הי! שאלה חשובה מאוד!Love the world

מה אתם אומרות על הטרדות ברשת או על הטרדות ברחוב,

האם זה במימד כלשהו אשמת הנערה או הבחור?

אשמת הבחור נקודה.היי לכולםם


תלוי אם זה מרצון...תלמידה לחוצההה

.

אבל יש בה גם משהו שהוא בגלל הבחורהLove the world

היא יכלה לחסום בהתחלה

 

 

 

אמממ ומשהו לא קשור...

@שושיאדית

סתם שאלה איך אני חוסמים כאן כאילו אם ניק שולח לי הודעה?תלמידה לחוצההה

סתם לדעת לכל מקרה שלא יבוא

או פשוט להתעלם ולהבהיר שאת לא מתכתבת עם בניםLove the world

או לעשות דיווח

אבל בעצם מה דיווח עושה?

אה התכוונת להטרדות ברשת?היי לכולםם


יש הבדל בין הטרדות ברשת להטרדות מיניותהיי לכולםם


אני מדברת על גם וגםLove the world


אז..היי לכולםם

ניראה לי שכשזה הטרדות ברשת, בן התחיל איתך וזרמת איתו, עדיין בכל זאת זה אשמת הבחור, אבל גם הנערה הייתה צריכה לעצור את זה.

אבל כשזה הטרדות מיניות אז אני חושבת שהבן הוא היחיד שאשם  (אלא אם כן, מקרה נדיר שהבת ממש רצתה את זה וזה לא הפריע לה).. 

 אם זה הטרדה מינית אז הבן שהתחיל הוא זה שאשם ולא הנערה. גם אם היא שתקה ולא עשתה כלום. אמרו לנו, שכשזה קורה, בנות אוטמטית ניסגרות, או שהם בהלם, או שפשוט אין להם אומץ לעצור את זה. 

זה לא אשמתה. זה טיבעי. 

(ואגב כל מה שאמרתי כאן, זה מה שהרצו לנו, כמיות של הרצאות הביאו לנו בגלל שחברה שלי הוטרדה מינית.)

כשחברה שלי הוטרדההיי לכולםם

הוא פשוט נגע בה והיא שתקה, לא זזה. לא הוציאה מילה. ואחרי זה בגלל זה היא שתקה ולא סיפרה על זה לאף אחד במשך חודש, כי היא חשבה שזה אשמתה. הייתם צריכים לראות אותה בתקופה הזאת, היא הייתה ניראת רע. היא הייתה כל הזמן מדומיינת כזה ובידכאון מטורף.

והיא לא כזאת בדרך כלל.

ורק אחרי איזה חודש היא הוציאה איזה משהו ואז הבינו שהיא הוטרדה. עזבו.. סיפור רציני.

אבל בקיצור, הבן המטריד הוא זה שאשם בהטרדה מינית!!!

 

פשוט להזדעזע כל פעם מחדש, אוך.נועה גבריאל
זה מזעזע כול פעם מחדשLove the world

ורק לחשוב על זה

יש לי צמרמורת על כאלו ששותקות כשקורה להם משהו רע (ואני כזו)

ואז הם ממשיכות לחיות עם זה

יואווו מזעזע!! אמאלה!!!שושיאדית
האשמה יכולה להיות של שני צדדיםצ'יאל

וְהוֹצֵאתֶם אֶת שְׁנֵיהֶם אֶל שַׁעַר הָעִיר הַהִוא וּסְקַלְתֶּם אֹתָם בָּאֲבָנִים וָמֵתוּ אֶת הַנַּעֲרָה עַל דְּבַר אֲשֶׁר לֹא צָעֲקָה בָעִיר וְאֶת הָאִישׁ עַל דְּבַר אֲשֶׁר עִנָּה אֶת אֵשֶׁת רֵעֵהוּ וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ.

ואוו איזו תשובה מוחצת.שושיאדית
ממש מוחצת אבל!
תעני ענייניתצ'יאל

או אל תעני בכלל.

אני חושב שהיא התכוונה ברצינות.הָיוֹ הָיָה


התשובה מוחצת מידי.שפרינצא בוזגלו

זו התורה שלנו- אז נקבל.
אבל זה ממש קשה! שתדע!

עייני שם ברמב"ן - הוא מבאר את הנקודהצ'יאל

הנקודה היא שאפשר להטיל אחריות גם על המותקף, אם הוא היה יכול למנוע. וזה לא גורע מהאחריות של המתקיף (עדיין הוא נקרא: "ענה את אשת רעהו").

וזה תקף גם לאישה שהייתה צנועה?שפרינצא בוזגלו


זה לא קשורצ'יאל

גם אם היא לא היתה צנועה - אם היא התנגדה, היא לא נענשת.

אם היא היתה יכולה להתנגד, ואנחנו יודעים שהיא לא התנגדהאז היא נענשת.

 

האשמה היא נפרדת, יכולה להיות אשמה בלי עונש.

אוקי, אני פשוט לא נתקלתי עד היום באישה שנאנסה-שפרינצא בוזגלו

יכלה להתנגד ולא התנגדה, אגב אם היא לא התנגדה זה מרצון.
זה לא הגיוני שאישה לא תתנגד- אלא אם כן זה לא אונס.

זה מה שהתורה אומרתצ'יאל

שזה נחשב לרצון גמור.

יכולות להיות סיבות למה לא לצעוק - בושה, למשל

וואטטטטטטטטטטטטטט?שפרינצא בוזגלו

אוף, אני לא רציונאלית עכשיו- אבל זה לא הגיוני.
הבושה עדיפה על הידיעה שיכולתי לעשות משהו ולא עשיתי.

אני חושבצ'יאל

שפעם המעשה לא נתפס כחמור כל כך, ובעל משקל, כמו היום. גם מבחינת האונס, אבל גם מבחינת הנאנסת. זה לא היה מבחינתה "סוף העולם", והראיה, שהתורה, שבאה לטובתה, מתקנת שתתחתן עם האונס. אז בהחלט יכולה להיות סיטואציה של "מתרצית" - נאנסת שלא התנגדה, פשוט כי זה לא שווה לה. היא כבר מאורסת (כלומר מקודשת) לאיש שבחר בה, ויש סיכוי טוב שהוא יגרש אותה אחרי שנאנסה (ואם הוא כהן, אין לו ברירה, הוא חייב לגרש). וגם אם לא, יש בזה השפלה רצינית. נראה לי די סביר שמבחינתה, להוציא את המימד שבין אדם למקום, עדיף לא להתנגד, ופשוט להמשיך בחיים אחרי זה, כי אז זה לא היה נחשב כל כך נורא.

וואו, זה מתסכל- אבל מובן.שפרינצא בוזגלו

תודה!

למה זה כזה מפתיע אותך?קרובה
אני אהיה רציונאלית בשביל שתינו
הגוף שקיבלת הוא בכלל לא שלך. הוא סה"כ כלי מאת אלוקים לבצע את תפקידך ותורתו בעולם.

אלוקים ציווה אותך על מצוות הגוף, גם כשקשה ומביך וכו, והחובה לשמור על גופך טהור, זה לא רק בשבילך, זה בעיקר בשביל הקב"ה ובשביל טהרת עם ישראל.
אז חוסר מניעה של עבירה של מישו אחר, במידה ויש לך יכולת למנוע, אז זה סוג של שותפות בעבירה, לא?
על פיך יישק דבר...שפרינצא בוזגלו


העברתי לך.קרובה
אם יש יכולת למנועצ'יאל

אז העבירה מיוחסת לשניהם, כמו במצב הסתמי. במצב של אונס יש חידוש, שהאשה בכלל לא נחשבת כעושה עבירה.

לזה התכוונתי. תודה.קרובה
סליחה???שושיאדית
אמרתי שהתשובה שלך ממש יפה ומוחצת.
והתגובה שלך היתה לא עניינית... אדון חרדון.
סליחהצ'יאל

זה היה נשמע לי ציני. אני מצטער.

תודה רבה!

בכיף😊שושיאדית
ככהאמרלד
לוחצת על הריבוע של הפרופיל להגדרות



אתהפילוסופית

עומדת על השם שלו ברשימה שיש בצד ימין, מקש ימני ואז יש חסום.... בכללי בתחילת השיחה יש גם אופציה לחסום....

לרוב זה אשמת הבחורנועה גבריאל
אבל זה תלוי סיטןאציה-
איך הבחורה התנהגה?
אשמת המטריד/ה. נקודה.קרובה
לאדם תמיד יש אפשרות לבחור בטוב, וזה שאדם כלשהו במעמקי המסך או הסרט של החיים שלו, מחליט לבחור ברע, זה כי *הוא* אשם.
אשמה-רק עליו.
גורם- הקורבן כן יכול במידה כלשהי להשפיע על היחס של אחרים אליו. כמו כל דבר בחיים. אז מי שמושך אליו אש, כדאי שיבדוק למה.
אבל מפה ועד אשמה-הדרך ארוכה, מפותלת, ואולי לא נגמרת.
אשמת המטריד.חסרת טאקט

גם אם המוטרדת הולכת ערומה (לא שאני מצדיקה אותה על זה) זה לא אומר שזה לא מונע ממנו את הצורך לשלוט על היצרים שלו.

אני כן חושבת שכדאי ללכת לא ערומה מכל מיני סיבות אבל גם אם היא כן ערומה זאת אשמת המטריד בלבד!!

 

(חייבת לציין שכתבתי את זה בנוסח אחד אבל גם יש מקרים הפוכים...)

 

את צודקת שזה אשמת המטריד אבל עדייןמוצאת חן

לא סתם ההלכה מחייבת צניעות...

ברור.חסרת טאקט

אבל דבר ראשון כשיש הטרדה - המוטרד צריך לדעת שזאת לא אשמתו!! לא משנה מה הוא עשה..

מלכתחילה אני כן התעצבן קצת על בנות שלא נזהרות.. אבל כשזה קורה הן צריכות לדעת שזה לא אשמתן.. 

זה לא בהכרח נכוןהפילוסופית

לפי מה שאת אומרת לא היינו צריכות להתלבש צנוע זה אשמת הגבר שהוא יכבוש את היצרים שלו....

זה כמו לתת לילד שהשניה אכל בשרי גלידה גדולה מול הפרצוף ביום חם מה את רוצה שיכבוש את היצרים שלו.... מובן שבהטרדות יש הרבה מצד המטריד ולא המוטרד אבל לפעמים המוטרד גורם מלכתחילה להטרדה....

 

 

 

 

(להוסיף: בהרבה מקרים על המטריד מוטלת רוב האשמה)

...חסרת טאקט

לדעתי הצד המוטרד  אף פעם לא אשם 

למרות שהייתי מצפה להזהר וכו...

ואני יכולה להגיד לך שעד לא מזמן אני חשבתי שמי שלא הולכת צנוע יש לה גם חלק באשמת ההטרדה.

אז לא. זה שאדם לא שומר על היצרים שלו זה לא קשור לזה שאני הולכת לא צנוע.

אבל מי שהולכת לא צנוע היא סוג של מושכת אליה צרות...

יש לי שאלה:הָיוֹ הָיָה

אם אני הולך לישון ומשאיר את הבית שלי פתוח לרווחה. ובויטרינה יש חנוכיה של 15 אלף ש"ח

נכנס גנב - וגנב אותה.

אין לי אשמה בזה? לא דפקתי את עצמי?

 

יש לך חלק בזה.חסרת טאקט

אבל האשמה היא על הגנב. אוףףף לא מצליחה להגדיר את זה נורמלי..

כאילו האחריות עליך אבל זאת אשמת הגנב נטו.

 

זה קצת סתירה...הָיוֹ הָיָה

יש לי חלק, אז גם אני אשם.

וזה לא מצדיק אותו בכלל.

 

 

לדעתי, הסיבה שכ"כ מפריע לכן לקבל את זה, וזה ממש ניכר מדבריכן, כי זה מתפרש בעיניכם אוטומטית כאילו הוא פחות אשם, וזה הבעיה.

תבינו, שלהגיד שיש "עוד אשם" לא מוריד מהאשמה שלו, זה לא שיש לנו מספר מוגבל של אחוזי אשמה וזה מתחלק בין כל האשמים. כל אחד והבעיה שלו. אין שום שום שום הפחתה בחומרתו של המטריד אם נאמר שיש אשמה גם לבחורה שאפשרה לו את זה.

מממממ לא יודעתתתחסרת טאקט


אתה אשכרה משווה?!?משתדלת לשמוח
מה פירוש משווה?הָיוֹ הָיָה

הרי את מבינה שאין לי צד שגניבה זה כמו אונס, נכון?

זה נועד כדי לחדד את הנקודה.

הגנב לא אמור בכלל להכנס לבתים של אחריםשושיאדית
האשמה עליו.
עליך מוטלת הזהירות, אבל מי שיורשע זה הגנב.
נכון, אבל בפועל מי ניזוק?שפרינצא בוזגלו

הגנב או הנגנב (בהנחה שהגנב התחמק מעונש, ואם הוא נענש- זה לא מספיק.)?

גלל שהנגנב ניזוק, הגנב צריך להיענששושיאדית
..
צריך, בפועל זה מה שקורה לרוב?שפרינצא בוזגלו


כן.שושיאדית
לרוב ובכלל הנגנב הוא שניזוק, לכן מענישים את הגנב ואני לא חושבת שיש מה לתהות בעובדה הזו.
לצערך לא.שפרינצא בוזגלו

מערכת המשפט שלנו ממהרת להכניס לכלא מעלימי מס,
אבל שאר הגנבים- צריך לשגע את המשטרה עד שהם נתפסים, אם בכלל.

נו באמת....שושיאדית
אני מדברת על האופן ההגיוני הברור והאבסולוטי
אחותי, אשם- הגנב בלבד.שפרינצא בוזגלו

צריכה להיזהר- הנגנבת, שלא תיגנב.
מובן? מסוכם?

ואם מה שנגנב לא היה שלה?צ'יאל

אם זה היה חפץ שניתן לה כדי שתשמור עליו?

שומר חינם פטור, שומר שכר פטור מאונס בלבד, שוכר- כשומר שכר,שפרינצא בוזגלו

שואל- חייב אף באונס קורץ

 

אם השומר השאיר את הדלתצ'יאל

פתוחה (כמו במקרה הזה: יש לי שאלה: - נוער וגיל ההתבגרות), גם שומר חינם חייב.

ושכוייח על הבקיאות

מכיוון שהתרשל אומרת ההלכה שיתחייב בתשלום.שפרינצא בוזגלו


בדיוקצ'יאל

כך גם במקרה של אשה שלא נזהרת.

בשומר חינם, נטל ההוכחה מוטל על בעל הנכס,שפרינצא בוזגלו

 והוא חייב להוכיח שהנזק נגרם עקב רשלנות השומר.
אז- אם אין הוכחה, התורה מחייבת לשלם?

 

יש חיוב תשלוםצ'יאל

ויש אשמה. האשמה קיימת גם אם אין זכות תביעה.

 

וזה לא מדוייק. השומר חייב להישבע שהוא שמר כדרך השומרים.

אז למייסע, יש הבדל בין אשמת הגנב לאשמת הנגנב?שפרינצא בוזגלו

כי אם כל הכבוד, הוא מזיד- בטוח.
אני ספק מזידה ספק שוגגת.

כןצ'יאל

אבל הנגנב גם בעל אחריות על מעשה והגניבה. וכן בנמשל.

מהו ההבדל?שפרינצא בוזגלו

הרי יתכן ואני מזידה, וייתכן אני שוגגת.

בפועלצ'יאל

השומר שגנבו ממנו לא משלם כפל.

 

ובמקרה של אונס, לבוש לא צנוע זה לא נחשב רצון.

אז מה בימינו נחשב לרצון?שפרינצא בוזגלו


יש אשמה ויש חיובצ'יאל

זה לא אותו דבר. לבוש לא צנוע הוא לכאורה מספיק בשביל אחריות, אבל ממש לא בשביל חיוב מיתה. לא היום ולא אף פעם.

בדיוק הפרשה נתנו דוגמה לצניעות יתר...שפרינצא בוזגלו

שיכולה לגרום למיתה.

הכוונה ליוסף?צ'יאל


לתמר.שפרינצא בוזגלו

צניעות יתר שהובילה לחשד, שאם היה אז בית מקדש- היה באופן תיאורתי יכול להביא לצער רב.

החשד לא הגיע מצניעותצ'יאל

אם כבר להפך. אף שהתכוונה לשם שמים.

מה שהוביל לסכנה היה האיסור להלבין פני חברו ברבים.

לא החשד הגיע מצניעות- ההתנהגות.שפרינצא בוזגלו


החשד הגיע מההריוןצ'יאל

ואגב, אם בית המקדש היה קיים, לא היה קורה כלום. לפי ההלכה שאחרי מתן תורה, אשה שמחכה להתייבם לא נחשבת כאשת איש לעניין מיתה.

...שפרינצא בוזגלו




וַיִּרְאֶהָ יְהוּדָה וַיַּחְשְׁבֶהָ לְזוֹנָה כִּי כִסְּתָה פָּנֶיהָ.

רמב"ן מבהיר כי כיסוי הפנים- מה שכביכול יכול להתפרש כצניעות,
בעצם היה לבוש של חוטאות.
 

והיא עשתה את זה מצניעות?צ'יאל

ממש לא. זה היה חלק מהתוכנית.

לא, אבל אני באתי לאמר- שלא כל מה שנראה צנוע אכן כזה.שפרינצא בוזגלו


ואוו את ממש מתמידה...שושיאדיתאחרונה


נו זה מה שאמרתי...שושיאדית
מה זה משנה מה אמור? זה ינחם אותך אם הוא יגנוב לך?הָיוֹ הָיָה

למה משנה לך מי יורשע?

גנבו לך אלף שקל, את תמשיכי בסבבה ותאמרי "טוב, הוא לא היה אמור..."?

מה זה יעזור לך?

אנא, תבינו דבר אחד: יש אנשים שעושים גם מה שהם לא אמורים. שעושים גם מה שאסור. שעושים את זה בלי לגיטימציה.

זו המציאות. מה לעשות? אז נלך ראש בקיר ונידפק או שנלמד להתגונן ממנה?

זה מה שאמרתי שצריך להיזהר מאדשושיאדית
להתנהג וללכת בצורה שלא תקרא לגנב...
אם הגנב בוחר להכנס מהחלון או לפרוץ את הדלת זו ממש לא האשמה של הנגנב.
הוא לא אמור להיות אובססיבי לגבי הדבר הזה אלא לשמור עליו במידה מסויימת. אבל לשמור!
ומי שלא ניזהר - אין עליו אשמה?הָיוֹ הָיָה

ההגיון הזה קצת לא הגיוני...

לאאאא בדיוק הפוךךךשושיאדית
צריך מאד להיזהר כי אם לא האשמה כולה ברובה על מי שלא נזהר!!!!
מה זה "ברובה"? כאן הטעות!!הָיוֹ הָיָה

זו הבעיה כאן, וכתבתי את זה אלף פעם.

אתן חושבות שזה "או - או", ואז את דנה על עוגת האשמה, מי מקבל את "רובה" ומי את "מיעוטה"

ואז זה מקומם אותך לומר שחלק מהאשמה של הפושע עוברת לקרבן

 

אז תביני: זה לא או או, אין כאן עוגה שצריך להתחלק בה.

הוא אשם. לחלוטיןןןןןןןןן!

וגם היא (-יכולה להיות, במצבים מסויימים) אשמה!!

 

אם בנאדם רוקד קאדקא'צקה מול מחבל, והמחבל יורה בו.

אז הוא מטומטם, מה אתה רוקד מול מחבל? תתחבא! ברור שיש לך אשמה על זה שירו בך

האם זה אומר שהמחבל "פחות אשם"? ישיש לו אשמה "ברובה" או "במיעוטה"? לא ולא.

המחבל אשם בכל מצב, כי זה שרקדו מולו קדאצ'קה לא מתיר לו לרצוח.

וזה לא סותר שגם ההוא שרקד קדא'צקה אשם, כי הוא לא עשה מה שהיה צריך לעשות.

 

 

זה כ"כ מורכב?

זה תלוי... אי אפשר לדון את כל המקרים עפ נוסחהשושיאדית
אלוקים אדירים, כתבתי את זה כבר איזה 20 פעם בשרשור.הָיוֹ הָיָה

כולל בתגובה עליה את מגיבה

 

 

שזה

רק

במצבים

מסויימים

!!!

 

 

אף אחד לא מעלה בדעתו לומר חלילה שתמיד יש אשמה לבת. חס ושלום

אלא שיש מצבים מסויימים, שבת לא נזהרת מספיק, ויש לה אשמה בכך!

כשכמובן, זה לא סותר את אשמת הגבר, כי לא משנה אם היא נזהרה או לא - עניינו זה לא!

אלוקים אדירים... חחחחחחחחשושיאדית
עזוב יש פה קצר בתקשורת....
מסכימה.חסרת טאקט


זה שיש אשמה לצד אחדצ'יאל

לא גורע מהצד השני.

להגיד שיש למוטרדת אשמה, לא קשור לאשמה של המטריד.

סליחה!שפרינצא בוזגלו

הלכתי ברחוב, קפץ עלי כושי (למותר לציין שאני משתדלת להיות צנועה ולא להתבלט).
מה הקשר אשמתי?

מה הקשר למה שכתבתי?צ'יאל

ללכת ברחוב זה התנהגות הגיונית. ללכת ערומה - לא. וזה מה ש@חסרת טאקט כתבה.

אני אהיה פרוידאנית אם אטען שזו אשמתה של המוטרד/ת.שפרינצא בוזגלו
עבר עריכה על ידי שפרינצא בוזגלו בתאריך כ"ד בכסלו תשפ"א 22:49

זה לא משנה באיזו צורה התנהג/ה המוטרד/ת- אין שום הצדקה להטרדה עקב התנהגות לא ראויה.
זה כמו שאומר, יש לה תיק יפה, היא השוויצה בו- אז גנבתי אותו.
אין שום הצדקה למעשה לא מוסרי שכזה.
שכל אחד יתמודד עם היצרים שלו, זה לא בעיית אף אחד שהוא מתקשה.
שיתמודד.
לא עושים מה שמתחשק.
 

אוקייהפילוסופית

לפי מה שאת אומרת לא צריך צניעות ולא צריך ציצית כי אנחנו צריכים להתמודד וגם מותר לנו לשיר מתי שבאלנו שהם יסתמו את האוזניים זה לא שאני אומרת שהמוטרדות/ים הם הגורמים להטרדה ובאמת כמעט בכל המקרים ההטרדה באה כמעט ללא סיבה

אבל אנחנו צריכים גם להתחשב...

אסור לנו, אבל אם מישהי פרצה גדר זה לא סיבה להטריד אותה.שפרינצא בוזגלו


נכון אבל לא להטיל את האשמה רק על המטרידהפילוסופית

אני לא מצדיקה מטרידים שלא יובן בטעות בכלל בכלל לא ובאמת אין שום הצדקה למה שהם עושים אבל גם לצד השני יש איזשהו צד כמאמר הפתגם אין ויכוח ללא שני צדדים (לא זוכרת מדויק) בהשאלה לפה.

 

אשמה על המטריד בלבד!שפרינצא בוזגלו

אסור לי להיות פרוצה, אסור לו להטריד.
מה זה משנה אם לא קיימתי את חלקי, זה נותן הצדקה למעשיו?
נותן לו לגיטימציה? לא ולא!

אין לו לגיטימציהצ'יאל

והאשמה שלו לא קשורה לאשמה של המוטרדת.

אדם ששילם כסף למתנקש - האם יש לו אחריות ברצח? האם זה הופך את המתנקש לפחות רוצח? 

^^^^הָיוֹ הָיָה

חבל לנסות להתחמק מההגיון.

פרצה קוראת לגנב.

הגנב גנב. עם מלוא האחריות

אבל מי שיש לו פרצה בבית - גורם לעצמו את הגניבות...

אוקי אבל כמו שאמרתי:שפרינצא בוזגלו

בת יפה וצנועה, מסתובבת ברחוב.
קופץ עליה כושי- היא עשתה משהו שהיא צריכה להרגיש אשמה?

אני מדברת על זה.שפרינצא בוזגלו


במקרה כזה לאהפילוסופית

אבל יש מקרים שבהחלט יש צד השם במוטרד/ת

לכאורה אי אפשר לבוא אליה בטענותצ'יאל

אבל:

רש"י דברים כב כג

"ומצאה איש בעיר" - (ערכין ז) לפיכך שכב עמה פרצה קוראה לגנב הא אלו ישבה בביתה לא אירע לה.

אבל נראה שבימינו זה לא שייך.

זה שייך בכל פעם לפי המצב.הָיוֹ הָיָה

כשבנות יושבות בבית - מי שמסתובבת עושה לעצמה נזק.

וכשבנות מסתובבות אבל לבושות - מי שמסתובבת לא ממש לבושה עושה לעצמה נזק.

לא צריכה להרגיש אשמה בכללLove the world

אבל לרוב זה קורה למי שפחות...

|מסתייג|, את יודעת מה קורה בבני ברק?שפרינצא בוזגלו

אין לי מושג באחוזים- אבל בכלל לא בטוח.

תאמת שלא כול כך...Love the world

מכירה מקומות אחרים

חשוכים אפילים

מספיק רעים אחרים

יש פעמים שגם הצנועות ביותר מוטרדות.חסרת טאקט


בדיוקאמרלד
לכן חוץ מהמסקנות שלכם,
בנושא הזה ספציפית
לפעמים ייתכן רק צד אחד שהוא לא בסדר.
זהו, גם אצלך המצב לא טוב...שפרינצא בוזגלו


אני חייבת לספר לך משהוLove the world


ממש לא נכוןמשתדלת לשמוח
למה לא נכון?נועה גבריאל
ברור שיש בחורות צנועות ויפות שמתחילים איתם, מוכר.
אבל אני בטוצה שאם אותן בנות צנועות היו מתלבשות פחות צנוע הן היו יותר מוטרדות!
זה חד משמעי.
אני ממש לא מסכימה איתךמשתדלת לשמוח
כמעט כל בת עוברת הטרדה בחיים שלה- מילולית/פיזית.
לאמשנה איך היא לבושה או מה היא עושה.
את יכולה לבדוק את זה.
אני בטוחה בזהנועה גבריאל
אבל אני גם בטוחה שאם הייתי הולכת לא צנוע הייתי מוטרדת הרבה הרבה יותר.
לא מסכימה?
למה לא?תמקדינועה גבריאל
שמעימשתדלת לשמוח
ישמצב שיש מקרים שזה משפיע.
אבל ברובם באמת שלא.
כל שנה מדברים איתנו על הטרדות מיניות וכל פעם מחדש מראים לנו את הנתונים של ההטרדות וזה לא כזה שונה בין המגזרים.. פשוט נגיד אצל חרדים פחות פותחים את זה ושומעים על זה כי הם לא מפרסמים (כי החקירה שהמוטרדת עוברת היא לא נעימה וממש חודרת לפרטיות..) ואצל חילונים יותר כי זה פחות מפריע להם...
את צודקת שמטרידים גם בנות צנועות וחסודותנועה גבריאל
אבל בואי נלך לקיצון-
כמה מקרי אונס יש בקרב הציבור הדתי-חרדי בהשוואה לחילוני?
יש פער משמעותי, את יכולה חבדוק בנתונים שלך.
וכן, הלבוש המועה עושה כאן קצת הרבה עבודה, ומונע לא מעט מקרים כאלה.
כשבחורה תלסש יותר ישוף ובולט זה יגרום למה שזה יגרום.
ממש לאLove the world

אני הולכת שיא הצנוע וזה קורה מלא

זה בכלל לא קשור לצניעות

יש מקרים שכן, ויש מקרים שלא.שפרינצא בוזגלו

כשבת לא צנועה זה בבחינת פרצה הקוראת לגנב...
במקרה שהיא כן צנועה, ולא שתפה פעולה- היא נקיה.

בדיוק!שושיאדית
אחותי, חזרו על זה שובושוב לעיל! שימי לב!שפרינצא בוזגלו


אחותי שמתי לב מאדשושיאדית
ולכן התייאשתי כבר וכתבתי שיש קצר בתקשורת פה...
כי כולם מדברים בקודים ולא מבינים האחד את השני
כן- גנב, פורץ, יהלומים, ויטרינה, חלון, בית, דלת, נגנב, משטרהשפרינצא בוזגלו

הגזמנו, לא?!

לא. חדמ"ששושיאדית


אגב, צריך לציין שיש גם עוד מקרים שכן, חוץ מצניעות..הָיוֹ הָיָה

דיברנו כאן כ"כ הרבה על צניעות צניעות צניעות... כל השרשור..

ואני חושב שכדאי לחדד שזו לא הדוגמה היחידה, 

 

באופן כללי בת צריכה לדעת לשמור על עצמה, הן בצורת הלבוש, הן בסוגי האינטרקציה שלה עם בנים, וכו'

(לדוגמה, מה שכבר דיברו כאן באחד השרשורים בעבר, לא להסתובב לבד במקומות חשוכים, בטח לא עם בנים, זו חתיכת סכנה רצינית, וכבר היו דברים מעולם)

אוקי, אני אסכם את השרשור יותר מאוחר ואחדד דברים חשובים.שפרינצא בוזגלו


כןכן.שושיאדית
יש לו חלק ברצח וזה בהחלט הופך את המתנקש לשכיר חרב ולא בעל החרב בעצמו
המתנקש רוצחצ'יאל

וצריך לשאת בכל חומרת העונש. ואכן, גם מי ששילם צריך להיענש.

תבהיר- מי שיכל למחות ולא מיחה.שפרינצא בוזגלו

אגב, לא הגבת לי בנ"ל: וואטטטטטטטטטטטטטט? - נוער וגיל ההתבגרות
חשוב לי להבין את הרעיון של ההלכה הזו.

רגע, לא הבנתיצ'יאל

מה אני צריך להבהיר?

אבל גם מי ששילם לו נושא בעןל.שושיאדית
בדיוק כך
ברור שזה לא נותן לו לגיטמציההפילוסופית

אבל זה לא אומר שאין לי חלק בזה.... זה כמו שאחותי תהיה מעוצבנת ואמא שלי תגיד לי לא להכנס לחדר שלה ואני יכנס ואז היא תזרוק עליי איזה משו היא האשמה? אבל היא זאת שזרקה? אבל גם לי היה חלק בזה....

זה תלוי מאד בנסיבות.שושיאדית
להתחשב????משתדלת לשמוח
חדמשמעית אשמת המטריד בלבד!!!!משתדלת לשמוח
לא משנה מה בחורה תעשה, זה לא מצדיק הטרדה!
זה דבר נוראי ומזעזע!
למה את מקשרת בין אשמה להצדקה?הָיוֹ הָיָה

יש כאן כשל לוגי, אצל כל מי שמתרגזת כשאומרים שיש אשמה גם לבת.

אתן משום מה מרגישות שאם יש לה אשמה - זה מצדיק אותו.

למה? מה הקשר???

תחשבו על ההגיון שבדברים, לא על מה שצורחת מירב מיכאלי. פליז.

אבל אולי אחת ולתמיד- למה בת שלבושה לא צנוע אשמה?שפרינצא בוזגלו


למה אם אני לא נועל את הבית גונבים לי?הָיוֹ הָיָה

והאם זה אומר שהגנב פחות אשם? שזה מוצדק? שיש לו לגיטימציה?

זה אומר שהגנב נבל, והנגנב מסכן- אבל יכל למנוע ולא מנע.שפרינצא בוזגלו

אבל בכולופן, זה לא נשמע הגיוני!
אוףףףףף, אנשים מסריחים יש בעולם.

 

בואי נדייק: לא "למנוע" אבל "להפחית את הסיכויים"הָיוֹ הָיָה

ונכון, יש אנשים מסריחים.

 

אבל בגלל שיש אנשים מסריחים - צריך לדעת להיזהר.

 

וכשלא נזהרים - המסריחים מזיקים.

 

ולכן יש בעיה למי שלא נזהר, במציאות.

 

ולא שאם הוא לא נזהר המסריחים הם פחות מסריחים.

 

המסריחים מסריחים. בכל מקרה.

 

ואדם חכם אמור לדעת להימלט מהם.

 

 

 

 

 

מרוב שמפחדים לחנך לצניעות בגלל "לגיטימציה לאונס" - נותנים בפועל את הכי הרבה לגיטימציה לאונס...

הדבר הכי מכאיב לי שלבנות דתיות אין מודעות להיזהר.שפרינצא בוזגלו

מעבר לצניעות- הן לא יודעות כלום!
איך הן תדענה לדווח אם ח"ו יקרה מקרה- ולא להתבייש ולהרגיש אשמות.
כי כמו שאמרת, הן לא סגרו את הדלת, אז פרצו להן וגנבו את האופניים.
הן ידעו שלא סגרו את הדלת, ירגישו אשמות וייתבישו לספר!

זה כואב, וב"ה זה הולך ומשתפר.הָיוֹ הָיָה

מחנכים היום הרבה יותר למוגנות, גם כאן בפורום היה דיון ארוך על החשיבות ללמוד הגנה עצמית וכו'

 

ולגבי הבושה מלדווח - דבר ראשון - אף אחד לא אמר שכל מי שקרה לה מקרה זה בגלל שהיא אשמה, בפירוש אמרנו שיש מקרים כאלו, ויש שלא. חזרו על זה כאן שוב ושוב. חלילה להסיק מכאן שכל פעם שקורה מקרה ההתייחסות היא "היא לא סגרה את הדלת אז גנבו לה את האופניים"

ודבר שני, גם במקרה שכן שיש בה אשמה, אף אחד לא יהיה עסוק בלהזכיר לה את זה לאחר מעשה, כמו שילד שקפץ לכביש ונדרס, אמא שלו לא תעסוק באמבולנס בלצעוק עליו למה הוא קפץ... כל הדיבורים האלו נועדו בתור מחשבה תחילה, מה עושים כדי שלא יגיע המצב. אחרי שחלילה הוא הגיע - אף אחד לא יזכיר את זה, וכל בת צריכה לדעת שההורים שלה יקבלו אותה בחום ואהבה ויגינו עליה. ואל יתעסקו בלהאשים אותה. 

אוףףף אבל מה עושים בשביל שבת תפנים שהיא לא אשמה?שפרינצא בוזגלו

אשמה- זה רגש.
ולפעמים הוא מופיע במקומות לא רלוונטיים.
צריך לדווח ללא חשש- אבל בפועל בת מתביישת לספר שמישהו טיפל בה.
 

לפמפם את זה.הָיוֹ הָיָה

שבת תשמע אלף פעם שהיא לא אשמה (במצב נורמלי)

ושגם אם היא אשמה (במקרים הלא רגילים) - אף אחד לא יכעס עליה!!

נכון, זה רגש, זה בושה.

אבל הדרך הכי יעילה להתמודד עם רגש היא הכנה מראש.

חלק מכובד משיח המוגנות צריך לכלול את זה. שוב, ושוב, ושוב.

זה הבעיה המרכזית לדעתיLove the world

אני מכירה הרבה שחוו הטרדה והם לא מספרות על זה לאף אחד בעולם

כי הם לא יודות מה לעשות עם זה

אף אחד לא לימד אותםן מה לעשות כשזה קורה

ולפעמים לצערי הרבה יותר קל לדפוק אותם מאשר בנות חילוניות

 

אני זוכרת שהביאו לנו מורה למוגנות ליסודי,שפרינצא בוזגלו

היה אסור לה לומר כ"כ הרבה, שמה שהיא כן אמרה ללא הקשר- שם אותה ללעג וקלס בעיני הבנות...
קיצור, זה היה השיעור הכי מגוחך במערכת- עד שהמנהלת בעטה אותה כי היא לא הועילה...

לא הבנתי ממש מה שאמרת על הכשל לוגי ובאסה עלמשתדלת לשמוח
הזלזול בדברים כאלה
לא, הבאסה היא שאת מפרשת את זה כזלזול.הָיוֹ הָיָה

איפה את רואה זלזול? איפה?

אוף. בשביל מה יש ראש על הכתפיים? תחשבי בו.

 

אני יכול לנסות להסביר שוב, אבל אם לא תנסי להבין זה לא יעזור.

במציאות, אדם שלא נועל את הדלת - יגנבו לו.

לא בגלל שזה לגיטימי לגנוב.

אלא בגלל שיש אנשים זבל, שעושים גם דברים לא לגיטימיים, כל עוד זה אפשרי להם.

האם זה אומר שהגנב הוא פחות זבל?

לא, זה רק אומר שמי שלא נעל לא נזהר מהזבל.

 

תביני שהקישור האוטומטי שלך במח,

שכאילו אם יש אשמה לבת אז יש פחות אשמה למטריד.

הוא קישור טעותי.

האשמה היא לא עוגה, שמתחלקת לפרוסות.

זה שיש עליה אשמה,

לא יוצר שום הצדקה לו.

ולכן, תפסיקו כבר להגיב למי שאומר שיש לה אשמה 

ב"אתה מצדיק את המטריד"

כי זה פשוט לא קשור.

אף אחד לא מצדיק אותו.

אבל בגלל שהוא זבל - צריך ללמוד להיזהר.

ומי שלא נזהר, לצערינו הרב עלול להפגע.

כן, להפגע ממעשים לא מוצדקים, לא לגיטימיים. כן.

 

תחשבי על זה.

קודם כלמשתדלת לשמוח
קודם כל יש דרך להגיד את הדברים, איך שפתחת בכלל לא מכבד. לא נעים להמשיך לקרוא אחרי פתיחה כזאת. לא משנה כמה פעמים בנאדם לא מבין או לאיודעת מה.
(היה אפשר להשאיר את השאלה שלך- "איפה את רואה זלזול?" ההמשך לא מכבד בכלל.)
ולשאלה שלך איפה ראיתי זלזול- "תחשבו על ההגיון שבדברים, לא על מה שצורחת מירב מיכאלי".
זה קצת מזלזל לטעמי.
לצערי אני מכירה תנושא מקרוב.. הוטרדתי פעמיים. אז תאמין לי שאני לא סתם מדברת..
מה שאני כותבת זה מהתחושות שלי וסליחה אם התחושות שלי לא מתאימות למישהו. מצטערת.
צודקת.הָיוֹ הָיָה

זה בעיקר הגיע כי תיסכל אותי לקרוא שאת רואה בדברים שלי זלזול, למרות שלא היה בהם כזה. ומתוך התסכול הזה כתבתי את זה. באמת זה היה מיותר ולא נצרך, מתנצל.

 

ולגבי עצם מה שטענת שזה זלזול: תאמיני לי שצר לי בצרתך לגמרי, ואני בכלל לא מזלזל בחומרת ההטרדות.

את יודעת במה אני מזלזל?

כן כן! במירב מיכאלי!

היא, שבמעשיה גורמת בפועל לבנות להיות מוטרדות או להאנס, בגלל שהיא לא מוכנה לקבל את הרעיון שהם תגננה על עצמן, שמא חלילה זה יהיה "לגיטימציה"

ולכן, זה שבכל פעם שמנסים להסביר לבת להגן על עצמה היא ישר מקשרת את זה ל"אז את/ה מצדיק/ה את המטריד" פשוט משגע. ועצוב, עצוב, כי זה גורם נזק לבנות.

 

 

ובאמת, אני מכבד מאוד את התחושות שלך, אבל בואי נחשוב יחד, בהיגיון, איך אנו מונעים ממה שגרם לתחושות האלו לקרות שוב. אל תתני לתחושה עצמה להנחות אותך, זה לא חכם. תתני לשכל להנחות אותך, כדי להמנע מהמקרים שגורמים את התחושות האלו. סבבה?

אגב תן הסבר מהי מירב ומיהם שכמותה...שפרינצא בוזגלו


אני יכולה להגיד על עצמימשתדלת לשמוח
שזה קרה לי במקומות שכולם מסתובבים בהם ובאמצע היום וזה לא שהייתי עם גופיה ושורט..
אז לא רואה איך אני יכולה למנוע את זה בפעם הבאה כשזה לא בשליטה שלי בכלל.
ולגבי זה שבנות יגנו על עצמן- תאמין לי שחופרים על זה לבנות מלאאא. ולהגן על עצמי זה לגמרי לא רק במובן של צניעות.
נראלי זאת הנקודה שמעצבנת וגורמת לאנטי- שתמיד מקשרים את זה ישר לצניעות שזה דבר שמאוד קשה לבנות וישר מקפיץ. זה פשוט 2 נושאים מאוד טעונים..
גם עכשיו את צודקת.הָיוֹ הָיָה

אני לא יודע כמה מהשרשור קראת, אבל נכתב כאן כמה וכמה פעמים בפירוש, שזה לא שרק למי שלא צנועה זה קורה, ולא שכל מי שקרה לה זה בגלל חוסר צניעות, אלא שחוסר צניעות מגביר את הסיכויים, וחבל.

 

אני מבין שזה חופר וטעון, אבל זה שווה, למענכן.

קראת מה שכתבתי פה אנא, תקראו ותתבוננו, זה כ"כ חשוב: - נוער וגיל ההתבגרות ? ואת התגובה של @שפרינצא בוזגלו? ממליץ לך מאוד לקרוא.

סבבה אני אקראמשתדלת לשמוח
מטורף פשוט. כל כך צודק...שושיאדית

הלם.

אגב לכל מי שחושב או חושבת שהטרדות זה רק ברחובסטגדיש
אז גם הבית הוא לא המקום הכי בטוח....
פליז כל פעם כשאתן לבד בבית, תנעלו את כל הדלתות, ותוודאו שבכל החלונות יש סורגים. אם לא, דחוף להתקין.
ותקחו את העניין הזה ברצינות גמורה.


חברה שלי נאנסה בגלל זה.
את צודקת ממש אבל צריך גם לשים לבמשתדלת לשמוח
לא להפוך לפרנואידים כי זה גם ממש גרוע.
שמעי, בת לא תכלא את עצמה בבית בשביל זה-שפרינצא בוזגלו

אז כל זהירות אחרת נוספת, ראויה.
הפרנואידיות תעזור, אבל לא כמו השכל.
 

אממ סורי אבל בענייני הטרדותסטגדיש
רצוי וחובה להיות פרנואידית
קל לך להגיד את זה עכשיו אבל בדיעבד??מה תעשי?
עדיף לנעול את הבית מכל הצדדים מאשר להיות בטראומה מזעזעת לכל החיים.

ובחיים אל תחשבו שאין מצב שזה יגיע אליכן.
בחיים!!!!!!!
אני בכוונה מדגישה את זה כי אין לכן מושג מאיפה זה יכול להגיע. לצערי לא חסרים משוגעים בעולם. וכמו שאמרתי, אני מכירה אונס מקרוב ממש אז אני יודעת על מה אני מדברת.

אל תהיו שאננות.
לא צריך פרנויה, צריך חשיבה מושכלת ובטוחה.הָיוֹ הָיָה

נכון, צריך לנעול, אבל זה לא צריך להיות מתוך פרנויה.

נועלים, כמו שבלילה נועלים, בלי לאכול סרטים.

ונכון מאוד שאסור לומר "לי זה לא יקרה"

אבל גם להסתובב עם חרדות זה לא כדאי בכלל...

 

צריך להיות הגיוניים, ולהיזהר היטב מכל סכנה שיכולה לבא, אבל בלי חרדות.

לא אמרתי עכשיו לא לצאת לרחוב בגלל זה,אמרתי פשוט להיות מודעיםסטגדיש
ולא להתעצל ללכת ולסגור את הדלת.
וכן, צריך להיות גם לדעתי מקום קטן של חרדה מזה.


(במחשבה שנייה אולי אצלי זה ככה, אבל מי שלא שמע על דבר כזה ברור שלא יהיו לו יותר מידי חרדות..)
אני קצת פחות בעד חרדות...שושיאדית
צריך להזדעזע אבל לא ברמה שתגרום נזק נפשי ופיזי.
ברור שלא להזדעזע במימדים כאלו..אבל באמת להזהר מזה כמו מאשסטגדיש
אולי לא כתבתי בהתחלה טוב בקטע של להיות פרנואידית, התכוונתי באמת למודעות.

פשוט להיות מודעת שאונס והטרדות יכולים לבוא מכיוונים שלא חשבת עליהם...
מודעות וזהירות זה שם המשחק.
אני חושבת שאת ממש צודקת. באמת.היי לכולםם


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^שושיאדית
נשמהמשתדלת לשמוח
לא קל לי להגיד את זה, אני כותבת מהיכרות מקרוב של הנושא הזה לצערי, ובכל זאת אומרת שחשוב לא להיות פרנואידים כי זה גרוע!
להיזהר ברור שצריך..
עצוב ממש לשמוע....סטגדיש
וחברים משהו חשוב מאודLove the world

קרדיט ל@שושיאדית המהממת!!!!!!!!!!!!!

אני חושב שטוב להתעסקהיום הוא היום
בתיקון. התקשורת אוהבת להאשים ולאנשים שרוצים לשפר כדאי לחפש תיקון ושיפור למצב:

לכולם- לשים לב איך לשמור על היצר, בהסתכלות צנועה, לבוש צנוע, להיזהר מייחוד, לדעת מראש איך להתמודד עם מצבים של הטרדה.

לגברים ונשים- לחדד את המודעות למה בסדר ומה לא ומה יכול להפחית בעיות כמו שאמרתי.

לאנשי חינוך וטיפול- לראות איך לעזור לציבור לשמור ולהישמר ועדיין לכבד אנשים.
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך