את עבודת הבירורים ועכשיו נשאר עבודת העלאת העולמות
והפיסקה מאורות התחיה לא מדברת על מדרגת הנפש ורוח אלא על מצבם בפועל
כי כדי להפוך צריך קודם להילחםנוגע, לא נוגע
מה שהתכוונתי בציטוט מאורות התחיה זה להראות שאדם יכול להיות עם נשמה של צדיק אבל לפני זה יש לו נפש ורוח לתקן (בלי קשר למדרגה שלהם).
לגבי העבודה של דורנו שהיא הבדלה והמתקה- אני חושב שהכוונה היא שהעולם הטבעי, הנמוך יותר, אצלנו הוא מבחינה מסויימת ברמה טובה יותר מבעבר כי התקדמנו. לדוגמא הקשר הזוגי כיום עמוק יותר.
אבל לגבי העולם הרוחני- אני חושב שאנחנו מאחורה. קשה יותר להתבטל לה' ולהיות ירא שמיים. הישות שלנו חזקה יותר. אפשר אולי לומר שזו בדיוק העבודה שלנו- להתחבר ולא להתבטל. יותר אהבה ופחות יראה. אבל זה בגלל שאנחנו נמוכים. לא יכולים להכניע את הנפש הבהמית בדרכים של פעם. מצד שני אולי דווקא בגלל מעלתינו הפנימית (הנסתרת) קיבלנו תפקיד כזה קשה.
דרך המלך לדעתי היא, למי שיכול, להכניע קודם ואז להבדיל ולהמתיק. הבדלה והמתקה בלי הכנעה יכולות להיות סתם דמיון.
זה שיטת החסידותאוי טאטע!
וברור שאני גם מקצין טיפה
כן יש מקום לקצת הכנעה, אבל זה יותר בתור ברקסים ולא בתור דרך התקדמות
ברור שיש לו גם נפש ורוח לתקן אבל השאלה היא איך מתקנים אותם?
הרי גם הנפש וגם הרוח מקבלות את החיות מהנשמה (זה התניא אומר)
אז אם הנשמה היא של צדיק אז הדרך עבודה היא אחרת גם עם הנפש והרוח
אורות הקודש ג נב
הרצון הוא מקור החיים. רצון האדם הוא באמת יסוד שכלולו והוייתו. אמנם הרצון הזה צריך הוא פתוח ועישוי, יותר מכל הכחות כולם. בילדות האנושיות, הרצון הטבעי של האדם צריך חינוך של כניעה, של שבירה, ושל היפוך. כל זמן שהאדם הולך ומשתכלל, כך רצונו העצמי הולך ונהפך לטובה, ושבירתו של הרצון מאבדת טובה רבה. הדבר קשה מאד בדמדומי חמה, בין פרק לפרק, שבתקופה חשובה של רוח האדם, שאז מעבר מזה מונח הרבה פראות ברצון, ששבירתו היא עליה ופתוח, ולעומת זה מונח ברצון כח אור וטוב, ששכלול העולם תלוי בהשארתו על פי תכונתו. והבינה הישרה מוכרחת היא לפתור בזהירות את שאלת התחומין, באופן שישאר האדם מלא אומץ מצד הטוב שברצון שכבר נשתכלל, מצד אותם חלקי הנשמה שכבר נגאלו ויצאו מתהומות הגיהנם וממעמקי הקליפות, ומלא גם כן דכאות רוח, ותכונה של לב נשבר ונדכא, לעומת אותם חלקי הרצון, שעדיין חית האדם הרעה שרויה בהם, שהם צריכים זיכוך על ידי דכדוך ושבירה.
נד
"ביסום העולם בכלל, וביסומה של כנסת ישראל בפרט, הוא גורם, שבא הזמן של חיזוק הרצון בעולם, ועמו התור ש ל חיזוק הגוף למטרות נעלות, והוא שקול כנגד סדרי תעניות וסיגופים בדורות הראשונים. ואף על פי שעדיין לא יצא מן הכח אל הפועל הביסום הגמור, מכל מקום הדבר הולך ואור"
יש עוד פסקה באורות הקודש ג דרך הקודש יז, שהרב מדבר על זה שהראשונים היו ענקים אבל הנשמות שלהם היו במדרגה אחת
ואנחנו קטנים אבל יש לנו נשמות של גאולה ולכן לא צריכים לפחד מיוהרה, "מה אנחנו יותר גדולים מהראשונים?"
ויש על זה עוד המון באורות הקודש
סוף הפסקה הראשונה שהבאת מוכיחה אחרת ממה שכתבת בהתחלהנוגע, לא נוגע
ההכנעה של הרב דומה להכנעה של החסידות. הכנעת הנפש ולא הכנעת הגוף. הרב מוסיף את העניין של קדושה שבטבע וכו'.
לגבי פסקה נד חשוב לשים לב שגם שם מדובר על הכנעה. רק שההכנעה היא לא שבירת הגוף אלא חיזוק הגוף, מאמץ פיזי. לצורך "מטרות נעלות".
לא בטוח שהבנתיאוי טאטע!
אז א. ברור שככל שעובר הזמן הדורות מתעלים וברור שיש היום הרבה פחות צדדים רעים (גם מחזירים בתשובה חרדיים מדברים על זה, שלמרות שהם דוגלים בירידת הדורות בפועל הם רואים איך שהדורות רק מתקדמים ומתעלים)
הרב דיבר על שעת דמדומי חמה שגם אם לא עברנו לגמרי ודאי התקדמנו
ב. הרב קרא לחלק שצריך להכניע "פראי" ו"חיית אדם"
אם אתה מרגיש שיש בך צדדים פראיים וחיות אדם אז באמת כדאי שתעשה להם הכנעה אני לא חושב שרובנו מרגישים ככה
ג. שזה מתחבר לב. הרב מדבר פה על כלל האנושות ובאמת בעולם היום אצל הגויים עדיין קיימת פראות ואכזריות
אבל אנחנו עם ישראל, מצבנו ממש לא קרוב לזה
כמו בנסיעה בברקסים צריך להשתמש כמה שפחות וברור שלא מתקדמים איתם
ואדם שעסוק בלהתקדם הוא הרבה פחות נופל
כי הוא מעביר את הקרב לשטח של היצר הרע
לא הבנתי את הפסקה האמצעית שלך
חיזוק זה לא הכנעה, זה איפשהו בין הבדלה להכנעה תלוי איך בדיוק מסבירים את המושגים האלה
בדברים מסויימים אנחנו טובים מבעבר ובאחרים לאנוגע, לא נוגע
לגבי ב'- הרב דיבר על הדור שלנו אז ממילא מה שכתב נוגע אלינו וקיים בנו, לא?
ולעצם העניין, אין כוונת הרב לכוחות ברבריים נוראיים אלא לכוחות רעים סבירים שנמצאים בנו כי חיית האדם הראשונית לא הומתקה.
ג. הרבה יהודים לצערנו הם באותה שפלות והתבהמות כמו גויים.
לגבי ההתקדמות וכו'- זה לא חידוש של הרב. אאלט הבעשט כבר אמר סור מרע ע"י עשה טוב.
בעבר העבודה כן הייתה התקדמות ע"י הכנעה. הכנעה של הנפש הבהמית וממילא של הרע. זה לא רק ברקסים.
חיזוק הגוף- נכון. אני חושב שזה נקרא הכנעה ע"י המתקה. וזו באמת יחודיות של הדור שלנו שיכול לעשות את זה. אבל עדיין אני חושב שהרוב חייבים לעבור דרך שלב של הכנעה לכשעצמה קודם.
א. שהרב אומראוי טאטע!
ב. הרב דיבר על הדור שלו
מאז גם עם ישראל וגם כלל האנושות הספיקו להתקדם
(מה שכתבתי בסוגריים על המחזירים בתשובה החרדים)
אני לא חושב שמה שאתה אומר זה נקרא להיות חיית אדם ופראי
אבל אין מה להתווכח על זה
ג. שפלות והתבהמות אולי כן
אבל פראיות ולהתנהג כמו חיה?!
חס ושלום! ואני באמת לא מאמין שאתה אומר דברים כאלה
אנחנו העם הכי מוסרי בעולם (לצערנו לפעמים המוסר מתעוות אבל התכונה)
פעם זה הייתה הדרך התקדמות
היום זה צריך להיות רק ברקסים
ואם מה שאתה חושב אין לי איך להתמודד, מוזמן להביא מקורות
כל אורות התשובה ואורות הקודש מלאים מזה
וסתם בדרך אגב, ממש מעניין!
הרב הנזיר שלח לרבי מליובאוויטש את אורות הקודש, ויש באגרות קודש את המכתב שהרבי שלח לו חזרה
ובסוף שם הוא מביא כמה נקודות שהוא חולק על הרב
וזה חומר ממש מעניין למחשבה על ההבדלים בין הרב לחב"ד והאם יש שורש משותף להכל
ספרי כ"ק אדמו"ר - אגרות קודש - כרך כ - ז'תקטז | ספריית ליובאוויטש
אולי יעניין גם אתכם
@והוא ישמיענו @ענווה1 @מדרשיסטית20
א. התכוונתי שהוא לא מדבר על הלך הרוחנוגע, לא נוגע
ב. בכמה דברים דווקא הלכנו אחורה מזמן הרב מבחינה מוסרית. וגם במה שהתקדמנו אני לא חושב שיש הבדל גדול ככ.
וזה לא להיות חיית אדם ופראי אדם אבל זה מגיע מהשורש הזה, מהנפש הבהמית.
ג. שפלות והתבהמות זה חלק מ"חיית האדם הרעה". לא מדובר רק על תאווה לרצח או דברים בסגנון.
אורות הקודש ואורות התשובה מדברים בחשיבות הדברים שאתה מציין אבל לא במקום עבודת ההכנעה. אין תחליף לעבודת מידות סיזיפית ברמה זו או אחרת. ואי אפשר לקפוץ קדימה בלי מס"י קודם לדוג'.
לדוגמא- סוף פסקה מג שהבאת שלדעתי מדברת בפשטות על החשיבות שבהכנעה גם כיום. וכן אוה"ק ג רלה שהביאו פה שכתוב שם בפירוש שהאדם שמח במה שהנפש הבהמית מתייסרת כי ככה היא מזדככת (לא לקרוא את הפסקה בויקיטסקט כי חסר שם משפט..).
ויישר כח על הקישור. מעניין
טובאוי טאטע!
לדעתי הרוח הכללית שנושבת מהרב היא כן שכמעט ואין אתכפיא, מבין שאתה חולק
וכמובן שבגדוילים שתי השיטות קיימות
אשריך!
יכול להיות שהרב התכווןחיות צבעונית
ובעבודה של אדם ביני לבין עצמו או לבין קונו ישאף לבינוני
א. אם ככהאוי טאטע!
ב. זה לא משמע "*הוא* בעל נשמה של צדיק עליון"
ג. אם ככה למה זה רק בעקבתא דמשיחא?
ד. למה אי אפשר למודדו במידה בינונית? הרי מצד עצמו כן צריך למדוד אותו במידה בינונית
ה. ומה זה בדיוק העבודה שמצד כלל ישראל שבה הוא עובד כמו צדיק? העבודה של כל אחד זה מצד עצמו
תודה. נראה מעניין, אעיין בעז"ה.מדרשיסטית20
בכל מקרה, אולי אמרתי בעיקר מחויה אישית שלי. זכיתי ללמוד ב"ה כבר כמה שנים את כתביו של הרב וגם זכיתי להעמיק בתניא קצת, ובתחושה שלי היה משהו משלים. יכול להיות שיש כמה דברים שהם חולקים עליהם, אבל אני לא חושבת שיש כאן ממש מחלוקת על הבסיס, ברמה של שני קצוות. גדולים וחכמים ממני כבר אמרו שיש לרב צד שינק גם מתורת החסידות, ואפשר לראות את זה גם בכתבים שלו.
אולי דוגמא קטנה - עיין באורות הקודש ג עמ' רלה.
אני מבינה שיש כאלה שחושבים גם אחרת, נקרא את המאמר של צבי אייל ונראה ;)
ממליץ מאוד גם על הספר "הרב קוק בין חסידים למתנגדים"נוגע, לא נוגע
יש פסקה נוספת מאוה"ק ג בעניין שתי הנפשות- עמ' קלה.
קובץ ב, סואוי טאטע!
אי אפשר למודדו במידה בינונית כן נשמע חולק בצורה מהותית
וזה לא סותר שהרב ינק מהחסידות לבין זה שחלק עליה בשיטה היסודית
בקיצור מאוד, שיטת החסידות היא עבודת ד' של ההכנה לגאולה, והשיטה של הרב היא שיטה של הגאולה עצמה
בגלות לא היינו "כלל" אלא פרטים ולכן הדרך היתה א, עכשיו בא"י אנחנו כבר חלק מכלל ולכן הדרך שונה (אפשר להסתכל באורות א"י ג או באיגרת התשובה של אדמוה"ז פרק ו, ששניהם אומרים שהנשמה היא לא אותו דבר בארץ ובחו"ל)
אם מעניין אותך, את יכולה להסתכל במאמר של הרב הלל צייטלין "הקו היסודי בקבלה של הרב קוק" בתוך הספר "ספרן של יחידים"
שלמרות שהוא מציג שם את שיטת הרב כהתפתחות של חב"ד הוא אומר שבניית הפרט אצל הרב שונה מזה של חב"ד כי הרב עובד על בניית הפרט מתוך הכלל
אני לא מסכיםענווה1
שיטת הרב קוק ושיטת חב"ד חולקים בכמה סוגיות שורשיות שמשפיעות על כל ההשקפה.
לא סתם חב"ד היו המתנגדים הכי גדולים ללאומיות, והרבי האחרון אמר על ספר אורות שהרב קוק טעה בו.
הרב קוק הלך בספר אורות בדרך של הרמח"ל, בעוד חב"ד לא מכניסים לתוך בתי המדרש שלהם את ספריו של הרמח"ל בקבלה - כי זה ממש שיטה שונה.
ההבדלים נובעים מנקודת מוצא שונה. ממחלוקת בשורש של השיטות, ולא קל לראות את זה בענפים של השיטות. לכן לא ממש קל להבין במה הם חולקים.
אכן הרב קוק קיבל גם מחב"ד, אבל זה לא אומר שאין חילוק בין השיטה שלו לשיטה של חב"ד.
זה לא אומר שאי אפשר ללמוד את שניהם. אלה ואלה דברי אלוקים חיים. יש הרבה מה ללמוד מכל שיטה. אבל צריך להיזהר לא לערבב השקפות שונות ולעשות מהם סלט. וגם כל אחד צריך לבחור לעצמו שיטה רוחנית עיקרית שהוא הולך על פיה, שבמקום שיש מחלוקת הוא ילך לפי הדרך הזאת.
זה מה שקבלתי מרבותי בנושא זה.
לא קשה לראות את המחלוקות לדעתינוגע, לא נוגע
לגבי קירוב הגאולה לדוג', הרב אחז בשיטת הגר"א על משיח בן דוד ומשיח בן יוסף וכו'. פעילות מעשית ולא רק תיקונים רוחניים ודתיים.
אבל היא דיברה יותר על העבודה הפרטית בשלביה הבסיסיים לדעתי, ושם זה דומה.
בהחלט יותר התכוונתי לזהמדרשיסטית20
מוסיף- כדאי לעיין במתינות גם במאמרוהוא ישמיענו
זה המאמר הראשון במאמרי הראי''ה.. הרב פורש בו את התיאוריה ההיסטוריוסופית שלו בצורה מאוד יפה ויסודית.
גם יש באגרות הראי''ה, דברי הרב הידועים:
"חזון השלימות... בחיבורם של חלקי הטוב אשר הושפעו לנו מכל הצדדים השונים, מאז מקדם ועד הדור האחרון... עשיית גשרים בין התהומות המפרידים, זאת היא העבודה שהייתי חפץ שתהיה חביבה על כל העוסקים בנשמתא דאורייתא, כמו שהיא חביבה עלי עד לאחת. ובדורות האחרונים, יפה לנו מאד כל שיחתם של תלמידי הגר"א עם תלמידי הבעש"ט, שהיו עומדים במצב כל כך ניגודי זה לעומת זה בשעתם. ולא בלא עמל וכשרון תיברא לנו ספרות שלימה שתכשיר את עצמה לאחות את הקרעים הללו ברוח. אבל מה יקרה היא התולדה שעתידה לצאת מעבודה זאת, שהיא אחויה של האומה בפועל" ("אגרות הראי"ה", ח"א עמ' שד).
לא עיינתי בכל מה שכתבו פה, אח''כ אעיין ואולי יעלו לי רעיונות נוספים.
ברור שהרב ינק לא רק מתורת הגר''א ותלמידיו אלא גם הרבה מאוד מהחסידות. רואים את זה באורות, ובכל ספריו- לא צריך אפילו פרשנות.. הוא מדבר במפורש על הטהרה שהחסידות הביאה לכל פרט וגם בצורות יותר ספציפיות.. אז מחזק את מה שאת אומרת. זאת ממש השיטה, והגדולה של הרב- לדעת איך לאחד הכל בצורה נכונה.
בכל מקרה, ממליץ לראות את המאמר של הרב משה צוריאל שליט''א כאן-
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.yeshiva.org.il/midrash/4536&ved=2ahUKEwiwoY30_LvqAhVUaRUIHcwwCfYQFjABegQIBhAB&usg=AOvVaw2WceGYM31bUAHiRBGarEIJ&cshid=1594153707608
תודה ! חידדת לי נקודות חשובותמדרשיסטית20
אני חיה ככה לו יהי לו תחיה בקיצורהפי
לפעמים הרצון להצמד להגדרה נובע מחוסר דעה עצמאיתadvfb
הרבה יותר קל להתפס להגדרות מאשר לחשוב על משהו ולהגיע לגיבוש עמדה רצינית כלפיו.
בכלל, אופנה שלצערנו קיימת, שכל אחד צריך להביע את דעתו על כל דבר היא יוצרת הרבה דעות לא רציניות.
לא צריך להיות בעל העמדה בכל דבר. מותר (וצריך) להיות חסר עמדה בדברים שאדם יודע שאין לו יד בהם.
וכמובן שאם משהו רואה צורך בתוכו לביקורת על דעה כלשהי שהוא לא מתחבר אליה - זה מבורך לגמרי.
יכולת נתינת הכבוד לעמדה השנייה אינה סותרת את האפשרות לחלוק עליה. ריבוי הדעות הוא דבר מבורך.
אם למשהו יש עמדה באופן מוצק אז בדר"כ זה יוביל גם לביקורת חריפה. ואם זאת מחלוקת שאכן לשם שמיים והיא נובעת מתוך אהבת הבריות, אז אדרבה!
השאיפה לעולם ללא מחלוקות מיותרות היא אחלה שאיפה.
אבל מחלוקות שהם קריטיות ושהן נעשות מתוך אהבה וכבוד - הם נראה לי דבר מאוד מבורך.
מסכים, אשריך!יהודי פשוט.
ולפעמים גם להפך -א.י.ש.
אדם שמנסה לייצר לעצמו מקום בטענה שהוא לא שייך לשום מקום קיים,
לפעמים בורח מהמקום שלו מבלבול, חוסר החלטיות וקושי להיסגר על עצמו ולהחליט לאן הוא שייך,
ולפעמים קשה לו להשלים עם המקום אליו הוא שייך - על יתרונותיו וחסרונותיו של אותו מגזר.
אדם כזה לא ימצא את עצמו גם אם יהיו עשרות "מגזרים" נוספים.
הוא תמיד ירגיש שהוא "לא בדיוק" בהגדרות. האמת היא שאף אחד הוא "לא בדיוק".
אין בני אדם זהים לחלוטין, אבל יש הגדרות רחבות שמאפשרות לאדם למצוא מקום.
לעתים נדרשת לך נדרשת חכמה גדולה ועמוקה, ולא בחינם אמרו חז"ל: "איזהו חכם? המכיר את מקומו".
ואו כל כך... בדיוק מה שאני מרגישה
לב אוהב
מגזר זאת פלטפורמה חברתית ותו לאadvfb
המשותף למי שמכחיש את המגזר אליו הוא משתייך ומי שמשייך את עצמו למגזר הוא השעבוד למגזר.
לא רואה ערך בהגדרה עצמית כזאת או אחרת המתארת את עצמה ע"פ היחס לאנשים אחרים (מגזר).
קיצר - לא מאמין שאדם צריך להיות כפוף למגזר כלשהו בעניין הדרך האישית שלו. השייכות למגזר כלשהי היא אמצעי בלבד כדי לסלול לעצמו את הדרך שלו. אחרת, האדם כפוף לדרכים של אנשים אחרים ולא שייך לדרך הייחודית שלו.
מגזר זו זהות.א.י.ש.
מי שאין לו זהות ברורה, יתקשה מאוד למצוא בן זוג.
אם אתה לא יודע מי אתה, אל תצפה למצוא מישהו שמתאים לך.
אגב - הבעיה הזו לא תיעלם כשתצטרך, למשל, למצוא מוסדות חינוך לילדים שלך.
לא נכוןadvfb
זהות אישית - זה שאני יודע מה הכוחות שלי ומה הייעוד שלי.
זה בכלל לא קשור לאיזו כיפה אני לובש ומה הבדיחות הפנימיות או אפילו המחשבות הנשגבות של האנשים הסובבים אותי.
מגזר זאת הגדרה סוציולגית. זהו.
יכול להיות מאוד שאדם שמגדיר את הזהות האישית שלו כדתית לאומית (לדוגמא) ירגיש להיות בנוח עם אנשים מהמגזר הדתי לאומי. אבל עצם זה שהוא ב'מהותו' דתי לאומי זה לא בגלל המגזר אלא בגלל שזה מי שהוא.
כדי שאדם יהיה קרוב לאנשים כמוהו כדי ליצור מכנה משותף סביב מטרות משותפות.
קיצר, מסכים עם הזהוי הנכון שאדם צריך לגבש זהות. לא מסכים שהזהות האישית נובעת מהמגזר. אישי זה אישי ומגזרי זה מגזרי.
חכה שתחפש מוסדות חינוך לילדים שלך...א.י.ש.
זהות בנויה מרבדים רבים; לאדם יש שייכות לעצמו, למשפחתו, לקהילתו, למגזר שלו וכמובן לעם.
כל אחד מהם הוא מרכיב בזהות שלו.
אגב - קשה לפתוח טענה במילים "לא נכון" כשאין לך שום הוכחה לכך.
אם יש לך הוכחה לדבריך - תוכיח.
אם לא - אתה יכול לכל היותר לכתוב שאתה חושב אחרת.
הדעה שלך לא בהכרח נכונה יותר משלי, רק בגלל שהיא שלך.
אסבירadvfb
אסביר את הטענה שלי -
זהות אישית מוגדרת על פי האדם עצמו בלבד. האדם עצמו מחליט כיצד לספר את הסיפור חיים האישי שלו. מה הייעוד האישי והכללי שלו וכולי. הצמדות למגזר היא חשובה מאוד מבחינה חברתית אך ייעוד אישי ומימוש אישי (ז"T זהות אישית) הם נטו אישיים.
אני מאמין בשייכות לעצמו, משפחתו וקהילתו וחבריו הקרובים והרחוקים אך כופר בשייכות למגזר - חובת ההכחה מוטלת עליך כדי להוכיח שיש זהות כזאת. אני אישית לא מרגיש אותה ולא חושב שהיא מועילה במשהו למישהו.
אני לא מגדיר את עצמי כדתי לאומי בגלל שיש מגזר דתי לאומי אלא בגלל שהגעתי לגיבוש תפיסת עולם דתית לאומית ולכן ההגדרה דתי לאומי בשבילי אינה השקפה מגזרית אלא אישית, כמו כל השקפת עולם. תיאורתית - אם לא היה אף דתי לאומי עך פני האדמה וההייתי חושב שזאת התפיסה הנכונה אז זה לא היה גורע שום חלק בזהות שלי.
סביר להניח שאני ארצה לשלוח את ילדי לחינוך שאני יותר מאמין בו שיהיה להם נוח בו מבחינה חברתית. לא הבנתי למה יהיה לי בעיה בזה.
פלטפורמה חברתית זה כלי חשוב, אך לא מטרה בפני עצמה. לא משהו שיגרום להגדיר את עצמי כמשהו מעבר להגדרה סוציולוגית.
חושב שאנחנו מסכימים סה"כ אך במלל זה היה נשמע כאילו אמרתי משהו שאתה לא מסכים איתו, אך לא ניסיתי לומר אותו. אולי אני טועה.
הרחבה אם בא לך (קל לקריאה)advfb
דומה לנו שהננו מחולקים לשני מחנות... והם "חרדים" ו"חפשים". שמות חדשים אשר מאז לא היו רגילים להיות מתבטאים אצלנו כלל. ידענו שאין בני האדם שוים במדרגותיהם, ביחוד במה שנוגע לתוכנם הרוחני, שהוא יסוד החיים, אבל שיהיה שם מוגבל ומיוחד לכך המתאר סיעות ומפלגות, מזה לא ידענו. וכדומה שבזה ודאי יש לנו לומר שהימים הראשונים היו טובים מאלה, והלואי שנוכל להשכיח מאתנו, בכלל, את אלה שני השמות העומדים לנו לשטן על דרך החיים האיתנים והטהורים הראויים להיות שבים אלינו באור ד' אשר יאיר לנו.
ההבלטה של שני השמות הללו וההסכמה הדמיונית המקשרת את האישים הפרטיים שכל אחד מהם יתאמר לומר: אני הנני ממחנה זה, השני אומר גם הוא: אני הנני ממחנה זה, וכל אחד ואחד הוא מרוצה מעמדתו, הרי הוא סותם את הדרך של התיקון ושל ההשתלמות משני הצדדים. "החרד", כלומר מי שהוא חושב את עצמו שהוא שייך למחנה זה שקוראים לו "חרדים", הרי הוא מביט הבטה מלמעלה למטה אל המחנה השני "החפשים". ובמה שנוגע למחשבות של תיקון, של חיפוש מעשים ושל תשובה הלא מיד הוא שולח סקירת עין אל המחנה השני העומד לפניו בכל מערומיו מתורה ומצוות והוא חושב בדעתו, שהתשובה במלוא מובנה הלא שם היא דרושה, אליהם הדברים מכוונים, להם ולא לו. ו"החפשי", כלומר, מי שהוא עומד בזה המחנה שהוא מתאמר בשמו המודרני הזה, הרי הוא בודאי חושב, שכל הרעיון של תשובה הרי הוא נוסח "חרדי" שאינו שייך לו כלל. ונמצא, שמכאן ומכאן הננו עומדים קרחים, ומוצא לרפואת מכאובינו הנפשיים מאין יבוא?
זהו העיכוב האחד. ועוד עיכוב שני, מה שהוא איננו קל מן הראשון, כמו קיר ברזל עומד לפנינו בין מחנה למחנה, וההארה הכללית ממקור האחדות האלקית הקדושה המוכרחת להיות שורה על ישראל הגוי כולו, הרי היא כמו מתעלמת מעינינו, והננו ממששים כעורים באפילה
מאמרי הראיה - מסע המחנות
כל כך נכון!!מבקש אמונהאחרונה
וואי לגמרי!!מקווה גם שיום יגיע וזה יקרה...נועה גבריאל
סורי, לא רוצה להרוסhartkebhdxcrd
אחרי התגובות היפות שראיתי, אבל;
לגבי החלק הראשון, ברור שמסכים וברור שהמצב היום בעייתי מאוד, ו'לא תתגודדו - אל תיעשו אגודות אגודות'. צודק לחלוטין ושכוייח על השאיפה.
אבל החלק השני - 'לא אכפת להם ללמוד גם תניא וגם אורות, לא להתנגד לאף אחד' - לא יודע אם זו הייתה כוונת המשורר, אבל לא חושב שזה הכי אידיאלי. לעניות דעתי אדם חייב לעשות לעצמו רב, ואותו רב ידריך אותו בעולם המחשבה וההלכה, יאמר לו על רעיון א' שהוא חשוב, רעיון ב' שהוא פסול, וכן עזה"ד. כמו שיש פסיקה בהלכה, ולא תאמר - לא אכפת לו לנהוג לפי הרב עובדיה, הרב ולדנברג, בית שמאי בית הלל, כך גם יש פסיקה בדעות.
הגמרא בחולין אומרת על מי שנוהג כחומרי בית שמאי וחומרי בית הילל (וזה חומרי!!) את הפסוק "והכסיל בחושך הולך". [את מי שנוהג כקולי שניהם הגמ' שם קוראת רשע...]
לעניות דעתיתופסת אומץ
בנוגע להשקפה, אני מאמינה שהיא קיימת ויש דברים שמבחינה פרקטית יש הבנה מה עושים או לפחות כיוון ובירור דינמי, אלא שמדובר על סגנון יותר כללי שמסוגל להכיל סגנונות שבמבט חיצוני יכולים להיראות כסותרים או מנוגדים, אך במבט פנימי רק מעיד על משהו מאוד משלים והרמוני.
לא סתם נאמר שאין אדם לומד אלא במקום שליבו חפץ. בעיקר ברמה הנפשית והרוחנית, הדרך המיוחדת לו.
מהמקום הזה ישנם אנשים שהסגנון שאליו הם מתחברים הוא כל כך פנימי שאינו מרגיש צורך לאחוז בהגדרות חיצוניות אלא כזה שמסגל מבט פנימה, וממילא הוא יותר כללי, מכיל ומסוגל לקבל את היופי שבמגזרים והדעות השונות, מתוך הבנה שריבוי דעות ומגזרים יכולים להביא ברכה גדולה לעם ישראל כשהם מתנהלים באחדות ולא באחידות. כי בסופו של דבר כל אחד מהם מייצג איזושהי נקודת אמת, איזשהו צד בתורה, ויש בו בשורה לעולם.
הכל בסדר אחי זכותך לא להסכים
יהודי פשוט.
אה על זה מסכים לחלוטין.hartkebhdxcrd
הרב זצ"ל בפתיחת מעט צרי אומר שיש צורך לעשות חיבור שיאחד את כל הדעות השונות בהגות, כמו שיש כזה בהלכה. וכך יצא אור חיובי מחודש.
שכל אחד יעשה את השיקולים עם עצמווהוא ישמיענו
אני לא חייב להתחבר לכל שיטה, יש דרכים שונות ובתי מדרש שונים ואין אדם למד אלא ממקום שליבו חפץ. אבל באמת שכשאני לומד נפש החיים אני מרגיש אור (ויכול להסביר גם בשכל.. לא מתכוון רק לרמת הרגש), ממש כמו כשאני לומד תניא. ואף על פי כן, שם לב להבדלים. אנחנו לא אנשים קטנים ב''ה, ה' נתן לנו בדור הזה כלי קיבול יותר גדולים ממה שלפעמים אנחנו נוטים לחשוב על עצמנו. הלוואי שנתחיל להאמין בעצמנו קצת.
ואז יהיה חוסר אחר. תמיד הגדרה איננה מושלמתסוג'וק
ואצל כולם אותם בעיות
למשל אצל החסידים. נראה לנו שלכל חסיד יש אדמור וקהילה. רובם כנראה "כלל חסידים" ללא אדמור מסוים וקהילה
וכן הלאה
בכל אופן ישנה הגדרת "חבקוק" ('בא חבקוק והעמידן על אחת, שנאמר: 'וצדיק באמונתו יחיה"')
וגם "חסידות ארץישראלית"
בתורת הנסתר ההגדרה היא "יחוד תרין משיחין"...
יפה מאד. אז למה צריך "משהו שמחבר"?..ד.
הם פשוט כך.
ויש כאלה, לא מעטים כ"כ כנראה.
כך צריך להיות. ההמצאה הזו כאילו כל בן אדם הוא קודם כל "מגזר" היא בעייתית.... לפעמים זה פשוט בגלל נוחות ההגדרה. בעיקר לשידוכים וכד'..
איזה כיף לגלות שיש עוד אנשים בעולם שמרגישים ככהענווה1
פעם חשבתי שאני היחיד שלא אוהב לתת לעצמו הגדרות, כיף לגלות שיש עוד אנשים.
באמת יש בתורה המון נתיבים שונים לצעוד בהם, וכל אחד צריך למצוא מה שמתאים לנפש שלו ממקום נקי.
אני חושב שזה אמור להיות אמונה והתחזקותמבקש אמונה
כל אחד ודרכו.
אבל הרי לכולם יש את אותו בסיס ונסיונות של התחזקות בדרך שמתאימה לו.
לכן כנראה אם אנשים לא יתמקדו בדרך וינסו לשנות אחרים, אלא ידברו דיבורים כלליים על התחזקות באמונה ובלימוד התורה זה בהחלט אמור לחבר את כל מי שרוצה להתקרב לקב"ה.
וואו כל כך מסכימה! הלוואי!! יש כל כך הרבה ללמוד מכל מגזראננס:)
לא צריך שום דבר שמחברבת 30
המחויבות לקיום המצוות
אהבת התורה-
אלו הדברים שמחברים באמת.
וכל השאר הרבה פחות חשוב.
אגב, גם אנחנו לא מוגדרים כאלה. אבל ברגע שהחלטנו לשלוח ילדות לממ''ד ולא לחרדי- אמרנו משהו על העולם שאנחנו יותר מתחברים אליו.
אכן הבעיה היא בעיקר עם המוסדות
לב אוהב
זאת לא באמת בעיהבת 30
בסופו של דבר, כשבוחרים בי''ס בוחרים יתרונות יחד עם חסרונות, בוחרים איפה תהיה התמודדות ואיפה לא, ויודעים מראש מה הילד מקבל בבי''ס ומה צריך לתת לו בבית.
תזכורתadvfb
גם לגברים יש רגשות
סופריקה
נכון ומדוייקאדם פרו+
3>advfb
קשקוש נאו-שוביניסטיצדיק יסוד עלום
תורידו את הראש בבקשה, בנות חוזרות מפורקות מעלבון אחרי דייטים
קצת יותר רגישות
נכון בנות יותר רגישותאביעד מילוא
אבל גם בנים רגישים אני אחרי הדייטים חזרתי מפורק מזה שלא התקדם
אני כמובן צוחק מגזים ומתמרמרצדיק יסוד עלום
חד משמעיתהפיאחרונה
זה נהיה טרנד?הפי
לדבר עם בחורה ולברוח?
2 נשים שלוותי השבוע היו מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי.
אם אתם לא מתכוונים לצאת לדייט תגידו את זה מראש
ולא ברור לי איך גבר שמגדיר את עצמו דוס עושה שטויות כאלה.
ובעצם דוס או לא לא מתנהגים ככה
לא סתם שולחים הודעות בוואצפ לבחורה שהעבירו לך את המספר בשביל שידוך ..ואז בורחים .
איך זה גורם לשדכן גם להרגיש?
ולא סתם קובעים עם בחורה דייט ומבטלים באותו יום
שלא נתחיל לדבר על שגרירים/ שליש/ וחבריו
ששם בכלל פותחים הודעות מדברים ואז יום אחרי נעלמים .
מדוע?
אני תמיד אומרת אף בחורה לא כועסת שלא רוצים אותה בחורה כועסת כי הראו לה שרצו אותה (בואי נקבע דייט )
ובסוף הלכו בלי הסבר בבום
אני כבר התרגלתי לזה שיש כאלה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ..
ואני אומרת את זה בכאב אם אדם בוחר להתנהג ככה או ניצלתי.. עוברת הלאה ..
אבל לא כולן לוקחות את זה ככה
יש בנות שלא רוצות לשמוע על דייטים בזמן הקרוב בגללכם..
באמת קחו אחריות.
גוסטינג זה גועל נפש
אתם גועל נפש
השרשור מופנה לאדם שבורח/ מבטל דקה 90 בלי לזכור שיש צד שני לסיפור.
אדם אשר לא יודע לבטא את רגשותיו ..
נכון לא תמיד אפשר להביע מה אתה מרגיש אבל אפשר שיהיה לך עמוד שדרה . אל תגיד סתם דברים .. מזה??
(אפילו הודעת נימוס יהיה מתאים .. מצטער על הזמן שלך.. בכל זאת אני חושב שלא מתאים .קשה?
אפשרי גם אם לא מסתדר הכל בסדר .מידות יש פה צד שני לעזאזל
דרך ארץ
כנל הפוך!! כלפי גברים
מעצבן ממשארץ השוקולד
פעם אחת קרה ליאביעד מילוא
התחיל איזה קשר והבחורה נעלמה כאילו בלעה אותה האדמה
קרה גם הפוךבחור עצוב
אחרי חודש פתאום שלחה הודעה משום מקום. הגבתי לה ביובש שתבין שלא מעוניין.
תגיד לה ברחל ביתך הקטנההפי
לא בא לחנך אותהבחור עצוב
הלוואי עליadvfb
אם אחרי כל הבירורים זה מה שהתגלהintuscrepidam
אזי צריך להודות לה' יתברך ששמר את נפשך.
היה כנראה צריך את הבירור בשביל שני הצדדים, אך ברוב חסדיו ה' חסך לך את כל הפגישות והסבל מהבחור.
ואני לא אומר את זה רק מהצד של הכל לטובה וכו', אלא פה באמת רואים את ההצלה עצמה ישר.
לדעתי החלק שקשה זה שבסיטואציה כזו אפשר לומר לעצמך למה אני שוב פעם בסרט של להתבאס מקשר שהיה רלוונטי והתברר שלא…
התופעה שנקראת "גוסטינג"משה
נפוצה הרבה יותר משנדמה לך. ולתחושתי נשים מעיזות להתנהג ככה יותר מאשר גברים. אבל זה בסדר לטעון גם הפוך.
נשים תמיד צודקות, גברים תמיד טיפשיםצדיק יסוד עלום
בעולם המודרני? כןמשה
בעולם הקלאסי זה היה הפוך.
יחי הפמיניזםצדיק יסוד עלום
נשים עושות את זה גם וזה ילדותי ברמותהפיאחרונה
זה אכן מזעזע, אבל תשמחו שלא התחתנתם/ן אתו/המתוך סקרנות
מי שלא מסוגל להיות רציני ולעמוד מאחורי מה שבוחר לעשות, לכאורה גם בנישואין יתנהג כך (גם בנישואין יש הרבה דרכים לעשות גוסטינג וד"ל).
מצאתי מקור חדש לגביי דיון עתיק שלי פהאני הנני כאינני
עד כאןכְּקֶדֶם
מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה
וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד. ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.
ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.
אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.
ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.
אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.
הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.
התוהו קדם לעולם.
נוגע, לא נוגע
עצוב וכואב לשמוע
קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.
שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך
נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
כואב ממשארץ השוקולד
חבר יקרכל היופי
עוד לא הגיע זמנך להיעלם.
הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.
הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.
האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?
אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.
כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.
אבל יש ויהיו רגעי אור.
אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.
אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.
מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.
חולה עליךךךadvfb
אחלה כתיבה
הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.
לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.
יש שני צדדים יראה ואהבה.
היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב.
על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.
אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!
בהצלחהברוקוליאחרונה
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי
אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...
לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.
עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).
הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.
זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".
מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."
וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?
זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...
ביטחון עצמי כן חובהזיויק
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים
אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.
"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".
תודהנוגע, לא נוגע
שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon
האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם?
אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
אשמח גם
ראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה
אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור 
פניתי
ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
JLICתמיד בבטחה
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות
יש להם גם קהילה פיזית?
בוודאיארץ השוקולד
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?
כמה שדכנים ומיזמים.
כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.
בהצלחה
הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי
הבחורה כמעט מתעלפת מקור
והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..
הבנת מה אני אומר?
אחי , היא בעולמות עליונים
ביטקוייןמשה
זה באמת מקום לרחף בו.
כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.
מה שבטוח.
ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.
תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.
בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.
הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.
ברור שהיא צריכה להגידהפי
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד
אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.
ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.
חחחח לא נראליהפי
אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר
פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן
מה לא ניקח????
והיא כולה עלק קר לך
הורידה לי את החשק לא לקחתי .
סתם פשוט היה יש ים אנשים
קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר
אבל בדייטים לי ספציפית קפוא
ואני חופרת לבחור שקר לי!
הוא לא יכול לפספס את זה
אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי
שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.
שזה קטע זה יחסי כי עם גברים קפוא לי רצח
ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק
אז אפשר לעבורבחור עצוב
זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.
בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).
אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר.
ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב
יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות.
אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
מסכיםארץ השוקולד
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה
והיא עדיין התפדחה להגיד
אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה
מזכיר לך משהו?אריק מהדרום
את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.
המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.
וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.
זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.
אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.
וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.
אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה
השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.
אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד
רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?
מה דעתך על זה?
המצב הנפוץאריק מהדרום
בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.
אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה
תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.
אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

