סקר לבנים
הָיוֹ הָיָה
מרגישים מופלים?😂נועה גבריאל
חח;)^אני זמנית כאן
אם זה היהצהרים
וברצינות, כן.
רק אני לאאוי טאטע!
הוא העתיק את השאלה שאני שאלתי לא במדויקצהרים
רק אם זה סוגיה מסדר נשים כמובןנוגע, לא נוגע
ואו איזה שירשור מקוריהפי
כע, יצא לי ממש בכישרון, נכון?הָיוֹ הָיָה
חדמ"ש שרשור גאוני ! חח אני מסוקרנתמדרשיסטית20
כן.ultracrepidam
אבל היא לא תבין
תיכף ירגמו אותך באבנים!הָיוֹ הָיָה

באתרוגים התכוונתנוגע, לא נוגע
ועתה בעוונותינו חרב אולם... ואין לנו מזבח....הָיוֹ הָיָה
ברורנועה גבריאל
'בינה יתרה ניתנה באישה'
⚒🔨⚒🔨⚒🔨
ישרפו דברי תורה ואל ימסרו לנשיםשהלרואמש
סתם... זה רק ר' אליעזר (לא בטוח שזה רק כי צריך לראות אם באמת נפסק כמותו בסוטה)
ואו פעם אחרונה שאמרו לי את זההפי
אז נגיד לך את זה הרבה...הָיוֹ הָיָה
נרבה תורה בעולם....
הנה מתחילים:
ישרפו דברי תורה ואל ימסרו לנשים
ישרפו דברי תורה ואל ימסרו לנשים
ישרפו דברי תורה ואל ימסרו לנשים
ישרפו דברי תורה ואל ימסרו לנשים
ישרפו דברי תורה ואל ימסרו לנשים
ישרפו דברי תורה ואל ימסרו לנשים
ישרפו דברי תורה ואל ימסרו לנשים
ישרפו דברי תורה ואל ימסרו לנשים
ישרפו דברי תורה ואל ימסרו לנשים
ישרפו דברי תורה ואל ימסרו לנשים
הזכויות לפקודתי....
תפחית לה קצתנופת צוף
מסכנה, לא יהיה לה חיים
אין מספיק בכל היממה בכדי ללמוד כל כך הרבה..
אפשרי בפרישת תשלומים....הָיוֹ הָיָה
שוקנועה גבריאל
ולמה?הָיוֹ הָיָה
את נגד שהיא תלך להרבה שיעורי תורה? 
חחח לאנועה גבריאל
ולראות אותו הרבה,בכלל.
אההָיוֹ הָיָה
אז היית צריכה להגיב לראשון שהזכיר אותו.
ואגב, אחרי כל הדיונים וכו' וכו', צריך לזכור שזה משפט שאמר תנא קדוש, והוא חלק מהתורה שבע"פ.
נכוןנועה גבריאל
וכן,הייתי צריכה להגיב לראשון,התבלבלתי.
ונפסק להלכה לפי הרבה ראשונים...צ'יאל
באלך להסביר מה עומד מאחורי המשפט הזה?נועה גבריאל
ולא רק מאחורי המשפט הזה,אלא מאחורי כל סגנונות המשפטים הללו.
ראיתי ששמו מקודם קישור לאיזה אתר שיש שם כל מקטרות של פוסקים שמסבירים למה וכו,לא הצלחתי כל כך לרדת לעומק העניין.
מה הכוונה משפטים כאלה?צ'יאל
המשפט נועד להראות (בדרך גוזמא - מאירי) את החומרה של האיסור ללמד נשים תורה. אם אני זוכר נכון, הוא נאמר ע"י ר' אליעזר לבנו אחרי שסירב לענות לשאלה בלימוד ששאלה אישה. האישה היתה תורמת גדולה לישיבה של הבן של ר"א, והוא אמר לאביו שעכשיו היא כבר לא תתרום. על כך הוא ענה את המשפט הזה.
יש שתי שיטות בראשונים מה הבעיה בזה שאשה תלמד תורה. או שזה יביא לה מידות שתנצל לרעה - רש"י ותוס'. או שיש חשש שלא תבין כמו שצריך (כי נשים דעתן קלה, או כי אין דעתה מכוונת ללמוד) ויצא מזה קלקול לתורה.
אוקינועה גבריאל
אבל עדיין לא הכי מובן דעתם,עם כל הערכה שלי אליהם,כנראה לא אצליח גם להבין.
לאהפי
זה מתסכל המשפטים האלה שזורקים לאוויר במקום להביא מקורות שהזכירו דברים שונים
מה עם החפץ חיים הרב קפח וכו' ..
זה מוזר לבנות לשמוע את זה במיוחד לבנות שלומדות תורה ..
כאילו כל התורה שלמדנו לא שווה ..
אבל לא באמת מעניין אותי אם מתרים או לא התורה היא גם שלי .
וגם של כל הבנות מוזמנות ללמוד..
ושהמשפטים האלה לא יעצרו אף אחת.
אני יחסית מסכים איתך בנידון הזה, כפי ששמת לב.הָיוֹ הָיָה
אבל רק בגלל שאכן "מתירים"
אם לא היו מתירים - איך שייך לומר משפט כזה: "אבל לא באמת מעניין אותי אם מתרים או לא התורה היא גם שלי .
וגם של כל הבנות מוזמנות ללמוד..
ושהמשפטים האלה לא יעצרו אף אחת."
?
אי אפשר להסבירהפי
ביזבוז זמן שאתה נושם
מה קורה פה(: התורה היא שלי כמו שלך זה נכון שלך יש חיוב עליה .. ולי לא אבל עדיין ..
אין עניין להתפאר במשפטים כאלה ואני בטוחה שאם הייתי גבר לא הייתי מוציאה את המשפט הזה ממני
בוא נגיד לך שאתה לא יהודי ואז נאשים אותך שאתה רוצה להמשיך לקיים מצוות ..
ואו איזה כפירה?!
אז כן אם לא היו מתרים בטוחה שהיינו לומדות ועדיין מעיינות
מעצבן?.
זאת המציאות
טוב.הָיוֹ הָיָה
את לומדת כי זה כיף לך, אינטלקטואלית, או כי זה רצון ה', כי זה תורת ה', כי את רוצה להתקרב אליו?
אגב הדוגמה מלא יהודי, אני בטוח שאת מכירה את דינו של גוי ששבת...
אני לומדת כי אני רוצההפי
וכן זאת דוגמא די גרועה
שוין.הָיוֹ הָיָה
שיהיה.
מילא את - עשי מה שאת רוצה, אבל למה את טוענת ש"את תקראי לבנות ללמוד וששום דבר לא יעצור אותם"?
אם ההלכה הייתה אוסרת משהו, בצורה נחרצת, את תקראי לבנות לעבור עליה ושהיא לא תעצור אותם?
אני לא רואה בדיון הזה משהו רלוונטיהפי
שוין..הָיוֹ הָיָה
אין ערך בשאיפה לרוחניותצ'יאל
כשהיא מביאה את האדם לעבור עבירה.
מי שמקריב קרבן לה' מחוץ לבית המקדש חייב כרת.
גוי ששומר שבת או לומד תורה חייב מיתה.
רגענקדימון

עכשיו ברצינות, נקודת מוצא לדיון כולו אמורה להיות על פי בחינה אמיתית של המטרה ב"היתר" ללימוד תורה לנשים. לצערינו, חלק ניכר מידי מהקמפיין של תורה לנשים הוא לא בגלל התורה אלא בגלל פמיניזם, כלומר לא מצד הרצון לדעת את ה׳, להבין את השיטה שהוא ציווה לעם ישראל, או לקיים מצווה נוספת, אלא כי לא ייתכן שזה יהיה רק של גברים. ובלשון מליצה, לא מדובר באהבת מרדכי אלא בשנאת המן. וזה חמור מאוד. עד כאן רקע.
כעת, קודם כל יש לברר האם כשנאמר שם ׳דברי תורה׳ הכוונה היא לכל התורה.
בעניין הזה יש לשים לב לשני דברים:
א. מסברא ברור שלא מדובר על כל התורה, שהרי לכל הפחות אישה מחוייבת לדעת את ההלכה - וודאי בכל מה שנוגע לה כדוגמת טהרה, שבת, כשרות, לשון הרע, וכמובן כל הלאווים שבתורה, וכל מצוות עשה שלא הזמן גרמא [ואישית אני לא מוצא סברא טובה לכך שהיא לא תוכל לדעת ולהכיר את שאר המצוות והאיסורים] - והסברא גם נותנת שהיא בהחלט תלמד מוסר, ואמונה/השקפה, ובתוך כך אפשר גם להכליל לימוד תנ"ך וגדולי האומה.
ב. אפילו הרבנים המחמירים ביותר בדורות שלנו, כדוגמת הרב אבינר, אכן פוסקים שאישה צריכה ללמוד תנ"ך, אמונה, מוסר, הלכה, אגדה. כלומר, סעיף א הוא גם מה שבפועל רואים כחובה, אולי לא חובה הלכתית-משפטית אבל בהחלט חובה שמוטלת על אישה מישראל מצד היותה אישה מישראל.
עוד אעיר, שגם אצל החרדים בנות לומדות תורה, אמנם פחות ממה שהרב אבינר (המחמיר) סובר, אבל עדיין.
יוצא שכל השאלה הגדולה והמאיימת היא רזה הרבה יותר ובעיקר מתנקזת למקום אחד: לימוד גמרא.
כאן פחות או יותר נכנס הבירור של הכלים שיש לאישה להתעסק בתחום, או מנגד האם ראוי מצד המהות שאישה תתעסק בעומק הסברות והפילוסופיה של הגמרא. אני כבר מדגיש שמדברים על נשים כתופעה, ולא על אישה פרטיקולרית זו או אחרת. (כן, אני מכיר את דבורה הנביאה ואת הקריטריונים של הרמבם לנבואה, אז כן אני יודע שהיא בהחלט ידעה תורה. וכן גם על ברוריה שמעתי, וגם על ילתא. הכל טוב.)
כאן נחמד להעיר שהרב סולובייצ׳יק זצ"ל דאמריקא אמר (כך שמעתי) שהיות ובימינו נשים לומדות אפילו פיזיקה ומתמטיקה ומחשבין ברמה אקדמית ובהצלחה, קשה לומר שיש להן חיסרון מהותי של כישרון לימודי, ולכן לשיטתו אין למנוע מנשים שחפיצות בכך לעסוק בגמרא. הסברא שלו מעולה ונשמעת.
אבל כאן אני חוזר לנקודת המוצא של הדיון כולו: למה האישה רוצה בזה. באופן פשוט אנחנו רואים שמי שרודפות את הלימוד של הגברים הן בדר"כ פמיניסטיות מוצהרות, ולצערינו העובדה הפשוטה שאין אצלן צניעות הלכתית בענייני לבוש מלמדת הרבה על יחסן לתורה. וזה ראיה משום שזו תופעה רחבה מאוד, וקשה להתעלם מהקשר שלה. לעומת זאת, במקומות בהם לא רודפים אחרי לימוד כזה אז כל העולם התורני נראה אחרת.
יחד עם זאת, יש גם כאן וגם כאן נשים שאהבתן לתורה היא אמיתי ולכן גם לומדות גמרא וגם מקפידות על שאר ההלכות ועל יראת שמיים.
ככלל, התורה והוודאי הגמרא הם לא מגרש משחקים לאופנות חולפות (סליחה על החריפות), וזרימה עם פמיניזם למיניו זה מדרון חלקלק לפרצות גדולות יותר וחמורות יותר. מעבר לביזוי שהקבוצות הללו גורמות בפועל עם כל המלחמה שלהן. ללמוד תורה טפשר גם בשקט, לא חייבים להרעיש. ההרעשה מלמדת הרבה. וכפי שאמרתי, יש הרבה מאוד מה שנשים ילמדו, וברור לי שאישה שתרצה ותנסה להעמיק גם בתחום הגמרא לא תמצא התנגדות כל כך גדולה (אם בכלל) ובתנאי שזה בא ממקום טהור.
אם כן יצא שראשית, המשפט המפחיד של ר׳ אליעזר הוא ממש לא כצעקתה. שנית, יש סיבה טובה להתנגד לתביעה הספציפית של נשים בדור שלנו. אני בטוח שביום שהשיח יהיה אמיתי, אנחנו נראה עולם אחר.
אני מסכימה איתך לגמריהפיאחרונה
זה ברורנועה גבריאל
וברור שאם באלנו ללמוד תורה אז נלמד ושום דבר לא יעצור אותנו, זה הדבר האחרון שיעצור אותי ולא רק אותי...
משהו חשוב שלמדתימדרשיסטית20
שיעור ראשון שלומדים בכל שיעור תורההפי
בסיסי
לדעתיצ'יאל
קל יותר להבין אחרי שרואות כל מיני "מאמרים הלכתיים" של "רבניות" שחושבות שהן יכולות לחלוק על כל הפוסקים רק כי הן נשים אז הן מבינות טוב יותר...
אבל באופן כללי, לפעמים יש גזירות חכמים שיש בהן הפסד רוחני. כמו לולב שלא נטלנו השנה כי יו"ט בשבת, או קביעת נוסח לתפילה, שיש הרבה אנשים שזה מוציא להם את החיות מהתפילה. אבל בכל המקרים האלה חכמים ראו לתקן תקנות, כי הם הבינו שבמבט כללי הגזרה נחוצה, גם אם אנחנו לא תמיד רואים את הסיבה.
אגב, מי ששילם מחיר הרבה יותר כבד הן לא הנשים של הדור הזה. אלו הנשים בצפון אפריקה ומזרח אירופה לפני מאתיים שנה, בתקופה שהתייחסו לאיסור הרבה יותר ברצינות. רובן לא ידעו להתפלל, לברך ברכת המזון, הלכות שבת (כל אלה מצוות שנשים חייבות בהן) ועוד. כל היהדות שלהן הסתכמה בידיעות מעשיות של כשרות, טהרה וצניעות, והדלקת נרות של שבת (התחומים שמשפיעים על הגברים בבית...). המחיר היה כבד, אבל היה ברור לדור ההוא שצריך לשלם אותו.
מה ההבדל בין הדור ההוא לדור הנוכחי?נועה גבריאל
שני הבדליםצ'יאל
1) יש הרבה יותר בעיות בהלכה ואמונה שנשים נתקלות בהן (ההיתר ללמוד הלכות הוא דווקא מתקופה מוקדמת, אבל הוא כל כך יושם בפועל), וצריכות כלים להתמודד איתם.
2) נשים (ויהודים בכלל) הרבה פחות מרגישים כפופים להלכה. הנשים היום שמחפשות ללמוד גמרא (כמובן לא כולן), היו עושות את זה בכל מקרה (לדוגמא - לא - לקראת נישואין וזוגיות). אז עדיף שתלמדנה מרב במדרשה, מאשר ממרצה באוניברסיטה.
אלו הנימוקים של רוב הרבנים שמתירים.
חוץ מזה, יש הרבה רבנים (גדולי תורה, גם אם לדעתי הם טועים בתפישתם) שחושבים שיש דברים שצריכים להשתנות ביהדות. הם לא רפורמים, אז הם עושים זאת בערך בתוך תחומי ההלכה (לדוגמא, פסיקה שדיעבד פעם הוא לכתחילה היום, פסיקה כדעת יחיד או כהלכה של שעת הדחק). במילים אחרות, אם הם היו בזמן חז"ל, הם היו חולקים עליהם גם אז.
זה בדר"כ המקור להיתרים הגורפים ש"מוחקים" את האיסור לגמרי.
אני לא אוהבת את המשפט הזההפי
אישית אני בדעה שרק מה שנוגע לאישה ישירותאבןגבירול
מותר לה ללמוד (גם בעיון, כי זה רמה אחרת לגמרי של לדעת מה לעשות ודעות שונות ושעת הדחק וכו').
נשמע שוביניסטי?
בוא נראה מה נוגע לה ישירות בימינו..
אורח חיים - ודאי, הרי היא מקיימת הכל, כמעט הכל כמצווה ועושה ואם לא אז כלא מצווה ועושה (למעט תפילין אולי ששם הרמא אומר שמוחים אם היא מקיימת)
חושן משפט - ברור, הרי בימינו שהאישה יוצאת לעבוד ומשתתפת בעולם הכלכלי היא חייבת לדעת דיני ממונות לאשורם כדי להמנע מגזל, נזק ולדון דין צדק מול מקיימי האינטראקציה הכלכלית איתה
אבן העזר - ועוד איך, הרי בחתונה יש גם כלה לא?
יורה דעה - כמובן, הרי היא גם אוכלת ומכינה אוכל ולכן צריכה לדעת כשרות (שלא לדבר על נידה)
בקיצור יוצא שהדבר היחיד שלא נוגע אליה בימינו זה דיני קרבנות וכדו' (גם טומאה וטהרה אבל יכול להיות שבעתיד הקרוב כן וצריך ללמוד עכשיו לפחות ברמה בסיסית כדי שכשתהיה פרה אדומה לא יהיה כאוס מוחלט).
אם אפשר לשאולשוגי~
למה הוא 'צריך' ללמוד על קורבנות והיא לא?
הרי גם לחייו זה לא רלוונטי כרגע.
ואם כך - גבר לא צריך ללמוד הלכות נידה לעומק, הרי זה נוגע בעיקר לאישה.
וכשרות? גם לא. כי הרי כמובן האישה מבשלת.......
לאיש מותר (ומצווה) גם ללמוד דבריםצ'יאל
שלא נוגעים אליו (או בכלל - כמו עיר הנדחת וכו').
ולאישה זה אסור?שוגי~
הוא מביא בדבריו הרבה מקורות שמסבירים מדוע "כל המלמד את בתו תורה כאילו לימדה תפלות" לא נכון לגבי ימינו.
לרוב הפוסקיםצ'יאל
לא אמרתי שכולם חושבים כמוניאבןגבירול
אבל יש על זה מאמר של ר' אברום שאומר אחרת ממנו (אותו כמובן הרב חיים נבון לא יביא), ואם תשימי לב אחוז די גבוה מהמקורות של הרב חיים נבון בעצם אומרים מה שאני אומר. אם את רוצה להביא הוכחה תוכלי לעשות זאת מרבנים קצת יותר חשובים מהרה"ג חיים נבון שליט"א חופק"ק לינדנבאום (הרבי מלובאוויטש לדוג').
כןadvfb
קרה לי (לא אחת)ימ''ל
וכן, זרמתי.
בנוגע לשרשור המקביל (וסליחה על החפירה) :
לא הגבתי כי אני לא בת, אבל כשזה בא מהבחור זה נראה לי יכול להעיד על ניתוק וחוסר הבנה של סוג השותפות. בישיבות יש מושג כזה של מישהו שמחפש חברותא במקום אישה.
עכשיו, אני דווקא בעד שנשים ילמדו, וללמוד עם בן הזוג זה מעולה. וזה שהוא רוצה לעשות את זה בדייט מראה שהוא חי את זה. אבל זה עדיין, לרוב, מגיע ממקום של להראות לה מה אתה עוסק ביומיום ושתהיה שותפה - אבל הדרך האמיתית לזה, לרוב, היא לא להתפלפל איתה כמו עם חברותא אלא להסביר לה איך אתה חווה את הלימוד, מה אתה מרגיש כשהבנת סברא קשה ואיך התחושה אחרי שישבת 10 שעות במשמר בלי לזוז - פחות לנסות להעביר לה את התחושה ע''י לימוד, כי זה לא באמת איך שהיא תחווה את זה.
דווקא אני נגיד כן מחפשת שהוא יהיה לי לחברותא 🙈 (בין השאר)מדרשיסטית20
..ימ''ל
כתבתי "כשזה מגיע מהבחור".
כמו כן "יכול להעיד", לא בהכרח.
(וגם אצלך השאלה היא מאיזה מקום זה מגיע)
הנקודה היא ששותפות לא חייבת להיות באותו מעשה.
אפילו להפך - לפעמים שותפות היא שילוב של שתי פעולות שונות.
דיוק חשובצהרים
למה?, קרה לך?
נופת צוף
זה יהיה נהדרסביון
ברור. אני תמיד אוהב ללמוד עם אנשים. אני לומד עם אמא שליחסדי הים
חשוב לי שיהיה אשה שנוכל ללמוד ביחד.
כןאוי טאטע!
אם אני אכיר אז לא נראה לי יעניין אותי
דברים שהם יותר אמונה אז כן
מה זה לימוד גמרא נשי?advfb
לימוד הוא לימוד... מישהי יכולה להסביר לי?
דווקא בגמרא נראה לי שיש פחות מרחב תמרון לסגנון נשי או גברי. הגמרא היא הגמרא וזהו.
בדיוק בגלל זהאוי טאטע!
כי אני לא מכיר
כעיקרון הסטיגמה היא שהם לא לומדות כמונו
אז מעניין אותי
נראה לי שהביטוי היחיד לשוני הואadvfb
רגישות לנושאים מסויימים..
שמעתי את הרבנית אסתי רוזנברג אומרת שהיא לא תלמד סתם מסכת קידושין אלא רק אלא אם כן הבנות ממש מוכנות לכך.
חוץ מזה -אני לא מכיר סטיגמה מיוחדת על זה.
טובאוי טאטע!
אבל מכיוון שאני לא יודע אם היא נכונה אז אני לא כותב אותה
יש עוד דברים כאל... עצם השימוש בדוגמאות גרוטסקיות כדי להוכיחאבןגבירול
נקודה בדיון (כלומר התעלמות מהמשעות הרגשית של דוגמה והתייחסות רק לקשרים הלוגיים בין חלקיה ובינם לבין הסוגיה) זה דבר שלמיטב התרשמותי קשה להן מאוד.
ודווקא קידושין? זה לא פרובוקטיבי ככ
הקושי הזה לא משפיע על הלימודadvfb
אם כבר סתם מקשה על הלימוד.
אבל דמיון ורגש מפותח עוזר להקשר לסיטואציה שבמובאות בלימוד ולהבין אותם יותר וממילא יותר מבינים טוב את הסוגיא.
וככה זה בכל לימוד לוגי.
הוא משפיע מאוד על הלימודאבןגבירול
אתה לא יכול להכניס את עצמך ללוגיקה כמו שצריך כשאתה נגעל מהעצמים שעליהם הקשרים מופעלים.
דמיון מפותח אולי כן עוזר, רגש מפותח ממש ממש לא (למעט הלכות שממש תלויות ברגש אולי).
טוב נוadvfb
אני מאמין שיש כאלו שמצליחות להתעלות מעל זה. זה לא כזה חד מימדי.
כנראה שיש, כמו שיש גברים שלא, זו הכללהאבןגבירול
לא אוהב הכללותadvfb
בלי הכללות היה הרבה יותר קשה לחיותאבןגבירול
הרבה יותר קלadvfb
חדמש לאאבןגבירול
יש לימוד נשיחיות צבעונית
ברור כשמש, התכוונתי לגמראadvfb
אמא שלי לומדת דף יומי ואני לפעמים דן איתה לגבי הסוגיותחסדי הים
אם תכיר אתה לא חושב שיכול להיות שיעניין אותך להמשיך?ענבל
או שלא הבנתי את המשך תגובתך
אממ יכול להיותאוי טאטע!
העיקרון הוא שאני פחות אוהב לימוד גמרא מאמונה
לומד המון גמרא בעיקר בגלל שזה חשוב
אז אם לימוד תורה נשי הוא שונה מאוד מהגברי והוא יותר דומה לסגנון אמוני אז הגיוני שכן
אבל לא נראה לי שלכיוון הזה את התכוונת
זה כבר באמת סיפור אחר 😅ענבל
יצאתי מנקודת הנחה שאתה עצמך מעדיף גמרא

כן סתם לכיף
-אנונימי-
זורם.. רק שיהיה לזמן קצר יחסית.מבקש אמונה
לא הייתי מסרבCherry
חחח זה כזה אני!!!מחפשת111
כן, ואישית אעדיף אמונה/ מוסרוהוא ישמיענו
בשמחהמישהו איתי
לאקוד אבל פתוח
אין לך כוח שהאישה תהיה אופציה לחברותא כאילו?מיונז
לא אין לי כח לחברותאקוד אבל פתוח
אחרי הזהרת דיון לוגי קשוחאבןגבירול
אז כן, למה לא?
כןארצ'יבלד
אישית מעדיף בדייטים מתקדמים...
כבת-חתולה ג'ינג'ית
יצא לי לספר בדייט לבחור שאני אוהבת להשתתף בדיוני הגמרא של אחים שלי אז הוא בקלילות הציע להביא לפגישה הבאה סוגיה ולדון בה.
אהבתי ממש.
וזה מה שעשיתם?הָיוֹ הָיָה
איך היה?
(נראה לי הראשונה כאן שמעידה מניסיון..)
לצערי לא.חתולה ג'ינג'ית
הדייט הבא לא התקיים עד עצם היום הזה. (מסיבות אחרות).
אהה.הָיוֹ הָיָה
רק יכולה להדגישחתולה ג'ינג'ית
היה בזה משהו מגניב כי זו היתה הצעה שלו שבאה כתגובה על תחום שמעניין אותי.
לעומת זאת בחורים שמחפשים חברותא ומתפלפלים על כל משפט בדייט כאילו היה סוגיה בגמרא, או לחילופין מביאים ראיות והפרכות על כל דעה ונושא שעולים בפגישה- זה בלתי נסבל
תודה.הָיוֹ הָיָה
חחחחהפי
עשית לי חשק ליזום את זה
עלעלית.
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי
אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...
לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.
עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).
הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.
זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".
מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."
וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?
זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...
צריך להתחזק בזה...מה כבר ביקשתי
בעז"ה!!
ובהצלחה עם הכלבים נשמע פרויקט מיוחד במינו 
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים
אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.
"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".
מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום
עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢
פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)
לא אדום מזעםהסטורי
(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).
אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים
והאידיאות.
"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".
האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?
לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".
אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.
ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22
אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.
המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית,
"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"
"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי
איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…
הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב
כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים
האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.
על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.
ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה
אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb
כולם צריכים להגיע למעשי האבות?
ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.
הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.
אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים
יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.
במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.
ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים
לדרגתם.
הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.
(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)
..שפלות רוח
רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.
וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו
לא ?
"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb
כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.
אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.
..צדיק יסוד עלום
לא חשוב
לרדת מעץ החיים?חסדי הים
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
..advfbאחרונה
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים
נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.
זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.
"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".
רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי
הבחורה כמעט מתעלפת מקור
והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..
הבנת מה אני אומר?
אחי , היא בעולמות עליונים
ביטקוייןמשה
זה באמת מקום לרחף בו.
כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.
מה שבטוח.
ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.
תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.
בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.
הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.
ברור שהיא צריכה להגידהפי
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד
אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.
ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.
חחחח לא נראליהפי
אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר
פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן
מה לא ניקח????
והיא כולה עלק קר לך
הורידה לי את החשק לא לקחתי .
סתם פשוט היה יש ים אנשים
קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר
אבל בדייטים לי ספציפית קפוא
ואני חופרת לבחור שקר לי!
הוא לא יכול לפספס את זה
אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי
שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.
שזה קטע זה יחסי כי עם גברים קפוא לי רצח
ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק
אז אפשר לעבורבחור עצוב
זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.
בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).
אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר.
ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב
יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות.
אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה
והיא עדיין התפדחה להגיד
אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה
מזכיר לך משהו?אריק מהדרום
את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.
המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.
וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.
זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.
אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.
וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.
חחח גדולהפי
אוחזיויקאחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו
כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.
בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים
לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.
בעז"ה בקרוב ממש!
היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.אחרונה
אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה
בע"ה
לשנה הבאה נר איש וביתו
מתוך בריאות ושמחה#
איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא
יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)
💁🏻♂️אבטיח ברזילאי
ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.
אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.
נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו
זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא
אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום
מחזק אותךאבטיח ברזילאי
קשה הזיווג כקריעת ים סוף
ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...
בהצלחה 
יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
^^^ארץ השוקולד
ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.
בהצלחה
כפי שכבר אמרובחור עצוב
לצאת עם בשלות יותר.
כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני".
משקיעים יותרהפי
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb
אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.
אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה
אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?
אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.
לבנותמישהי 1
לבנים גורמים להרגיש רע על חיצוניותלאצעיר
אותה שדכנית שאמרה לי לא לפסול על מראה, לא מצמצה כשאמרה לי שפוסלות אותי כי לבחורות חשוב שהבעל יהיה יפה בעיניהן, בלי שמץ של ביקורת.
אף אחד לא אומר להפגש עם מישהו ברמת "דוחה". לשני המינים. רק אומרים לוודא שריחוק קטן-בינוני לא יהפוך אצלך בראש ל"דוחה".
ובגיל מסויים באמת שצריך להעיף את תווית ה"קשיש"( מבזה בפני עצמו) הזו. במיוחד שביולוגית אכן יש הבדלים קריטיים.
ברווקות מאוחרת - בחור שמבוגר ממישהי גם ב10 שנים מתמודד( סטטיסטית) עם פחות מורכבות מבחינה ביולוגית. טענות לקב"ה.
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.
ולמה
1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.
(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)