יש בזה בעיה?
זה ייחוד????שושיאדית
יש בזה בעיה?
לא, הוא עוד לא בן 9.שפרינצא בוזגלו
...אני ועצמי:)
אחיין, לא אח..ילדה של אבא
אאהההאני ועצמי:)
😅🤭
לא אח, מדובר באחיין.שפרינצא בוזגלו
????שושיאדית
...אני ועצמי:)
לא מגלהה
טוב נווו.. שאלתי משהו כמו: מה?! אסור לי להיות עם אח שלי באותו חדר??
אה... חחחשושיאדית
כן.שפרינצא בוזגלואחרונה
אם האחיין מעל גיל 9.
שאלות בהלכה שואלים רבבן מכיר
אבל כמדוני שאכן אין בעיה עד שהוא בן 9
אז למה המורה שלי אמרה שכן???שושיאדית
אני אגלה לך סוד:שפרינצא בוזגלו
המורה לא מלמדת אותך את כל דיני הייחוד הנחוצים לילדה בגילך.
מסתבר שאת לא תקבלי את כל האינפורמציה מהביה"ס.
אוקיאוקישושיאדית
באמצע הרב יוני לביאבן מכיר
כותב את הגיל שממנו מתחל האיסור
תודה 👍שושיאדית
לא.ניק כמעט בלי ראש
שו"ע אה"ע כ"ב י"א: "תינוקת שהיא פחותה מבת שלשה ותינוק פחות מבן תשע, מותר להתייחד עמהן, שלא גזרו אלא על יחוד אשה הראויה לביאה ואיש הראוי לביאה".
תודהשושיאדית
שום בעיהבייניש נח
איסור נגיע בדודה שווה כמאת לגמרי לאיסור נגיע באחות- מותרים ביחוד, מותרים בנגיע, מותרים בחיבוק עד גיל 9.
בין אחיינית לדוד לאומת זאת זה כמו שני זרים ואסור יחוד מגיל 11 אני חושב,
מגיל 11?עצמי החביבה
אם הם כמו זרים אז למה זה לא מגיל 3?
צודקת איסור יחוד הוא עם ילדה מגיל 3, טעיתיבייניש נח
..ניק כמעט בלי ראש
שו"ע מפורש... לא. - נוער וגיל ההתבגרות
אסור להתייחד עם דודה!!הָיוֹ הָיָה
אין הבדל בין אחיינית ודוד לאחיין ודודה, בשני המקרים הם כמו שני זרים ואסורים להתייחד. ואסורים בנגיעה מעל גיל 9.
כתוב בתורה בפרושבייניש נח
את ההלכה הבאתי מהספר "את צנועים חוכמה" של הרב הבר. בנוגע ליחוד עדין לא למדתי לעומק אבל בשאר הנושאים השתדלתי ללמוד טוב ולשנן
העיקר בנושאים האלה זה הלבמאמין וזורע:)
אם אתה מרגיש שיש בעייה צריך להתרחק יותר..
העיקר זה ההלכהניק כמעט בלי ראש
העיקר זה ההלכה הנכונהנבוכי הדור
מה שהבאת זה לגבי דוד מעל גיל 9. מתחת גיל 9 (בבן) אין דין ייחוד.
האם מותר לעשות בייביסיטר לילד בן 6 מבלי שזה ייחשב יחוד? | שאל את הרב
אבל הכי טוב לשאול ררב...
בסדר אבל...נבוכי הדור
אין שום הבדל בדין הזה בין דוד\ה לכל איש אחר...
זה מה שכתבתי.ניק כמעט בלי ראש
...מאמין וזורע:)
ותראה מה זה ייחוד???? - נוער וגיל ההתבגרות כתב
נבל ברשות לא קשור. וגם כשכן זה לא "מעל ההלכה"..הָיוֹ הָיָה
אתה צודקבייניש נח
לא הבנתי מה באת להביא.הָיוֹ הָיָה
זה נכון שדודה היא מהעריות ודוד לא, אבל זה נוגע לגבי אם מותר להנשא איתם או לא. כל עוד שלא נישאו, הרי זה כזרים גמורים ואסורים בייחוד.
התורה הגדירה את הדודה כמשפחהבייניש נח
שוב בהלכות נגיע הדודה שווה לאחות והדוד שווה לזר ואני די בטוח שזה ככה גם ביחוד
נכון אבלנבוכי הדור
גם לאחות יש דין ייחוד אז אין הבדל ממש בדין
אני לא מכיר איסור יחוד עם אחותבייניש נח
אין איסורמאמין וזורע:)
טעותנבוכי הדור
מתנצל, אין איסור ייחוד עם אחות (למעט יותר מל' יום וכו') אבל לעומת זאת לדודה אין דין של אחות אלא של זרה גמורה לעניין ייחוד.
(לפי הגמ' לא פוסקים הלכה לפי גיל 40 אז אל תפסקו מזה הלכה או משהו)
לא פוסקים לפני גיל 40?הָיוֹ הָיָה
אם היית אומר לא לפסוק בגלל שאין לך סמיכה - סבבה, אבל גיל 40? מאיפה זה?
מקורות בנושאנבוכי הדור
סמ"ק [מצוה קיא]:
להורות דכתיב (ויק' י) ולהורות את בני ישראל מצוה לאדם להשיב לשואל דבר הוראה אם יודע אפילו לא הגיע להוראה אם אין גדול בעיר כמותו, אך אם יש גדול בעיר כמותו אל יורה עד שיהא בן ארבעים שנה, ואם הורה עבירה היא בידו, וכן אם הוא בן ארבעים שנה, ואינו מורה אם הוא מניח בשביל ענוה, זו היא ענוה שלא לשמה, ועוון יש בדבר.
זה סמ"ק, אמצא עוד רגע את המקור בגמ' ואשלח
הא, זה שונה.הָיוֹ הָיָה
שים לב, כתוב שאם לא הגיע להוראה, לא יורה לפני גיל 40 אפילו כשיודע, אלא אם כן אין גדול כמותו.
אז כאמור, אתה צריך לנמק כעיקר את זה שאינך סמוך, לא את זה שאינך בן 40
עוד מקורותנבוכי הדור
ויאמר מי שמך לאיש שר וגו', רבי יהודה אומר בן עשרים שנה היה משה באותה שעה אמרו לו עדיין אין אתה ראוי להיות שר ושופט עלינו, לפי שבן ארבעים שנה לבינה, ור' נחמיה אמר בן ארבעים שנה היה, אמרו לו ודאי שאתה איש אלא שאי אתה ראוי להיות שר ושופט עלינו. שמות רבה.
אמר רבי אבא אמר רב הונא אמר רב, מאי דכתיב (משלי ט, ז): כי רבים חללים הפילה? זה תלמיד שלא הגיע להוראה ומורה, ועצומים כל הרוגיה - זה תלמיד שהגיע להוראה ואינו מורה. ועד כמה? עד מ' שנין.ע"ז יט ע"ב
החיד"א מביא: תלמיד שלא הגיע להוראה אסור להורות, וכן אסור למי שהגיע להוראה ואינו מורה והוא בן ארבעים"
הרמ"א:'ואין לאדם להורות עד ארבעים שנה, אם יש גדול ממנו בעיר, אף על פי שאינו רבו'
וכן ב'חסד לאלפים' (עמ' שכה סעי' ד): 'אין לאדם להורות עד גיל ארבעים אם יש גדול ממנו בעיר אע"פ שאינו רבו
נו, שוב, כל זה מדובר על מי שלא הגיע להוראה.הָיוֹ הָיָה
וכאמור - זה היה מה שהיה עליך להדגיש, לא הגיל.
מה זה קשור?הָיוֹ הָיָה
כל מה שהתורה הכלילה בעריות מסיקים מזה שזה משפחה ואין בזה דין ייחוד? מאיפה הפשט הזה?
עריות זה עריות.
יחוד זה יחוד.
לא קשור זה לזה כלל.
בוודאי שאפשר לומר שלגבי עריות היא מהעריות ולגבי יחוד ונגיעה היא לא מותרת.
וגם בהלכות נגיעה זה לא ככה.
מותר לגעת בדודה??? מאיפה דבר כזה?? אסור באיסור חמור, כמו כל אשה זרה.
אז אסור?שושיאדית
אוקיי...שושיאדית
)המורה שלי חסידה)
סתם משהו שלא נראלי שלמדו אותך...שפרינצא בוזגלו
ידעת למשל שדלת פתוחה היא לא פתרון בכל המקרים?
המטרה של דלת פתוחה זה שאם יעבור שם מישהו הוא יוכל לראות מה קורה בבית.
אז אם אין מי שיעבור שם במילא/את נמצאת בחדר פנימי- דלת פתוחה איננה מהווה פתרון.
טוב שאכפת לך,עד גיל 9 זה בסדר.רויטל.
מאיזה גיל צריך לשמור נגיעה???ווינטר
יש לי אחיין בן 11 ואנחנו כן מתחבקים וזה
עם אחיין מותר להתחבק עד גיל 9בייניש נח
אם זה אחיינית מותר חיבוק עד גיל 3 ונגיע עד גיל 9
אתם כבר צריכים לשמור..הָיוֹ הָיָה
גם נגיעה שאינה של חיבה יש להמנע, אבל קל וחומר נגיעה של חיבה שהיא אסורה ממש.
או...קיי....שושיאדית
אני אשתדל8
גם לי.שושיאדית
כן יש פעמים שהוא נכנס לי לחדר ואני מיד אומרת לו לפתוח את הדלת והוא ממש מתעצבן... חח
אבל מה.... חיבוק אסור?
זה מוזר
אחיין שלי כמו אח שלי!
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...






