אז למה יש שנאה בעולם...?תות"ח!

שאלה..
אוקיי, אז יש כמה דברים...
קודם כל, הבהרה קטנה שרוב האנשים יודעים אותה, אך בכל זאת...
ההיפך מאהבה זו לא שנאה, אלא אדישות.
מי ששונא מישהו, פירושו של דבר שיש לו רגשות אליו, אלא שאלו רגשות שליליים, והם הרבה פעמים מתהפכים, אך מי שהוא אדיש כלפי מישהו אחר, אין לו רגשות כלפיו כלל, הוא מתעלם ממנו, וזה העונש הכי גדול שמישהו יכול לקבל, שמישהו מתעלם מקיומו. ("או חברותא או מיתותא" עיין חוני המעגל שם שם...).
אז מדוע הקב"ה לא עשה שכולם יאהבו את כולם למרות שהם שונים, שכולם יכילו את כולם, מדוע יש צורך בשנאה בכלל...?
והרי השנאה זה דבר גרוע עד מאוד, וכמה חז"ל הזהירו להתרחק מן המחלוקת, ובית המקדש השני נחרב על שנאת חינם וכתוב שגרועים השניים מן הראשונים, למרות שבבית ראשון הוא נחרב על כך שהם עשו את שלוש העבירות החמורות בתורה.
וגם, ידוע שבדורו של אחאב, לא מתו כלל חיילים במלחמה, אף לא אחד, למרות שבדורו של אחאב עבדו ע"ז, ולעומת זאת בדורו של דוד מתו קצת חיילים, והסיבה היא שבדורו של אחאב לא היו מלשינים ואילו בדורו של דוד כן.
"בימי אחאב נעשה שלום בין מלכות יהודה למלכות ישראל. יהורם בן יהושפט מלך יהודה התחתן עם בת אחאב, ומלך יהודה ומלך ישראל היו יוצאים יחד למלחמה נגד אויביהם (מלכים א' כב). וכן אמרו חז"ל, שדורו של אחאב היו עובדי עבודה זרה, ואע"פ כן היו יוצאים למלחמה ומנצחים, מפני שלא היו מספרים לשון הרע. ואילו דורו של שאול היו בני תורה, ואע"פ כן היו יוצאים למלחמה ונופלים, מפני שהיו בהם מספרי לשון הרע (דברים רבה ה, י, ירושלמי פאה פ"א ה"א). וכן מובא בספרי (במדבר פיסקא מב): "גדול השלום, שאפילו ישראל עובדין עבודה זרה ושלום ביניהם, כביכול אמר המקום אין השטן נוגע בהם, שנאמר (הושע ד, יז): "חבור עצבים אפרים הנח לו", אבל משנחלקו מה נאמר בהם (שם י, ב): "חלק ליבם עתה יאשמוּ"."
וכן מצינו במעשה של מגדל בבל ("דור הפלגה"), שכולם חברו יחדיו נגד הקב"ה ומרדו בו, והם נענשו שרק הופצו (חלקם מתו, אבל לא משנה...) ולא מתו לגמרי, ואילו בדור המבול שחטאו ב"חמס", בגזל, שהיא עבירה של בן אדם לחבירו, הושמדו לגמרי.
אוקיי, אז נחזור לשאלה, אם כן, מדוע הקב"ה לא עקר את השנאה מן העולם וכל הדברים האלו היו נחסכים מאיתנו...?
התשובה היא כזאת:
"הַשָּׂטָן, הוּא שֶׁנִּצֵּל אֶת הַתִּקּוּן הַנִּפְלָא הַזֶּה שֶׁרָצָה בּוֹ ה' שֶׁיִּפָּלְגוּ יִשְׂרָאֵל לְעֵדוֹת שׁוֹנוֹת לְמַעַן תִּקּוּן עוֹלָמוֹ, שֶׁיַּעַבְדוּהוּ בִּטְבָעִים שׁוֹנִים וּבָאֳפָנִים שׁוֹנִים כְּשֶׁכָּל אֶחָד מַשְׁלִים אֶת הַשֵּׁנִי, כִּי כָּל עֵדָה עוֹשָׂה תִּקּוּנִים שׁוֹנִים מַה שֶּׁאֵין עֵדָה אַחֶרֶת יְכוֹלָה לַעֲשׂוֹת. וּכְמוֹ שֶׁלֹּא יְקַנְּאוּ חֵיל הַיָּם בְּחֵיל הָאֲוִיר, כִּי זֶה נִצְרָךְ וְגַם זֶה נִצְרָךְ, וְכָל אֶחָד מָגֵן עַל מוֹלַדְתּוֹ בְּאֹפֶן אַחֵר, וּבְסַךְ הַכֹּל - בְּכָךְ מֻבְטַחַת הַמְּדִינָה מִפְּנֵי הָאוֹיֵב. וְלוּ יְצֻיַּר שֶׁיָּרִיבוּ אוֹתָם חֵילוֹת בֵּינֵיהֶם - יַחֲרִיבוּ אֶת הַמְּדִינָה כָּלִיל. כְּמוֹ כֵן הַקָּדוֹשׁ־בָּרוּךְ־הוּא פִּלֵּג אֶת עַמּוֹ לְתוֹעֶלֶת, לְפִי שֶׁאִי אֶפְשָׁר לְחַיִל אֶחָד לַעֲשׂוֹת הַכֹּל לְבַדּוֹ, אֲזַי כָּל אֶחָד עוֹשֶׂה מַשֶּׁהוּ, וּבְיַחַד נִשְׁלֶמֶת הָעֲבוֹדָה."
הקב"ה לא רוצה שהעולם יהיה משעמם, הוא לא רוצה עוד מלאכים "רובוטים" שיעבדו אותו, כמו שכתבתי בתגובה הזאת:
יאללה, נכתוב משהו... - נסיונות פעילים
ועוד סיבה, שהיא לפי דעתי מאוד חשובה, היא שכאשר יש שנאה בעולם, האדם לא מקבל את הכל מחבירו.
זאת אומרת, אם לא הייתה בעולם שנאה כלל, ופלוני היה רק אוהב את כולם והיה מתחבר אליהם וכו'...הוא לא היה יודע לסנן מה צריך ללמוד מאנשים ומה צריך לסנן, מה צריך לקבל ומה לא צריך לקבל, ויש כאלו שמרוב שיש בהם הרבה זבל, למרות שבתוך תוכם יש נקודה פנימית של אור וגם יש מה ללמוד מהם, לא מתחברים אליהם, לפחות לא בגישה שיורדים אליהם כמו "הינדיק", כנאמר: "הרחק משכן רע ואל תתחבר לרשע ואל תתייש מן הפורענות".
ולכן, הקב"ה ברא שנאה בעולם, שנאה שמוטבעת בנו לשנוא את מי שחושב אחרת, את מי שעשה לי משהו וכדו'...
אך כמובן שאנחנו לא צריכים להישאר ככה.
הקב"ה מצפה מאיתנו שאנחנו נתרומם מהשלב הזה, שנדע לאהוב כל אחד למרות המגבלות שלו והחסרונות שלו וללמוד מכל אדם בענווה, אך גם לא לשכוח לדעת לסנן את מה שלא צריך, לא לקבל הכל, ויש קווים אדומים כמובן.
כמובן, צריך לשנוא את מי שעושה רע לקב"ה, את האפיקורסים שנלחמים בקב"ה ואותם צריך לשנוא, אך גם אותם בלב צריך לזכור שיש בהם נקודה פנימית של אור שפשוט מתחבאת, אך צריך להילחם בהם ואם אנחנו נאהב אותם ונקבל אותם כל הדברים הרעים יזרמו גם אלינו ואת זה אנחנו ממש לא רוצים שיקרה. (מדבר על יהודים, כמובן, לא על גויים, גויים זה נושא אחר...)
וכמו שאמרתי כמה פעמים, צריך לנקוט בשיטה הידועה שאומר אותה השו"ע והיא "שמאל דוחה וימין מקרבת". שמאל דוחה-אתה צריך להראות שאתה לא מסכים, שאתה לא מקבל את זה, שזה לא מעשה טוב וכו'...ומצד שני לנקוט ב"ימין מקרבת" שאתה אוהב את היהודי למרות הכל וכו'...בימינו, מבחינה תקשורתית אי אפשר הרבה פעמים לנקוט ב"ימין מקרבת" כי אחרי זה תופסים אותך כאחד שרק אוהב אותם ומקבל את דעתם וכו'...ולכן במקרים מסויימים לא אומרים "ימין מקרבת", אין מה לעשות..
וזה מתקשר לדעתי בכללי בחיים, למי שמכיר, שקודם כל צריך להבהיר את "השחור לבן" ולאחר שהשחור לבן ברור, אפשר גם לעלות רמה לרמה של המוּרכבות, של האפור, שהרי הדברים תמיד אינם חדים ושחור לבן, הם יותר מורכבים מכך, כי הקב"ה עשה עולם מורכב ולא עולם שחור לבן, וזו הבחינה של יעקב אבינו, שיש שני אבות, שהם בבחינת ה"שחור לבן", ואחרי שהשחור לבן התבררו בעולם הגיע יעקב אבינו, שהוא השלישי שמסמל את המורכבות של החיים, שלא תמיד הם כמו שרוצים וכמו הרצוי.(ורואים זאת בחייו של יעקב, שימיו היו "מְעַט וְרָעִים הָיוּ יְמֵי שְׁנֵי חַיַּי וְלֹא הִשִּׂיגוּ אֶת יְמֵי שְׁנֵי חַיֵּי אֲבֹתַי בִּימֵי מְגוּרֵיהֶם", משום שהאמת לא תמיד משתלבת בבד בבד עם המציאות, וכאשר הולכים עם האמת עד הסוף יש ויתורים קשים, אין מה לעשות, מפאת העובדה שיש פער בין הרצוי למצוי.)
בקיצור, צריך לדעת קודם כל לבנות את הקומה הראשונה, לדעת שיש אמת א-לוקית אחת, לדעת שה' אמת ותורתו אמת, לדעת שכל דברי הנביאים אמת ומשה רבינו הוא אב הנביאים, להאמין באמיתותה של התורה שבכתב והתורה שבע"פ, להאמין ולצפות בכל יום למשיח שיבוא, אע"פ שהוא מתמהמה, לדעת שאנחנו עם סגולה וה' בחר בנו מכל העמים, לא להתבייש להגיד את זה, לדעת שאנחנו מיוחדים ואין עלינו, לדעת שהגויים אינם כמונו ורק כאשר ה"חול" יתבטל אל הקודש הוא יופיע את הקב"ה, אחרת הוא יגרום רק לקלקולים ולבעיות, ואחרי כל זה להבין את המורכבויות של המציאות, להבין את הדברים ועל גבי ה"שנאה" הזאת לאהוב, להכיל.
ולא לשכוח...!!! הרבה פעמים, מכיוון שהשפה הזאת הפכה להיות נפוצה כ"כ שמי שהוא "אוהב" ו"מכיל" אז הוא מקבל את הדעות ואת כל הזבל, קשה להשתמש בשפה הזאת לכוונה הנ"ל, ולא לשכוח לא לפחד להשתמש במונחים האלו, לא לשכוח לקיים אותם באופן הנכון, ואנחנו יודעים שזו האמת, אנחנו יודעים שזו הכוונה האמיתית ולא צריך להקשיב לשקרים ולעיוותים שנוצרים בתקשורת ודומיה.
זה מזכיר לי סיפור, שפעם אחת דיברתי על דברים חשובים שיש במדינת ישראל ועל "כחול-לבן" ואז הוא אמר לי: "מה, מפלגת כחול-לבן?" והתעצבנתי עליו, שזה שהמפלגה הזאת משתמשת בשם הזה למפלגה שלה, לא אומר שהביטוי איבד מהמשמעות הרגילה שלו, ואסור לנו בגלל מפלגות לא לדבר במה שאנחנו מאמינים ורוצים להגיד.

@באולפנה...
@נשמה כללית

בקונטרס פה הוא אומר דברים נפלאים וחשובים, כדאי לפחות לעבור ברפרוף...!!
http://www.toratemetfreeware.com/online/f_01805.html​​​​​​​

ואוו קראתי הכול!!שנזכה!! באמת!הכול לטובה!
ואני באמת חשובת בשיא רצינות שאתה צריך לכותב בעיתון להיות כתב
זה כזה מעודד ומיוחד!וכול כך מעביר את מה שאני מרגישה כול כך!

וסתם מענין אותי בדיבור אתה גם יודע לנסח את עצמך טוב כול כך?
אני גם כותבת הרבה אבל פוחת סגנון כזה
אבל מה שבוטח זה ממש מדהים ויפה ומשמח!כול כך!
יופי, שמח לשמוע...!!תות"ח!

אמן..!!
וואלה...?
חחחח...
לא חשבתי על זה אף פעם, אשקול זאת...
בשמחה...!!!
שמח מאוד לשמוע, באמת...!!
את האמת, שבדיבור פחות מאשר בכתיבה, אבל אני גם בסדר בדיבור, אבל אני לא כ"כ יודע אם אני טוב בדיבור משום שלא היו לא כ"כ הזדמנויות לבטא את עצמי בדיבור כמו בכתב, שבכתב ב"ה יש את הפורומים ונותן לי את המקום הזה...(אם כי אני צריך להפחית במינון...).
תודה רבה..!!

כן חח גם אני...בסדר שנחוזר לאולפנת וזה באמת נהיה גם פוחת פו.הכול לטובה!
אבל כן באמת זה מתאים לכתבה בעיתון!
תשקול רציני
סתם אם באלך
אני עשיתי עם חברות עיתון כול אחת שלחה קטע חברנו את זה ועישנו עיתון קיצר אולי נסי במשהו כזה להתחלה ,

קיצר באמת באימתי זה ממש ממש שונה מדיבור לכתב
...תות"ח!

כן, כן...
צודקת...
וואלה, אם את אומרת...
טוב, אולי אשקול, נראה...
אבל יש לי עוד זמן עד שאחליט במה אני אעבוד, אל תלחיצי אותי...
הכיוון היחיד שלי הוא-בטוח לא הייטק...
כל השאר-אין לי מושג...
וואלה, מגניב, אולי אנסה את מה שעשית עם חברה שלך...!
כן, נכון, כל אחד מבטא מחשבות באופן שונה, יש כאלו שמומחים בהבעה בע"פ, יש כאלו מומחים בהבעה בכתב, יש כאלו שמומחים בהבעה במשחק או משהו כזה, כל אחד והדרך שלו להביע את עצמו וכל אחד והכישרון שלו...

..נבוכי הדור

טוב
שלום מורנו ורבנו מרא דאתרא רב הפורומים (אני לא צוחק, אולי קצת)

 אין כ"כ מה להוסיף על המרגליות האלו
חוץ מזה שפעם אחר פעם אני לא מתוייג, אני כבר חושש

 

טוב, בוא לא נגזים...תות"ח!

ואתה צוחק הרבה, הרבה מאוד...
טוב, בסדר, קצת מילתא דבדיחותא לא יזיק לאף אחד...
ואגב, אם כבר הזכרת את הנושא, מי נבחר לרב הפורום...? (אין לי ספק שאני לא נבחרתי, יש פה גדולים הרבה יותר ממני, כדוגמת @נשמה כללית...)
ובסדר, שמח לשמוע שקראת את מה שכתבתי והכל טוב, לא תמיד יש מה להוסיף, אך אם יש, אשמח ממש לשמוע...!!
וכתבתי לך בש"א לגבי אי-התיוג, סורי...

😌😌הָיוֹ הָיָה

נבחרתי לרב נסיו"פ...

(הגישו בשמי מועמדות.. התלמידים בדור שלנו..)

תות"ח!

ידעעתתתייי...!!!!

זה היה די ברור, שקוף מאוד, לא היה ספק קל שבקלים שאתה תיבחר...

..נבוכי הדור

יש רב נסיו"פ? ב"ה! אשרינו שזכינו לרב כזה!

יאללה @תות"ח!  אתה בא 'להסתופף בצילו' של מורנו @נשמה כללית?

לא לא, זה היה רק זמניהָיוֹ הָיָה

לפורים וזה

 

 

אבל אתה יכול תמיד לבא להסתופף בצילי

למה? חבל...נבוכי הדוראחרונה

אני בא בכ"מ...

כן, לגמרי...תות"ח!

כן, יאללה, אני בא...
אה, זה רק לפורים, אוף...
אה, בסדר, תמיד מוזמנים, אחלה...

אולי גם ניקח שיירים מהרב'ה... (איפה קובעים סעודה...?)

ישר כוח עצום!מאן דאמר

ואוסיף על דבריך עוד עומק שנתחוור לי לאחרונה.

חז"ל מלצדים אותנו שיצר זה משהו אחד.

כלומר כלי מסויים שאתה בוחר לאן להטות אותו.

ולכן מכורח האהבה שזה הרגש הנורמאלי והבריא והתקין

יש שנאה שנכון היא לא ההיפך מאהבה אלא היא הצד שכנגד

כלומר וכורח האהבה יש שנאה.

ועוד אם יש כוח בעולם יש לו שימוש(גם אם שימוש קטן)

וכן יש דברים שצריך לשנוא (כמו שכתוב בתהילם משנאיך ה אשנא)

יש פעמים שהשנאה לא רק כורח האהבה אלא יצרה מזו היא שימושית ונצרכת.

וכמו שאומר הרמב"ם הלכות דעות אדם צריך ללכת בדרך האמע וכו חוץ מכמה מידות שצריך ליטות לצד השני יותר.

ואחד מהם זה שנאה

כלומר צריך לשנוא את מי שצריך

ואוי ואבוי אם נשתמש בזה שלא לצורך.

שבוע טוב!!

יפה!! שבוע טוב!הכול לטובה!


זה ממש יפה!!הכול לטובה!


תודה רבהמאן דאמר

ישר כוח עצום לתות"ח! התותח!

אני רק הוספתי על דבריו

...תות"ח!

תודה..
ושכוייח על ההערה, צודק לגמרי...!
אכן, צודק, אין לי כ"כ מה להוסיף על הערתך המחכימה...
אבל מה שכן, ששכחתי לכתוב, זה שההיפך משנאה זה אדישות.
ובזה גם רציתי לקשר לפסח, אבל שכחתי לכתוב את זה...(כאילו, כשכתבתי ידעתי ששכחתי משהו אבל לא הצלחתי להיזכר, בזכות @מאן דאמר נזכרתי...)
בכל מקרה, ככה...
ההיפך משנאה זה אדישות.
כאשר אדם לא מתייחס לשני, הוא בעצם מתעלם מקיומו ובעצם לא נותן לו את מקומו...
יש שיטה ידועה, שהיא מאוד נקרא לזה "פדגוגית" והיא שכאשר מישהו משמיע נגדך טענה אתה פשוט משתיק אותו, מתעלם מדעתו ומבטל אותה והופך אותה לקטנה ע"י כל מיני שיטות, וכך בעצם זו השיטה הכי טובה להתווכח עם מישהו בלי טענת נגד, פשוט להשתיק את דעתו.
הקב"ה ברא אותנו עם רצון, לכל אחד יש רצון. הרצון הבסיסי ביותר הוא לחיות, לא למות. זה רצון שטבוע בנו, ואם הוא לא היה טבוע בנו, באמת הרבה היו מתאבדים, משום שהנשמה סובלת פה בעולם, ותכל'ס בלעדי הרצון הא-לוקי אין לאדם עצמו טעם להישאר בחיים, ולכן הקב"ה טבע בנו רצון בסיסי והוא להישאר בחיים, לשרוד, שאגב, טבוע בכל חיה וחיה בטבע והוא מאוד בסיסי.
ולכל אחד יש רצונות יותר "גבוהים" מזה, כמו להתחתן ושיהיה לו המשך בעולם, ליצור חברויות עם אנשים, להיות אדם טוב ולעשות טוב, למצוא את החצי השני שלו ולהתחבר אליו ולא רק מהסיבה הבסיסית שהיא להביא ילדים שיהיו ההמשך שלך בעולם, אלא גם להתחבר לאשתך ולהיות קשור אליה.
וכו' וכו'...
ביציאת מצרים, לפני שאבותינו יצאו ממצרים, הם היו שקועים במ"ט שערי טומאה, וכתוב שאם היו מגיעים לשער הנ', לא היו יכולים להיגאל וזו אחת הסיבות שיציאת מצרים נעשתה בחיפזון, כדי שלא חלילה יפלו לשער הנ' ולא יוכלו להיגאל, וכתוב שהשער הנ' הוא שער הייאוש. מדוע כשהיו מגיעים לשער הייאוש לא היו יכולים להיגאל...? כי כל עוד לא אבדה לעם ישראל האמונה, לא אבד להם הרצון, היה סיכוי, היה אפשר עוד להציל אותם, אפילו שהם היו שקועים במ"ט שערי טומאה, אך כאשר הרצון נעלם, אי אפשר לגאול...!! כאשר אין את הנקודה הפנימית של הרצון, הכל אבוד...!! כאשר יש את הרצון, אפשר לקחת אותו, לפתח אותו, להגדיל אותו, ובעז"ה להגיע למצב יותר מתוקן ושלם, אך כאשר גם את זה אין, אי אפשר לעזור...
וכן במציאות, כאשר אדם לא רוצה משהו, לא משנה מה תעשה ותשכנע אותו, ותבטיח לו פרסים/עונשים, אם הוא לא רוצה בכלל ואין לו אף נקודת רצון, אין עם מי לדבר...!!! (לצערינו, יש כאלו שמוכרים את הרצונות שלהם ומוותרים עליהם בשביל כסף, אך זה לא סותר, משום שהם עושים את מה שאומרים להם כי יש להם "רצון" לכסף, יש משהו שהם רוצים שישיגו אם יעשו אותו, אך ברור שאם לא היה מובטח להם כסף, ולא היה להם רצון לעשות את זה, אז הם לא היו עושים את זה כלל, לא הייתה להם אף סיבה לעשות את זה...)
המצרים ניסו לאבד את הרצון של היהודים..איך הם עשו את זה...?
הם ניסו להפוך אותם לכלום, לאבד את ערכם העצמי, ע"י הפיכתם לעבדים, לקיחת חפציהם האישיים וכל דבר שמגדיר אותם, וניסיון להפוך אותם לאנשים חסרי משמעות. וכך גם היטלר ימ"ש וזכרו עשה, הוא קעקע על כל יהודי בשואה מספר, ניסה להפוך אותם למספרי חסרי משמעות, ושמעתי מניצול שואה אחד שזה היה הדבר שהיה הכי קשה לו בשואה. (יש כאלו שדברים אחרים היו יותר קשים להם, אך זו רק דוגמא לכמה זה נוראי...)
מה עוד הם עשו...?
לא נתנו להם פנאי להרהר במשמעות קיומם, בתוכן וערכים לחייהם, וניסו לגזול מהם כל אפשרות לפתח אישיות וכך בעצם לאבד את זהותם האישית ובכך גם את זהותם הלאומית. (את זהותם הלאומית פרעה ניסה לקחת גם בכך שציווה להשליך את הזכרים ליאור: "כל הבן הילוד היאורה תשליכֻהו..." וכך זהותם הלאומית הייתה נאבדת...ולא כאן המקום להאריך בעניין חשיבות הזכרים במסורת של עם ישראל, אבל על רגל אחת זה משום שתפקידם של הגברים הוא "לזכור", להעביר את המסורת מדור לדור, והנשים לבדן, בלי הגברים שיזכרו, היו נטמעות ח"ו עם המצרים ושלשלת הדורות והמסורת הייתה נקטעת, אך כמובן לנשים היה תפקיד מאוד חשוב וזה לא חלילה מזלזל, ואפילו כתוב בנושא יציאת מצרים: "בזכות נשים צדקניות יצאו ישראל ממצרים" (ילקוט שמעוני, תהלים פרק ס"ח, סימן תשצ"ה))
אך ב"ה הקב"ה גאלנו ממצרים, והוציא אותנו משם, ובזכות אותה נקודת רצון הצלחנו להגיע לאן שאנו כיום, ובעז"ה גם יש עוד לאן להגיע ובמה להשתפר.
התרבות המצרית לקחה את תענוגות העולם לקצה, והאמינה כי ככל שאתה חופר קבר יותר גדול וממלא אותו ביותר דברים, ביותר זהב וכסף, ביותר תכשיטים וכדו'...אז בעולם הבא יהיה לך יותר טוב, משום שבחיים לאחר המוות זה מה שיהיה לך, מה שתשים בקבר.
התרבות המצרית בעצם לקחה את העולם הזה ושמה אותו בתור אידיאל, בתור תכלית, ואפילו את העולם הבא הוא היה בשבילם מעין עולם הזה, אפילו הוא היה בשבילם חומרי.
הקב"ה בא והוכיח לנו בפסח את הדבר הבא:
חלילה להגיד שהרצון שלנו תכליתו הוא לספק את התאוות שלנו, שהרצון שלנו מוגדר מ"מה שבא לנו" מה ש"מתחשק לנו" מה שאנו חושקים וחומדים אותו...לא..!!
תכלית הרצון היא הגשמת הרצון הא-לוקי, הנשמתי, הטהור, ולא חלילה דברים חומריים שאין להם שום משמעות והם ברי חלוף ולא נצחיים.
לא כמו שהמצרים אומרים שתכלית הרצון הוא החומריות, אלא תכלית הרצון היא התגשמות הא-לוה, התגשמות רצונו בעולם הזה, ע"י עם סגולה שייצג אותו בעולם, שעושה רצונו ומצוותיו, שעובד אותו ומקדש את שמו בעולם, שהוא משמש דוגמא לכל העמים, בבחינת "אור לגויים" ובבחינת: "ואתם תהיו לי ממלכת כהנים וגוי קדוש".
ולכן כתוב: "שלח את עמי ויעבדוני". אחרי שאנחנו משתחררים משעבוד הגוף, אנחנו יכולים לעבור מ"מה לא" ל"מה כן", למשמעות של הרצון, של עבודת השם. ואמנם, אחרי זה כתוב בתלונות בני ישראל: "זכרנו את הדגה אשר נאכל במצרים חינם את הקישואים ואת האבטיחים ואת החציר ואת הבצלים ואת השומים", זאת אומרת, בני ישראל רצו את השפע הגדול החומרי שיש במצרים, אך הקב"ה אומר למשה שזה לא כך, וזה שיש שפע חומרי, אם אין בו משמעות, הוא לא שווה כלום, אם זה מגיע לקלקולים ואין מוסריות, החומר לא שווה כלום, וכן בסדום היה שפע גדול אך הם היו בבחינת: "ואנשי סדום רעים וחטאים לה' מאוד".
אדישות בעצם זה בלי רצון, האדם מאבד את רצונו, לטוב ולרע, לא שונא ולא אוהב, וזה יותר גרוע משנאה, כי כאשר יש רצון, אפשר מהנקודה הזאת לקחת את הרצון ולנתב אותו לכוח חיובי, לנתב אותו לרגש חיובי, אך כאשר אין כלל רצון, אי אפשר לעשות כלום, רק לנסות לעורר את הרצון בחזרה.
ותפקידנו הוא לרצות טוב...!! לרצות לעבוד את ה'...!!  לרצות להתקרב אליו יתברך...!!
וכן, אפילו בדברים שהם כביכול "רצונות נמוכים" אותם אפשר להעלות ע"י נתינת משמעות לכל זה, וכמו שכתבתי בתגובה הבאה:
כי במקרה... - נוער וגיל ההתבגרות
וכן גם התגובה הזאת קשורה קצת:
... - נוער וגיל ההתבגרות (וואו, מדהים איך הכל מתקשר אחד לשני...!! אין כמו היהדות...!!)
ולגבי הרמב"ם, לא ראיתי שזו אחת מהתכונות שהוא מזכיר, אשמח לציטוט, אך בכל אופן אתה צודק לגמרי שצריך לשנוא את מי שצריך.
מקווה שהייתי ברור, ושוב שכוייח על ההערה...
שבוע טוב...!!

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך