קראתי קצת את הגיונות של דקארט וואלה, יש משו שלא הבנתי.
נכון אלוקים זה אין סוף? אם אין לא אפשרות לרמות אז הוא לא אינסוף, הוא מוגבל.. ולכן אי אפשר לדעת אם הוא מרמה אותנו או לא.. @נשמה כללית
קראתי קצת את הגיונות של דקארט וואלה, יש משו שלא הבנתי.
נכון אלוקים זה אין סוף? אם אין לא אפשרות לרמות אז הוא לא אינסוף, הוא מוגבל.. ולכן אי אפשר לדעת אם הוא מרמה אותנו או לא.. @נשמה כללית
אלקים זה שלמות מוחלטת, שלם מוחלט לא מרמה. כי רמאות זה חסרון.
האם אין לו אפשרות לרמות? ברור שיש לו. הוא יכול לרמות אותנו איך שבא לו. כי הרי הוא שלם, אין דבר שנבצר ממנו.
האם הוא עושה את זה? משתמש ביכולת שלו? התשובה היא לא. כי הוא שלם, ואין בו חסרון, ולרמות זה חסרון.
לשם הדוגמה - האצן המהיר בעולם - יכול לכרות לעצמו את הרגלים? ברור שהוא יכול. האם הוא עושה זאת? לא, הוא לא עושה זאת יען הוא האצן המהיר בעולם, אז הוא לא רוצה להפסיד את התואר.
ברור שזה לא דוגמה מדוייקת, אלקים לא מרמה לא כי "הוא לא רוצה להפסיד את התואר" אלא כי עצם מעצמי מהותו הוא שלא לפעול בצורה המנוגדת לאותו תואר - שאינו לגביו רק כתואר אלא כמהות.
ולכן, מאותה סיבה שאנחנו יודעים שהוא יכול לרמות (כי הוא שלם, ובלי שום מניעה) אנחנו גם יודעים שהוא לא משתמש ביכולת הזו (כי הוא שלם, ובלי שום חסרון)
שאפו על העיון והבירור! בהצלחה!
שגם היא קשורה לאצן המהיר בעולם-
האצן המהיר בעולם לא יכול להפסיד לאף אדם בתחרות ריצה. האם זה חיסרון? ברור שלא.
גם הקב"ה לא יכול לרמות אם הוא מגביל את עצמו לא לרמות, דווקא בגלל שהוא מושלם ואינסופי.
האם ה' יכול לברוא אבן שהוא לא יכול להרים?
את האמת ששאלות פילוסופיות אמוניות לא מטרידות אותי בכלל, אני יודעת שאיפה שהוא בעולם יש תשובה לכל שאלה אמונית אז זה מוריד מהסקרנות והניפוץ תפיסת עולם הזאת שהשאלות האלה מנסות לייצר,
אבל בכל זאת, אתה יודע מה התשובה?
כששמעתי אותה זה נשמע לי כמו התחכמות מטופשת, אבל יש לה איזה טעם או נקודה?
הוא בנוי כמו הטור של הרב באיזה עלון שבת שאני לא זוכרת את שמו,
הגימיק שלו קצת מעצבן, אנשים לא שולחים הודעות לרב כמו בדו שיח בעולם האמיתי, שולחים הסבר רקע בהודעה אחת, ועוצרים לפני השאלה כדי לתת לרב להגיב, ואז הרבה כותב רק חלק מההסבר בהודעה אחת, כדי לתת לשואל להגיב לפני סוף הסבר ואז שוב עד שנמרחו עמוד או שניים כי 2 הודעות יהיו קצרות מידי.
אבל הנושאים המדוברים ממש מעניינים אם זורמים עם הרעיון של ההתכתבויות האלה.
פעם ראשונה שאת רואה את הספר?
(לכאורה באמת העיצוב של ההודעות נעשה בעריכה.. ככה אומרים.....)
וזה אכן אחלה דבר.
אבל לא פתחתי אותו בכלל.
אם תהיה לי הזדמנות אולי אני אקנה אותו. (הוא בטח בדברי שיר, נכון?)
למה אתה שואל?
מבחינתך זה ספר חובה קריאה שאתה לא מבין איך לא קראו אותו?
או שפשוט ראית שהוא נפוץ?
א' הוא מאוד נפוץ, וגם מפורסם.
ב' באמת כדאי לקרוא. "חובה"? תלוי למי.. אבל בהחלט מומלץ.
התשובה לזה היא די פשוטה.
זה באמת התחכמות מטופשת, כמו שכתבת.
והסיבה היא - שלפני שדנים על גבולות היכולת, אנו צריכים לחשוב על התחביר של השאלה.
שה לא שאלה שדורשת תשובה, אלא אין כאן שאלה בכלל.
"יכול לא להיות יכול" זה אוקסימירון אוקסימורון – ויקיפדיה
זה כמו לשאול אם ה' יכול לעשות ש"שלוש יהיה ארבע", לא שייך לדון על דבר כזה, כי אין מושג כזה ש"שלוש יהיה ארבע" שנדון אם ה' יכול להחיל את המושג הזה
מקווה שהייתי מובן. אם לא - תגידי.
יש גם את התשובה שהביא ניק כמעט בלי ראש מהרב יוני לביא כאן מצרף את מה שהרב יוני לביא כתב על זה - נוער וגיל ההתבגרות ואני מדבר על התשובה השלישית שם, הראשונות אינן בגדר של "תשובה" הם יותר דחיה בקש למי שבא לקנטר, השלישית יותר ברת ערך אמיתי. עם זאת, ניתן בעיקרון להתווכח ולהפריך אותה, והדבר שיוכל להחזיק אותה בסופו של דבר אלו הדברים שכתבתי, אז הבה ונשתמש בהם מתכתחילה וזהו.
כנס לכ"א ותראה שזאת ההודעה הראשונה שלו / ה כאן.
לא באמת חשבתי שמישהו יתקל בו.. סתם כתבתי בשביל הפרוטוקול..
סליחה, אני תמיד שוכחת לכתוב תגובות תודה, באמת כל הכבוד על ההשקעה.
דווקא אני ראיתי בתשובה השלישית דחייה בקש ובראשונה בסיס כלשהו לדיון.
קראתי.
זה אותם הדברים שהביא הרב יוני לביא.
אני חושב שאני מבין למה אתה טוען על הראשונה והשלישית ככה.
לכאורה אתה סבור כמו התשובה שאני ניסחתי. נכון?
עכשיו השאלה איך לקרוא את הראשונה והשלישית, כל דרך שתהיה תוביל אותנו למה שכתבתי, השאלה מה נחשוב שיותר קרוב לזה... שוין.. מסובך לכתוב את זה....
בגלל שהוא אמר, ואם הוא רמאי אז אין לו בעיה להגיד שהוא מושלם גם אם הוא לא כזה...
שים לב שהשואל/ת שאל/ה בעקבות "הגיונות" של קאנט.
שם מבואר על סמך מה הוא מכריח שהא-ל אינו רמאי.
אין לי כ"כ כח לחזור על זה....
אם זה חשוב לך אשתדל לכתוב בקצרה.
מרמה, הוא ישר.
דבר נוסף, אם השד המתעתע יכול להטעות אותנו בשאלות כמו 1+1 למה הוא לא יכול להטעות אותנו בזה שאלוקים קיים הוא לא רמאי וכל זה?
לומר שזה הגבלה מקביל למצב שתאמר שעצם זה שה' טוב זה אומר שהוא לא שלם, כי הרי חסר בו הרוע....
מתמטיקה פשוטה - מי שחסר לו חסרון - הוא שלם (מינוס כפול מינוס)
לגבי השד המתעתע - דקארט מסביר היטב - שהשד יכול לגרום לנו לשגות בין מושגים שאנו מכירים, לא להחדיר לנו מושג שלא קיים בלכסיקון שלנו. תתבונן.
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...
למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?
אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?
אתה לא חבר בתנועת נוער?
זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)
א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך?
מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?
תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.
ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...