האם התפיסה כיום היא יותר ויותרסוג'וק
אחד (שלם) + אחד (שלם) = "זוג"

במקום התפיסה המסורתית של
חצי +חצי = שלם

?!
שאלה יפהנפש חיה.
נראה שאתה מתאר תפיסה אחדותיתאלגורי
שכל אחד הוא רובד מסוים, והפגישה היא ערך מוסף בפני עצמו. כלומר, לא חיבור 'מתמטי' אלא אחדותי-מהותי, שיוצר מציאות שלמה ונעלה יותר.

להבדיל, אולי אפשר להסתכל על זה כביכול כשכבות של עוגה, כשלכל שכבה ערך עצמי אבל המפגש בין השכבות יוצר מציאות גדולה ושלמה יותר.

יישר כח
"פלגא גופא"סוג'וק


יפה, צודק אלגורי
בכל אופן ניסיתי לתת מבט שיסביר את עומק דבריך.
אני חושבת שכןחופשיה לנפשי
וטוב שכך
שניהם נכוניםCheking
צריך שתי חצאים שלמים
נראה שכן לצערנו..a12345
כי ברגע שכל אחד רואה את עצמו כשלם כבר ולא כמשהו חצוי שצריך להשלים, אז למה לי להשקיע ולהתחתן? אני כבר 'אחד' לבד, לא צריך עוד משהו בשביל זה.. טוב אולי נתחיל לחשוב על חתונה בגיל 35 ככה כי כבר נהיה משעמם.. ברור שכל אחד צריך להיות שלם עם עצמו בנפרד, אבל לדעת שהוא לא שלם ככה.
אין שלם עם עצמו בלבד. אלא רק בעולם התפקודסוג'וק
לא בעולם השכינה
לכן כל הבודדים המושלמים 'שורדים' בימי החול
בשבת כולם כלום ושום דבר לבד
שלם עם עצמו התכוונתי שאוהב את עצמוa12345
נכוןסוג'וק


אופציה אחת לפרש. ישנה גם אופציה אחרתאורות הכתובה
לחתונה צריך להגיע שלמים, ולא שבורים

שלמים הכוונה- לעשות עבודה פנימית קודם, להגיע כבן אדם יציב, שאוהב את עצמו ובשלום עם עצמו, כי לפני שתאהבי את עצמך, לא תוכלי לאהוב באמת אדם אחר, ולפני שתעשי שלום עם עצמך ועם הקלפים שקיבלת, לא תוכלי לעשות שלום עם קלפים של מישהו אחר

'ואהבת לרעך- *כמוך*'

כל הבסיס לאהבה שלנו למישהו אחר, היא מתוך ה'כמוך'

אם מישהו לא בטוב עם עצמו, אנו לא מאחלים לו שזה הדפוס בה יתקשר ויתנהג עם אחרים, בטח שלא עם זוגתו

כשהרב שרקי מדבר על זוגיות, הוא מרבה לדבר על כך שהפיתרון לשאלה המתמטית 1+1 זה 1
היינו- שני אנשים שלמים שמתחברים, יוצרים מתוכם אחד.
1=1+1

מה דעתך על צורת ההסתכלות הזו?
תטפלו בעצמכם מאה שנה, אף אחד לא יכחיש את החוסר שהוא מרגישסוג'וק

אף אחד לא 'שלם עם עצמו' ובלה בלה בלה בשולחן שבת לבד עם עצמו בלי טלפון ובלי כלום ועם מחשבות ובדידות. זאת האמת ,אלו החיים האמתיים השכינתיים, ללא מיליון הסחות דעת ל"מי אני ומה אני" בעולם העשיה ואיך שאני שלם כבר ומוצלח ואוהב עצמי. יכול להיות נכון, חשוב, נצרך, וזה אפסי ביחס לשלם המלא הנצחי

מי אמר שאחרי נישואים זה יעלם?חופשיה לנפשי
אני לא נגד טיפול במה שצריך טיפול, לפני או אחרי חתונהסוג'וק

ובו זמנית, אין שום בעיה בלהיות "חצי". זה לא שלילי, אדרבה זה חיובי, זו הכרה בכך שאיני מושלם לבד ואיני יכול לחיות שכינה לבדי , זאת ענוה

 

התפיסה שצריכים להיות שלמים לפני חתונה רק מונעת ודוחה חתונה לזמן בלתי ידוע ועושה בעיות נוספות ויכולים להשלות עצמנו שנגיע ל"כן טוב היות האדם לבדו"

לפעמים כן טוב🤷🏻‍♀️חופשיה לנפשי
לפעמים יש אילוצים אחרים ואני לא מוכנה לזרום עם האמירה שאני חסרה רק כי אני לא נשואה
את משלה עצמך ונשארת ב"טוב" בינוני. לא תביני אולי עד ש...סוג'וק

 

תכירי באמת שאת בטוב של רווקות, טוב בינוני. את לא בחיים של שכינה של בית

עד שיהיה לי בנזוג? עד שאני אזדקן ואהיה רווקה זקנה בודדה?חופשיה לנפשי
יש לי בנזוג(להלן בויפ) ואני עדיין מרגישה שאני שלמה גם בלי שהוא יהיה בן הזוג שלי בעלי(לדבריו) לעתיד🤷🏻‍♀️
אדם יכול לחוש שלם עם עצמו 6 ימים בשבוע, ובשביעי אפס מאופססוג'וק

בודד גלמוד, מלא מחשבות וחוסר נחת

 

זה אומר שהוא חי חיי שכינה של איש ואשה זכו שכינה ביניהם?!

לא.

זו 'שלמות' שסיגל לעצמו בעולם בינוני ונחות,

לא שלמות של שכינה אידאלית אלקית שעליה מדובר

 

הבעיה שבעולם המערבי שהשתלט עלינו, בחינת השבת וחיי עולם היא השולית ו"כבר אין דבר קדוש בעוהז"

ואנחנו מדמים עצמנו לשלמים בבחינת ימי החול וחיי שעה

ה'שלמות' הזאת לענד מרחיקה זוגיות ומשבשת זוגיות מתוך מחיקת תפיסת החצאים

יפה מאודמישהו איתי
הדברים שכתבת, בעיקר בפסקה הראשונה, מתאימים לתאוריית ההתפתחות של אריקסון (חפש בגוגל), בעיקר לשלב ה5 שלה (12-18).
זו תאוריה חשובה בפסיכולוגיה התפתחותית..
זה מענייןמיונז
בעיקרון אני מסכימה איתך עם מה שאתה אומר אבל המציאות מראה שאנשים רבים התחתנו ממש לא ממקום 'שלם' אלא ממקום ש'בורח' לזוגיות.. שמחפש שם את ההערכה שהוא לא יודע לתת לעצמנו ועדיין הם סבבה
אז אולי זה לא באמת חייב להיות?
באמת מעניין, בואי נחשובאורות הכתובה
קודם כל, שאלה של 'שלם' או 'חצי' חוטאת לאמת פה, כי זה מציב לכאורה שתי אפשרויות שונות, רחוקות וסותרות.
והאמת היא, כמו ברוב השאלות בחיים, שלא מדובר על שאלה של כן ולא.
זאתומרת- יש פה רצף מסויים, שנע בין 'חצי' ובין 'שלם'.
קיצון אחד יכול להיות תלותיות נוראית וביטחון עצמי בקרשים, והצד השני יכול להיות קיצון הפוך, שגם הוא לא חיובי. אבל יש המווון באמצע, ורוב העולם שם.

זה גם יכול להיות בתקופות. לפעמים משהו מתחזק ומשהו נחלש תחתיו, וכן להיפך. ונדמה לי שלא צריך להיות כאן או כאן כדי להתחתן, אלא במקום טוב מספיק באמצע. יש מנעד חיובי מסויים, ושם להיות. וכמובן, אפשר תמיד לעבוד כדי לשפצר את עצמנו קצת, בביטחון עצמי, בעצמאות, וכן להיפך- בללמוד לשחרר ולתת גם לצד השני מקום להוביל.

ולגבי השורה האחרונה שלך- 'אולי זה לא חייב להיות'-
כוונתך שלא צריך לשאוף למצב החיובי הזה, או שפרקטית, במציאות אנשים מתחתנים גם בלי להגיע לשם?

לגבי השאיפה- אני כמובן חושב שצריך כן להיות במקום טוב קודם כל, בפני עצמנו ובינינו ובין עצמנו.

וברור שיש אנשים שמתחתנים ממקום לא טוב, כמו שאפשק לעשות הרבה דברים מהסיבות הלא נכונות.

האם זה אומר שנישואיהם נועדו לכישלון? לא חושב, בטח שלא תמיד. תלוי מה המניע, וכמה נכונות יש לאדם להבין שהוא צריך לעבוד ולהתקדם מהיכן שהוא עכשיו, בהנחה שהמצב הנוכחי לא טוב, או לפחות לא מספיק טוב.

אני מאמין שבאמת אפשר להתקדם גם מתוך מקום נשוי. חושב שזה הרבה פחות טוב, והרבה פחות עדיף.

גם כשמגיעים בטוב, זה עדין קשה ומאתגר לבנות משהו טוב ביחד (לא יכול לדבר מנסיון אישי, אבל כך מספרים על החיים מאחורי הפרגוד), כדאי שנגיע לשם בטוב בפני עצמנו
מתי התפיסה המסורתית היתה כך?ultracrepidam

כמעט מכל היבט (נכון, לא ממש מכולם), התפיסה תמיד היתה שאדם לא נשוי הוא אדם.

 

ברור שבהקשר של חתונה הוא חצי מזוג. אבל בהקשר של חיים רגילים?

בתורה ביהדות מאז ומעולםסוג'וק
עד התרבות המערבית שסיבבה אותנו
לא ידעתי שחסר לי כל כך הרבה ידעultracrepidam


מקורות:סוג'וק

 

 

"קניתי איש את יי" (בראשית פרק א פסוק ד) – לשעבר אדם נברא מאדמה, וחוה נבראת מן האדם, מכאן ואילך בצלמנו כדמותנו (בראשית פרק א פסוק כו), לא איש בלא אשה ולא אשה בלא איש, ולא שניהם בלא שכינה

 

בראשית רבה כב

 

 

 

א"ר אלעזר: כל אדם שאין לו אשה אינו אדם, שנאמר: זכר ונקבה בראם... ויקרא את שמם אדם (בראשית ה').

 

תלמוד בבלי מסכת יבמות דף סג עמוד א

ציטוט מקורות שנתונים לפרשנות מגוונתadvfb

היא לא הוכחה לשום דבר.

גם המחלוקת בניכם היא לא ברורה בכלל

כדי להביא משהו משמעותי צריך להסביר את הנפק"מ היוצא ממנו

ללא נפק"מ הכל זה עניין של טייטלים

 

לצורך העניין הריגת אדם מבחינה הלכתית היא לא משנה אם הורגים נשוי או רווק ולכן אדם נשוי הוא כמו אדם רווק

הכל כבר ברור לכולם בדורנו. חוויתי. ולא הילכתיסוג'וק


אז לא הבנת מה זה אומר 'אינו אדם' בדברי חז''לבשביל שלי
מה שאמרת הלכתית- זה לא קשור, יש הבדל בין אדם שמחוייב במצוות לבין קטן למרות שאת שניהם אסור להרוג. אבל יש הבדל מהותי ביניהם.
כיוצ''ב יש הבדל מהותי בין גוי לבין יהודי למרות שאת שניהם אסור להרוג. וגם בע''ח אסור להרוג ללא תועלת. אז אין הבדל ביניהם?

אדם נשוי הוא לא כמו אדם רווק. ממש לא.
אולי בתרבויות לא יהודיות זה ככה.

התפיסה הומניסטית כיום מנסה לבטל את כל ההגדרות הקבועות, ואומרת שכל אדם יכול לעצב את ההגדרה שלו על פי עצמו. התורה לעומת זאת מציבה גם הרבה גדרים קבועים
לא התכוונתי לסתור את נכונותו מאמר חז"ל או לפרש אותוadvfb

באתי לומר שאני חושב שציטוטים ממקורות הרבה פעמים לא אומרים כלום.

כי כל המקורות ניתנים לפרשנות.

אפשר גם להביא מקור ובהקשר מסויים הוא יבטא את ההפך הגמור ממה שחז"ל רצו להעביר.

 

 

פה אני חושש להמעטת ערך הרווקים (ולא הרווקות). חז"ל לא באו להקטין אנשים שאינם נשואים.

גם אם אף אחד לא מתכוון לזה, זאת התחושה שיכולה להגרם לבנאדם שהוא שומע את זה.

לכן חז"ל אמרו את זה בהקשר מסויים. הקשר מקדם ומצמיח.

 

ובכללי כדי שהיה תוכן מסויים לאמירה צריך להביא לה נפק"מ כי שהיא תהיה משמעותית בשביל היום יום.

חז''ל לא באו להקטין,בשביל שלי

הם באו להגיד לך מה האמת לפי התורה (אגב, המקור הוא התורה לא חז''ל).

האמירה שלהיות נשוי זה יותר שלם מלהיות רווק זה לא מקטין, בדיוק כמו האמירה שלא יהיה יותר נביא כמשה רבנו. או היחס בין ישראל לבין הכהן.

 

אין לי בעיה עם פרשנות, אבל שתהיה מעוגנת במקורות של חז''ל

 

כדי שיהיה תוכן לאמירה מסוימת היא צריכה להיות אמיתית, גם אם אין לה שום קשר לנפק''מ במציאות.

לענייננו כאן יש נפק''מ מטורפת. בכל ההסתכלות לדייטים ולחיי נישואין.

בכל הגישה שלנו בהקמת בית.

אתה חושב שאמרתי שחז"ל באו להקטין?advfb

זה לא אמת אובייקטיבית קרה.. זה עניין של תפיסה.

 

מה הנפק"מ שאתה רואה פה?

כתבת שחז''ל לא באו להקטין ועניתי לדבריךבשביל שלי

הגבתי לזה-

"פה אני חושש להמעטת ערך הרווקים (ולא הרווקות). חז"ל לא באו להקטין אנשים שאינם נשואים.

גם אם אף אחד לא מתכוון לזה, זאת התחושה שיכולה להגרם לבנאדם שהוא שומע את זה.

לכן חז"ל אמרו את זה בהקשר מסויים. הקשר מקדם ומצמיח."

 

נכון, זה ענין של תפיסה. תפיסת היהדות מול תפיסות מערביות למשל.

 

יש הרבה נפק''מ, אני חושב שציינתי כמה בתגובות (אני לא מעוניין להרחיב מעבר כי זה סתם יגרום אי נעימות להרבה כאן)

מוסיףadvfb

שתפיסות מערביות לא חייבות בהכרח לסתור את ערכי התורה.

נכון, ובמקרה הנ''ל הן כן.בשביל שלי
...advfb

ברצף שרשור הודעות הזה לא הבעתי עמדה וגם לא בכלל ברור לי על מה מדברים

תלוי בגיל המשתדכים..ציפורה.
כשצעירים מאוד זה יותר דומה לחצי וחצי,
כשמתבגרים שלם ושלם.
לפעמים יש מציאות של שלם וחצי או חצי ושלם וזה לא חייב להיות תלוי בגיל.. יש אנשים בשלים ושלמים ויש שפחות.
הראשון. והלכנו עם זה רחוק מדיבשביל שלי
עבר עריכה על ידי בשביל שלי בתאריך כ"ב בטבת תשפ"א 21:27
אע''פ שבשניהם יש צד אמת, האמירה הראשונה שלך אמיתית יותר. ולכן האיזון צריך להיות יותר לכיוונה (בטח כיום שהדור שלנו מגזים עם האינדיבידואליות לעיתים על חשבון הכללים היותר גדולים וחשובים)
אחד ועוד אחד שווה אחדחיות צבעונית
מי ששלם באמת מבין שפשוט אין דבר כזה להיות שלם לבד..נוגע, לא נוגע
לא רק בגלל בדידות, וגם לא רק בגלל חוסר יכולת לתת למישהו. אלא פשוט בגלל שאי אפשר להיות שלם כשאין לך חיבור עם הצד השני של ה"אדם".
ברוב המקרים זה מורגש בגיל הנערות בפשטות ובלי הגדרות, ועם השנים וההתפתחות השכלית ועוד סיבות כאלה ואחרות ההרגשה הזו מתעמעמת. ויש לזה יתרונות וחסרונות.
החוכמה היא, כמו בעבודת ה', לדעת ולדעת ולהחכים ולהתקדם, ועם זאת (ואולי דווקא בגלל זה) *להרגיש* בפשטות כמה יש פה דבר עצום שהלוואי שנזכה לידבק בו כמה שיותר. ומה שחשוב זה עצם הדבר ולא ההופעות שלו.
זה כמו שאלוקים זה הרבה יותר ממורה נבוכים, חסידות והרב שרקי.. אבל הם הנתיב דרכו מחדירים את ההבנה הזו לתודעה וללב.
התחושה נכונה שבנים כאן בצד שחש "לא שלם" יותר מאשר בנות... ?סוג'וק


יש גם הרבה בנים שבטוחים שהם שלמים...בשביל שלי
פספוס של כולנו. אשליה. אין אדם שהוא שלם. וחלק מהשלימות שלנו היא להפנים את זה
דווקא ממה שאני מכיר אצל בנות התחושה של חוסר השלמותנוגע, לא נוגע
בהקשר הזה נוכחת וטבעית יותר.
זה מעניין לחשוב על זה.בשביל שלי
כי עלתה לי פתאום התובנה שאדם שאין לו ביטחון עצמי הרבה פעמים יראה לאחרים כאילו יש לו עודף ביטחון.. לכסות על זה.
אותו הדבר לכאורה במושלמות- אני אקרין מושלמות כלפי חוץ אולי יותר כשאני מרגיש חסר.

ויש בדייטים עוד טריגר לזה- התפיסה שהשתלטה על הדייטים שגורמת לנו לפסול כל מי שמראה לנו חיסרון. אז ייתכן שגם מזה בחורות רבות מפחדות, שיפסלו אותן על זה שהן אינן מושלמות (כמו כולנו), ולכן הן מראות כאילו הן כן.

בקיצור... אני חושב שהפתרון הוא להפסיק לפחד מלהיות אנחנו.
גם הנקודה הראשונה- לחיות בשלום עם עצמי שכרגע במצבים מסוימים אנחנו חסרים, וזה סבבה, אדם לא נמדד רק ברמת התוצאה כידוע.
והנקודה השניה- להפסיק לפחד מלהיות אנחנו, בעולם בו כמעט כל האחרים בדייטים משתוקקים מפחד להראות שהם חסרים, אנחנו לא צריכים לפחד מזה. וזו גדולתנו, של אלו שהפנימו, שזה לא רע להיות אדם חסר. זה בדיוק חלק ממה שמגדיר אותנו.
נתקלת בהרבה מקרים של בנות כמו שאתה מתאר?נוגע, לא נוגע
וכן, מסכים. יש עבודה של יש לי כל ויש עבודה של יש לי רב. צריך לאזן ביניהם. האיזון הוא לא להתכחש לחוסר מצד אחד, ומצד שני להראות שאנחנו שואפים ועובדים על לתקן אותו יותר ויותר.
נתקלתי פעמים רבותבשביל שלי
כמו משבר גיל ההתבגרות...בשביל שלי
האדמו''ר מפיאסצ'נה כותב על זה שיש כיום לנערים יותר ישות וגאוה (הוא מציין שרואים את זה אפילו בתינוקות...). שיש לזה כמובן הרבה צדדים חיוביים, אבל.. זה בהחלט מוביל בין היתר לחוסר בכיבוד הורים בגיל ההתבגרות, ואח''כ במקרים רבים עלול להוביל להגדרה הראשונה ש@סוג'וק כתב..
וכותב שצריכים לחנך הרבה יותר בצורה משמעותית ונכונה, על פי דרכו, כדי לתת לזה מענה...

ככה שאי אפשר להגיד שזה מראה על זה שאנחנו יותר שלמים וזהו. נכון, אנחנו דור שיותר קרוב לגאולה, אבל צריך לבדוק אם זה באמת באיזון הנכון או לא. ישות וגאוה כאיזון לשפלות או לחוסר מודעות- זה מעולה.
עודף מודעות שחורג מהמקום שלנו ומעכב בענין החתונה- אני לא בטוח שזה כזה מעולה.
יישר כח. מסכים. גם התכוונתי שזה חסרון עם פוטנציאלנוגע, לא נוגע
כמו בעבודת ה', שאדם עם הרבה ידע מצד אחד יכול להיות בעל גאווה גדול ורחוק מה' אבל מצד שני יכול דווקא מתוך הידע להגיע לרמת פשיטות גדולה יותר משל אדם שאין לו את הידע.
בדיוק! ממש יפה כתבתבשביל שלי
הנקודה המרכזית בעיני בסיפור הזה, שכיום מרוב תיאוריות פסיכולוגיות כאלה שמאוד משפיעות על עולמנו, ומאוד בקטע של פגישות כמובן, מתייחסים לאינדיבידואליות בחיוב מוחלט. וזה ברור שזה חיובי, אנחנו יותר מודעים לעצמנו ויותר עם שכל ודעת.
אבל הצד השני הוא שאנחנו חסרים.

בסוף יש גם את הצד של יתוש קדמך.

יש לזה הרבה מקורות (עלו לי עכשיו כמה וכמה), אחד הידועים ביותר זה מה שר' שמחה בונים אומר שכל אדם צריך שני כיסים- כיס אחד של בשבילי נברא העולם וכיס שני של אנוכי עפר ואפר.

הבעיה שכיום מרוב התמקדות בכיס הראשון צריך לאזן כבר לכיס השני...
תודה. ונכון, כנראה זה יהיה השלב הבאנוגע, לא נוגע
ובדרך משל- אחרי שהייתה קצת עזיבה בציבור שלנו מתורת הרב לתורת החסידות, יחזרו לרב עם אוצרות החסידות (כמובן שגם בחסידות וגם אצל הרב שני הצדדים קיימים. העניין הוא הדגש. וכמובן גם זה שחזרנו לחיות במדינה אחת כעם השפיע).
בדיוק. ולכן מה שתיארתבשביל שלי
זו בדיוק התוכנית של הרב קוק... ;) כידוע מדבריו בספרים אורות, מאמרי הראיה ועוד.
איך שאני רואה את זה , זה כך וזה דווקא טובמיונז
כל אחד מגיע כבנאדם בפני עצמו, שיש לו חיים, יש לו הערכה, טוב לו בחיים שלו, ולכן הוא לא 'תלוי' בקשר הזה כמו חיים ומוות.. זה לא מה שיוצר לו את החיים.

זה נשמע אולי פחות נוצץ שבנאדם אומר שהוא חי טוב גם בלי זה, אבל בעיניי זה הכי אמיתי כי כך הקשר שנוצר מגיע ממקום עמוק ואמיתי ולא ממקום שבורח אל תוך הקשר על מנת להשלים חוסרים של הערכה עצמית שבנאדם לא יודע לתת לעצמו. או כי בנאדם מפחד להיות עם עצמו לבד.
דבר כזה יוצר קשר תלותי. זה לא בריא.
נכון, אנשים מתחתנים ככה, אבל באיזשהו שלב הקשר חייב לעלות קומה ולהפוך מקשר של 'השלמת חוסרים' לקשר שכל אחד פה הוא שלם בפני עצמו, טוב לו בחיים שלו, ואף על פי כן- אנחנו חיים ביחד.
מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי 🤷
(קראתי את זה בפנימה פעם פעם.. לא זוכרת מי המקור.. אולי ציפי ריין)
תודה תודהההההחופשיה לנפשי
אני אוהבת אותך
רק בשבילך היה שווה לכתובמיונז

נשיקה

המקור של ד''ר ציפי רייןבשביל שלי
הוא בעיקר הפסיכולוגיה,
המקור שסוג'וק הביא לחצי ועוד חצי שווה שלם הוא מהתורה.
אני לא אומר שאין ענין בפסיכולוגיה, אני אומר פשוט שהכל ענין של איזונים, וכיום הלכו יותר מדי עם התפיסות הפסיכולוגיות שבעצם די מובילות לפירוק המשפחה היהודית.

מתבטא בהרבה דברים. דוגמא ממש קטנה ואינסטינקטיבית שעולה לי כרגע הוא הדחף להשתמש בביטוי 'האיש שלי' במקום 'בעלי' כי אנחנו מאמינים בשוויוניות וכו'.. בקיצור...
יש לזה עוד הרבה ביטויים.

כשמדובר על משפחה אחדותית- שאלת השוויוניות לא עולה. אבל כשמדגישים יתר על המידה את הפרטיות של כל אחד- היא עולה בריבוע.
לכן מה שאני אומר זה שצריך למצוא את האיזון בין המקום הפרטי של כל אחד ואחת, שהפסיכולוגיה דוגלת בו כדבר מרכזי (וגם היהדות אבל הדגש מבחינתה פחות נמצא על זה), לבין המקום השלם המאוחד של 'אתם קרויים אדם' ו'והיו לבשר אחד' שהתורה יותר דוגלת בו מאשר הפסיכולוגיה המערבית.

ולכן אין מחלוקת, אני לא חולק על הדברים שלך. אבל כן חשוב לא להגזים בכיוון הזה, כי אז זה כבר נוגד את האמת.
בכל מקום הלכו לקצה אחרמישהו איתי
אז כל אחד מוצא את האיזון שלו

יש כאלה שמרגישים שהם צריכים להדגיש את הצד הפסיכולוגי יותר
אני אומר ככלל, זו התפיסה הרווחת יותר אצלנובשביל שלי
$$ultracrepidam

המקור שחצי ועוד חצי הוא שלם זה המתמטיקה.

 

אני לא מוצא בשום מקום בתורה את הגישה שהוא מביא - שלדעתי היא מקטינה, מצמצמת, מכאיבה, ורעה. מאד.

להתחתן מתוך חסר זה רע, חסר באופן כללי זה רע. האדם חסר ביחס לקב"ה, אבל ביחס לעצמו הו צריך להיות שלם עם עצמו.

המחשבה כאילו "אם יהיה לך רע בתור רווק אתה תתחתן" היא מחשבה מכאיבה, רעה ומיותרת.

 

ההבדל בין הכינוי "בעלי" לכינוי "אישי" מוזכר בתנ"ך, ופרשנות אחת שלו היא שיש עדיפות לכינוי "אישי" (שהוא אגב כינוי שמוזכר בתנ"ך, כמו "איש נעמי") 

האדם ביחס לעצמו הוא משתלם, לא שלם.בשביל שלי
מה שאומר שעם כל מה שיש בו הרבה מאוד מעלות וכשרונות, והרבה טוב- הוא גם חסר. והוא משתלם כדי למלא את החסר.
כשאדם אומר לעצמו כל הזמן שהוא שלם, זה לא מוביל אותו לשלימות שלו.

הנקודה היא שמשמע שאתה תופס את השלימות של האדם בהיבט של תוצאה. פה הטעות.
השלימות של האדם היא בהתקדמות התמידית שלו כלפי השלמתו, האדם הוא לא שלם. זה בדיוק הענין. הוא מבטא את השלימות שלו כשהוא כל הזמן מתקדם ושואף להתקדם, בדרכו האישית ובדרך שה' מתווה עבורו.
זה שאני חושב שאני אדם חסר זה לא בעיה, להיפך. אם אדם מסתכל על עצמו כשלם הוא באמת חסר יותר אפילו. כך אומרים רבותינו הראשונים.

לגבי מה שכתבת בסוף- אתה יודע שהשינוי הזה כיום לא נובע מהתנ''ך... אז מה הענין לציין את זה? לא כיוונתי לזה


נ.ב. אדם בגלל שהוא חומרי, הוא לא יכול להיות שלם. החומר הוא חסר. ובאדם הפער בין הגשמיות לרוחניות יוצר אצלו את ההבדל הזה שבין שלמות להשתלמות, כשהשניה היא הרלוונטית לגביו יחד עם הבחירה החופשית. מה שאין כן בשאר הברואים.
וזה ממש לא סותר את השמחה בעצמי, ואת ההסתכלות החיובית על הנשמה שלי ועל החשיבות שלי. רק שואף ממני להתקדם יותר. וכחלק מזה זה גם להיות אדם נשוי בזמן שזה יהיה נכון עבורי
כל ההסברים היפים האלה נכונים גם לגבי אדם נשויultracrepidam

והדיון הוא על ההבדל בין נשוי אדם שאיננו נשוי.

 

כל הדברים שאמרת קשורים לעצם המציאות שלנו כבני אדם.

 

וזה שאתה רוצה להאמין שהאנשים שעוברים לכינוי "אישי" עושים את זה בלי מודעות לזה שזה כתוב בתנ"ך, לא אומר שהם לא מודעים לזה. בעיני הם לגמרי מבינים את הפסוק באופן הזה וזה בהחלט היה חלק מהמעבר. גם אנשים שאתה לא אוהב את ה שהם עושים לפעמים מתבססים על ידע.

נכון, בדיון על ההבדל בין אדם רווק לאדם נשויבשביל שלי

זה בדיוק המקום להגיד שאדם נשוי יותר שלם מאדם רווק. תגדיר את הרווק איך שבא לך.

אני הגבתי ל@מיונז, אגב. בעיני מה שכתבתי היה לגמריי קשור, ועובדה שזה גם הקפיץ אותך.

 

לגבי השורה האחרונה- ברור שלפעמים מתבססים על ידע. אולי עשירית אחוז מאלה שעושים את זה.

הטרמינולוגיה הזאת מתקשרת אצלי בדיוק לענין של טבעת לגבר. שהרבה פעמים זה לא מתוך רצון שהוא 'ישמור על עצמו' כי הוא בודאי ישמור, אלא מתוך רצון לשיוויוניות. ממש ככה. שוב, כמו שאמרתי- שאלת השיוויוניות מתעוררת רק אם התפיסה היא שנישואין זה שני אנשים נפרדים, ולא שני חלקים שונים של משפחה אחת.

אדם נשוי השיג שלמות מסוימת שהרווק לא השיגultracrepidam

מי חולק על זה? גם רווק מושבע יודה בזה

 

השאלה היא כאשר אתה בזוגיות, האם בלי זה היית ממש חצי בן אדם או בן אדם שלם וראוי בזכות עצמו. ולהיפך, כאשר אדם הוא בלי זוגיות, האם הוא צריך לראות את זה כמשליך על כל חייו וכל הקשר שלו עם הקב"ה, או על היבט מאד מסוים ומצומצם.

 

לגבי שוויוניות וכו' - קודם כל, נישואין הם של שני אנשים נפרדים, ששניהם שני חלקים של משפחה אחת. בדיוק כמו שאבא ובן או שני אחים הם שני אנשים נפרדים.

ודבר שני וחשוב - כשאני מתקיף עמדה, אני קודם כל מנסה להסביר בעיקר לעצמי למה היא הגיונית, ורק אחרי שהבנתי מה ההגיון בזה - באופן שמשכנע אותי שזה סביר - רק אז אני יכול לומר שאני חושב שהם חושבים וכו'. אתה בונה תפיסת עולם שלמה רק כדי להתקיף אותה. אם זה היה כדי לבנות מהלך על שיטת הרשב"א בסוגיית ברירה בשבת, זה אולי לגיטימי. אבל כשאתה מתקיף אנשים בשם איש קש שבראת בעצמך, אין משמעות לדיון וזה סתם הכפשה.

מה זה ראוי בזכות עצמו? ראוי למה?בשביל שלי

ואדם נשוי הוא ראוי?

אף אחד לא דיבר על להיות ראוי.

אבל אדם בכלל לא אמור או צריך לשאול את עצמו אם הוא ראוי- ה' ברא אותנו אז אנחנו ראויים. פה נגמרה השאלה האם אני ראוי או לא.

מדובר פה על שלימות לא על להיות ראוי (הפסיכולוגיה ההומניסטית מדברת הרבה על זה שכל אחד ראוי, כאיזון לפסיכולוגיות קודמות. אנחנו לא צריכים את זה, כי בשום שלב אף אחד לא טען שיש אנשים שראויים יותר ויש אנשים שראויים פחות. מי שמתמקד בהיבט התוצאה כל הזמן משווה בין אנשים ושם הוא נופל לטעות הזאת ולצורך של 'להרגיש שאני ראוי')

 

נישואין זה סינתיזה. כמו שמכינים תבשיל, קודם כל היו לנו רכיבים שונים, ועכשיו יש לנו צדדים שונים של תבשיל אחד. אבא ובן למשל זו דוגמא נפלאה- כי הבן כרעא דאביו, כך שעם כמה שהם אנשים נפרדים- אתה לא מסתכל עליהם ככה ביומיום. ברור שיש הבדל ביניהם שצריך לשמר, אבל השאלה בכלל לא עולה האם הם נפרדים או לא. לעומת ההבדל בינך לבין השכן שלך- שאז השאלה בהחלט צריכה לעלות ולעניין.

 

לא הבנתי את הסוף שלך. קודם כל, אני לא איש קש. אני איש אמיתי. דבר שני, בדיוק כפי שאתה מביע עמדה כך גם אני מביע עמדה. זכותך לחשוב שאני בונה תפיסת עולם שלימה רק כדי להתקיף אותה,

וזכותי לטעון שזה לא נכון ומשום מה יש לך מחשבה שלילית כלפיי כוונותיי.

בוא תצביע על הנקודה שהפריעה לך ונוכל לדון

אשמח להיות ראוי לתגובה שלךבשביל שלי
לפחות המשפטים האחרונים שלך. הפנית כלפיי טיעונים חמורים ולא נעימים בלשון המעטה
מצטער, הייתי עסוקultracrepidam

בכל מקרה, גם אם אני לא עונה למישהו, יכול להיות שפשוט החלטתי לפרוש בשיא מהדיון. לפעמים אני מרגיש שלא אתרום כלום לדיון ולכן אני מפסיק לעקוב.

 

ועכשיו, הבהרה לגבי המושג איש קש:

 

נניח ואני רוצה להתווכח איתך. בשביל זה אני צריך להבין מה הטיעונים שלך, להתייחס אליהם ברצינות, ואז לענות בטיעונים משכנעים כלפי זה.

מה שהרבה אנשים עושים, בכוונה או בטעות, זה לבנות טיעון לא אמין בשם הצד השני, ואז לתקוף אותו.

לדוגמה: "ביבי מביא את החיסונים רק כדי להכשיל את המשפט שלו". אם זה אכן מה שביבי עושה, אנחנו נתייחס אליו בצורה מסוימת. אבל זה מאד לא סביר שזאת הסיבה היחידה. ולכן מדובר בטענה כנגד איש קש.

 

מה שאני אמרתי היה, שאתה לא מוכן לתת אמון באנשים שרוצים שוויוניות, אתה מתייחס אליהם כאל אנשים שפשוט רוצים להרוס את המסר של התורה, וכל יצר מחשבות ליבם רק רע כל היום. ואיש קש כזה נורא קל לתקוף. אבל זה פשוט לא מה שהם. תקשיב למה שהם אומרים ונראה אם דעתך לא תשתנה.

זה היה מה שאמרתי - אתה מייחס לאנשים טיעונים של אנשי קש, ואז תוקף "אותם".

 

ולגבי עיקר הנושא:

כל עוד אין משהו ברור ומוחלט, אז תמיד יהיו אנשים שיותר כך ואנשים שיותר כך, ושני הדברים מותרים. האם אבא ובן הם יחידה אחת או שתיים? תלוי בהקשר. גם שכנים - הם מרכיבים יחד שכונה, והם אנשים בעלי דמות עצמאית כל אחד בפני עצמו. ולכן השאלה "יחידה אחת או שני נפרדים" היא שאלה של גישה ושל הקשר, לא שאלה עובדתית, ולכן אין לתורה תשובה מוחלטת לגביה. לא כי נותן התורה לא יודע, אלא כי זה תלוי בכל כך הרבה פרמטרים שלא יכולה להיות תשובה חד משמעית.

ואני אכן מרגיש שלא אתרום יותר לדיון ולכן נראה לי שלא אשתתף יותר בדיון הזה. אם כתבתי משהו שמפריע לך אישית - קודם כל אני מתנצל אם נפגעת, דבר שני אתה יכול לפנות אלי באישי, דבר שלישי אם תתייג אותי סיכוי טוב שאשים לב לפניה שלך אלי גם בתוך דיון מסועף. שבוע טוב!

לא זה לא נכון. זה ממש לא נכון ולא אמרתי את זהבשביל שלי

"מה שאני אמרתי היה, שאתה לא מוכן לתת אמון באנשים שרוצים שוויוניות, אתה מתייחס אליהם כאל אנשים שפשוט רוצים להרוס את המסר של התורה, וכל יצר מחשבות ליבם רק רע כל היום. ואיש קש כזה נורא קל לתקוף. אבל זה פשוט לא מה שהם. תקשיב למה שהם אומרים ונראה אם דעתך לא תשתנה.

זה היה מה שאמרתי - אתה מייחס לאנשים טיעונים של אנשי קש, ואז תוקף "אותם"."

 

לא אמרתי את זה בשום שלב. הם אנשים טובים שרוצים להיטיב לאדם בשם הפסיכולוגיה. כל מה שציינתי זה שד"ר ריין מדברת מתוך פסיכולוגיה ולא מתוך תורה. במקרה הזה אני חושב שיש פה סתירה.

לא אמרתי שהם רוצים להרוס את המסר של התורה ויצר מחשבות ליבם רע כל היום.

אחי, הקצנת אותי ממש ממש ממש ממש.... !

 

באתי להראות בסך הכל שצריך איזון לכיוון של התורה, כי לדעתי הלכו רחוק מדי עם הפסיכולוגיה

$$ultracrepidam

תבין, בתפיסת העולם שלי, אנחנו שואפים לקיים את התורה באופן מלא,

ולעבוד בגישה פסיכולוגית בריאה באופן מלא (מה אנחנו מצליחים זה סיפור אחר)

 

אתה טוען שהגישה של התורה היא א', והגישה של הפסיכולוגיה היא ב'. ולכן אי אפשר לעשות את שניהם. ולכן מי שהולך לפי הפסיכולוגיה, הוא הולך נגד התורה. ומי שהולך לפי התורה, חייב להתעלם מהפסיכולוגיה.

או שאתה יכול לאזן - קצת נגד התורה, קצת להתעלם מהפסיכולוגיה.

 

אנשים רוצים שוויוניות - האם התורה מקבלת את זה או לא? אתה טוען בנחרצות - הם נגד התורה

אשה רוצה שלבעלה תהיה טבעת - אתה טוען בנחרצות, זה נגד התורה

לא רק זה, אתה טוען שהרצון שלהם עצמו מנוגד לרצון התורה (בניגוד למישהו רעב שבמקרה האוכל שלידו לא כשר - הרצון שלו הוא לאוכל כשר, אבל יש לידו רק אוכל לא כשר. כאן, הרצון שלהם הוא למשהו שנוגד את התורה)

ולכן אני מבין את הטיעון שלך כ"האנשים האלה הולכים נגד התורה"

 

אם תרצה לחדד ולהסביר איפה אני טועה, אתה מוזמן

 

לא תקרא את התגובות הקודמות שלי בשרשור,בשביל שלי

גם את אלו שהגבתי לפני שהגבת לי,


דיברתי על זה שבעיני זה ממש לא סותר. בתנאי שלא מקצינים עם האחד על חשבון השני. כלומר, בתנאי שזה לא מקום בו הפסיכולוגיה נהיית פילוסופיה


בקיצור יקירי, התפרצת לדלת פתוחה
אין שום אפשרות לחיות חיי קדושה ושכינה לבדסוג'וק

זוגויות בתורה זה לחזור לגן עדן בארץ, לחיות שכינה וחיי עולם

 

כל תפיסת המערב והפסיכו' לא שייכים לשכינה וקדושה, אלא לעולם התפקוד וחיי שעה

ושם אפשר להיות מושלם ושלם לבד.

אין לזה שום קשר לדברים שלי 

ולחוסר בשכינה

שהאפשרות היחידה לחיות שכינה וקדושה היא כזוג

( או להיות נזיר\ה במזרח )

 

ולכן כתבתי לעיל לגבי שבת לבד.

 

היהדות והתורה היא כולה קדושה

אם אנחנו לא שם זה לא אומר שזו לא האמת

 

רובנו בחיים מערביים חסרים קדושה ושכינה

ותפיסת המערב שחדרה ככ חזק לחיינו הורסת אותנו לטווח רחוק

וכל זה דווקא בדורנו שחזרנו לא"י לגן עדן (אבסורד), אך עוד לא הזדככנו בשביל לחיות שכינה 

הטיעון שלך לא מובן ליultracrepidam

אתה טוען שמה שכתבת הוא שהתפיסה המודרנית היא שאפשר להשיג חיי קדושה ושכינה כרווק, בניגוד לתפיסה המסורתית שאי אפשר?

 

קודם כל אבקש את רשותך לערער גם על ההנחה הזאת, לדעתי היתה (ואולי עדיין יש) תפיסה ביהדות שאדם יכול להשיג את עבודת ה' בשלמותה גם בלי להיות נשוי.

 

אבל גם אם לא, אני חושב שהתפיסה המודרנית פשוט דוגלת בהדגשה של בריאות נפשית על פני חיי קדושה, כלומר אם אנחנו יודעים שיש התנגשות, בתפיסה המסורתית נוודא שכולם חיים חיי קדושה ושכינה גם במחיר בריאות נפשית, ואילו בתפיסה המודרנית נשתדל לדאוג לבריאות הנפשית גם אם לא כולם יוכלו לחיות חיי קדושה והשראת שכינה בצורה מלאה.

 

ולכן הויכוח הוא סדרי עדיפויות ולא ויכוח עובדתי/תפיסתי כמו שאתה מציג בפתיחת השרשור

לשיטתך חיי קדושה נוגדים בריאות נפשית?בשביל שלי

לשיטתי הקדושה לא סותרת את הפסיכולוגיה. פשוט כשהולכים יותר מדי אחרי הפסיכולוגיה, דהיינו היכן שהפסיכולוגיה נכנסת לתחום הפילוסופיה וההנהגה של האדם- פה אני חושב שצריך לעצור. ולא לתת לה להשפיע עלינו.

פסיכולוגיה היא כלי, לא תוכן. הקדושה היא התוכן שיוצקים לכלי

לא נוגדת במהות, אבל לפעמים יש מעשים שתורמים לאחד או לשניultracrepidam

מי שלומד ח"י פרקים משנה ומסיים תהילים כל יום הוא בדרגה רוחנית גבוהה יותר ממי שיושב בג'קוזי על שפת הים.

 

אבל לפעמים בן אדם יעשה כל מה שנדרש בשביל חיי קדושה ויזניח את הבריאות הנפשית (או הבריאות התפקודית, אם נורא חשוב לך התפיסה המודרנית לא עוסקת בשכינה וקדושה ולכן אפשר להיות בה - לקראת נישואין וזוגיות שהמינוח "נפש" יהיה רוחני), פשוט כי אי אפשר להשקיע 24 שעות ביום גם בבריאות וגם ברוחניות.

 

לא אמרתי שזה תמיד סותר, אמרתי שלפעמים ההשקעה הנדרשת בראשון סותרת את ההשקעה הנדרשת בשני, ואז צריך לבחור במה להשקיע

אדם שיזניח את הבריאות הנפשית- כנראה צריך להבין יותרבשביל שלי

טוב מה זו קדושה...

אני לא נע בין תורה לפסיכולוגיה. אני משתדל ללכת בדרכי התורה, וזהו. התורה בין היתר מדריכה אותי גם להיעזר בכלים הפסיכולוגיים, ולכן אני עושה את זה.

מה זה 'מציג את עצמך'?בשביל שלי
אני לא מציג את עצמי,אני כותב את דעתי.
אתה מוכן להתייחס לדבריי בכבוד גם אם אני פחות חכם וגאון כמוך? אתה יכול לכבד אנשים אחרים במקום לתקוף אותם?
תודה רבה, מודה לך מאוד
אל תבזבז זמן בלענות לונוגע, לא נוגע
הוא מעוות דברים ומנסה לשכנע ע"י זריקת כל מיני סיסמאות כי הוא נהנה לתקוף אנשים ולהרגיש חכם ומנצח.
אתה מזלזל באנשים אחריםבשביל שלי
בסדר. דווחת
התפיסה המודרנית לא עוסקת בשכינה וקדושה ולכן אפשר להיות בהסוג'וק

שלם לבד. ז"א בחיים מערביים חסרי קדושה.

וזאת בדיוק הבעיה שתפיסה כזו ממשיכה לעלות בחיינו

 

 

וגם אין דבר כזה שכינה ללא בריאות נפשית

 

אתה מתכוון לבריאות תפקודית אולי כאילו להסתדר עם המודרנה

גם אם לאדם אין חוסר בהערכה עצמית או כל חסך אחרנוגע, לא נוגע
זה לא בהכרח קשור לזה שטוב לו בחיים.
אדרבה, אדם כזה דווקא אמור להרגיש חסרון מהותי יותר ברווקות. ומי שלא מרגיש ככה יש פה בעיה כלשהי לדעתי. וכנראה זה מתחיל מבעיה בתפיסה, וכפי שהרחיב בצורה יפה @בשביל שלי
שתי התפיסות האלה לא נכונות בעיניענווה1

אם אחד ועוד אחד שווה אחד - אז זה אומר שבשביל ליצור את הקשר כל אחד היה צריך למחוק חלק באישיות שלו שלא יכול להיכלל בתוך הקשר (ולפעמים צד אחד מוחק את עצמו בשביל הצד השני). הרומנטיקנים הם אלה שהביאו את התפיסה הזאת, ממש לא התפיסה המסורתית. 

 

אם אחד ועוד אחד שווה שתים - אז כל אחד שומר על המקום שלו, ואין מקום שבו אפשר להתחבר ולהתאחד. החיבור הוא יותר חברי, ואין את הדבקות שצריך להיות בקשר.

 

התפיסה הנכונה לדעתי היא שאחד ועוד אחד שווה שלוש - לכל אחד מהצדדים יש את החיים האישיים שלו, אך יוצרים מקום משותף שבו בני הזוג מתאחדים ודבקים אחד בשני. בדברים המשותפים של בני הזוג מתאחדים, אך בדברים שלא משותפים כל אחד שומר אותם לעצמו. 

 

אני לא זוכר עכשיו את כל המקורות שאומרים את זה, אבל ממה שנראה לי התפיסה היא שאין אפשרות להתאחד בגוף, לכל אחד יש את הגוף שלו, והוא צריך לשמור עליו. אלא הדבקות המוחלטת היא הדבקות של הנשמות. ובנפש (שהיא בין הגוף לנשמה) יש חלק שמבטא את הצד הנשמתי ויש חלק שמבטא את הצד הגופני. ולכן לכל אחד יש את הצד שבו הוא דבק בבן הזוג, ויש את הצד שהוא רק לעצמו. 

 

על הפסוק "והיו לבשר אחד" רש"י מפרש שמדובר על הולד הנוצר על ידי שניהם ושם נעשה בשרם אחד. שהרי אין אפשרות שהבשר שלהם יהפוך להיות אחד - דהיינו הגופים של בני הזוג נשארים מחולקים. וגם כתוב "זכו שכינה בניהם", הדבקות של הנשמות מתגלית ביניהם, במקום המשותף להם, אך לכל אחד יש את החלק שלא נמצא בניהם. וזה מתאים למה שכתבתי.

 

ככה שמעתי מלא מעט רבנים. בפעם הראשונה ששמעתי את זה, זה היה מהרב אורי שרקי בשם הרב מניטו (למרות שמישהו כתב כאן שהרב שרקי אומר משהו אחר...).

יפה מאד. מסכיםultracrepidam

בפועל, בגלל המורכבות האנושית, זה יותר נראה כמו עשרים וחמש ועוד שלושים שווה מאתיים ושבע

 

ואני חושב ששתי האמירות של הרב שרקי לא סותרות - אחד ועוד אחד שווה זוג אחד, ולא מוחק את שני היחידים שהיו לפני כן

והרמב"ן מסביר אחרת מרש"ינוגע, לא נוגע
"ומפני זה אמר הכתוב בעבור שנקבת האדם היתה עצם מעצמיו ובשר מבשרו, ודבק בה, והיתה בחיקו כבשרו ויחפוץ בה להיותה תמיד עמו".

כשמסתכלים בתפיסה "מעילא לתתא", אז כמו שהגוף היה אחד במקור, לשם אנו שואפים עד כמה שניתן. ואם הנשמה היא אחת שהתפצלה, והתלבשה בנפש ובגוף, אז תפקידנו להאיר את אור האחדות של הנשמה בנפש ובגוף.
וזה לא אומר שכל אחד מוחק חלק מהאישיות שלו. בדיוק להיפך. אם שניהם תופסים שהם חלק מאחד שלם, אז הם מקדשים את הייחודיות של השני כי השני זה הרי הם. יש בו דברים מהאחד השלם המקורי של שניהם שבהתגלות פה בעולם הוא זה שקיבל את הדברים האלה. אז זה לא הגיוני לבטל ולא להיות צריך חלקים מעצמי. וכל זה נובע מהתפיסה המצויינת לעיל, שהמבט הוא מלמעלה למטה. שפה בעולם אני אמנם מרגיש דבר שלם בפני עצמו, אבל זו לא התפיסה השלמה (גם אם היא נצרכת ברמה זו או אחרת).

לכן, גם בדברים שאינם משותפים, זה לא שכל אחד שומר אותם לעצמו. כלומר גם אם אין דיבור או עניין בהם, עצם התפיסה שזה צד גם שלי כי אני והיא אחד בשורש, ורק בהתלבשות פה בעולם היא קיבלה את הצד הזה בבלעדיות (בניגוד לדברים שיש עניין הדדי בהם), מאחדת.

אני חושב שבאופן מעשי אין הבדל בינינו וההוספה שלי היא רק שע"י מבט נכון אפשר לחוש אחדות כללית שתמנע את התחושה שיש תחומים שבאמת נפרדים. ואז ממילא האהבה שתורגש תהיה גדולה הרבה יותר. ויתכן שאהבה גדולה יותר תתגלה גם בצורה גופנית כלשהי.
מסכים עם מה שכתבתענווה1

אני מסכים שיש לשאוף להאיר את אור האחדות של הנשמה בנפש ובגוף. ונכון שמקור גם הגופים היו מאוחדים.

וגם אני מסכים שהייחודיות של כל אחד נובע מהשורש האחדותי של שניהם, וכל אחד קיבל צד אחר ממנו.

 

פשוט אני יותר דיברתי על איך שהדברים מתגלים בעולם הזה. 

 

נ.ב - גם רש"י מסכים עם הרמב"ן שבהתחלה הם היו גוף אחד.

בעולם הזה אנחנו צריכים להיות שם בכל האידאלסוג'וק
התכלית היא כאן. כאן זה גן עדן כאן זה עוה"ב הגאולה. כאן היא השכינה (כבר)

עולם הזה אינו עולם המערב והפסיכו' שתופסים חלק קטן מכל האמת העצומה הקדושה הנצחית

וכל זה איננו בשמיים והתאמצויות. זה בפשטות, בנוכחות,
בביטול, בעונג. בדיוק כמו שבת

ביטול לאחדות הזוגית עוזרת לחיי שכינה קדושה בנשמה ובגוף
איך מתבטאים חיי שכינה בגוף? (בהקשר האישי ובהקשר הזוגי)נוגע, לא נוגע
שכינה = לשכון, נוכחות.סוג'וק

חזרה מהעבר והעתיד המוחי, להווה, לרשת הקשב במוח, לגוף

הרעבת הדחפים והתמרתם לאנרגיות קדושות, רוחניות וגופניות

כולל כמובן נוכחות באהבה ובגוף בהיבט האלוקי ולא רק ריגשי

כנראה שורש המחלוקת ביניהם הוא עד כמה אפשרנוגע, לא נוגע
לחזור למציאות הראשונית/עד כמה צריך לשאוף לשם.

אולי תפיסת הרמבן נבעה מהיותו מקובל
קבלתי - מקסים:סוג'וקאחרונה
עד כאןכְּקֶדֶם

מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה

וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד.  ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.

ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.

אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.

ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.


אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.

הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.



התוהו קדם לעולם. 

נוגע, לא נוגע

עצוב וכואב לשמוע

 

קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.

שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך

נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
מבטאת את ההרגשה
כואב ממשארץ השוקולד
מאחל רק טוב
חבר יקרכל היופיאחרונה

עוד לא הגיע זמנך להיעלם.

הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.

הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.

האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?

אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.

כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.

אבל יש ויהיו רגעי אור.


אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.

אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.


מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

קלעת בולמה כבר ביקשתי

היא אמרה על עצמה שהרגש שלה לא נמצא איפה שהיא מצפה שיהיה ושהיא מאוד מקווה שיתפתח, ככה שכנראה באמת זה שלא היה שם שינוי משמעותי היה הטריגר העיקרי להיפרד. היא דיברה עם מישהי שהדביקה את החוסר התקדמות ברגש בהובלה שאולי חסרה מצידי, וזה היה נראה שהיא קצת נתלתה בזה בשביל לתרץ למה היא רוצה לסיים. בזמן הפרידה נאמרו הרבה דברים שאני כבר לא ממש זוכר, והאמת שמעדיף כבר לשכוח...

בעז"ה שבקרוב ממש נזכה למה שאתה מתאר ושבנתיים אצליח לחיות באמונה ובביטחון... 

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות

יש להם גם קהילה פיזית?

בוודאיארץ השוקולד
תשאל בקבוצה איפה הם גרים ואיפה המניינים שלהם, לרוב זה סביב אוניברסיטאות לדעתי.
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

אולי יעניין אותך