ספר בראשית אמת או לא???אחד הגברים!!!

יש למישהו הוכחה שספר בראשית הוא אמת?

הרי ההוכחה לזה שהתורה היא אמיתת מתחילה בהר סיני...

אולי בעצם הכול התחיל מקובץ עבדים במצרים, שאלוקים גאל אותם... בלי כול הסיפור הזה של בראשית.  

התשובה בגוף השאלה שלך..קרובה

גם בלי להוכיח לעומק.

 

אם התורה שניתנה בסיני היא אמת, אז בה כתוב את ספר בראשית, ומכאן הוא אמת גם.

ממש לא בטוחאחד הגברים!!!

כי יכול להיות שלא אלוקים כתב את התורה, אלא מישהו אחר...

ואז יכול להיות שהוא הוסיף את זה בתור הקדמה...

וחוץ מזה לא כתוב כמעט כלום על בראשית במעמד הר סיני...

גם אם מישהו אחר כתב-קרובה

ברגע שהחלטת שהתורה אמת, אז זה תקף לכולה. לא?

 

הוכחה ממש פשוטה שזה כן אלוקיםמשבצת
הוכחה פשוטהמבקש אמונה

משה רבינו סיפר להם סך הכל כמה דורות אחורה

בקלות הם יכלו לראות אם זה שקר... 

אי אפשר לשכתב היסטוריה של כל העולם בקלות כזאת

..ניק כמעט בלי ראש
ואיך אתה יודע שמשה רבנו כתב את התורה?
לדעת ביקורת המקרא, התורה נכתבה הרבה יותר מאוחר.
(זאת לא דעתי..)
עוד יותר פשוטמבקש אמונה

כי זה עבר ממשה רבינו ליהושוע בן נון וכן הלאה...  

וכתוב שם סיפור המאורעות שקרו באותו זמן וכל המצוות.   

פתאום מישהו ביום בהיר כתב ספר שיש בו היסטוריה של חצי עולם - מתי התחילו השפות, מי הוליד את מי, מי בנה איזה עיר (שאלו דברים מפורסמים) ומכר לכולם שזה מה שהיה וזה מה שלמדו בני ישראל במדבר ואף אחד לא בודק שניה אחורה? 

 

אי אפשר לכתוב סתם ספר, לספר בו סתם סיפורים ולמכור לכולם שמישהו אחר כתב וזה מה שהיה

בשניה מגלים שזה שקר.

יש מצב שכןאחד הגברים!!!

כי תחשבו שיש מלא עבדים שהיו מלא זמן במצרים, ( יכול להיות שהמספר 420 שנים הוא לא נכון) ואז גאלו אותם במצב כזה לא שואלים הרבה שאלות

 

ממש לא. זה לא קשור להיותם עבדים.מבקש אמונה

אין מה לשאול יותר מידי, זאת היסטוריה ידועה לכולם.  או שהיה או שלא היה...

 

והוא סיפר להם את זה כשהם עוד לא יצאו ממצרים, הרי הוא בא ואמר "אלוהי אבותיכם נגלה אלי וכו'"

סתם יתאבדו בשביל איזה הזוי שחושב שהוא יכול להוציא אותם בלי למות בדרך? 

אל תשכח את 10 המכותאחד הגברים!!!


למה? מבקש אמונה

מי יכול לשכוח מכות חחח

10 המכות זה עוד ראיה.בן חורין

הוא מבטיח להם שהם יצליחו למרוד באימפריה המצרית ולצאת לחופשי ומקיים את ההבטחה שלו.

והוא לא עושה את זה על ידי המצאת נשק משוכלל אלא על ידי שינוי סדרי בראשית.

 

זה די בונה אמון שיש כאן מישהו רציני.

ואחר כך היה גם מעמד הר סיני שבו ה' ממנה אותו לשליח שלו בפני כל העם (ה' מדבר עם משה בפני כל העם- "בעבור ישמע העם בדברי עמך וגם בך יאמינו לעולם")

ולגבי מה שאתה אומר שזה לא היה בדיוק זמן לשאול שאלות- אז במדבר היה להם ארבעים שנה לשאול שאלות...

 

 

"כי שאל נא לימים ראשנים אשר היו לפניך למן היום אשר ברא א-להים אדם על הארץ ולמקצה השמים ועד קצה השמים הנהיה כדבר הגדול הזה או הנשמע כמהו? השמע עם קול א-להים מדבר מתוך האש כאשר שמעת אתה ויחי? או הנסה א-להים לבא לקחת לו גוי מקרב גוי באותות ובמופתים ובמלחמה וביד חזקה ובזרוע נטויה ובמוראים גדלים ככל אשר עשה לכם ה' א-להיכם במצרים לעיניך?

אתה הראת לדעת כי ה' הוא הא-להים אין עוד מלבדו. מן השמים השמיעך את קלו ליסרך ועל הארץ הראך את אשו הגדולה ודבריו שמעת מתוך האש. ותחת כי אהב את אבתיך ויבחר בזרעו אחריו ויוצאך בפניו בכחו הגדל ממצרים, להוריש גוים גדולים ועצומים ממך מפניך להביאך לתת לך את ארצם נחלה כיום הזה. וידעת היום והשבת אל לבבך כי ה' הוא הא-להים בשמים ממעל ועל הארץ מתחת אין עוד."

מה הכוונה "ההוכחה מתחילה בהר סיני"?הָיוֹ הָיָה

קיבלנו את כל העסק הזה בהר סיני, שישים ריבוא הגברים לבד מטף, בעסקת חבילה הכל כלול, מה אנחנו אמורים לחשוב? שהוא נתן לנו תורה חציה אמת וחציה שקר?

נו בחייאת ברור אמתסטלנית בפעולה


ברור שזה אמת!אמממ
דבר ראשון: צריך להסביר מאיפה הגיע הקומץ עבדים הזה דבר שני: תתאר לך איזה בלבול נוראי היה בעולם בלי ספר בראשית.
לא היינו יודעים מי אנחנו ומה אנחנו
אני חושבתהדס????

שזה גם חלק מהאמונה - להאמין בדברים שלא ראינו רק סיפרו לנו, דברים שעברו במסורת ומאיפה לנו לדעת אם הם נכונים או לא?? זה הקטע של אמונה להאמין במשהו שאין לזה הוכחה שאפשר לראות בעינים  פשוט להאמין בזה.

זה לא כזה פשוט.... וגם להרבה שאלות ביהדות יש גם תשובות וצריך לחפש את התשובות אבל גם יש שאלות שאין להם תשובות ופה מה שצריך זה רק להאמין.

איך עושים את זה? אין לי מושג.. אני גם כן מסתבכת כמוך בכל השאלות האלה. זה כנראה משהו שנבנה עם הזמן תוך כדי שמחפשים ורוצים את זה, אם למישו כאן יש רעיון איך מחזקים את האמונה? אז נראה לי זה גם יעזור לכולנו... 

ועוד משו... אני חושבת שלמי שאין שאלות באמונה אז הוא לא מאמין עד הסוף. רק מישו ששואל וחוקר יגיע בסוף להאמין באמת!!

אז למה להאמין?הָיוֹ הָיָה

אני ממש מוחה על הקביעה שיש הרבה דברים ביהדותש אין להם הוכחה והקטע של האמונה זה להאמין בלי הוכחה.

 

מה שאן לו הוכחה - הוא שטות. חד וחלק.

 

אני מאמין כי אני יודע, לא כי אני רוצה להאמין בלי לדעת.

 

 

 

 

לגבי המשפט האחרון בהודעה שלך - דווקא איתו אני מסכים לגמרי, אבל - בדיוק בגלל הנ"ל - מי שחוקר מגיע לתשובות, ומיש לא - נשאר עם "אני מאמין כי אני מאמין כי סבתא רבתא שלי אמרה לי להאמין"...

אבל זה נכון...ניב שטרן

יש הרבה דברים ביהדות שאין להם הוכחה והקטע של האמונה זה להאמין בלי הוכחה

לא, זה פשוט לא.הָיוֹ הָיָה

לא מבין, ולעולם לא אבין, את המשפט הזה: "הקטע של האמונה זה להאמין בלי הוכחה" 

 

אתם חושבים שאלקים רוצה אותנו דבילים?

שמישהו יסביר לי את המעגל הזה: אני צריך להאמין בלי שתהיה לי הוכחה, כי ההוא שאני מאמין בו שלי ההוכחה אמר לי להאמין בלי הוכחה...

 

כן, זה פשוט כןניב שטרן

א. ברור שאמונה זה בלי הוכחה, אם יש לך הוכחה למשהו אז אתה יודע שהוא נכון לא מאמין שהוא נכון

"אמונה, במובנה הרחב, היא מצב פסיכולוגי בו אדם חש כי טענה או הנחה מסוימת היא נכונה" (ויקיפדיה)

 

ב. לא אמרתי שהיהדות מבוססת רק על אמונה, בלי ידיעה בכלל (בוא נניח לצורך הדיון שאם אני מאמין במשהו ואין לי הוכחה אז אני לא יודע שזה נכון אלא רק מאמין שזה נכון) היהדות מבוססת לא מעט על ידיעה ויש בה הרבה מקום לשאלות אבל יש בה גם הרבה מקום להאמין בלי הוכחה כל שהיא.

 

ג. המעגל הזה הגיוני מאוד וסוגר את עצמו יופי:

אני מאמין בא-ל מסויים

הוא אמר לי להאמין בלי הוכחה

בגלל שאני מאמין שהוא א-ל אני עושה מה שהוא אומר

אני מאמין בו בלי הוכחה

חבל שאתה חושב ככה.הָיוֹ הָיָה

א. תלמד את ספרי הראשונים שמדברים על אמונת ישראל, לא את הגדרות הויקי לעברית המודרנית.

 

ב. תן לי סיבה אחת שאדם שפוי בדעתו יאמין במשהו סתם. בלי שום ראיה לזה.

 

ג. בא-ל אתה מאמין עם הוכחה? אם יש לך הוכחה לכך, אז גם למה שהוא אמר יש הוכחה, זה לא נקרא להאמין בלי הוכחה.

__ניב שטרן

א. ההגדרה של ויקיפדיה באה להגדיר את המילה "אמונה" כי סעיף א' היה סעיף לשוני

 

ב. כי הא-ל אמר

 

ג. לא, יש לך הוכחה לקיומו של הקב"ה?

...הָיוֹ הָיָה

א. ההגדרה הזו אינה קשורה לאמונה היהודית. אולי לאמונה הפאגאנית.

 

ב. אהמ אהמ, ומי אמר שהוא קיים? למה אתה מאמין בקיומו? יש לך סיבה שאדם שפוי וגו'..?

 

ג. לי יש, כן.

,,,ניב שטרן

ב. מי אמר שהוא קיים? הא-ל

למה אני מאמין בקיומו? כי ככה סבתא רבא שלי אמרה (אם היא הייתה בודהיסטית הייתי מאמין בבודההא)

 

 

ג. אני אשמח לשמוע

,,,הָיוֹ הָיָה

ב. נו, על זה אמרתי שעצוב...

 

 

ג. היו כאן על זה כל כך המון שרשורים, אין לי כ"כ כח להתחיל מחדש כעת, במחילה, (אם הייתי יודע לחפש הייתי שם קישור, אבל אני לא..)

למה עצוב?ניב שטרן


כך את הרמב"ם למשלניב שטרן

יש לך הוכחה לכל שלוש עשרה עיקרי האמונה שלו או שאתה אפיקורס ואין לך חלק לעולם הבא כי אתה לא מאמין במה שהוא אמר?

לטעמי זה עובד אחרת, כפי שציינתי.הָיוֹ הָיָה

יש לי ראיה שה' אמת ושתורתו אמת, וממילא .....

אני לא מחשיב את זה כראיהניב שטרן

כי זה לא הגיוני לעשות משהו כי ה' ציווה, אין בזה הגיון לוגי, זה אמונה

סורי, לא הבנתי אותך.הָיוֹ הָיָה

אם יש לי ראיה לוגית שתורתו אמת, מה הבעיה?

הרמב"ם, למשל:צ'יאל

יסוד היסודות ועמוד החכמות לידע שיש שם מצוי ראשון והוא ממציא כל נמצא וכל הנמצאים משמים וארץ ומה שביניהם לא נמצאו אלא מאמתת המצאו

הלכות יסודי התורה א א

יש שני "לדעת"ניב שטרן

לדעת מסוג אחד שהוא אם יש לי הוכחה שכדור הארץ עגול אז אני יודע שכדור הארץ עגול

לדעת מסוג שני זה שאני יודע שיש הקב"ה אבל אין לי שום הוכחה לזה, אני רק מאמין שזה נכון. (לצורך הדיון קראנו לזה מאמין) ועל הסוג הזה הרמב"ם דיבר, לא על הסוג השני

איזה מין ידיעה זו? הָיוֹ הָיָה

אז אני יודע, מהסוג השני, שכדוה"א שטוח.

יודע...

אז תוכיח ליefraim37
שיש א-לוהים, שברא את העולם ונתן לנו את התורה כפי שאנו מכירים אותה היום.
רק הוכחות לוגיות צרופות שלא מסתמכות על שום הנחת יסוד.

אתה עשוי לחסוך לי הרבה כאבי ראש-במקרה שלי זה דיני נפשות ממש.
תעזור לי-זה דחוף (לא בשבילי, לאחרים)
איפה ההוכחה?efraim37
רק טענתה טענה (לא הוכחה כלום) שחשוב להגיע להוכחות חותכות.
אני ביקשתי את ההוכחות שאתה טוען שיש לך.
ושמא התחלף לך בין ב ל ג׳, עדיין אני שואל על הטענות שאמורות להיות לך בראש ובלב. דברים בסיסיים כל כך צריכים להיות זמינים בשליפה, לא צריך חיפוש בפורום.

אני לא בא לקנטר עליך מרום גילי, אני בא לשמוע הוכחות חותכות לקיום ה׳ ואמיתות התורה בגלל שאני באמת צריך טענות כאלה בדיוק.
כמובן שהתכוונתי לג'הָיוֹ הָיָה

שאין לי כח לכתוב הכל מחדש, כתבתי על זה פה אלף פעם, אפשר לחפש אם אתה יודע איך.

 

ברור שזה זמין לי בשליפה, חלילה וחלילה שיהיו הדברים האלו צריכים אצלי חיפוש ובירור כדי להזכר בהם, הבעיה היא שאין לי כח לשבת להקליד את כל זה עכשיו.

ואגב שאלות באמונההדס????

לי היו כמויות של שאלות שהרבה מהם הרב יוני לביא הצליח לפתור... וגם בספר שלו היי הרב 1 יש תשובות פשוטות שקל להבין

סופי תיבות בראשית ברא אלוקים אמתרוצהלהיותבשמחה

כך אומר רבי נתן ידוע שחותמו של הקב"ה הוא אמת והוא חתם את זה בתחילת התורה!

שלום!יחידי
לענ"ד יש ראיה טובה מאוד, שהיא למעשה אוסף של ראיות מצטברות. יש כמה וכמה סיפורים, רמיזות למיתוסים אליליים עתיקים (ומאבק בהם!) מנהגים־קדומים שנהגו באזור, שמות־אנשים ושמות־מקומות שמופיעים בספר בראשית, ושהימצאותם בספר מעידה על קדמות ספר בראשית וממילא מקרבת אותנו לאמונה באמיתותו.

ולמה? כי כותב מאוחר של הסיפורים (למעט משה רבנו, שכתב מפי הגבורה) לא יכול היה לדעת דבר מהפרטים האלו שנמצאים בספר בראשית לרוב.


דוגמאות:

בפרשת לך לך - "כָּל אֵלֶּה חָבְרוּ אֶל עֵמֶק הַשִּׂדִּים הוּא יָם הַמֶּלַח" - הסבר 'מאוחר' (ממשה רבנו) שמבאר מהו מקומו של עמק השידים של ימי אברהם אבינו, ומה יש בו היום (ים, כמובן).

"וּבְאַרְבַּע עֶשְׂרֵה שָׁנָה בָּא כְדָרְלָעֹמֶר וְהַמְּלָכִים אֲשֶׁר אִתּוֹ וַיַּכּוּ אֶת רְפָאִים בְּעַשְׁתְּרֹת קַרְנַיִם וְאֶת הַזּוּזִים בְּהָם וְאֵת הָאֵימִים בְּשָׁוֵה קִרְיָתָיִם" (מקומות ושמות עמים קדומים. לא בקיא מספיק ואין לי זמן ולכן לא אכנס לפרטים).

המחזה שראה שר האופים בחלום מבטא בכתב ההירוגליפים המצרי "מוות", וכולנו יודעים מה היה פתרון החלום ומה קרה בסוף (ואפשר לעיין במה שכתב על זה ד"ר חגי משגב כאן - https://www.929.org.il/pack/%D7%99%D7%95%D7%9D-%D7%94%D7%95%D7%9C%D7%93%D7%AA-%D7%A9%D7%9E%D7%97/post/1197.


ואפשר להאריך בדוגמאות לרוב, כבר מפרשת בראשית ומסיפור הבריאה שמתעמת עם סיפורי בריאה אחרים שהיו מוכרים באזורנו.

אז תכל'ס, ריבוי הפרטים והדיוק בהם לאורך הספר מלמדים אותנו על האמינות של הסיפור. אם הסיפור לא התרחש במציאות, התורה לא הייתה נותנת לנו כל כך הרבה פרטים היסטוריים שיאפשרו לנו לבחון אותו.

ומה גם שכשאנחנו בודקים אנחנו יכולים לראות לא מעט פרטים שידועים לנו מהארכיאולוגיה משתלבים מצוין עם התיאור המקראי, דבר שלא היה קורה אם הסיפור היה נכתב לאחר זמן, ולא ע"י משה רבנו מפי הגבורה.
הקישור לא עובדצ'יאל

תוכל בבקשה לשלוח אחד שעובד? תודה רבה!

תודה רבהצ'יאלאחרונה


או אה מי זה בא!הָיוֹ הָיָה

וכתבת יפה...

תודה יחידי
גיחה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך