שמתי לב למשהו שממש מטריד אותי.מתנחלת אמיתית

בהרבה דיונים הלכתיים ניקים (בעיקר בנים) שנתקלים בדעות של  רבנים מכפישים אותם.

למשל בדיון על חנן בן ארי - הביאו תשובה של איזה רב קהילה.

וממה שכתבו על התשובה שלו הובן ש"מי הוא בכלל שיפסוק הלכה".

אז דבר ראשון עם כל הכבוד - הוא רב קהילה. כנראה שיש סיבה שמינו אותו.

דבר שני אם נותנים לו לענות תשובות לאנשים כנראה הוא יודע דבר או שניים.

 

והוא לא הרב היחיד.

 

ובאמת שאני לא מבינה מאיפה זה בא. אותי חינכו שלא מזלזלים לא ברבנים ולא בפסקים שלהם. בכלליות מכבדים אמירות של אנשים מבוגרים כי גם אם יש לך יותר ידע כללי יש להם נסיון חיים. אם למישהו יש תשובה מאיפה יש לכם אומץ לזלזל ברבנים שיגיד. כי התחושה פה היא מי שהוא לא ראש ישיבה - לא נחשב.

מסכימה איתך, ועזבי רבנים.. כל בן אדםרודף אהבה בימים
בשירשור על חנן בן ארי זה הגיע לרמה שקראו לו "רוצח", "עובד ע"ז", "כופר" ועוד מחמאות כאלה ואחרות.
וגם בזילזול בתגובות של ניקים שממש יכול לפגוע..
אז חברה די. די לזלזל בבני אדם כלשהם. אתם לא מעל אף אחד פה
צודקת לגמרי. רמסו שם את הכבוד הבסיסי של הבנדם. טוב שנעלו.מתנחלת אמיתית


החוכמה היא לא להקטין אחרים,שפרינצא בוזגלו

 הדרך למעלה היא לא בהכרח בדריכה על אחרים- מי שעושה את זה, מקטין את עצמו, וגורם שיזלזלו בו.
גם הרעיון של לרדת לפסים אישיים עם כל אדם שהדעה שלו שונה משלך- מגעיל!
בשביל להעליב יש את הש"א, אין צורך שנראה התכתשויות! זה לא מעניין, וסתם מעצבן.

^^^ אל תנמיך את האחר, תגביה את עצמך".דמעה שקופה


אני הבאתי את זה בשרשור של הפתגמיםיוני קדוש

הבאתי את המשפט הזה מערוץ מאיר לילדים.
 

זה כיף לראות שאנשים תפסו את המשפט הזה ומשתמשים בו.

אייאייאאי!שפרינצא בוזגלו

@דמעה שקופה, הבנתי מאיפה לקחת אותו.
ערכתי כי פעם אמרת לי אותו בשם |צונזר|.
 

ממש ממש לא. סורי, אני לא מבינה מאיפה הוא הביא את זה.דמעה שקופה


מה? זה משפט של האדמו"ר המהר"ש.דמעה שקופה

 

@יוני קדוש, אני לא מבינה מאיפה הבאת את מה שכתבת עכשיו.

אוקי אני מבולבלת, אז תבדקי את זה ותחזירי לי תשובה.שפרינצא בוזגלו

לבנתיים: מחלוקת בין רבני חב"ד- לערוץ מאיר.

מה יש לבדוק? זה פתגם מוכר שהאדמו"ר המהר"ש אמר.דמעה שקופה


נכון זה מהסיפור שהוא שיחק עם אחיו הגדול/הקטן (לא זוכרת)לראות בטוב
שהם היתחרו מי הכי גבוה... משהו כזה?!😬🤔
שהילדים שלו שיחקו... כן.דמעה שקופה


אהה לא זכרתי בדיוק😂לראות בטוב
תראי ביקשתי מחברה שלי את הסיפור, זה נכון?לראות בטוב
יום אחד האדמור המהרש ואח שלו הקטן (רבי זלמן אהרון-הרז"א) שיחקו ואז אח שלו צעק ובכה
אז האדמור הצמח צדק (אבא שלהם) יצא לבחוץ ושאל אותו מה קרה אז האח הקטן (הרז"א) אמר לו שהאדמור המהרש הפיל אותו לבור
אז האבא שאל את האמדור המהרש למה הוא הפיל אותו לבור
אז הרדמור המהרש אמר לאבא שלו שהרזא יותר גבוה ממנו
והוא יותר קטן ורציתי להרגיש פעם אחת שהוא יותר קטן ממני
אז האדמור הצצ אמר לו בשביל להרגיש שהור קטן ממך תעלה על כיסא ואל תפיל אותו לבור
אכן. משם הפתגם. דמעה שקופה

אני רק לא בטוחה לגבי:

א. מי הפיל את מי.

ב. מי היה האבא, האדמו"ר הצמח צדק או האדמו"ר המהר"ש.

 

לא אמרתי אף פעם שהמציאו את המשפט הזה בערוץ מאיריוני קדוש

אני מכיר אותו משם.
מי שמכיר אותו מהמקור - כל הכבוד לו. אשריו ואשרי חלקו.
 

נראה לי שגם את תסכימי איתי שבגיל שמונה תשע לא לומדים מאמרים של האדמור מהר"ש...

ואני לא אמרתי שלא אמרו אותו בערוץ מאיר...דמעה שקופה

אההמ, זה לא ממאמר, אבל נדלג על זה...

יש פעמים שאם אתה מתנגד למישהו אתה חייב להבהיר שהוא טועהפיקאר

את הרב חנן שוקרון אני מכיר ויודע שהוא ת"ח רציני אבל עדיין

מסכימה איתך לגמרי. "דרך ארץ קדמה לתורה".דמעה שקופה

טיפה כבוד לאחרים, בני אדם.

היי, עצרו שנייה -ריק סאנצ'ז

אני ממש מסכים עם כל הקטע של הרבנים, באמת זה נכון. 

אגב זה בעיה מאוד קשה בכללי, לא רק כאן, שאנשים בגלל שרואים רב עושה משהו מסוים - שופטים אותו ומזלזלים בו (אני אישית מכיר כמה אנשים שמכנים את הרב אבינר "שלמה" - בהתחלה בכלל לא הבנתי על מי הם מדברים... ה' ישמור...)

 

אבל מה שהיה עם חנן בן ארי - עכשיו אתם מעוותים את מה שהלך שם

אף אחד לא אמר שהוא רוצה ולא רמז או התכוון - בסך הכל הביאו דוגמא מוקצנת כדי להבין יותר טוב, הויכוח שם לדעתי היה בסדר לגמרי (אולי חוץ מהקצת פחות כבוד לרבנים) , לא ראיתי שנעלו אותו , אם כן אני לא מבין את ההגיון

 

עוד אגב - כיום באמת יש הרבה "רבנים" , שכאילו בסדר, יודעים קצת תורה, אבל לא מספיק כדי לפסוק בדברים מסומים (אני לא מדבר על שום רב ספציפי)

תגיד היה נעים לך אם היו שופטים אותך בלי להכיר אותך בכלל?מתנחלת אמיתית

בלי לדעת באיזה מצב אתה כרגע?

מה הקשר? -ריק סאנצ'ז

אף אחד לא שפט את חנן בן ארי - 

התווכחנו שם האם בסדר לשמוע אותו או לא

אם הוא זמר כשר או לא

ויכוח כזה חייב להיעשות גם אם בגלל זה נגיע למסקנה שהוא זמר לא כשר או כופר או אנא אערף

 

נ.ב. אני אישית דווקא הייתי בעד חנן בן ארי בויכוח שם , אבל לדעתי הויכוח היה בסדר לגמרי

היה אחד שדיבר עליו כעל נוכרי עובד אלילים.ים של מיסתורין


לא נכון תסתכלי בהקשר -ריק סאנצ'ז

הוא הביא דוגמא מוקצת של רוצח / עובד ע"ז רק כדי להסביר בצורה יותר מובנת

וזה בסדר לדעתך לדבר כך על יהודי שבסה"כ הוציא שיר?ים של מיסתורין


בוודאי -ריק סאנצ'ז

הוא לא אמר שחנן בן ארי עובד ע"ז אלא רק הביא דוגמא לאדם שלא עושה את רצון קונו , אמנם דוגמא קיצונית, אבל הוא הביא רק בתור דוגמא

 

הוא דיבר עליו בצורה ממש לא מכבדת. וגם על רבנים של קהילות הואים של מיסתורין

דיבר באופן מזלזל ולא ראוי.

על רבנים של קהילות אני מסכים , אבל -ריק סאנצ'ז

על חנן בן ארי הוא דיבר בצורה ראויה

 

חוץ מזה -ריק סאנצ'ז

אם כל הכבוד לחנן בן ארי הוא לא צריך כל פעם כשהוא אומר חנן בן ארי להוסיף "כבודו והוד מעלתו"

חנן בן ארי הוא זמר שמדי פעם אני חייב להודות קצת נסחף יותר מדי

 

מובן שאסור לבזות ולדבר בצורה מגעילה על בן אדם שעוד לא הכרעת מי הוא

ועדיין, טיפה דרך ארץ. הוא לא חתול רחוב, הוא בנאדם.ים של מיסתורין


אז מה אם הוא בן אדם? -ריק סאנצ'ז

הוא יכול להביא איזה דוגמא שבא לו כדי להסביר את דבריו!

טוב, אין לי עניין להתווכח על כך.ים של מיסתורין


על שני הצדדים הוא כתב בצורה לא משהו בכלל.ים של מיסתורין


אני לא מבין מה הבעיה, בסך הכל פרקתי את הרגשות שלי....הָיוֹ הָיָה

וברצינות:

שימו לב כמה אירוניה.

היה בנאדם אחד שירד על אלקים.

והיה בנאדם אחר שהסביר כמה זה גרוע.

 

ובכן, על ההוא שירד על אלקים הגנתם בכל עוז ותוקף. הנימוקים שונים ומשונים.

ועל ההוא שהסביר למה גרוע לרדת על אלקים - יש לכם טענות, שהוא מדבר לא יפה על מישהו.

 

האבסורד זועק לשמים!!

איפה ההכלה הגדולה? איפה כל התירוצים על "בנאדם שפורק את הכאב שלו"? פתאום זה נעלם?

כמה מגוחך, לתקוף בנאדם, על זה שהוא העיז לתקוף את מי שהעיז לתקוף על אלקים. 

ולא סתם, אלא שמי שתוקף את הבנאדם על שתקף את ה"מישהו", זה בדיוק מי שהגן מפניו על מי שתקף את אלקים. 

 

כמה מגוחך. כמה עצוב.

תראי כמה הודעות השקעת בלתקוף אותי, בגלל שפגעתיי את חנן בן ארי.

אבל זה שחנן בן ארי פגע באלקים, עובר לך סבבה.

אני בעייתי בכך שאני פוגע בו על זה שהוא פגע באלקים. ולכן צריך לפגוע בי!

תראו כמה אבסורדים במשפט אחד....

 

 

חנן בן ארי הוא  "בנאדם, לא חתול רחוב, צריך טיפת דרך ארץ".. ככה כתבת.

ואלקים?

אלקים??

מה אלקים???

אלקים הוא כן חתול רחוב????

בפני אלקים אין צורך בדרך ארץ??

רק בפני חנן בן ארי?

 

אולי, אולי תחשבו, שכמו שלחנן בן ארי כאב - והוא זעק. כך גם לי - כואב. ואני זועק? אולי?

לו כאב "למה נזרקה בו נשמה"

ולי כואב - למה הושפל אלוקי עד עפר, וניתן למרמס?

הוא זעק את הכאב שלו?

גם אני זועק את הכאב שלי!

חשבת על הרעיון?

 

ולמה אני אומר את זה?

לא כי נפגעתי, ממש לא. אני ממש לא לוקח ללב. (דווקא יש משהו בכל הסיפור הזה שלקחתי ללב מאוד קשה, וזה החוסר הבנה כמה זה נורא לפגוע באלקינו ואלוקי אבותינו, החומת הגנה שהקימו כאן לבנאדם, כאילו זה לא שהוא פגע באבינו מלכינו, רועינו, דודינו, אוהבינו, בוראינו. זה לא נתן לי מנוח, יום שלם זה לא יצא לי מהראש... זה מה שלקחתי ללב מכל הנידון הזה וכאב לי כאב נורא, לא מה שתאמרו עלי כאן או שם...) 

אני אומר את זה, כדי לגרום פה ל|כל אחד יחשוב אם הוא רלוונטי| לחשוב קצת. אולי באמת אין לו מספיק רגש אמיתי של כעס על פגיעה באלקים.

אולי פגיעה בבני אדם הוא (או היא, שוב, כ"א שיחשוב על עצמו) -  מבין שזה לא בסדר, ושזה נורא, ושצריך דרך ארץ. אבל פגיעה באלקים - לא מרגישים עליה כעס, זה לא צורב בלב, מעבירים את זה הלאה. מתרצים על זה תירוצים...

 

 

והנפש היהודית מתקוממת בזעקת אדירים: למה??? "למה שכחנו שם אלקינו"?

  

והזעקה מהדהדת לה במדבריות כבת קול.

 

ואין קול

 ואין עונה

  ואין קשב.

 

ושכינה בוכה במסתרים. מנהמת כיונה על חילול שם הוי"ה. וקולה מנסר מסוף העולם ועד סופו.

האם מישהו שומע? 

...קרובה
זה שונה ממש, ההשוואה הזועקת שנתת.
האדם עליו דיברתם (והשמצתם וזילזלתם ול"ה וכו, על הדרך) לא נמצא פה.
יש הבדל בין להשמיץ אדם שאינו נוכח פה, ללהתווכח בטונים גבוהים עם אדם שמכניס את עצמו לזה, ומשתלב יופי בהרמוניה.

בפני אלוקים *כן* צריך דרך ארץ. בכל מישורי החיים. יש דרך לדבר על אנשים. רק אחת. ולשון הרע לא מדבר עלי.
לא כל פגיעה באלוקים מצדיקה חופש ביטוי שכזה. כבוד האדם וכבוד תורה לא מנותקים זה מזה!!!!
דרך ארץ קדמה לתורה!!

אתה יודע שזה ממש פוגע בי לקרוא את השירשורים האלה? לראות את הצפת שנאת חינם, לשון הרע, כעס וליצנות, חילול השם וכבוד תורה.

וזה נכתב מדם ליבי. האם אתה יכול לומר 'ידינו לא שפכו את הדם הזה'?

ואחר האש קול דממה דקה.
....הָיוֹ הָיָה

אני מבין...

הבעיה הייתה שאני פגעתי במישהו שלא שומע, וזה לא בסדר.

אבל לפגוע באלקים, זה בסדר, כי הוא כן שומע.

(וגם בי, כי אני כן שומע, אז זה בסדר...)

 

ואם מישהו יעיז לחשוב שההחלוקה הזו היא לא במקום כלל, אז זה "זועק לשמים"...

 

 

זה מעניין,

דם ליבך תוסס כשפוגעים בחנן בן ארי

ודם ליבי תוסס כשפוגעים באלקים.

 

מעניין לעשות מחקר, מי מותסס ממה ולמה...

 

 

(וכמובן, איך שכחנו, את זה שעליו מתרצים שהוא "פרק את רגשותיו" כשהוא פגע באלקים!! אבל עלי, לא תתרצו את זה.. כשפגעתי ב"אדם"...

אולי, רק אולי, כמו שלו היה מטען של רגשות, גם לי יש?

כן, לי יש רגשות סוערים, כאב מפלח, כשאני רואה את כבוד אלוקי נתון למרמס ומשיסה, אז גם אני פורק.. לא? 

האדם, בעיניך, כמה עצוב, חשוב יותר מאלקים. ואת מתבלת את הקרירות הזו במנטרה חסרת תוכן של "כבוד האדם וכבוד האלקים הולכים יחד"...)

 

גם אני כותב מדם ליבי, תהיי רגועה. את לא לבד.

אני יום שלם אחרי השרשור ההוא לא הצלחתי להרגע, 

יעידו עלי כל האנשים ששוחחתי איתם בפלאפון באותו יום, ולא משנה על מה.

כולם שמעו את הכאב שלי על החוסר אכפתיות הזה.

 

 

נהדר כמה שכואב לכם על חנן בן ארי.

חבל שלא כואב לכם ככה גם על אלקים.

 

וחבל על הצביעות, שמי שכן אכפת לו מאלקים, סופג עליהום על כך שלא כיבד את חנן בן ארי.

כמה אירוני.

לבכות.

 

 

 

(כנראה שיעבור עלי עכשיו שוב יום שבו יוצפו מחדש כל הרגשות האלו, נפתח מחדש הפצע שבקושי הגליד.. נפתח כשקראתי בחורה שומרת מצוות שכותבת שפגיעה באלקים לא מצדיקה "חופש ביטוי שכזה" כלפי הפוגע. לא הייתי מאמין אם לא קראתי בעיני.

פשוט לבכות. כפשוטו.)

..קרובה
זה לא ממש הוגן שאתה עושה לי משפט בלי לדעת את טענותי.
אתה שמעת את דעתי על חנן בן ארי? על השיר שלו? על אלוקים?
אני לא אמרתי שום דעה בעיניין. על אף שיש לי. התאפקתי.

ומושא הדיון בכלל לא מעניין. לא התמקדתי בו. לא כתבתי את השם שלו פעם אחת.
אכפת לי מאיך שיהודים מתנהגים פה בפורום. אני רואה ביזיון לקב"ה. ביזיון!
בשלב מוקדם הפסקתי לקרוא את התגובות שלך בשרשור ההוא. ידעתי שאמצא שם כאב על חילול השם, אבל בנוסף אקבל מסות של תוכן שלילי. ולא יכלתי לעשות את זה.

אתה יכול להאמין לי לחלוטין שכואב לי החילול השם הזה. אבל לירות לכל כיוון בלי לנשום, זה לא מועיל. ובכעס- זה רק משפיל עוד יותר.

אני לא פגעתי באלוקים. חס וחלילה. וגם לך לא הגבתי שם. מה שכן אמרתי, זה שאתה נכנסת מרצון למלחמה, אז זה הגיוני שיחזירו לך, וחנן בן ארי לא פה כדי להגן על עמדותיו.

הוא פגע באלוקים? יש תשובה. אבל למה אני צריכה לדון עליה? זה לא שאמרתי שהוא לא פגע, ולא שאמרתי שבך אפשר לפגוע.
אין פה שום עניין של השוואה. פשוט יש דברים שלא עושים. כגון להשמיץ יהודי ברבים.

...הָיוֹ הָיָה
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך כ"א בחשון תשפ"א 14:20

לתשומת ליבך, שרשור זה כולו הוא משפט שדה לי, את התערבת בו וטענת נגדי, וכשעניתי לך את מאשימה אותי שאני עושה לך משפט בלי לשמוע אותך?

קצת, אהמ, מוזר....

 

אז הפסקת לקרוא את תגובותי כי הן מלאות תוכן שלילי, בסדר.

השאלה מה בעיניך יותר שלילי. מה יותר הרתיח אותך.

התגובות שלי. או השיר שלו. ולמה.

(את לא צריכה לכתוב כאן את התשובה. תחשבי עם עצמך)

 

מה זה "נכנסת מרצון למלחמה"? פתחו שרשור עם שאלה, יש לי עמדה שלדעתי זו עמדת התורה. כתבתי אותה. את בעצם מצפה שאתייפייף כדי שיהיה לכם נחמד?

ורגע רגע, כשהבחורצ'יק המדובר הוציא את השיר שלו, הוא לא "נכנס מרצון למלחמה"?? רק אני פה זה שהותר דמו כי בחרתי להיכנס, הוא לא בחר להרתיח המוני (בעצם, הלוואי, זה נראה שאני בודד כמעט..) אוהבי ה' בשיר הפרובוקטיבי שלו?

 

 

לגבי השאלה בסוף "למה אני צריכה לדון עליה" התשובה פשוטה - כי יש לזה נפקא מינה! פתחו שרשור על השירים שלו - הבעתי את העמדה התורנית, לדעתי, על השירים שלו.

זה בדיחה עלובה מהיהדות, לומר שימשיכו לשמוע את השירים שלו, כי "אנחנו לא צריכים לדון"..

 

 גברתי, יש עוד דברים ש"פשוט לא עושים", כגון להשמיץ את אלוקים ברבים.

ומי שהמשיץ אותו, בהחלט מתבקש שלא נתייפייף, אלא נאמר בקול צלול שהוא השמיץ אותו ולכן איננו רוצים לשמוע את שיריו.

אל תמציאי כללים מסברתך.. החלטת ש"זה לא עושים" ולא משנה לך למה וכמה..  עצוב שככה עובד סולם הערכים.

 

 

(אגב, אם זה כזה קו אדום, אז איך להשמיץ אותי כן נהיה מותר בגלל זה ש"אני כאן ונכנסתי מרצוני"? עכשיו כן מותר "להשמיץ יהודי ברבים"??

 

בקיצור, כל הטיעונים פה מעלים דבר אחד: ניסיון אומלל להיות "מוסריים" במוסר המערבי על סולם הערכים המעוות שלו. מה לעשות. לא הצלחתם לרגש אותי) 

אגב, יש כאן ניק שכתב דברי טעם אמיתיים לא הבנתי את דברייך היטב - נוער וגיל ההתבגרות אולי תביני משם למה אני אומר שדבריך הם בס"ה סולם ערכים "מוסרי" מערבי מעוות. שאין לו דבר וחצי דבר עם עולם הערכים של התורה.

(ולא משנה בכמה מושגים מהתורה תדחפי כדי שזה ישמע תורני, על "דרך ארץ קדמה לתורה" כבר ענה הנ"ל בטוב טעם, "שנאת חינם" זה ממש ליצנות גמורה, אני מקווה שאת מבינה לבד למה אין שום קשר בים דבריי עליו לבין "שנאת חינם". "כעס" - מצווה לכעוס על עוברי עבירה, משנה ברורה מפורש. "ליצנות" - שוב, משנ"ב וגמרא מפורשת שמצווה להתלוצץ מעבירות. "חילול ה' וכבוד התורה"- נו באמת, המחאה על השיר הנתעב הזה היא חילול ה' וכבוד התורה? את רצינית?

בקיצור, גם בתל אביב יודעים לצטט פסוקים, ההבדל בינם לבינינו הוא שאנחנו יודעים את ההקשר של הפסוקים ואת הפירוש שלהם ע"פ חז"ל, ויש לנו סולם ערכים תורני, ואל סולם ערכים מערבי שהערך הכי עליון בו הוא ה"חיה ותן לחיות"...)

וואו.קרובה
לא חשבתי שבתור אחד שזורק את האמת לאנשים בפרצוף, למרות שהיא לא נעימה לאוזן בד"כ, תיפגע ככה.
חשבתי שליגיטימי בעיניך למחות ולמתוח ביקורת על תגובות של אחרים.

ראיתי בתגובה שלך אלי הזמנה לדיון, אך הוא ירד למקום שלא רציתי להגיע אליו. בכל אופן לא רציתי לפגוע, וכמובן שלא התכוונתי לזה. מחילה.

לא נראה לי שדעתי מעניינת אותך לרגע, אבל אם אני טועה ובכל זאת תרצה תגובה על עצם הנידון, תעדכן ואשלח אותה בפרטי. הדיון כאן גלש לפסים אישיים הרבה מעבר לרצוי, וחבל להמשיך אותו כך.



עריכה: הלוואי גם לי שהיה לי רגש חי ובריא של יראת שמיים כמו שיש לך. ובהחלט לא יזיק קצת.
אני מאוד מעריכה אותך הרבה פעמים, ואני לומדת ממך רבות, והרבה מניקים אחרים.
הלוואי עלי כזאת תעוזה. מתחתי ביקורת על הדרך. לא על עצם קיומה.
@א-מ-ת
אגיד לך את האמת.הָיוֹ הָיָה

לא באמת נפגעתי, הדבר האחרון שמטריד אותי זה מה שיגידו עלי כאן.

הסיבה שאני מעמיד את זה ככה - היא כי לא משנה שאני לא נפגע, השאלה היא על הכותבים, שכתבו מה שכתבו. הרי תכל'ס גם חנן בן ארי לא נפגע מה שכתבתי - והביקורת הייתה על עצם הכתיבה.

רק באתי לחדד את האיפה ואיפה, את הדברים שבוערים לאנשים מול הדברים שפחות בוערים להם..

 

בכל מקרה, אם יש לך מצפון על פגיעה בי - את יכולה לנקות אותו בכיף, הכל טוב אצלי.

יופי.קרובה
יש הבדלא-מ-ת

בין להשמיץ בן אדם לבין להתייחס לדעות מקולקלות.  

 

הפוסטמודרנה כבר לא נותנת להעביר ביקורת על כלום אבל ממתי זאת דעת תורה?

יש הלכות לשון הרע, אבל מותר לדבר על דעות, ויש מצווה לפעמים לומר ביקורת ואפי' לזלזל באפיקורס בכוונה (לא מתכוון לומר על מישהו אפיקורס, רק את העיקרון שלא תמיד אסור להשמיץ)

 

ואם לא נעמוד על דעת תורה (לפעמים בחריפות! כן! קצת עזות דקדושה לא תזיק!) אז היא תהיה סתם עוד דעה ולא מה שהיא צריכה להיות-האמת היחידה, "דעה את ה'" "אור לגויים" וכו'

...עצמי החביבה

אני חושבת שאתה ממש צודק בדעות שלך, אבל אתה קוטל את מי שקצת מתנגד לך...

(ובאמת כמו ש@א-מ-ת אמר, הלוואי שלכולנו היה רגש חי ובריא של יראת שמיים כמו שיש לך)

 

 

 

..הָיוֹ הָיָה

יישר כח. אני ממש שמח לראות עוד אנשים שחושבים ומסכימים על זה. כל כך כאבתי את היותי הבודד זועק על עניין נורא שכזה.

 

באמת לפעמים אני רץ רחוק מרוב זעם וכאב, צריך להשתדל יותר.. את צודקת.

 

(אני כותב "לפעמים", כי תכל'ס יש כאן המווון ויכוחים שניהלתי בכבוד רב. אבל משום מה יש אנשים שנזכרים בדיוק באותם שרשורים שהם בציפור נפשה של היהדות, ובהם אני אכן זועק כחיה פצועה,  להגיד ש"את כל מי שחושב אחרת ממני אני מכנה ככופר"... רק לשרשורים האלו שמים לב...)

...עצמי החביבה

אתה לגמרי צודק! האמת, נראה לי שלכולנו יש נטייה להתמקד בדברים השליליים...

חחח סחטייןא-מ-ת

@עצמי החביבה על התגובות החביבות, כנראה יש לך כישרון בלהרגיע אנשים.. 

אולי תשני ל-"מרבה אהבת חינם" ? קורץ

חח נחשוב על זהעצמי החביבה


לא הבנתי את דברייך היטבא-מ-ת

אם תוכלי להסביר שוב אשמח.

 

ו"דרך ארץ קדמה לתורה" זה משפט שצריך ללמוד במקורות לפי ההקשר ולא כל פעם לזרוק אותו כדי לאשר משהו שאני מרגיש שהוא מוסרי.   גם לנאצים היתה דרך ארץ, אבל התורה לא כיוונה אותה אז היא הייתה מעוותת.

ללחוץ יד לאישה זה דרך ארץ, אבל הצניעות קודמת והתורה אומרת את זה=התורה "קודמת" לדרך ארץ, אין דבר כזה "אידיאלים" אלא "אידיאלים אלוקיים" כי האנושיים משתנים ומעוותים. בעצם אפשר לומר שיש הרבה ערכים והתורה היא "מורה" מה לעשות כשערכים מתנגשים, מי מעל מי, מה מעל מה, (זה מידת ה"שלום" שנותנת ל"אמת" האלוקית להתגלות בארץ) אפשר לראות את זה כשלומדים גמרא-כל הזמן עקרונות מתנגשים וצריך לפסוק מי גובר ומתי.

 

הלוואי שהיה לי רגש חי ובריא של יראת שמיים כמו שיש ל@נשמה כללית. וגם למגיבים פה לא יזיק קצת.

תודה. ב"ה.הָיוֹ הָיָה

אני שמח לשמוע.

עם ההגיון הזה אסור לשפוט גם על רצחפיקאר


עכשיו יתחילו לרדת עליך שאתה קורא לו רוצח.הָיוֹ הָיָהאחרונה

יש כאן אנשים שלא מכירים את המושגים "משל" "דוגמה" וכדומה.

בעיקרון צודקת אבל..תיכוניסט

בימנו כל אחד חושב שהוא רב וחושב שהוא יכול לפסוק הלכה. כדי לפסוק הלכה ועוד יותר בשביל להורות דעה השקפתית צריך להיות עם דרך חיים ברורה ועשירה ולבוא ממקום של תורה נטו ולא לנסות להיות פוליטיקלי-קורקט ופופוליסט.

זה לא מצדיק זלזול ברבנים.ים של מיסתורין


באמת לא כל אדם שלמד קצת תורהא-מ-ת
עבר עריכה על ידי א-מ-ת בתאריך כ"א בחשון תשפ"א 02:02

כבר מגיע לו התואר "רב".

 

יש עניין לכבד את התואר הזה, כמו שאם יגידו על כל אדם פשוט שהוא "קדוש" זה יהפוך את הביטוי למשהו זול וירוקן אותו ממשמעות, כך עדיף ש"רב" זה לא סתם מישהו שמלמד קודש, אלא מישהו שהתורה שינתה לו את האישיות, את המבט, שיש לו צורת חשיבת אחרת, מבט של תורה.

 

באופן כללי אני מרגיש שאין מספיק כבוד לרבנים (בלשון המעטה) בציבור הציוני דתי, גם הכי רציניים שיש, כי אנשים לא מבינים את הדבר הזה, ש"רב" זה מעלה, זה לא רק ידע וכישרון, חסרה יראת שמיים פשוטה של "יש מישהו מעליי" כי לא מרגישים שהרב באמת "יותר ממני" אלא שהוא "טוב בתחום שלו" וזה גורם לחוסר כבוד (לדעתי זה מתחיל מחוסר יראת שמיים הכי פשוטה שלא מספיק מדגישים שהקב"ה "מעליי" מהבחינה של "הוא אמר-אני עושה" וכן, גם אם אני לא מבין, אם הייתי מבין הכל זה אומר שאלוקים מאוד נמוך... זה דרך אגב מה שמסמלת הכיפה, כניעה, הבנה שיש משהו מעליי.)

 

באופן אישי אני מעדיף לא למהר לשלול לאנשים את התואר "רב" (כמו למשל "הרב בני לאו" שעוד לא ביררתי שמועות ששמעתי עליו ולכן בעיני הם לשון הרע ואני ממשיך לקרוא לו רב) 

אך חשוב לדעת שיש דברים יסודיים באמונה  או הלכות שמקובלות על כל ישראל שלא יעזור הידע או הגודל שמייחסים לאותו רב-אם אני אשמע אותו בבירור אומר משהו נגד תורה מן השמיים למשל או תורה שבעל-פה הוא לא ראוי לתואר "רב" (או אולי אפילו לתואר "מאמין)

 

יכול להיות שמי ש"זלזל ברב" זה כי לדעתו הוא אומר משהו שעונה לקריטריון הזה של פגיעה בדבר יסודי. לא מצדיק, לא בדקתי, רק מציע לימוד זכות.

 

יש לזה מקורות...היום הוא היום
דתן ואבירם, אבימלך מלך פלשתים, לבן הארמי.

להיטפל אפילו לצדיקים הכי גדולים ולהוציא אותם רשעים (אבימלך מלך פלשתים זה יחסית באמצע).

גם בהקדמה של הנציב לספר בראשית הוא מזכיר שבבית שני היו צדיקים שקראו לכל מי שחושב כמותם בשמות גנאי.

בקיצור, זו תופעה ארוכת שנים ומגונה כמובן. יש לפעמים צורך גדול לגנות דעות אבל להיזהר מאד באיך שעושים את זה
ובכן...הָיוֹ הָיָה

כמו שוובן לכל בר דעת, השרשור הזה הוא טענה נגדי, גם אם לא נכתב בפירוש "נשמה כללית", אני הדמות ששימשה השראה לכל המעירים והמעירות כאן. שכאבו את כבוד התורה (...)

התלבטתי המון אם להגיב ולהסביר.

בהתחלה החלטתי להתעלם.

אחרי זה חשבתי כן לכתוב משהו.

ושוב החלטתי לא להגיב.

ועוד פעם היה לי צד כן להסביר קצת.

וכו' וכו'.

אחרי הרבה התלבטות והתחבטות - החלטתי שלא אגיב על שאלה זו מעל גבי הפורום.

 

עכשיו ככה- אם המטרה היתה רק לצעוק "גיוואלדד, הוא מזלזל ברבנים" ולהמשיך ת'חיים - סבבה. מילאתם את המטרה. נהדר.

אבל אם יש פה מישהו שבאמת מעוניין להבין. ולשמוע. מישהו שמבין שזה לא ש"פתאום סתם ככה אדון נשמה כללית החליט שרבנים לא באים לו בטוב בעין ולכן הוא יכנס בהם כסאח". אלא כנראה יש איזה שהיא תשובה לשאלה שמהדהדת כאן. - מוזמן לפרטי, אני אשתדל להקדיש זמן מסויים כדי לענות למי שבאמת רוצה להבין.

 

בברכה.

נשמה כללית.

דיי! קראתי עכשיו את כל התגובות כאן, וזו דעתי -ריק סאנצ'ז

הגזמתם ממש. לדעתי בשרשור הזה פגעתם בנשמה כללית הרבה יותר ממה שהוא פגע בחנן בן ארי

ואני אומר שוב - אתם מדברים כאן כאילו הוא אמר שחנן בן ארי רוצח או בן אדם דוחה או אני לא יודע מה - אבל זה לא נכון!!

 

הדבר הכי גרוע שהוא אמר זה שהוא מתחצף לאלוקים והוא כופר (אם אני זוכר) - וזכותו המלאה להגיד את זה!!! 

אם הוא חושב שחנן בן איר חצוף וכופר - אז שיגיד את דעתו

 

אם הוא חושב שהוא כופר - אז זה לא "לשמור על כבוד האדם" - אם בן אדם כופר - אז לא צריך להתחיל לכבד אותו - אומרים מהשחשובים שהוא אם יש הוכחות - ואני מאמין שנשמה לא סתם מבלף.

 

נ.ב. אני לא אומר שהוא כופר - רק אומר שאם מישהו חושב שהוא כופר אז מותר לו להגיד

חושבת זה לא לא קשור בזהמעונן

נשמה'כ הוא לא הטיפוס "שרבנים לא באים לו בטוב בעין ולכן הוא יכנס בהם כסאח." 

 

אמנם לא קראתי את כל השרשור המדובר, וגם לא את הנוכחי כי זה לא מעניין אותי,  אני פשוט יודעת שזה לא, כנראה הייתם עצבנים שם או וואטאבר.

 

אבל מהרפרוף על המדובר, כנראה שאוזן אחת בדיון נעשתה אטומה, והרמה שלו (של הדיון) בהתאם. 

 

באופן כללי, כצופה מהצד, כדאי לכם להוריד הילוך, (לפעמים גם..,להפסיק לרדת לפסים אישיים), לא לבטל ישר דעות שונות,

ולדון כשורה, ברוגע עם כוס תה ביד.

 

 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך