אם נגידלב אוהב

הייתה יוצאת יוזמה בעולם הדתי,

שכל מי שקורא לעצמו דתי והגיע לגיל מסוים רווק

חייב להרשם באיזה ארגון שידוכים/אצל איזה שדכן

עם הפרטים שלו

ונגיד מראים את המאגר הזה לשני הצדדים.

לבנים מראים את מאגר הבנות

ולבנות מראים את מאגר הבנים

ואומרים להם-

זהו, זה מה שנשאר. עובדתית. נשאר לכם רק לבחור....

 

ונגיד אתם עוברים על הרשימה, ולא "מוצאים" כביכול מישהו שנראה לכם מתאים...

 

האם אתם בסופו של דבר תבחרו במישהו בלית ברירה,

או שתעדיפו להישאר רווקים?

 

או כל תגובה אחרת שעולה לכם לראש... 

 

וואו איזו שאלה... בשכל אני חושב שצריך לבחור במשהי..אנונימי 14
אבל לא יודע מה הייתי עושה בפועל...
לא מאמין שלא אמצא מישהיחדשכאן
עבר עריכה על ידי חדשכאן בתאריך ד' באדר תשפ"א 14:25
שנוכל להתאים את עצמנו אחד לשניה
אחת לשני זו לא בעיה..חידוש

הבעיה היא התאמת השני לאחת

..הללויה~
חח הזכרת לי את עצמי עם כל החשבונות האלו~

אהובה♡
יש עוד כל כך הרבה בחורים טובים ואכותיים!
ובעלך לעתיד רק מחכה לך! אל תדאגי~

והאמת, אם היו מציעים לי את בעלי על הנייר סביר להניח שלא הייתי בכלל נפגשת איתו.. דמיינתי משהו אחר לחלוטין!
ונס שנפגשנו בדרך אחרת שהייתה מדוייקת לנו.
הפרטים היבשים כל כך לא מתארים את האדם שנמצא ממול, לכל אדם יש עומק מטורף ועולם פנימי שלם~

אז אל תתיאשי♡
גם אם נראה לך שכבר אין הצעות מתאימות.. בסוף הוא יגיע~
וזה יהיה הכי נכון ומדוייק עבורכם! והכי מרגש ושמח!

בהצלחה~
היי...לב אוהב

תודה על החיזוקים והעידודים..

אבל למה ישר ללכת על הכיוון ששאלתי את זה מתוך ייאוש וחוסר אונים?..

כי זה לא כל כך העניין...

שאלתי מכמה סיבות אחת מהן היא כי באמת אני חושבת שצריך לעשות מאגר כזה... 

 

 

..הללויה~
טוב. מחילה... זה היה נשמע לי ככה♡

בכל אופן, מאגר כזה גם בעיניי יהיה מבורך~
כשאין הרבה אפשרויות האפשרויות הקיימות הופכות לטובותמבקש אמונה

מן הסתם אם אני אגיע למצב כזה (והאמת שלפעמים הייתי רוצה להיקלע למצב כזה )

אני בטח אמצא את אחת מהבחורות שדווקא יהיה לנו כיף ביחד.  

מתנצל על התגובה. כוונתי לטובהנוגע, לא נוגע
לדעתי השאלה מעידה על כמה דברים בתפיסה שלך שמוטעים לגמרי
הכל בסדר... מוכנה לשמועלב אוהב


יופי..נוגע, לא נוגע
קודם כל, כאחת שעבודת ה' והדבקות בו חשובה לה, אני מתפלא על עצם האפשרות להסכים להיות רווקה כל החיים.

שנית, עצם המחשבה שיש בכלל אפשרות שמכל הרווקים לא יהיה אחד מתאים, מעידה לדעתי על חיפוש מוגזם מאוד של התאמה או ציפיות לא ריאליות בכלל. ובמילים אחרות, תפיסה לא נכונה של קשר זוגי.

בנוסף לזה, החשיבה שעל ידי צפייה בכרטיס אפשר להכיר באמת אדם בעייתית ומוזרה בעיניי (אני יודע שלא התכוונת בדיוק לזה, אבל אני חושב שזה כן מעיד על משהו בתפיסה שלך)


את בחורה חכמה ועמוקה. הופתעתי..
עונהלב אוהב

לגבי העניין האחרון- כתבתי את זה בתמצות אבל בגדול לא התכוונתי שבאמת כל הבנים יקבלו את כל הכרטיסים והפוך ונטו על סמך הכרטיס יחליטו את זה... זאת הייתה שאלה היפותטית כמובן... שרק באה לפתוח כיווני חשיבה

בגדול אם באמת היה כזה מאגר אז ברור שעל סמך הכרטיס נטו לא באמת אפשר להחליט אם הוא מתאים או לא....

(ואני בעד כזה מאגר בלי קשר)

 

לגבי שני הדברים האחרים...

אם באמת הייתי מחפשת נטו זוגיות. כלומר אדם שאני יכולה לחיות איתו בכיף, בנעימות, באהבה. אז ברוררר שזה קיים. והיו בחורים שזה היה איתם ויכלתי להתחתן עם אחד מהם והיה לי טוב והכל....

 

אבל זה העניין שזוגיות מעניינת אותי כבונוס לחיים (אולי בונוס זה לא מדויק, לא עולה לי הגדרה אחרת כרגע) ולא כעיקר. מה שמעניין אותי זה להקים בית של עבדי ה', של תורה וכו'...

ולבנתיים לא מצאתי את השילוב הזה. אדם שהוא באמת יתאים להיות שותף להקמת בית כזה אבל שגם יהיה שם את החיבור הזוגי המתאים.

ואני לא חושבת שאני יכולה לוותר על אחד מהם. לפחות לא כרגע.

ודווקא בגלל שעיקר המשמעות שלי בחיים זה עבודת ה', אז זוגיות שהיא נטו אהבה וירא"ש ושמירה על ההלכה לא תספק אותי וגרוע מזה אני יכולה להרגיש שם מאוד בודדה לטווח הרחוק...

 

השאלה היא מה את מגדירה חיבור זוגי מתאיםנוגע, לא נוגע
יכול להיות שאת מצפה מבן ליותר מדי?

ותעני לשאלה שלך..
אם זה באמת ככה, שאין אף אחד מתאים ובדקת את זה איכשהו בצורה טובה, יש סיכוי שהיית מעדיפה להישאר רווקה?
...לב אוהב

הסברתי שהיה לי חיבור זוגי מתאים בעבר. זה אפשרי. חוויתי את זה ב"ה.

זה לא בשמיים....

 

מהבחינה הרוחנית יש עניין מסוים שאני מצפה שהוא יהיה קיים. ואותו באמת קשה יותר למצוא.

 

ובדקתי את זה, אין לי עניין לצערי בחתונה נטו בשביל זוגיות טובה או ילדים... ואכן מעדיפה להשאר רווקה... 

עצוב אבל זאת האמת... 

 

עצוב באמת..חדשכאן
אני לא מבין איך להישאר רווקה, כן עונה על הבחינה הרוחנית.
להתחתן יכול לאפשר את שניהם
(כן, ישנם כל מיני אופנים ומדרגות. אולי את הדבר הספציפי שהיה לך בראש עד עכשיו, את לא מצליחה למצוא כרגע. אבל להגיד שאחרת זה נטו זוגיות טובה או ילדים, זה פספוס. ומזו זוגיות טובה אם לא זוגיות שמפתחת מגדלת אותך? זוגיות של שלום?)
להישאר רווקה לא.
איך בדיוק?לב אוהב

זוגיות זה לא רק זוגיות זה כל החבילה של ילדים ופרנסה ועול...

זה לא פשוט בכלל

לחיות עם אדם שלא מבין את השאפתנות הרוחנית או לא מתחבר לזה. זה בדידות מסוימת. זה לא עוזר לעבודת ה', זה מתסכל מאוד... זה לחיות בלי שותף לדרך. 

 

אבל עבודת ה' ברווקותחדשכאן
זו גם לא עבודה שלמה (אני מדבר על בחירה באופציה כזו!)

סליחה על הניסוח אבל זה בשביל העיקרון..
את עובדת את ה' או את עצמך והתחושות שלך?
למה לא לומר שאם זה האופן היחידי, אז ה' מצפה ממך עבודה שונה מאיך שאת רואה?
הרי הוא בודאי רוצה תתחתני. את העבודה המסוימת שלך, את לא יודעת בוודאות.
להתחתן, מאפשר את שתיהן. להישאר רווקה לא.
...לב אוהב

ברור שעבודת ה' שלי יכלה ממש להתפתח ולגדול וכו' אם הייתי נשואה...

אבל האם זה היה קורה עם כל אדם שהייתה לי איתו זוגיות טובה? אז זהו שאני חושבת שלא...

 

אם זה לא יהיה בן אדם שהוא באותו ראש וכיוון בעבודת ה', אז זה לחיות לבד. ללא שותף. ואז במצב כזה עדיף לי רווקות.

לא שללתי חתונה חלילה, או שאמרתי שחתונה פוגעת בעבודת ה'. הפוך- אני מחכה להתחתן כי אני בטוחה שזה מאוד יקדם אותי בעבודת ה'...

אבל את אומרת שאם זה לא מסתדר לךחדשכאן
עם האופן שלך בעבודת ה',
את מעדיפה להישאר רווקה.
אם היית אומרת שאת לא רוצה להיות בזוגיות כזו בגלל שלא טוב לך, ניחא. אבל את תולה את זה בעבודת ה', וזה ודאי לא עולה בקנה אחד עם בחירה להישאר רווקה.

(לא בטוח שהבנת מה כתבתי..)
...לב אוהב

דווקא נראה לי שאמרתי שלא יהיה לי טוב בזוגיות כזאת, לא מהבחינה הזוגית, מהבחינה האישית והרוחנית... 

שאולי בסופו של דבר זה יתבטא גם בזוגיות.. 

 

אבל זה מה שאני אומר 🙂חדשכאן
הבחינה הרוחנית ע"פ אלו קריטריונים?
ה' רוצה שתתחתני כן?
או אשאל אחרת:
ה' מעדיף שתעבדי אותו בלי להתחתן,
או שתתחתני ותמצאי את הדרך לעבוד אותו אפילו ככה?

חושב שהבהרתי מספיק את הנק' שלי 🙂
...לב אוהב

לא יודעת להגיד אם ה' רוצה שאני אתחתן בכל מחיר גם עם מישהו שלא תואם לציפיות שלי הרוחניות...

זאת באמת שאלה ששווה לשאול אותה... 

 

🙂חדשכאן
שאלה מעניינת..
ברור שכן!נוגע, לא נוגע
נתאווה הקב"ה להיות לו דירה בתחתונים.
וזו בדיוק דירה בתחתונים. שלמרות שאין לך חברותא רוחנית את כן מתחתנת, בונה עוד חורבה, חיה בשלום ומשרה את השכינה בבית, מגדלת ילדים צדיקים.
הקדושה היא בעולם המעשה בסופו של דבר ולא בעולם הכוונה והמחשבה.

מה ההגדרה של תואם את הציפיות הרוחניות שלך?
...לב אוהב

טוב לא הכל אני יכולה לפרט

אבל ההגדרה היא אדם שיש לו כמיהה וחשק ורצון עז וחזק לגדול בעבודת ה'

לא רק להיות שומר מצוות, לא רק ירא"ש

אלא ממש לשאוף להשיג השגות, אלוקות, קדושה, מידות וכו'...

 

 

 

בעז"הנוגע, לא נוגע
אוקיי, זה מצוי יחסית
מצוי???.....לב אוהב

אשמח לשמוע עליהם  

גם פה יש כאלהנוגע, לא נוגע
רק אולי חלקם צעירים מדי
...לב אוהב

טוב זה אני כבר פחות יודעת... 

 

רואים את זה בתגובות. גם אני לא מכיר אישיתנוגע, לא נוגע
הבנתי, לא כי פשוט אמרת מצוילב אוהב

אז חשבתי שאתה מדבר על כאלה שאתה מכיר

התכוונתי שאני לא מכיר אישית מפהנוגע, לא נוגע
מכיר אישית ממקומות אחרים (כבר נשואים..)
אה טוב חח פחות רלוונטילב אוהב


שניהנוגע, לא נוגע
מה את מגדירה "השגות"?
...לב אוהב

ואי לא נעים קצת לדבר על זה בפומבי,

אבל השגות אני חושבת שזה לתקן מידה מסוימת או לבטל תאווה מסוימת

או להשיג דבקות ברמה מסוימת, או כוונה בתפילה, או להשיג ראיה רוחנית,

או מחשבות יותר כלליות על עמ"י, או מחשבות של יותר דבקות בה', 

התקדמות במדרגות הקדושה והיראה והטהרה וכו' 

 

את האמת אני לגמרי מסכים איתודבש שלי
זה קיים, אבל זה בא כמכלול עם עוד דברים. השאלה אם את מחפשת מישהו שהוא אך ורק זה ומבטל מעצמו את כל ענייני העולם...שזה באמת דרגת צדיקים ממש. ואכן נדיר וגם מאוד מאוד ספציפי מגזרית.
אם את מחפשת מישהו עם שילוב, שעדיין יש בו את הכמיהה להתשפר תמיד ולהשיג השגות ברוחניות, וגם בזה יש דרגות ותמיד אפשר יותר, אז זה קיים...
אני גם חושב שזה קיים בייחוד באלו שבאמת דתיים(על כל מגוון ההגדרות) מאהבת ה׳ ...
אממלב אוהב

יש את העולם החיצוני שאני חושבת שחייב להתנהל בו בסופו של יום

אלא אם כן מתאפשר לך לחיות כמו הצדיקים שזה נטו חיי תורה ותפילה

אבל בגדול מישהו שבפנימיות זה הרצון העיקרי שלו והמרכזי שלו

והכל בטל לזה...

 

אולי כיוון חרדי יותר. כאלה שרוצים להיות אברכיםנוגע, לא נוגע
כל החיים ברמה זו או אחרת
למה תפסת מדבריי שמדובר באברכות?לב אוהב

כי זה פחות העניין....

לא תפסתי מדברייךנוגע, לא נוגע
פשוט הגיוני שלאנשים עם שאיפות כאלה תהיה יותר נטיה להסתגר או לעסוק במקצוע תורני
גם להסתגר במקצוע תורנילב אוהב

או גם לחיות חיי אברכות

ממש לא אומר שטומן בחובו איזה כמיהה לדבקות וקדושה...

זה אולי באמת יותר הגיוני שיימצא שם...

 

כמובןנוגע, לא נוגע
זה גם עניין של אופי/נשמה
בדיוק. ממש כך...לב אוהב


בעז"ה. בהצלחהנוגע, לא נוגע
ניסית בישיבות הגבוהות של הציבור שלנו?
...לב אוהב

עצה שלי חח באמת ממקום טוב

אם אתה רוצה לעזור למישהי בשידוכים

תנסה לשדך... 

עצות של איפה לחפש, זה פחות עוזר... 

 

סליחה על הישירות....

 

חח סבבהנוגע, לא נוגע
שאלתי יותר כדי להבין אם זה הראש שלך. כי זה באמת לא נראה לי כזה נדיר.

הייתי מנסה אם הייתי מכיר מישהו מתאים
אה הבנתי... ותודה בכל אופן לב אוהב


השאלהדבש שלי
אם את חיה במקום הזה שמאפשר לך להתנהל רק על פי זה? נניח משתייכת למגזר החרדי לדוג׳, ששם זה מן הסתם יותר נפוץ להקריב הכל לשם התורה והלימוד.
או שאת מחפשת מישהו לא מהמגזר החרדי שזה רק מה שהוא מרגיש בפנים ועוד לא שם, ולבנות איתו את זה ביחד...שזו לא תמיד משימה קלה, גם אם זה הרצון, צריך עבודה והקרבה. ושניכם צריכים להיות מאוד מיוחדים, מתואמים, בלי השפעות מהסביבה בכלל...
מצד אחד כן צריך להתנהל בעולם אבל מצד שני מרגיש שזה קצת יותר נוטה למגזר ספציפי.
לא רק הקרבה למען הלימודלב אוהב

הקרבה למען ה', למען עבודתו,

לחיות חיים של עבודת ה', לא כסיסמא... 

ובמגזר החרדי יש מאוד דיבור על תורה, אבל לא יודעת כמה יש דיבור דווקא על העבודה...

 

מסכים איתךדבש שלי
הכוונה שלי שבמגזר החרדי יש יותר סיכוי למצוא את זה. כי זה לא בא בלי תורה. נכון שיש הרבה שלא... כי זה לא רק לעשות זה גם לחיות בהוויה.
שוב גם מצד אחד, ומקווה שתביני אותי נכון, מרגיש לי שיש פה קצת הרבה סיסמאות יפות מאוד, אבל איך מיישמים דבר כזה?
מה תקריבי למען ה׳?
מה הכוונה בעבודה? הרי לימוד תורה זו גם העבודה שדרושה, ואף רובה(מעבר לכל ענייני המצוות והמעשים וההליכות)...ואני חושב שבאיזשהו מקום זה מה שמוביל למקום שאת שואפת אליו. ולכן לדעתי בעיקר שם תמצאי את זה. זה ממש מישהו שכל ההוויה שלו זה ה׳. זה לא יגיע בלי לימוד תורה יחסית תמידי.
רוב העבודה שמדוברת כאןלב אוהב

לפחות מבחינתי זה בעיקר תפילה על זה, אח"כ כבר רואים איך המחשבה גם משתנה

זה תהליך של שנים....

אבל כמה שאולי זה נמצא יותר במגזר החרדי, פחות פרקטי מבחינתי לעבור אליו....

ובטח למצוא משם שידוך, שזה בכלל... סרט

 

לבושנופת צוף

אם מתחתנים רק ברמה הפרטית אז יכול להיות שיש נקודת אמת בדברים שלך

 

אבל כשבונים בית- אנחנו מוסיפים בבניין ישראל. עם ישראל הוא גוף אחד, הם קומה שלימה

את תורמת מעצמך, מהתכונות האישיות שה' נתן בך. בשביל להמשיך את העם היהודי הנצחי בעולם.

זה משהו הרבה יותר גבוה בכלל לא בערך להתאמת ציפיות רוחנוית.

 

כי יכול להיות אדם שבכלל לא דתי, לא יודע שיש ה'. אבל יש לו אמא יהודיה,

אז לא משנה מה, הוא ממשיך את העם היהודי.

 

אז ברור שלא להתחתן עם כל אחד גם אם יש פערים קיצוניים, כי גם השלום והאהבה האישיים חשובים בשביל המטרה הזאת(אלא אם כן אתם יחידיים בעולם ואז כנראה ה' כן רוצה שתתחתנו)

אבל אם יש פערים קטנים בהתאמה או בציפיות הרוחניות ברור שה' רוצה שתתחתני למרות זאת.

 

העולם לא מתקיים בלי עם ישראל, ה' צריך אותנו.

האידאל ממש יפה ברעיוןלב אוהב

השאלה איך בפועל מיישמים אותו... 

כאילו כמה שם אפשר להתפשר מבחינה רוחנית... 

 

רק רוצה להגיד שבהחלט אפשר לחיותכבתחילה
עם אדם שלא מבין את השאפתנות הרוחנית או לא מתחבר לזה.

לא מניסיון שלי.
מניסיון של כמה חברות.

קודם כל יש כל מיני סוגים של עבודת ה' שהם די דומים או מקבילים.
נגיד- העניין של עבודת ה' בשמחה.
גם ברסלב וגם בחסידות (בישיבות החסידיות, לא חרדיות) יש עניין בעבודת ה' בשמחה.
שליחות- גם אצל חבדניקים וגם אצל דתלים רגילים שגרים בעיר חילונית ומחזקים את העיר.

מעבר לזה, אפשר גם להיות נשואים, לעבוד את ה' כל אחד בדרכו שלו ולהמשיך ולהתקדם, כל אחד "לבד" אבל ביחד.
וזה בסדר לגמרי.

העניין שאת מדגישה כל הזמן על עבודת ה', נשמע שמשליך גם על תחומים אחרים.
אם הבחור לא יהיה באותו ראש שלך בנושא X, כנראה שהוא לא מתאים.
לדעתי זאת תפיסה שגויה.
מותר לחשוב אחרת!! מותר להתנהג אחרת!! מותר לתפוס את העולם בצורה שונה!!
בסופו של דבר אתם אנשים שונים, עצם זה שאת בת והוא בן זה כבר תפיסה שונה.
דווקא תפיסה שונה יכולה להרים את הבית למקומות שלא חשבת שתהיו בהם(לטובה).
דווקא עבודת ה' שונה יכולה להאיר זויות בעבודת ה' הפרטית שלא חשבת עליהם ולא נתקלת בהם.

בקיצור.
גם זוג נשואים חושבים שונה.
לחפש את המישהו שחושב בדיוק כמוך בכל התחומים- זה יהיה ככל הנראה חברה.

מכירה זוגות שכל אחד מצביע משהו אחר?
מכירה זוגות חילוני-דתיה?
מכירה זוגות שמתלבטים שעות וימים לאיזה מוסדות לימוד לשלוח את הילדים כי כל אחד חושב אחרת?
וכל אלה חיים בשלום, בשמחה ובאהבה.
זה אומר שזה אפשרי ותקין.
לא כולם מסוגלים לזהחופשיה לנפשי
אני חושבת שאתם שופטים אותה בחומרה רבה מידי
למה שופטת?כבתחילה
בסך הכל אמרתי את דעתי ונתתי זוית ראיה שונה. זהו.
יש אנשיםלב אוהב

שהם באמת מסוגלים להכיל את זה.

ויש אנשים שהם צריכים יותר הרמוניה ודומה.

זה יכול להתבטא כמו אצלי בעבודת ה' וזה יכול להתבטא בהשקפה או בדעות או באורח חיים מסוים.

יש אנשים שיהנו מהגיוון וכיוון חשיבה שונה, או שיעדיפו דווקא מישהו שמשלים אותם או נותן להם איזה הנגדה טובה או איזון למי שהם... (ויש מצב באמת שבדברים אחרים אני לא אחפש את הדומה דווקא)

נטו בעבודת ה' שזה משהו שהוא כל כך מהותי לי, זה אני בעצם, רק שם קשה לי להכיל מישהו שהוא לא כזה בתור בעלי.... 

 

ונכון יש כאלה שלא מפריע להם שכל אחד בעבודת ה' שלו, כל אחד "בפינה" שלו הרוחנית.

ואני יכולה להגיד לך שלפעמים הסיבה לזה היא כי זה לא מהותי להם בנפש, זה לא צועק להם.

יש להם עוד דברים בחיים שמדברים אליהם... שמאפיינים אותם.

 

..יהודי פשוט.
קצת קשה לי להסכים איתך.
דווקא מהמקום של לעשות את רצון ה' באמת - את צריכה לרצות זוגיות, כעבודת ה' ולא כבונוס או משהו צדדי. דווקא להביא ילדים לעולם, לטפל בהם ולחנך אותם ליראת שמיים זאת העבודת ה' הכי גדולה שיש.
ואולי לא נסכים על המשפט הבא אבל לדעתי זה העבודת ה' העיקרית של כל אישה בישראל.
...לב אוהב

אני לא מסוגלת להביא ילדים לעולם עם אדם שלא מעריכה את הרוחניות שלו...

אז...

בעייתי קצת..

ובלי קשר, אין לאישה שום חיוב עלזה.. אם מסתכלים מצד ההלכה היבשה... 

 

...יהודי פשוט.
לא אמרתי שאת צריכה להתחתן עם אדם שאת לא מעריכה. אבל עצם ההסתכלות שזוגיות וילדים זה בונוס וזה לא עבודת ה' (או עיקר עבודת ה') היא לא נכונה בעיני. גם אם מצד ההלכה אישה לא מחויבת בפרו ורבו, אפשר לראות את דעת חז"ל על מה עיקר שכרה של אישה בעולם הבא. ומפה גם להבין מה עיקר תפקידה.
התכוונתילב אוהב

בדיעבד

בדיעבד אם חלילה אתחתן עם מישהו שהוא לא מבחינה רוחנית כמו שרציתי או שהוא לא יהיה שותף שלי בעבודת ה' אז מבחינתי המקום של הילדים או הזוגיות לא יספק אותי. ברור שאם יש ילדים במציאות כזאת הם נכנסים לתוך עבודת ה'....

רק התכוונתי שלכתחילה אני לא ארצה להכניס את עצמי למקום כזה כי מבחינתי זה פוגע בי... 

 

...יהודי פשוט.
אוקיי. יש מה להוסיף אבל נראלי שזה פחות העניין העכשיו בשרשור הזה.
בע"ה שיתמלאו כל משאלות ליבך לטובה.
אמן!!! תודה...לב אוהב


אם את יכולה להיות בזוגיותחדשכאן
שאתם חיים בכיף, בנעימות ובאהבה (ואמרת שהיו בחורים פוטנציאלים לזה),
מה בעצם חסר לך?
זה מצמצם אותך אבל בכ"ז יכול להיות לך כיף, נעים ואוהב? מה עוד את מחפשת?
...לב אוהב

תודה על השאלות..כאילו זה מחדד...

אני מחפשת שותף לחלום שלי לבניית בית של תורה ועבודת ה' ברמות הכי גבוהות

ולהביא לעולם ילדים צדיקים קדושים וטהורים....

רק סתם זוגיות נעימה ואוהבת, זה חסר משמעות מבחינתי... (לא שאני מוותרת על זה או משהו, פשוט זה לא העיקר)

 

אני מביןחדשכאן
רציתי בעצם להגיד שאם בסופו של דבר הזוגיות שלך טובה ולא מצמצמת (כי בכ"ז בסוף טוב ונעים לך), המינון המדוייק של עבודת ה' שלך, יתעצב לפי מה שמתאים.
בנוסף, משהו פרקטי, התיאור שלך מקסים! הלוואי עליי!! באמת. אבל זו שאיפה, כאילו איך אפשר לחפש ככה?? אפשר אולי לחפש מישהו שהיה רוצה שכך יהיה. אבל האם זה באמת יקרה? בעז"ה. הרי גם את לא יודעת אם תגיעי לרמות כאלה. ככה זו עבודת ה' 🙂
התיאור, בשונה מהרצון, מעט מרתיע. והשאיפה גם היא, מרוב הגודל שלה, מונעת גם היא.
צעד אחר צעד, לאט לאט 🙂
רצון לגדול, רצון לעבוד את ה',
יחד עם ידיעה שזו משימת חיים שתגדלו לתוכה יחד ובעז"ה תעזרו אחד לשניה להוציא את השאיפות המקסימות האלה מהכח אל הפועל.
ככה זה העולם הזה, מצומצם לא עלינו..
נשאף, נרצה, נשתוקק, ונדע שדברים בעולם הזה מתקדמים בצעדים, לפעמים גדולים ולפעמים קטנים.
מקווה שהועלתי במשהו..
...לב אוהב

אני מחפשת רק את הרצון להיות שם! באמת שנטו רצון! 

אני לא מחפשת אדם שכבר נמצא שם... 

אם הזוגיות טובה וגם תהיה התאמה בשאיפות אז השמיים הם הגבול לדעתי

אני לא מסוגלת להתחתן בלי השאיפות כי מבחינתי אני כאילו רצה לבד במרתון שיזמתי לעצמי... 

זה קשה לבנות בית כזה, אי אפשר לעשות את זה בלי שותף... בטח ובטח שלדעתי לגבר יש את האחריות להכניס את התורה והרוחניות לבית... ובפרט לחינוך הילדים... (גם לאישה... אבל הרבה מאוד לגבר)

 

ואכן, בעז"ה!! תודה.... 

אני מביןחדשכאן
אבל לדוג', אני הייתי רוצה בכזה דבר. שאיפה של כל בן תורה נראלי..
אבל איך שאת מתארת את זה, זה מעט מרתיע. קשה להתחייב לכזה דבר רחוק, אפילו מושלם במקום מסויים. יש רצון, יש שאיפה.
אולי זו רק ה"שמיעה" שלי אותך..
ממש לא שאיפהאוי טאטע!
של כל בן תורה
לצערי...
מה מרתיע בעצם?לב אוהב

כאילו, סתם מסקרן אותי באמת איך זה נשמע....

 

זה נשמע משהו גדול מאוד מאוד,חדשכאן
משימת חיים, משהו שעובדים עליו בלי הפסקה. זה רצון אמיתי שקיים כל הזמן. יש זמנים שזה יותר מורגש כמו בתפילות, בימים נוראים. אבל דיבור על זה ביום יום, זה סוג של קפיצת מדרגה כזו. ככה אני רואה את זה.
הצלחתי להסביר יותר? אפשר לפרט עוד ועוד אבל אותי תוכלי להבין את העיקרון.
מסכיםדבש שלי
גם לי זה מרגיש מקום מאוד מאוד גדול ו״מושלם״ במובן מסויים מבחינה אידאלית לפי התורה. זו לא משימה פשוטה מה שאת מתארת בעיניי זה צדיקים של ממש על גבול השלימות. זה לא השאיפה או הרצון, זה הלקיים וממש לחיות ככה בהוויה תמידית, לא פשוט.
נכון, במידה מסוימתלב אוהב

זה לא קל בכלל...

ויש איתו הרבה מחירים שצריך לוותר

אבל זה שווה לטווח הרחוק

השקעה לטווח הרחוק הרחוק כמו שאומרים... 

 

האמת כן בדיוקלב אוהב

זה משהו שהוא בתודעה כל הזמן,

לא רק בחודש אלול או בימים נוראים או בתפילת נעילה

כל הזמן, זאת מטרה שהיא מול העיניים... 

אבל כן צריך לשמור על איזה סוג של אווירה רוחנית מסוימת כדי לשמור על הרצון הזה

כי הוא בקלות יכול לחמוק.... וקרה לי שהוא חמק ממני, והיה צריך להחזיר אותו... 

 

 

טוב. בהצלחה!חדשכאן
תודה!!לב אוהב


רק אוסיףחדשכאן
שדיבור תמידי על זה, כשזה בעצם שאיפה, נראלי מקשה להגיע למקום כזה. לפחות בפאן הזה של חיפוש שותף.
לפעמים פשוט צריך לחיות את זה, להתקדם לשם. פחות לדבר על זה ולקבוע מסמרות.
אתה מתכוון עליי?לב אוהב

או כאילו שחיים עם שותף?

כי אין לי מושג איך זה אמור להיות שזאת עבודה משותפת...

מן הסתם שבהתחלה יהיה יותר דיבור על זה כדי לתאם ציפיות

ואח"כ עם החיים זה כבר יבוא יותר במעשים ויותר בזרימה ובטבעי....

 

🙂חדשכאן
אז את רק פוחדת שהוא יצמצם אותך? לא יאפשר?
אני חשבתי שאת מדברת על זה שאת רוצה לעשות את זה יחד איתו.
...לב אוהב

לא, פוחדת להיות בלי שותף, להיות לבד בתהליך הזה והבית ייראה בהתאם חלילה... 

אהה אז לא הבנתי נכון מה שכתבתחדשכאן
בהודעה האחת לפני האחרונה.
נו! לב אוהב, זה בדיוק העניין.
את לא יודעת איך זה יהיה. את מבינה שכנראה זה מתפתח באופן טבעי, אז ככה צריך גם לאפשר את זה.
בנוסף, יש משהו שונה בין שאיפות עצמיות, שהן רצונות גבוהים, לבין חיים משותפים שכאלה. השאיפות שלנו תמיד בפרופורציות עם החיים שלנו. קל לך לשאוף בעצמך, כי את גם סולחת לעצמך כשאת מתמהמהת בדרך. לעומת זאת, כשמביאים את זה לשיח של חיים משותפים, זה מפחיד, זה מחייב, זה מצריך שאיפות שיותר אחוזות במציאות. וכאן הקושי..
שורה תחתונה, נראלי שהדיבור על זה בתור דרך חיים משותפת מכבידה.
הצלחתי להסביר יותר?
הבנתי...לב אוהב

אני חושבת שבחיים עצמם זה אולי באמת פחות יתבטא בשיח

רק חשוב לי בתחילת הדרך לפני שמחליטים על הליכה לחיים משותפים

שאני פשוט אדע שזה קיים שם ברצון, כי ברגע שאני מבינה שזה קיים- אני רגועה.

אני יודעת שאני בוחרת נכון

אני רק אגידחיות צבעונית
שאין גרנטי לכלום.
וראיתי ושמעתי המון מקרים שהוכיחו את זה
יש לי חברה (וזאת רק אחת מיני מקרים רבים שאני מכירה) שכשהיא הכירה את בעלה הוא אמר לה שהוא מתכנן להיות עוד 10 שנים לפחות בישיבה. אחרי חצי שנה של נישואין הוא עזב את הדת..
אני לא אומרת שכולם כאלה, ואני גם מאד מאד מבינה את הרצון שלך ואת הביטחון שאת רוצה לחוות בתוך זה עם האיש שלך. אבל באמת בסוף אין לנו שליטה על כלום, וה' רוצה שתתחתני ותהיי עזר כנגד האיש הצדיק והמתוק שלך, כי הוא צריך אותך.. אז עושים את ההשתדלות שאפשר, מתפללים עליו ועלייך ועל הבית הקדוש שתבנו בע"ה, וסומכים על ה' שבזכות הרצון הוא יזכה אותנו להיות במקום שאנחנו רוצים. איך? זה כבר שלו.. 🙃
חיותת ! ♥♥לב אוהב

נכון כן, אבל אני לא מתחשבנת עם העתיד...

כאילו חבל לי על האנרגיות... מתמקדת יותר באם כרגע הוא במקום הזה של הרצון 

ואמן, הלוואי בעז"ה! חלום... 

 

בדיוקחיות צבעונית
ורצון הרבה יותר קל לחוש..
הוא כבר ממש מעבר לדלת שלך❤️❤️
יאבלה.מדרשיסטית20

מזדהה ברמות עם הפסקה האחרונה שלך אחותי (ועם המון מהתגובות שלך בהקשר הזה). 

כל כך כל כך משמח לשמוע שאני לא לבד בעסק. כבר התחלתי להרגיש משוגעת מרוב שאף אחד לא הבין מה אני רוצה.

קיצור, רק רציתי להגיד שאני איתך לגמרי ;)❤

 

ואייי מהממת שאת! ♥ איזה כיף שמבינים את המקום הזה!!לב אוהב

גם אני לפעמים לא מבינה את עצמי מה אני רוצה חח... 

 

שאלה לא פייריתadvfb

התשובה שלי היא כן

הסברת הבעיההאדם

המצוקה פה כמובן לא נובעת מכך שאין בעולם בני זוג מתאימים לשאיפות.

אלא שהם מתחתנים עם אחרות.

אז "זה מה שנשאר" 

 

והפתרון "בלית ברירה" הוא בסגנון של מחיקת המחשבה 'הוא מחכה לי היכנשהו רק צריך למצוא אותו'

כדי להתקדם, או להתייאש

העיקר להפסיק לרדוף אחרי רוח

אווווההה שאלה קשוחההשתדלות !
מניחה שהייתי מתחתנת עם מישהו שנוכל לחיות חיים משותפים מתוך כבוד אחד לשני, ולא הרבה מעבר כמו שיחות נפש או נצנצים ולבבות בעיניים וטיול סוסים בשקיעה וזה

הגעתי לאחרונה למסקנה שכבוד זה הדבר הכי חשוב בקשר, שמחזיק את הקשר, זה הבסיס להכול.

((כבוד לא במובן של יראה ומרחק, אלא של חוסר זלזול, של הערכה, של הקשבה מתוך ההבנה בקיום הצרכים של השני))
בהחלט תובנה בוגרת!כלי פשוט
אגב, יותר מאהבה אפילו?
אהבה בלי כבוד לא מחזיקה,השתדלות !
נראה לי שגם לא יכולה להתקיים... אי אפשר לפתח רגש חיובי וחזק לבן אדם כשלא מעריכים אותו ונותנים לו את המקום שלו כאדם. אחרת זה לא בריא או לא אמיתי, וממילא לא יחזיק זמן... (או יגרום לסבל)

בזוגיות אידיאלית כמובן שהאהבה היא דבר חשוב, אבל כבוד בא לפניה, כמשהו שצריך להיות בסיסי בין בני אדם...
וואו. נהדר (וכ"כ נכון)כלי פשוט

אשרייך

היה פה בעבר שרשור ארוךכבר לא ישיבישער

לגבי השאלה האם עדיף להיות בזוגיות לא טובה או להשאר רווק. ניסיתי לחפש ולא מצאתי...

וזה בעצם השאלה פה.

 

לעצם הענין - השאלה היא בעצם מתי יהיה לנו יותר טוב.

יש אחד שהרווקות בשבילו סבל נורא. ולו, כל זמן שחיים בשלום ושלווה עדיפה הזוגיות אפילו שאיננה מושלמת ואינה ממלאת את כל ציפיותיו.

ויש אחר, שבשבילו לחיות עם אדם נוסף שאינו 'בדיוק בראש שלו' - זה סבל, והוא יעדיף להשאר לבד כל ימיו ולא להתחתן עם אין התאמה.
 

 

בלי קשר, @ultracrepidam אשמח לקרוא את דעתך בשרשור.

לא מבין את ההתלבטות. תן לי את הרשימה, אני בוחר אתמולultracrepidam

אבל קצת קשה לי להתבטא בנושא - אני לא מנוסה בזה; כלומר, אם אני צריך לבחור מתוך כמה עשרות אלפים - וודאי שיהיו הרבה שיתאימו. ההנחה שמבין כל האוכלוסיה לא תהיה אף אחת סבירה היא מופרכת ולכן קשה להתייחס. אבל הנטייה שלי היא לומר כן.

אכן...לב אוהב

 

ובדיוק, זה סבל... לכן לפעמים עדיף להישאר רווק...

(כל מקרה לגופו אבל,!)

 

בלית ברירה. בסוף אני יכול להסתדר עם כל בת גם אם יהיה קשהחסדי הים
אין מצבאדמך

יש כל כך הרבה שיכולות להתאים, רק צריך לעבוד

אמ השאלההפי
היא מציגה את העולם בצורה קורבנית קצת..
גם אם את לא רוצה ללכת לכיוון הזה
המילה בלית ברירה היא לא חיובית .
למה את חושבת שצריך להיות מאגר כזה ?
ולמה דווקא מגיל מסויים?

הפוש...לב אוהב

האמת שחשבתי שזה יכול להיות רעיון טוב המאגר

כי בסופו של דבר יש כאלה שמחפשים אבל אולי לא מחפשים במקום הנכון

וקשה להגיע אליהם (בנים או בנות...)

ומגיל מסוים- כי בגילאים צעירים יכול להיות שמקבלים יותר הצעות כי נמצאים בסביבה שמציעה או כל מיני סיבות אחרות...

 

 

לא יודעתהפי
זה כאילו יהפוך את זה למאוד טכני..
כאילו אנשים יעשו הכל רק לא להיכנס לשם
...לב אוהב

לכן אמרתי שזה חייב להיות כמו חוק כזה חח

כאילו חובה שמגיל מסוים מקשרים אותך מטעם לא יודעת מי

לשדכן או ארגון שידוכים... 

ואם הכל יתרכז למקום אחד כדי שיהיה אפשר למדוד את המצב במגזר, אז בכלל מעולה.. 

אני יכולה להגיד לך אוטומטיהפיאחרונה
שאם זה חוק זה עוד יותר הופך את זה לטכני
ב"ה ביום שני אני מתחתן אני הנני כאינני

ומשהו מרגיש לי קצת מוזר... אני מרגיש שאני לא מעכל את זה, לא שמח בזה בשלימות, לא מספיק מתרגש. איך מגיעים בשמחה? בהתרגשות?

מקסים!חתול זמני

תראה אמנם התמונה שכולם אוהבים לצייר (או בימינו לצלם) היא של פרחים ופרפרים וזיקוקים אבל מתחת לזה ברור שהחלטה כל־כך רצינית וגורלית כרוכה גם בכל־מיני ספקות / בלבולים / מחשבות / עייפות. יכול להיות זה למה משתדלים לעשות חתונה שמחה ושבע ברכות והורים מלווים כו' כדי לתת מעין תמיכה למשהו שמצד אחד הוא גדול ומשמח ומצד שני גם מלחיץ.

 

זה מאוד נורמלי לא לעכל סיטואציות רגשיות במהירות, אל תתן לזה לבאס אותך מעבר למה שזה. אמנם קצת קלישאתי אבל פשוט תנסה לזרום ולהיות נוכח בהווה, זה מה שאני חושב. אתה לא "חייב" להרגיש ככה או אחרת בסוף זאת החתונה שלך לא של מישהו אחר.

 

כך או כך אל תיעלם לנו מפרוזה וכתיבה חופשית

מאה אחוז נכון.נחלת
אני תמיד צודק חתול זמני
מזל טוב ! משה

תן לגוף שלך לחוות את הכל. מותר הכל.

מזל טוב! ענבי הגפן בענבי הגפןנקדימון
מזל טוב!!! advfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך ה' בתמוז תשפ"ו 23:24

זאת סיטואציה שלא הייתה בה והגיוני שהיא תראה אחרת ממה שדמיינת אותה או הסתכלת עליה מבחוץ על אחרים (ויש מצב שגם לא ראית לתוך נבכי נפשם)

בטוח שכל חתן מרגיש ומעכל את זה שונה.

 

איך להתרגש ולשמוח? אמממ אולי תגיד תודה לכל מי שאפשרי, כמובן לקב"ה

שמחה באה בהבנה שמה שקורה הוא לא מובן מאליו, אמירת תודה מחזקת את ההכרה הזאת

הכי הגיוני בעולםפצל"פ

אני גם הייתי ככה לפני החתונה

הרבה פעמים אתה פשוט טובע בהכנות ומרגיש שאין מספיק מקום להתרגשות

או שאולי במקביל לשמחה יש גם קשיים פוחדים


פשוט תנסה להיות קשוב לעצמך

יכול להיות שפשוט זה יגיע היום של החתונה או שאתה צריך לתת לפני מקום גם לדברים שיושבים עליך


בכל מקרה מזל טוב גדול

באמת?הפי
כן, זה נכון (כי עסוקים מאוד בהתארגנויות והכנותזמירות

לוגיסטיות רבות לקראת החתונה ובעיקר בארגון הבית בו נגור אחרי החתונה - צריך להכשיר דירה למגורים, עם כל התכולות שיש בבית, יש הרבה הוצאות וכאב ראש בדרך בכל האחריות הנלוות לדברים האלו)

??פצל"פ
על מה את שואלת באמת?
מזל טוב!זמירות

עצה פרקטית פשוטה, שכרגע עשויה להצטייר הזויה…

כנראה כמעט ולא יהיה לכם זמן לאכול כמו שצריך… מקווה שיחכה לכם כיבוד קל בחדר הייחוד, ואחרי זה לא תשבו בנחת וברוגע לאורך כל החתונה ותהיו כל הזמן בתנועה…


תכינו דברים טעימים בדירה / חדר במלון אליו תגיעו בלילה הראשון כזוג טרי 🙂 

וואו מזל טוב!זיויק
מרגש, וחוסר התרגשות יכול להיות מ1000 סיבות, צריך להכיר אותך בשביל זה ולא נראה לי שתשובות כאן יהיו מעשה אחראי
יאאאאאאאאאאאא מזל טובבבבב איזה יופיייייי!!נפש חיה.
מגיעים בנחת  בשלווה בטוב!  ועם הקב"ה.   השמחה האמיתית נבנית לאט לאט.  שלווה פנימית, רוגע, הרגשה טובה בלב..... שמחה לא חייבת להתבטא חיצונית (ריקודים, שירים בקול וכו) יש הרבה דרכים לבטא שמחה .    מה שחשוב הוא - שאתה נכנס לחופה בלב שלם ושמח בכלתך.        בע"ה בניין עדי עד והרבה שמחה ונחת תמיד!


מזל טוב ידידיימח שם עראפת
משמח!נחלת

קראתי אתמול מישהי שכתבה שתמיד יש ספיקות לפני אירושין, נישואין, וזה נורמלי וטבעי לחלוטין.

יש מן הסתם גם חששות - להקים בית, לא להיות לבד יותר (לטוב ולמוטב) - כל זה כנראה פוגם

קצת בשמחה שצריכה להיות (כך אנחנו מצפים). ולא לשכוח את אדון יצר הרע שלעולם לעולם

לא ישן ורק ממתין למשהו טוב ושווה כדי "להתלבש" עליו.

 

זהו. אגב, ספיקות יכולים להיות מדי פעם גם אחר כך....וגם זה טבעי. לא להתרגש מזה.

 

המון מזל טוב. היו מאושרים!

 

"

אני לא התרגשתי בחתונה שלי.אריק מהדרום

ולא התרגשתי בלידות של אף אחד מחמשת ילדיי.

לא יודע, כנראה שאפשר בלי.

אפשר בלי זה ברורפצל"פ

אבל השאלה מה האדם רוצה

והפותח רוצה שתהיה לו את ההתרגשות 

גם אני רציתי מלא דבריםאריק מהדרום
אני לדוגמה תמיד רציתי להתחתן עם בלונדינית אבל בסוף קיבלתי את אשתי כמו שהיא.
תמיד אפשר לצבוע..זמירות
שקר החן והבל היופי – ובלונד זה בסך הכל שעה אצל הספר…
זה עולה כסףאריק מהדרוםאחרונה
עדיף לסבול בשקט.
פסקה מעולת ראיה שמזכירה לי את הקשר האחרון שהיה ליadvfb

התפלה מבקשת מהנשמה את תפקידה.

כשעברו ימים ושנים בלא תפלה בכונה, מתקבצים בלב אבני־נגף רבים, שמרגישים על ידם כבדות־רוח פנימית. 

וכשרוח הטוב חוזר, ומתנת התפלה נתנת ממרומים, הולכים בכל תפלה ומתפנים אותם המכשולים, 

והסיכורים הרבים, אשר נקבצו בנחל הנובע של נשמת החיים העליונה, הולכים וסרים. 

ועם אותה העליה הנשמתית, שהיא עולה בכל תפלה ביחש לערך זמנה, אחוזים ידועים באים בתור מרפא את חסרון העבר; 

אמנם לא בבת אחת נמנה החסרון, אבל הולך הוא ומתמלא,

והצוהר של התפלה הולך ומגלה את אורותיו.

 

(עניני תפילה, התפילה המתמדת של הנשמה, ג')

מאוד יפה.נחלת
תודה!advfbאחרונה
איך להפרד אחרי חודשיים בלי לפגוע?ארץ חדשה
הצילו 🙄
למה לפגוע?משה

כלומר, ברור שהוא עלול להיפגע. אבל איפה את מרגישה את זה שאת מפחדת לפגוע בו?

 

(אפילו תעשי על זה עבודת כתיבה של 3-4 פסקאות לנסות להבין למה לך קשה לעשות את הצעד הזה אחרי שהגעת למסקנה שהוא נכון).

לזכור שככול שאת ממשיכה זה יהיה יותר קשהראומה1

ובינתיים את גם פוגעת בעצמך, בשלוות הנפש שלך, בהתקדמות קדימה.


תהיי כנה בפגישה הבאה לומר הכל ולהפרד בכבוד.

בהצלחה♡

בפגישה? לא עדיף בטלפון?ארץ חדשה
עדיף בפגישה, שקטה רגועה בלי הוצאות כספיות גדולותראומה1
ואפשר גם לשתף לפני שאת מתלבטת על כמה דברים לגביי מה שראית אצלו ושחשוב לך לדבר איתו על זה. זה יכין את השטח ...

כדאי לדעתי להכין את השטח כדי שהצד השני לא יגיע מולהב לדייט ולו בשביל שיפרדו ממנו.


כנראה שעדיף בפגישהארץ השוקולד

תשתפי בדברים טובים עליו ולמה לא מתאים לדעתך.

לזכור ולומר שנפרדים כי אין התאמה ולא כי הצד השני לא טוב מספיק.

כן. מסכימה.נחלת

 

ואני מבינה שלאמר "זה לא אתה, זה אני" - ישמע כתירוץ נדוש ומוכר. אז אם זה באמת כך, לא לאמר את זה.

 

סבורה שאם בכל זאת נפגשתם במשך חודשיים תמימים, יש לך דברים טובים לאמר עליו ואליו.

 

אולי באמת לאמר קודם בטלפון (או בדרך התקשורת הרגילה שלכם) שחשבתם קצת (או הרבה)

ואתם רוצים לשתף אותו בזה. כך שהוא יבין במה דברים אמורים, לפחות במקצת. אבל בצורה

מאוד עדינה ובלי לפגוע בכלל.

 

בהצלחה!

 

שאלה מקסימהadvfb

הגיוני מאוד שיכאב לבחורה, אך השאלה איך זה יעשה בצורה מכובדת  שתמזער נזקים

בגדול - להקשיב ולהבין מה היא תרצה.

אני נוטה לחשוב שרוב האנשים ירצו שיודיעו להם בטלפון, לפחות ברמז, ואז לעשות פגישת פרידה שבה מדברים על חוויות, רגשות, מחשבות וכו'

אבל יש כאלה שהם לא אוהבים "להתבחבש" ברגשות, אלא מעדיפים לברוח - וזה הכי לגיטימי שבעולם!!

אז לכן הכי חשוב להקשיב לה - אם היא רוצה לברוח תנסה לעודד אותה ותתן לה לברוח, אם היא רוצה להביע רגש, תן לה להביע מה שתרצה.

כמובן שזה יכול להיות קשה לך שהיא תביע כאב וצער. נראה לי היא שווה ש"תסבול" את זה אם הייתם ביחד חודשיים.

בהצלחה רבה!!

זה אף פעם לא נעים, גם לא אחרי דייט אחד ובטח לא אחרי חודשיים.

באיבחת חרבמי האיש? הח"ח!

כי זו חרב. אין דרך שזו תהיה כרית רכה, חלומית או פלומתית. זו חרב, להט חרב מתהפכת, דוקרת כמדקרות פגיון. ואתה תכאיב, תדקור, תפלח כבכידון מלובן לוהט דרך קרבי האדם בו זה יינעץ.
ואף על פי כן, כך תעשה. והרחמן המרחם על בריותיו שבשמיים, הטוב כי לא כלו רחמיו, יכפר. וכולי האי ואולי.

ומכל זה רק למדים, ומדייקים יותר להבא, וקמים מכשלון ומעפר, וזזים הלאה בחיים.
ולדעתי בשיחה בטלפון, אין עניין אחר. ותקומו איש ואישה בתום הדיבור הקצר, ותהיו לבדכם כל אחד אחת בנפרד במקומותיכם, ותבכו את השריפה אשר כלתה, ותתאוששו כאבלי ציון, ותקומו מאפר.

הגזמת קצת....נחלת

הבה נשאיר את להט החרב המתהפכת למקרים אחרים. יש, בלי עין הרע (או עם), מספיק כאלה...

 

אני כן בעד פגישה. למרות שזה קשה יותר, בכל זאת פנים מול פנים - לא פשוט.

 

אולי אפילו להביא משהו קטן, מנחם?  אבל לא בטוחה לגבי זה כי אז אולי זה י קשה

עליו יותר.

 

אלא אם כן מדובר במישהו שלילי ביותר. אז שיחת טלפון קצרה וחדה היא פתרון מצויין.

 

לא נשמע לי כזה...

אני ממש אוהב את סגנון הכתיבה שלך.חתול זמני
של מי?נחלת
אתה בעד "לברוח"advfb

וזה בסדר ולגיטימי,

יש אנשים בחבשנים (כמוני) שצריכים לעבד ביחד את החוויה. כשמעבדים ביחד את החוויה אפשר להחשף ליותר צדדים של הסיטואציה ולהבין אותה יותר טוב.

אבל אם מרגישים שאין צורך/כוח לזה, אז סבבה אפשר טלפונית. 

 

אהבתי את המטאפורות המוגזמות שלך חחח

כשלמעשה, זה באמת לפעמים מרגיש לא רחוק, הרבה פעמים יכול להרגיש בצורה הכי טבעית שיש, שהשמיים נפלו.

>>ברוקולי

 

הצד המסיים צריך לבוא לקראת הצד שמסיימים איתו (גם אם לצד המסיים גם קשה) 

אם היה קשר משמעותי בחודשיים האלה כדאי לעשות הכנה לפני ואז לתת אפשרות איך היא רוצה להיפרד. 

אם היה קשר משמעותי אני ממליצה מאוד בפגישה כדי לאפשר לסיים את הדברים באמת. 

השתדל להגיע אליה ו/או כל דבר שיקל על הסיטואציה 

 

בהצלחה! 

מסכימה!נחלת
דעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית:חתול זמני

– ראשית אין לי מושג מה אומר "חודשיים" במושגים כאלה יש אנשים שתוך שבועיים מתחתנים ומצד שני יש לי משלוחים מאמזון שלקח להם גם יותר זמן להגיע. אין לי מושג עד כמה שניכם הייתם מושקעים בזה הקשר, באיזו תדירות כו' כו'.

 

– מה אני אישית כחתול זמני הייתי מעדיף אם היו נפרדים ממני? הייתי מעדיף שייפרדו ממני בשיחה או בהודעה מה הטעם לגרור אותי לפגישה שצריך לתכנן להתכונן אליה להתקלח להתלבש לנסוע הלוך ושוב אחרי העבודה במיוחד אם מדובר במרחק משמעותי רק כדי לומר לי "אה טוב אתה מוזמן לחזור הביתה". כאילו לא יודע לא שאין לי סנטימנטים פשוט אני לא אוהב שמזבלים לי במוח. בשלב השידוכין זה לא שהפכנו לחברי ילדוּת מהטובים שבטובים ועוד רק תוך חודשיים. בסדר היה נגמר כל סוף הוא תמיד התחלה חדשה.

 

– מאחר ולא כולם חתולים זמניים, הייתי מחלק את האנושות לשלוש קטגוריות:

 

1. חתולים זמניים, שזורמים עם הזרם הגדול של החיים ומקבלים את מה שיש לקב"ה להציע באהבה (ייסורים מקבלים באהבה או שלא מקבלים בכלל)

 

2. אנשים שלא משנה כמה דיפלומטי תהיה איתם יתבאסו על החיים שלך (במקרה כזה הייתי ממליץ לעשות מה שהכי פחות פוגע בעצמך כי גם ככה זה לא משנה)

 

3. איפשהו באמצע, כאלה שבדיו המילים הנכונות תוכל לרכך את המכה, אם אנחנו שייכים לקבוצה 3 אז פשוט לנסות לנסח משהו דיפלומטי, אם היו לי הערות משמעותיות הייתי אומר אותן בעדינות (הגעתי בסופו של דבר למסקנה שאני מחפש מישהי עם גישה קצת שונה לגבי XYZ כו') או מושך את האש אליי (בדיעבד הבנתי שאני לא לגמרי XYZ ברמה הכללית של הדברים)

 

אם הם מאוד סנטימנטליים אולי עדיף פגישה

אם לא אז לא

אבל טלפון לדעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית זה מתכון לאי־נעימות

ייסורים הם ייסורים כאשר מרגישים את המרירות שלהםadvfb

ובכל זאת, מקבלים אותם באהבה.

ולא כולם חייבים להיות במדרגה הגבוהה של קבלת יסוריים באהבה וזה בסדר גמור.

נכון, אין לי תלונות לגבי זה.חתול זמני
לצערי חושבת שאף פעם לא אקבל יסורים באהבהנחלתאחרונה

אולי גם זה  יסורים...

אולי במכתב רגישזיויק
חוסר נשיותיובללל

אשמח לשאלה שקצת לא נעים לי לשאול.

אני יוצא עם מישהי משהו כמו חודש. הולך אחלה סה"כ, אחלה שיחות, יש צחוקים כימיה ודיבור זורם יחסית.

אבל יש משהו שממש מפריע לי וזה שיש בינינו איזשהו פער באסתטיקה/היגיינה. אני אחד שממש שם לב לדברים וממש רוצה שאישתי תהיה "מטופחת". והיא לא אחת שמתאפרת בכלל, לא לדבר על לק וכל זה.. וגם לבוש דיי פשוט. ואפילו (וממש לא נעים לי להגיד) לא תמיד שמה לב לשערות בפנים…

השאלה מה לעשות עם דבר כזה? אני לא יכול להתעלם מזה.. ברור שגם לי יש עבודה לעשות אבל בסוף יש איזו רמה שאני מצפה ממנה..

שייך בכלל לדבר על זה איתה??

תודה. 

מענייןמשה

אם הטעם שלך הוא לפי מראה חיצוני או לפי הדבר החמקמק של "אנרגיה". זה שני דברים שונים לגמרי גם אם לפעמים מבחוץ הם נראים אותו דבר.

יש פה אנשים דוסים במיוחד?פתית שלג

איך אתם מרגישים עם מיזמים כאלה? חדש מבית פרויקט 252: טיולי פו"פ בימי שישי

ועם שיעורים משותפים? סדנאות? ספידייטים? זום ספידייטים? (כבר שאלתי על זה פעם מזווית אחרת)

 

אני מרגיש שזאת יכולה להיות הזדמנות מטורפת להכיר בצורה בלתי אמצעית וחבל לפספס, אבל זה בכלל לא מדבר את השפה שלי, ואולי קצת נוגד את אורח החיים שלי.

 

ערבבת הרבה דבריםבחור עצובאחרונה

בגדול - לא לכל מה שכתבת מלבד ספידדייטים וזום, אם לא מוצאים אפשרות אחרת.

בכלל - הרוב המוחלט של המיזמים האלו נולדו איפהשהו על הרצף בין דת"ל ממוצע לדתי לייט-מסורתי. 

חשש גנטיאחד האם שומע

שלום לכולם.

אצלנו במשפחה כולם ממש גבוהים. באיזור 190, והבנות יחסית בממוצע. כל חיי גדלתי כגבוה ותמיד קיבלתי על זה מחמאות, לכן אצלי במוח זה נתפס כדבר מאוד מהותי. 
העניין הוא שאתמול יצאתי לדייט עם בחורה מתוקה ממש, אבל גם ממש נמוכה. ויותר מזה, המשפחה שלה גם ככה פחות או יותר. אחרי שהבנתי את זה פתאום התחיל להפחיד אותי העניין הגנטי (ברור שגובה זו לא מחלה ח"ו והבעיה היא בתפיסה שלי! אבל ככה גדלתי וכרגע קשה לי להשתחרר מזה. ומבקש מראש סליחה אם זה פוגע במישהו). 

השאלה שלי היא האם יצא לכם לחשוב על משהו כזה פעם? מה יהיה הגובה של הילדים? איך אפשר לברר גנטית מה באמת ההשלכות של זה? מכירים משפחות שיש פער גובה מטורף כזה? מה הגובה באמת של הילדים?

חבר'ה, באמת כל פיסת מידע שיש לכם כאן תעזור לי, זו לא פעם ראשונה שאני מתלבט על זה. תודה

אם חשוב לך גנטיקהחושבת בקופסא
תבדוק מחלות גנטיות שמשפיעות על החיים הרבה יותר מכמה סנטימטרים לפה או לשם.
כמו שאמרתיאחד האם שומע

אני יודע שזו לא מחלה, וברור שצריך אכן לבדוק מחלות גנטיות. אבל זה מטריד אותי. הלוואי שלא. 

אני יכול להגיד לך שאני חושב על זה לצד השניל המשוגע היחידי

אבא שלי נמוך, אמא שלי ממוצעת על גבול הנמוך,
וכולם אצלינו די נמוכים במשפחה. (אני נמוך)
אני חושב שאם זה פער, אז זה אמור להתאזן, אבל אין לי באמת ידע מקצועי...
אבל בסוף אם תתרגל לזה, אז הגיוני שגם התפיסה שלך תשתנה.

קודםאחד האם שומע

כל תודה רבה על התגובה נשמה טהורה, מקווה שהשאלה שלי בסדר!

דברי שני, זה ברור שעל רוב פשעים תכסה אהבה..אבל עד שהאהבה תגיע....

 

בשמחה, השאלה שלך טובה,ל המשוגע היחידי

וזה גם מובן מאוד למה זה מפריע לך.

ואני מניח שאתה שואל על הילדים שבעז"ה תאהב אותם איך שהם יהיו...

השאלה בסדר גמור. לא להרגיש אשמה רבותינחלת

על הרגשות שעולות אצלכם. יש להן מקום.

 

אין לי תשובה על כך. אולי להמשיך ולראות אם זה עדיין מפריע.

 

אולי הילדים יהיו גבוהים כמוך? יש לנו שכנים שהיא מאוד נמוכה. ממש.

בעלה די גבוה (לא 1.90) ו90% מהילדים, גבוהים.

 

אבל יכול אולי להיות גם ההיפך כמובן.

 

אגב, קראתי בספר "יומנה של שדכנית" על מישהו שהגיע לאחד מגדולי ישראל

בטענה שאחותו שמה דגש על שטויות; הכירה בחור נמוך ואינה רוצה בו כי

טוענת שתתבייש ללכת איתו ברחוב.

 

הצדיק ענה לו: אלו לא שטויות. זה דבר שצריך לקחת בחשבון אם זה מפריע לה.

 

זה לגבי ההצטדקויות שעולות כאן לגבי הרגשות לגטימיות לגמרי.

 

מה עושים איתן? זה כבר נתון לשיקולו של כל אחד.

 

בהצלחה רבה!

 

הגובה שלי 156 ס"מshaulreznik

כנ"ל לאבא שלי, ואימי עוד יותר נמוכה. לגבר זה לא קל מבחינת הביטחון האישי, לנשים אין בעיה (הן אכן נתפסות כ"מיניאטוריות ומתוקות"). ילדיי נמוכים כמוני, הבן עדיין קטן ולא מוטרד במיוחד, לבת הגובה שלה כלל לא מפריעה.
 

אבל רוב הסיכויים שילדיך יגיעו לגובה ממוצע של 175 ס"מ ואף הרבה מעבר. אז אין מה לחשוש. שאל את הבינה המלאכותית והיא תיתן לך תחזית על סמך סטטיסטיקה קיימת.

תודה על השיתוף!אחד האם שומע

על בסיס מה את/ה אומר את זה? באמת כבר שבוע שאני מנסה להסתכל מסביב על משפחות ולא מצאתי משהו עקבי מדי..חוץ משאם יש גנים נמוכים אז זה עובר הלאה..

ראה את המחשבוןshaulreznik
זה עניין אישי ותלוי בטעם שלך, לדעתינקדימון

מה שלא נכון זה המחשבה שגן גבוה פלוס גן נמוך יוצר גן ממוצע. אם אתיופי יתחתן עם אשכנזיה אז הילד יצא מוקה? זה לא ביולוגיה.

אם חכם יתחתן עם טיפשה אז הילד יצא ממוצע הציונים שלהם? זה לא ביולוגיה.


אחד מהגנים יבוא לידי ביטוי וזו הגרלה שאין לנו איך לשלוט עליה, ומה שכן יכול להיות זה עוצמה משתנה של הגן המסוים - אבל הנטייה תהיה גבוהה או נמוכה, וממש לא נטיה לממוצע.

זה דבר שיש לדעת.


עכשיו השאלה היא מה הטעם שלך בנושא, אם בכלל אכפת לך/חשוב לך, וכדומה.

מעניין מאוד.אחד האם שומע

ברור לי שאין פה נוסחה מדויקת (אע"פ שיש מחשבון באמת כמו ששלחו למעלה חחח..) אבל רוצה לשמוע מנסיון החיים פה של האנשים מה רואים/שומעים מסביב. לדעת האם אני לבד בהתלבוטות הזו והאם יש לה מקום או שזה יצר הרע? 

במקרה קפץ לי השרשור ורוצה להגיבבארץ אהבתי

קודם כל - זה נכון שזה לא תמיד יוצא ממוצע, אבל דווקא בדברים האלו (גובה וצבע עור) יש איזשהו ערבוב של הגנים שיוצר לרוב משהו באמצע (כי יש פה כמה גנים שמשפיעים, ולכן חלק מתקבל מהאמא וחלק מהאבא, והתוצאה מושפעת משניהם. יש תחומים אחרים שבהם רק גן אחד משפיע ואז זה באמת סוג של 'הגרלה' אם זה כמו אמא או כמו אבא).

 

מכירה כמה משפחות של אתיופי ואשכנזיה (או להיפך) והילדים באמת בצבע כמו של תימנים. וגם במשפחה שלי רוב הילדים קיבלו צבע בערך באמצע ביני לבין בעלי (עם שונות בין הילדים, אבל בגדול כולם בטווח שבנינו).


 

ולגבי הגובה - יש לי דודים שהם עם הפרש גובה משמעותי. הבעל בערך 1.90, והאישה סביב 1.50 (להערכתי, לא שאלתי אף פעם...). יש להם 7 ילדים, 2 בנים שקיבלו את הגובה של אבא שלהם (לא יודעת אם ממש בגובה שלו, אבל כן גבוהים מהממוצע באופן ניכר), ו-5 בנות בגובה ממוצע, גבוהות יותר מאמא שלהן אבל לא באופן חריג.

 

חוץ מהחשש לילדיםShandy

זה מציק לך בעין?

מרגיש לך מוזר להסתובב עם מישהי יותר נמוכה בהרבה ולא ממוצעת?

איך הצל/ השתקפות שלכם ברחוב או מול חלונות ראווה מרגישה לך??

כי לגובה כמה שתרצה זה מה שה' קובע

אני באה כמיך ממשפחה של גבוהים

אבא שלי 185 אמא 175 ויש לי אחים 192 188 אחיות 176 175 שזה גובה ממש גבוה לבנות

אבל גם אחים בנים יותר נמוכים - ממוצעים 176

(שזה הממוצע בערך לגברים- 177)

ואני שאני 170 זה גם גבוה לבנות

(הממוצע הוא 163)


 

זה תלוי ילד מה הוא אוכל כמה ישן אם עושה ספורט


 

אני מכירה זוגות שהם הפוכים שניהם מגרדים את ה170 ויצא להם בחור 185

זה משפיע אבל לא מחייב בכלל


 

אז תתיחס יותר להרגשה שלך איך זה נראה בעינך

כמה  זה מפריע לך שהאישה שלך שהיא נמוכה

לא הילדים שלך


 

כי לי זה מפריע🙂

מודה

נסיתי  עם כמה וכמה בחורים אבל אני לא נמשכת לכאלה שפחות מ178-180


 

אני צריכה לראות שיש הבדל גובה בנינו

תודה!אחד האם שומע

האם שאני שואל את עצמי את זה גם. כי זה פרדוקס כזה. ככל שאני מפחד יותר מאיך זה ישפיע על דור העתיד אוטמטית זה משפיע על איך אני מסתכל עליה. 
ובדיוק כמו שכתבת, יצא לי להתסכל על הצל ברחוב וזה, וזה מרגיש לי קצת 'מוזר', כמו אחות קטנה. אבל אמרתי לעצמי שזה אולי סתם קול בראש שצריך לנפץ..מבולבל כבר. 

מסכימה; איך זה מרגיש אצלך, לא הילדים כרגע.נחלת
בעלי גבוה ואני נמוכהמתואמת

שמחה שזה לא הפריע לבעלי...

יש לנו ילדים גבוהים, ילדים ממוצעים וילדים נמוכים. מגוון נחמד

אגב, ההורים של בעלי גם נמוכים, רק הוא ואחיו גבוהים...

גם לדעתי - פחות תחשוב על הילדים העתידיים, אלא על איך זה מרגיש לך מולה, אם מפריע לך להיות בפער כזה מולה. זה עניין של העדפות מראה ולא של גנטיקה...

יש לי דוד 1.98 ודודה שלי 1.65 בערך,Lavender

כל הילדים יצאו גבוהים (חמישה במספר)

ואם אתה שואל אם יצא לי לחשוב על זה פעם, אז בפירוש כן.

בסוף כשאני מתחתנת עם מישהו אני רוצה להוריש גנטיקה טובה לילדים, לא דווקא גובה. 

(לי אישית גובה יותר מפריע בקטע שגבר נמוך מצטייר בעייני כפחות "גברי" אבל לא יפריע לי שיהיו לי בנות נמוכות למשל)

נכון, אבל לא בהכרח.נחלת

אני גבוהה.  ובכל זאת, שמתי לב שיש גברים נמוכים שהם גבריים בהחלט.

כמובן שמטבע הדברים, אשה גבוהה היתה רוצה בעל שלפחות בגובה שלה.

אבל יש גברים נמוכים גבריים ומושכים. לגמרי. וגם גבוהים שלא נראים

גבריים כל כך.

 

מכירה מישהו נמוך נמוך נמוך.....למטה מהממוצע. בהרבה.

אשתו גבוהה גבוהה גבוהה...למעלה מהממוצע.

רואה די הרבה זוגות כאלה.

 

 

 

יכול להיות שגם אצלך זו איזו תסמונת גנטיתמרגול

ויכול להיות שסתם נטיית גובה

כנ"ל אצל הגברת המיועדת.


כי כן, ברור שגובה מושפע המון מגנטיקה, אבל יש מקרים שזה ניתן לבדיקה ממוקדת של 2-3 דברים. לרוב יבדקו בשביל שלא יהיה לשני ההורים (למשל כי אז ההשפעה היא לא רק על הגובה, אלא גם על עוד דברים. או כי זה כבר יצור מצב קיצון)


בכל אופן. אני חושבת שייתכן שיש פה גם עניין של מגדר.

כי כאמור, לגברים גבוהים מאוד, קשה פחות מלנשים גבוהות מאוד. וכך גם ההפך.

אז אתה אולי חושב - מה אם הבן שלי יהיה נמוך מאוד וזה יקשה עליו בזיווג/ביטחון עצמי/ ווטאבר

אבל אני כאישה הייתי חוששת בעבר מההפך - מה אם תצא לי בת מאוד גבוהה?


אני נמוכה מאוד, בעלי מעל הממוצע אבל לא ברמה חריגה, אז לא נראה לי שתצא לי בת 180 חחח


אבל בהחלט מבינה את הקושי של ללכת עם מישהי שנמוכה ממך ב40 ס"מ (מהכיוון של זו שהלכה לצידו של מי שגבוה ממנה ב40 ס"מ, וזה באמת מרגיש לפעמים כמו "ילדה", עד שמתיישבים ואז כבר לא. אבל מבינה)

אשכרהאחד האם שומע

כתבת הרבה ממה שעובר לי במוח. 

ברור שגובה באיזשהו מקום זה יתרון/נורמלי לגבר ואילו לאישה זה יהיה חיסרון מסויים..וכל הקטע שזה גם בדיוק להיפך! ואין לנו איך לשלוט על זה. מצד שני, כמו שכתבתי, יש לי איזו תפיסה כזו שגובה הוא מאוד מאוד חשוב. לכן זה משפיע לי על איך אני תופס אותה וגם עולה הפחד על דור העתיד,..

אם אפשר לשאולשלומית.

למה גובה הוא מאוד מאוד חשוב? ( חוץ מלהגיע למדפים הגבוהים בסופר)

אני ובעלי נמוכים והחיים שלנו מצויינים ב''ה. מקסימום לוקחים שרפרף 

את צודקתאחד האם שומע

לחלוטין. זה דבר שלא בשליטתנו בכלל, והוא לא עקרוני למהות של האדם. והאמת שבגלל שזה לא מאוד חשוב אני כועס על עצמי שזה כל כך מפריע לי! באמת. 
אבל כמו שאמרתי, תמיד גדלתי כך שגובה הוא חשוב, תמיד החמיאו לי על זה ותמיד זה היה לי כיף. לכן זה נתפס אצלי כנראה כמשהו חשוב....

כמו הרבה דברים אחרים שמפריעים לאנשים אחרים

אבל אם גובה מאוד מאוד חשוב בעיניךמרגול

אז זה אמור להיות גם מאוד מאוד חשוב כשאתה חושב על הבנות העתידיות שלך, לא?

להיות בת גבוהה מאוד, זה ממש לא קל.

גם להיות בן מאוד נמוך.


אבל אני אומרת, שאו שגובה זה פיצ'ר חיצוני וזה הכל, ואז באמת לא כזה משנה

או שהוא מאוד חשוב, אבל אז זה חשוב לשני הכיוונים שלא יהיה גובה קיצוני. לא?

ברוראחד האם שומע

קיצוניות לא טובה בשום דבר ובשום מצב. לא מחפש קיצון. 
מבחינתי גובה זה לא הכי חשוב, ברור שהעיקר הנשמה והמידות. עם זאת, קשה לי לשחרר את זה. 

רק אם תתחתן עם מישהי גובהintuscrepidam
תהיה סבירות גבוהה יותר, לא וודאות, שהילדים שלך יהיו גבוהים. וזה תחת הנחה שכל הדורות לפניך גבוהים ככה שיש לכם נטייה להיות גבוהים.
מבחינה גנטיתלגיטימי?

פעם התעניינתי בעניין הגובה, וזה מה שאני יודעת להגיד:

יש תכונות שאפשר לבדוק בדנ"א של אדם, ולהעריך כיצד זה יבוא לידי ביטוי. לגבי גובה, אפשר לקבל הערכה, אבל טווח סטיית התקן הוא עצום, כך שההערכה הזאת מאבדת הרבה מיכולת המימוש שלה.

למה זה קורה? כי יש תכונות שתלויות רק בגן אחד או גנים בודדים, אבל גובה תלוי בעשרות אלפי נקודות שונות בדנ"א. (מקור)

 

אם זה משהו שמטריד אותך ברמה רצינית - לך תקבע תור אצל יועץ גנטי, ותברר.

מכירה הרבה זוגות בהם אחד מבני הזוג יותר גבוה, ומבחינת ילדים - לפעמים כולם בגובה דומה, לפעמים יש מנעד של גבהים.

 

אבל השאלה הגדולה היא:

האם אתה מחפש תשובה גנטית, או שאתה מחפש להשפיע על התפיסה שלך? האם אתה רוצה להשתחרר מהתפיסה הזאת?

כדי לאזן, לדעתי רוב האנשים לא חושבים שלהיות גבוהנוגע, לא נוגע

בפער מהממוצע זה הכי כיף.

אז קח בחשבון שיתכן שגם בשביל הבחורה יש כאן התפשרות מסויימת, ושאולי בזכותה הילדים דווקא יהיו מאוזנים..

אבל זה כל הקטעחתול זמני

הגמרא אומרת שגוץ לא יישא גוצה וגבוה לא יישא גבוהה

בעיקרון קיבלת מחמאות כי אתה גברSevenאחרונה

לגבר יפה להיות גבוהה

לעומת זאת אם היית אישה 1.9 סביר להניח שלא רק לא היית מקבל מחמאות היית מרגיש חוסר ביטחון על הגובה הזה

בוא נגיד שאני לא מאחלת לבנות שלך להיות 1.9

ההגובה הממוצע לאישה הוא 1.6

למהזית שמן ודבש

כמעט כל הדייטים שעברתי מסתיימים כעבור פגישה אחת?

הקב"ה חוסך לך זמן על בנות לא רציניותintuscrepidam
זה פתרון קל. בכל זאת, כדאי לבדוק למהנחלת
אנא המתן לתגובות כאן. יש כאן תובנות ועצות טובותנחלת
בן כמה אתהadvfb

ואיך אתה מרגיש בדייטים עצמם?

זה יכול להיות עניין שכדאי לטפל בו בשלב בחינת ההצעה ועד להתנהגות בדייט עצמו.

כיווניםיהודי שואף לטוב

'מסתיימים' הכוונה שהיא מסיימת אותם?

אם אתה מסיים, זה בירור מסוג אחד.

למה ההצעה, שנראתה לי בעלת פוטנציאל, כבר לא רלוונטית? מה פגשת שגרם לך לחתוך? זו בעיה בהצעה, כלומר לא היתה שום סבירות, אין שום דמיון/קשר בין הדמויות, או שזו בעיה בתקשורת, ביצירת הקשר?

אם זו בעיה בהצעה, למה הציעו לי? ייתכן ולא מכירים אותי/אותה/לא יודעים מה אני מחפש? למה לא 'עליתי על זה' מראש, בשאלות מבעל הרעיון (מלבד פרטים טכניים ומהותיים כאלה ואחרים, 'למה חשבת שהיא מתאימה לי?', 'למה חשבת שאני מתאים לה?'. לא 'כי לשניכם יש אוזניים/לב וריאות', אלא למה דווקא אני לה ודווקא היא לי. איזו ייחודיות ראית בכל צד שהעלת לך את המחשבה שיכולה להיות התאמה) או בשאר הבירורים. אולי העניין צריך חידוד?

אם זו בעיה ביצירת הקשר, האם נבהלתי משתיקות/משהו ספיציפי שהיא אמרה? האם חתכתי 'כי הרגיש לי' או שיש סיבה שאפשר להצביע עליה? הרם באמת נתתי הזדמנות או שמיהרתי לחתוך כי לא היו לבבות והצעת נישואין אחרי 20 דקות? האם נכון לחתוך אחרי נסיון אחד, כששני זאים נפגשים ומובן יהיו רגעים לא נעימים (וגם לא נוראיים) של שתיקות מביכות, או שנכון לתת צ'אנס נוסף, ואולי אפילו יותר? האם אני באמת בא מוכן לקשר, ובא להשקיע בדייט, או בא 'לעבור אותו' (כמשתמע קצת מנוסח שאלתך), ומיילא כל הדייט לא רלוונטי? האם יש בי פחד מיצירת קשר שגורם לי להיבהל ולהרגיש שזה לא רלוונטי, או אפילו להצביע על דברים ספיצייפיים למרות שהם לא באמת מהותיים לי?


אם היא חתכה, יש בירור נוסף, אך זה כמובן דורש גם את הבירור האם ההצעה היתה רלוונטית. אם לא, למה לא סוננה בדרך? האם ייתכן שהמציע/הדמויות שאצלן ביררו עלי לא מציגים אותי נכון?

אפשר גם לשאול אותה, בטלפון בו היא חותכת או בהודעה אחרי זה, למה היא חותכת. היא לא חייבת לך תשובה, וכנראה שהיא תענה 'הרגיש לי שזה לא מתאים', אתה יכול לבקש הערות/הארות להמשך הדרך, אולי תקבל משהו.

ייתכן שיש בך, במראה/דיבור/התנהלות שלך בדייט משהו מרתיע/מרחיק? האם השקעת בדייט, באת מכובד, פתוח (כמה שאפשר) להכיר, לשמוע ולשתף, התעניינת בה ולא חיטטת יותר מידי? האם חשבת מראש על מקום שנוח לה, מתחשב במה שמתאים לה, לא ליד כל החברות, מקום נעים, אולי אפילו עם שירותים? האם הבאתי לפגישה הראשונה מיץ תרד הולנדי סחוט ועוגיות שעורה ותירס במילוי חסה? התנהגתי מוזר? נסה לשחזר את מהלך הפגישה ולבחון אם היתה התנהגות מרחיקה מצידך.


כשזו אחת או שתיים, יש סבירות שההצעה לא רלוונטית/הן לא פתוחות לקשר, אבל אם זה כבר עם בנות רבות, יש כאן נורת אזהרה לכיוון שלך. מה אני לא עושה נכון.


זו התמודדות קשה. נסה ללמוד משהו מכל פגישה. להתייעל בתקשורת, להכיר גבולות ולהבין מה חשוב לאישה ומה מעניין אותה, למד להתחשב, ובעיקר, להיפתח.


זה נסיון לא פשוט. תדבר עם אבא, תגיד לו, ותתכוון לזה, שקשה לך, שאתה צריך את עזרתו, ושאתה מתאמץ ומשקיע כדי להקים בית לכבודו. קבל את הקשיים הללו באמונה, ויהיו לזכותך.


(מקווה שכתבתי כל מה שחשבתי, כי בטעות מחקתי הכל וכתבתי הכל מהתחלה)


אשריך. יצליח ה' דרכך ותבשרנו בשורות טובות במהרה.

נכון מאוד.נחלת
מזכיר לי אותיsubb16

אכן גם אני הייתי בבעייה כזו עד שלימדו אותי איך לפתח קשר עם אישה.
ואז הכל השתנה שסוף סוף הכדור היה אצלי.
לא בקטע מלחיץ אחי אבל אתה צריך ללמוד אם יוצרים קשר עם אישה.
תחשוב שזו בחורה שהיית רוצה ובגלל שאתה לא יודע איך מפתחים איתה שיחה הכל בורח לך, פשוט חבל.
לכן יש אנשים מאוד מאוד מסויימים שיודעים להדריך אז שווה לפנות אליהם וכן גם לשלם אם צריך.

אתה יכול לתת לי טלפון שלהם?זית שמן ודבשאחרונה

תודה

שיר חדשכולנו הביתה

אני ניק שהיה פעיל פה אבל מעדיף לא להחשף

חשבתי לשתף שיר שיצרתי לאחרונה עם AI

לדעתי זה יגע בעולמם של חברי הפורום

 

יום טוב

אולי יעניין אותך